Atzinums

Projekta ID
23-TA-894
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt vai svītrot noteikumu projekta 16.punktu, jo šāda norma ir pretrunā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. pantā noteiktajiem valsts pārvaldes principiem, piemēram, efektīvas valsts pārvaldes principu. Vēršam uzmanību, ka projektā nebūtu jāparedz pienākums elektronisko sakaru komersantam iesniegt sistēmā informāciju, ja šādu informāciju komersants Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai ir iesniedzis atbilstoši tās noteikumiem. Šādā gadījumā starp valsts pārvaldes iestādēm var veidot to rīcībā esošās informācijas apmaiņas kārtību. Savukārt ja iesniedzamā informācija būs atšķirīga, projektā jāveido iesniedzamās informācijas apjoma uzskaitījums, neizmantojot atsauci uz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas noteikumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 23. punktu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likumam Ministru kabineta noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas, ja pašā tiesību aktā nav noteikts cits tā spēkā stāšanās termiņš un tiem nav atpakaļejoša spēka, izņemot likumā īpaši paredzētus gadījumus.
Attiecīgi, pašreizējā noteikumu projekta 23. punkta redakcija nav korekta, jo paredz, ka jau pirms šis noteikumu projekts stājas spēkā, tas tiek piemērots attiecībā uz sistēmas lietotāju sarakstu pārskatīšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti​​​ lūdzam izvērtēt, vai, ņemot vērā to, ka ir plānots noteiktus sistēmas pārziņa uzdevumus deleģēt nevis konkrētam subjektam (sākotnēji tika paredzēta valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari"), bet kādai citai, neidentificētai iestādei, noteikumu projektā un/vai anotācijā nav konkretizējama šī subjekta izpratne. Piemēram, nosakāms, skaidrojams, kas drīkst būt šis subjekts, kādām prasībām tam jāatbilst, procesa atbilstību Valsts pārvaldes iekārtas likumam u.tml. Nepieciešamības gadījumā lūdzam veikt  papildinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt noteikumu projekta 11.1. apakšpunktā veiktos precizējumus, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 11.1. apakšpunktā ietvertā atsauce uz 6.1. apakšpunktu, nosaka konkrētu subjektu loku, kuri Satiksmes ministrijai iesniedz pieprasījumu par sistēmas piekļuves tiesību izveidi vai anulēšanu un tajā ietilpst arī pati Satiksmes ministrija. Proti, saprotams, ka arī Satiksmes ministrija, pati sev, iesniedz pieprasījumu par sistēmas piekļuves tiesību izveidi vai anulēšanu. Gadījumā, ja tiek veikti precizējumi iesakām vērst uzmanību arī uz noteikumu projekta 13. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām izvērtēt noteikumu projekta 13. punkta pirmo teikumu, ņemot vērā, ka tā redakcijā netiek konkrēti noteikts, vai lietotāja tiesības pārskata kāds konkrēts vai visi noteikumu projektā minētie subjekti. Vienlaicīgi norādām, ka atbilstoši skaidrojumiem anotācijā saprotams, ka tie ir tie subjekti, kuriem Satiksmes ministrija vismaz reizi gadā lūdz pārskatīt sistēmas lietotāju sarakstu, kas, savukārt, neatbilst no noteikumu projekta 13. punkta izrietošajai kārtībai, kurā Satiksmes ministrijai netiek noteikts pienākums lūgt sarakstu pārskatīšanu.
Tāpat, vēršam uzmanību arī uz to, ka atbilstoši skaidrojumiem anotācijā un noteikumu projekta redakcijai tiek piešķirtas vienkārši "sistēmas piekļuves tiesības", nevis "piekļuves tiesības sistēmas slēgtajai daļai". Savukārt, noteikumu projekta 13. punktā noteikts, ka tiek pārskatītas piekļuves tiesības tikai sistēmas slēgtajai daļai. Attiecīgi, lūdzam pārskatīt noteikumu projektu kopumā un salāgot tā redakciju attiecībā uz piekļuves tiesību piešķiršanas kārtību, lai nodrošinātu precīzu konkrētā procesa izpratni.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt noteikumu projekta 14. punktu un nepieciešamības gadījumā to precizēt vai izvērst skaidrojumus anotācijas 1.3. apakšsadaļā. Proti, lūdzam nodrošinot tiesību normu adresātiem precīzu izpratni par to, kura informācija atbilstoši Informācijas aprites likumam noteikumu projekta 14. punkta kontekstā ir ierobežotas pieejamības informācija un kuras izpaušana var radīt drošības apdraudējumus. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 14. punktā un skaidrojumos anotācijā nav precīzi noteikts, kura slēgtās daļas informācija ir vai nav paredzēta publicēšanai tiešsaistes kartē.
Piedāvātā redakcija
-