Atzinums

Projekta ID
23-TA-2336
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot 3.10. apakšpunktu, ņemot vērā, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.3.6.SAM “Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju” mērķa grupā nav ietverti darba devēji.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt rādītājus, norādot iznākuma rādītāju līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzamās vērtības, kā arī rezultāta rādītāja nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu anotācijā norādīt, kuras noteikumu projekta 17.punktā minētās atbalstāmās darbības veidos 5.1.apakšpunktā norādītos iznākuma rādītājus un 5.2.apakšpunktā norādīto rezultāta rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam minēt, kuras darbības atbalstāmas potenciālajam sadarbības partnerim.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, kas varēs iesniegt projektu pieteikumus noteikumu 17.1., 17.4. un 17.10. (un, ja attiecināms, arī 17.15. un 17.16.) apakšpunktos minētajās projektu pieteikumu atlasēs. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot vai ar digitālo rīku un platformu pilnveidi un attīstību saistītie ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk. īpašumā atrodas pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, kā arī risinājuma modificēšanas/pielāgošanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Vēršam uzmanību, ka no ES fondu līdzekļiem nav attiecināmi publiski ieguldījumi digitālo risinājumu veidošanā, kas atrodas komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atbalstāmās darbības nosaukumu 17.15. un 17.16.apakšpunktā, ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju, ka paredzēts atklāts projektu konkurss nevalstiskajām organizācijām publicitātes vai aktivitāšu jomā (tajā skaitā sabiedriskajām diskusijām) par noteiktām ģimenes tēmām un bērnu un jauniešu raidījumu pieejamības nodrošināšanai un veicināšanai. Papildus lūdzam skaidrot, vai 17.16.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros paredzēts sniegt atbalstu sabiedriskajiem un privātajiem medijiem, un vai tas ietver komercdarbības atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kā tiks attiecinātas projekta sadarbības partneru personāla izmaksas? Vēršam uzmanību, ka projektā ir jānodrošina vienota pieeja izmaksu attiecināšanā vienām un tām pašām darbībām/izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības likmes apmēru saskaņot ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 18.2. apakšpunktā minēto darbību uzskaitījumu, ņemot vērā, ka 19. punktā ietvertas arī citas darbības, kurām attiecināmas tiešās izmaksas, bet kuras nav uzskaitītas 18.2. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikt 19.1., 19.2 19.3., 19.4., 19.5., 19.6., 19.7. un 19.11. apakšpunktā uz kādām atbalstāmajām darbībām attiecīgās izmaksas attiecas.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav saprotams, vai šie eksperti ir plānoti kā sadarbības partnera projekta īstenošanas personāls un ko ietver sevī "atlīdzība". Lūdzam to skaidrot. Vēršam uzmanību, ka projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu segšanai paredzēts piemērot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 55.panta 1.punktu, līdz ar to vēršam uzmanību, ka izmaksu attiecināšanā būtu jāievēro vienāda pieeja.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, vai ārvalstu komandējumos var doties tikai finansējuma saņēmējs vai arī sadarbības partneris, vai ārvalstu komandējumi plānoti tikai ES vai arī ārpus ES dalībvalstīm, kā arī lūdzam precīzi norādīt, kuru atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešams doties ārvalstu komandējumos.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt protokollēmumu ar punktu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī Valsts kancelejas pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no Eiropas Savienības fondiem nav attiecināmas izmaksas par pabeigtām darbībām, līdz ar to lūdzam izvērtēt un sniegt attiecīgo skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta apakšpunktu, izsakot to jaunā redakcijā par pienākumu finansējuma saņēmējam izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu paredzot detalizētāk, kas minētajā sistēmā jāietver (lūdzu skatīt piedāvāto redakciju).

