Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-2838
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums skaidrot, kāpēc no MK noteikumu projekta dzēsts nosacījums par projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksu segšanu, izmantojot vienkāršoto izmaksu iespējas. Vēršam uzmanību, ka anotācijā (18.lpp.) sniegtais skaidrojums nav pietiekams pamatojums vienkāršoto izmaksu nepiemērošanai, tāpēc lūdzam Izglītības un zinātnes ministriju kā atbildīgo iestādi nodrošināt, ka projekta personāla vadības un īstenošanas personāla izmaksas tiek segtas izmantojot vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas, piemēram, izstrādājot vienas vienības izmaksu metodiku.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka iepriekš Finanšu ministrijas atzinumā tika sniegts iebildums attiecībā uz personālu, kas nodarbināts projektā saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu. Izziņā sniegta informācija, ka tas ņemts vērā, taču pēc būtības, izskatot veiktos precizējumus, Finanšu ministrija secināja, ka iepriekš minētais iebildums ir daļēji ņemts vērā. Līdz ar to atkārtoti lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, ka daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.
Piedāvātā redakcija

20.2.2. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu; 
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 1.3. punktā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi, risinājuma apraksts" sniegto informāciju, ka projektā sasniegto rezultātu ilgtspēju pēc projekta noslēguma plānots nodrošināt no Valsts izglītības satura centra valsts budžeta līdzekļiem, lūdzam papildināt šo sadaļu, norādot konkrētu finansējuma avotu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūgums anotācijā dzēst informāciju, kas nav saistīta ar vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādes un piemērošanas iespējām, piemēram, atlīdzības reforma vai projekta ieviesēja un sadarbības partneru juridiskais statuss nav pamatots arguments, lai apgalvotu, ka vienkāršoto izmaksu metodikas izstrāde palielinātu administratīvo slogu un nebūtu samērīga. Valstī noteiktā horizontālā atlīdzības politika valsts un pašvaldību institūcijās var kalpot par pamatu, lai izstrādātu metodiku personāla izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā sniegto informāciju anotācijā par izmaksu metodēm MK noteikumu projekta18.punktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai, t.sk. vairākkārt minēts attiecināt izmaksas atbilstoši vienas vienības izmaksu metodei, lūgums papildināt anotāciju ar informāciju par to, cik kopumā ir plānotas izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodikas, jo šobrīd no anotācijā minētā nav iespējams to secināt.

Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu ar detalizētiem aprēķiniem, kas pamato nepieciešamo finansējuma apmēru 2023. gadam līdz vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru 4.2.2.9. pasākuma pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projektā jau  ir noteikts projekta sadarbības partneru loks un ir noteikti katra sadarbības partnera pienākumi,  lūdzam izvērtēt iespēju dzēst prasību projekta  iesniedzējam pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām. Ja minēta prasība attiecās uz  MK noteikumu projekta 11.5.apakšpunktā noteiktajiem sadarbības partneriem , lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu punktu.  
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot vārdu "projekta" pirms vārdiem "maksājumu pieprasījumu".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes 2023. gada 30.maija vadlīniju 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 31.punktā lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi" , aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 18.8.apakšpunktu, kā arī 20.2.13.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu nepārprotamu tiesību normu piemērošanu, aicinām izvērtēt, vai 24.punktā būtu lietojams vārds "vienošanās" vai "vienošanās par projekta īstenošanu" un nepieciešamības gadījumā atbilstoši precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam  34.1.1., 34.1.2., 34.2.4.apakšpunktā aizstāt "projekta īstenotājs" ar vārdiem "finansējuma saņēmējs", lai nodrošinātu atbilstošu ES fondu terminoloģijas lietojumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes 2023. gada 30.maija vadlīniju 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 31.punktā lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām precizēt  noteikumu projekta 40.punktu. Vienlaikus lūdzam papildināt pirms vārda "kārtību" ar vārdiem "normatīvo aktu par ", lai ievērotu juridiskās tehnikas prasības.
Piedāvātā redakcija
-