Atzinums

Projekta ID
22-TA-1406
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
16.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ekonomikas ministrija aicina šobrīd nevirzīt tālākai izskatīšanai Ministru kabinetā šo noteikumu projektu līdz kopīgā sanāksmē, piedaloties Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvjiem, nav pārrunāti zemāk norādītie Ekonomikas ministrijas iebildumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 2.punktā ir noteikts, ka piekrastes aizsargjoslas sauszemes robežas nosaka pa izteiktām kontūrām dabā (piemēram, ceļiem, kvartālstigām, ūdenstecēm, grāvjiem, elektropārvades līnijām), vai, ja tādu nav, pa iedomātu līniju, ievērojot Aizsargjoslu likuma 6. pantā noteiktās prasības. No šī un citiem punktiem nav objektīvi saprotams, kur tieši būtu nosakāma attiecīgā aizsargjosla, piemēram, vai pa ceļa vidu, pa ceļa sarkano līniju, pa grāvja malu vai pa tā aizsargjoslas malu. Papildus tam nav objektīvi saprotams pamatojums apsvērumam, piemēram, ceļa vai grāvja ietveršanai Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjoslā, liedzot šīs būves efektīvi turpmāk atjaunot un pielāgot, mainoties ekspluatācijas prasībām. Lūdzu precizēt regulējumu, paredzot, ka aizsargjoslas sauszemes robežas nosaka līdz esošas inženierbūves aizsargjoslas robežai, neieskaitot attiecīgo inženierbūvi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta nav nosakāms, pēc kādiem kritērijiem īpaši aizsargājamos biotopus iekļauj piekrastes aizsargjoslā ārpus pilsētām un ciemiem. Šāda neskaidrība apdraud regulējuma efektīvu piemērošanu un teritorijas plānojuma procesa sekmīgu veikšanu. Papildus tam vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 09.06.2014. noteikumi Nr.293 “Dabas datu pārvaldības sistēmas uzturēšanas, datu aktualizācijas un informācijas aprites kārtība” nosaka dabas datu pārvaldības sistēmas, tajā skaitā sistēmā ietvertā īpaši aizsargājamo dabas teritoriju, mikroliegumu, īpaši aizsargājamo sugu, to dzīvotņu un īpaši aizsargājamo biotopu valsts reģistra, uzturēšanas, datu aktualizācijas un informācijas aprites kārtību, un šie jautājumi nav jādublē šajā noteikumu projektā. Lūdzu pārskatīt noteikumu projekta 4.punkta tvērumu.

Pie tam noteikumu projektā un tā anotācija nav sniegta informācija, vai Dabas aizsardzības pārvalde ir tiesīga neņemt vērā sugu un biotopu aizsardzības jomā sertificētu ekspertu slēdzienu. Šajā sakarā lūdzam papildināt anotāciju. Vienlaikus arī lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot kādus gadījumos nav nepieciešams sugu un biotopu aizsardzības jomā sertificēta eksperta slēdziens.


 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta un tā pielikumiem nav objektīvi saprotams, vai krasta kāpu aizsargjosla pilsētas un ciema robežās, izpildoties kādam no 7.punkta apakšpunkta gadījumiem, visā šīs pilsētas vai ciema platībā ir vienāda, vai tikai, ciktāl izpildās attiecīgie nosacījumi. Papildus tam no anotācijas vai tās pielikumiem nav objektīvi saprotams, kādu apstākļu dēļ ir nepieciešams apvienot divus konstatētos īpaši aizsargājamos biotopus vienā biotopā, ietverot arī platību, kurā šie biotopi nav konstatēti, tai skaitā platību, kuru aizņem esošās inženierbūves un to aizsargjoslas. Lūdzu pārskatīt piedāvāto pilsētas un ciemu krasta kāpu aizsargjoslas aprēķināšanas metodiku, krasta kāpu aizsargjoslu paplašinot tikai tādā gadījumā, lai aptvertu visu īpaši aizsargājamo biotopu, kura daļa atrodas pilsētās un ciemos krasta kāpu aizsargjoslā platumā līdz 150 m, bet ne platākā joslā kā 300 m.

Vienlaikus lūdzam arī atbilstoši precizēt šī noteikumu projekta 1.pielikumu. Attiecībā uz šī noteikuma projekta 1.pielikumu, lūdzam arī precizēt attēlu aprakstus, lai tie būtu viennozīmīgi saprotami, piemēram, josla, kas iet gar krasta līniju, nevar var būt perpendikulāra krasta līnijai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 9.punktu, jo no tā tvērama nav nav skaidri saprotams, kā tiek noteikta ierobežotas saimnieciskās darbības josla. Tas saistīts ar to, ka atbilstoši Aizsargjoslu likuma otrajai daļai Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjoslu iedala krasta kāpu aizsargjoslā, jūras aizsargjoslā, ierobežotas saimnieciskās darbības joslā. Sausemē atrodas tikai krasta kāpu aizsargjosla un ierobežotas saimnieciskās darbības josla. Vienlaikus lūdzam arī apsvērt iespēju apvienot noteikumu projekta 9.punktu ar noteikumu projekta 10.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta 14.10.2014. noteikumu Nr.628 “Noteikumi par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem” nosaka pašvaldības teritorijas plānojuma saskaņošanas kārtību. Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjosla ir šajā plānojumā ietveramā informācija un nebūtu atsevišķi nosakāms, ka attiecīgā aizsargjosla būtu īpaši papildus saskaņojuma ar institūcijām, kuras skaņo arī pašvaldības teritorijas plānojumu. Lūdzu svītrot noteikumu projekta 11.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta 14.10.2014. noteikumu Nr.628 “Noteikumi par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem” nosaka pašvaldības teritorijas plānojuma saskaņošanas kārtību. Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjosla ir šajā plānojumā ietveramā informācija un nebūtu atsevišķi nosakāms, ka attiecīgā aizsargjosla būtu īpaši papildus saskaņojuma ar institūcijām, kuras skaņo arī pašvaldības teritorijas plānojumu. Lūdzu svītrot noteikumu projekta 12.punktu.
Piedāvātā redakcija
-