Piedāvātā redakcija
23.1. Finansējuma saņēmējs līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādā iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā” prasībām, kas ietver arī:
23.1.1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 Komisijas regulas Nr. 2018/1046 (turpmāk – Finanšu regula) 61. pantu;
23.1.2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
23.1.3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
23.1.4. ētikas kodeksu;
23.1.5. kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
23.1.6. pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
23.1.7. dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
23.1.8. trauksmes celšanas sistēmu;
23.1.9. procedūru disciplināratbildības piemērošanai;
23.1.10. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam definēt konkrētus HP VINPI rādītājus par kuriem jāuzkrāj dati, ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 15.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka dati uzkrājami par noteikumu 5.1.1. un 5.2. apakšpunktos norādītajām personām.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma finansējuma dalījumu pa intervences kategorijām "Teritoriālie sasniegšanas mehānismi", "ESF+ sekundārās tēmas" un Dzimumu līdztiesība", norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā un tās papildinājumā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par sinerģiju, papildinātību ar ES un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, valsts budžeta finansēto programmu “Ģimenei draudzīga darbavieta”, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības. Tāpat arī norādīt, kā tiks nodrošināta demarkācija ar 4.3.4.3.pasākuma 1.kārtu, kuras ietvaros plānots veikt izvērtējumu par bērnu un ģimenes politikas jomā regulāri nepieciešamajiem politikas īstenošanas efektivitātes izvērtējumiem.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No anotācijas 1.3. sadaļas izriet, ka tiks veikta mērķa grupas atbilstības pārbaude, tostarp informācija par vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem un atbalsta personālu tiks iegūta, pieprasot izziņu no izglītības iestādes, kurā pedagogs ir nodarbināts.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt noteikuma projektu ar tiesībām finansējuma saņēmējam veikt mērķa grupas atbilstības pārbaudi.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai finansējuma saņēmējam ir nepieciešams uzglabāt izziņu par pedagogu no izglītības iestādes, vai tikai lūgt to uzrādīt, veicot mērķa grupas atbilstības pārbaudi, .

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt arī anotāciju, tostarp papildinot anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu norādītajam "Kvalitatīvai ieviešanai katrā projektā būtu nepieciešams: ... projekta vadītāja asistents – 39.1. apakšsaime, III līmenis, 9. mēnešalgu grupa " saskaņot līmeni un mēnešalgu grupu - (9.mēnešalgu grupai atbilst IIA vai IIB līmenis.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā to, ka pasākuma 4.3.6.9. pasākuma "Ģimenei draudzīgas vides un sabiedrības veidošana un intervences psiholoģiskā un emocionālā noturīguma veicināšanai" īstenošanas noteikumi" ietvaros plānots viens projekts ierobežotā projektu atlasē, lūdzam anotācijas ietvaros veikt izmaksu un ieguvumu analīzi, ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto:
"Lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumus par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā".
Ja pastāv objektīvi apstākļi, kāpēc, balstoties uz pieņēmumiem, nav iespējams noteikt pasākuma īstenošanas rezultātā iespējamos ieguvumus, lūdzam tos aprakstīt anotācijā to kā pamatojumu izmaksu un ieguvumu analīzes neveikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Lūdzam "Ietekmes apraksts" 1. teikumā norādīto "vai 24 gadiem, ja turpina mācīties" saskaņot ar noteikumu projekta 3.2. apakšpunktā norādīto mērķa grupu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un papildināt ar novērtējumu par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību , t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus.
Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem, rādītājiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto finansējuma sadalījumu pa gadiem, lai tas atbilstu pirmajā un otrajā rindkopā, kā arī noteikumu projekta 6.punktā norādītajam apmēram, nepieciešamības gadījumā veicot labojumus arī 1.,1.1., 2., 2.1., 3., 3.1., 5. un 5.1.punktā. Papildus vēršam uzmanību, ka anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītais 2025. gada indikatīvais finansējuma sadalījums pa avotiem neveido attiecīgā gada finansējuma kopsummu. Vienlaikus lūdzam atbilstoši 5.punktam precizēto finansiālo ietekmi norādīt arī 5.1. apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu projekta 24.2.apakšpunktu pasākumā paredzēta personas datu apstrāde, līdz ar to lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13.apakšsadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.1. apakšpunktā skaitļus un vārdus "4.3. prioritātes "Nodarbinātība un sociālā iekļaušana"".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu, nosakot, ka 3.1.apakšpunktā minētās mērķa grupas persona, kurai uzsākta atbalsta sniegšana pirms pilngadības sasniegšanas, var pabeigt atbalsta saņemšanu arī pēc pilngadības sasniegšanas.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka atbildīgās iestādes tiesības pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz noteikumu projektā plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka, ja projektā paredzēts arī sadarbības partneris, noteikumu projektā norāda finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības pamatprincipus, pienākumus un tiesības, mērķu un rādītāju savstarpējo sasniegšanas dalījumu (ja attiecināms). Nepieciešams skaidri norādīt sadarbības partnera veicamās darbības un resursus, ar kādiem tas iesaistās projektā.
Papildus vēršam uzmanību, ka, ja tiek slēgts sadarbības līgums, noteikumu projektā ir jāatrunā tā galvenie aspekti (atbildība, funkcijas utt.). Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka, izpildot minētās prasības, noteikumu projektā nedublē normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ietverto regulējumu (skat. Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 6. punktu).
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 13. punktā norādīto informāciju, ka sadarbības partnerim var tikt piešķirts finansējums atbalstāmo darbību īstenošanai, lūdzu izvērtēt nepieciešamību personāla atlīdzības izmaksu vienotajā likmē iekļaut arī sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas.
Vēršam uzmanību, ka anotācijā ir norādīts: "Netiešās izmaksas plāno, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām (finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla un projekta īstenošanas personāla, kā arī sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas)."
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam vārdu savienojumu "personāla atlīdzības izmaksas" aizstāt ar vārdiem "personāla izmaksas" un attiecīgi precizēt visā MK noteikumu projektā un anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Labklājības ministrija ir izstrādājusi vienības izmaksu standarta likmi par supervīzijas pakalpojumu sniegšanu (pieejams vietnē: Vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika supervīzijas pakalpojuma izmaksām - ES fondi ), līdz ar to aicinām izvērtēt sadarbībā ar Labklājības ministriju kā atbildīgo iestādi, vai šī likme nav izmantojama arī šajā pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai šajā apakšpunktā nebūtu papildināms ar šādu Finanšu ministrijas metodiku: "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar nosacījumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 19.12. apakšpunktā minētie normatīvie akti un vadlīnijas neparedz komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas, bet šo prasību saturu, turklāt noteikumu projekta 23.4. apakšpunktā ir ietverts finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru pienākums nodrošināt šo prasību ievērošanu atbilstoši attiecīgajiem normatīvajiem aktiem un vadlīnijām. Ievērojot minēto, rosinām svītrot noteikumu projekta 19.12. apakšpunktā vārdus un skaitļus “atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām un regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantam”.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām aizstāt atsauci uz MK noteikumu 19.1.apakšpunktu (pakalpojumu (uzņēmuma) līgumu izmaksas) ar atsauci uz 17.punktu (atbalstāmās darbības)
Piedāvātā redakcija
pakalpojumu (uzņēmuma) līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, atkarībā no līguma veida un satura var paredzēt avansa maksājumus ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz arī publisko iepirkumu veikšanu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 23.7. apakšpunktu aiz skaitļa un vārda “61. panta” ar vārdiem “un publiskos iepirkumu regulējošo normatīvo aktu”.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā pie aprakstītajām noteikumu projekta 17.1., 17.4. un 17.10. apakšpunktos minētajām atbalstāmajām darbībām pievienot detalizētāku skaidrojumu par to, kā tieši tiek plānots īstenot atklātos projektu konkursus un projektu pieteikumu atlases.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sadaļās "Saturiskais apraksts pasākumiem, kas izriet no atbalstāmajām darbībām, kuras īsteno Sabiedrības integrācijas fonds" un "Saturiskais apraksts pasākumiem, kas izriet no atbalstāmajām darbībām, kuras īsteno Valsts kancelejas Pārresoru koordinācijas departaments" uzskaitīto darbību nosaukumus norādīt atbilstoši noteikumu projekta 17.punktā un tā apakšpunktos minētajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Kad tiks iesniegts detalizēts likmes aprēķins vadošajā iestādē, attiecīgi vadošās iestādes eksperti sniegs savus komentārus par likmes aprēķina aprakstu, jo šobrīd to nav iespējams pārbaudīt, jo nav iesniegti detalizētie likmes aprēķini.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums šajā rindkopā: "Netiešās izmaksas plāno, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām (finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla un projekta īstenošanas personāla, kā arī sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas)." papildināt, norādīt konkrētu MK noteikumu punktu/apakšpunktu, no kurām izmaksām tiek piemērota 15% netiešo izmaksu likme.



 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļu, ņemot vērā, ka noteikumu projekts ietekmē arī Valsts kanceleju un Sabiedrības integrācijas fondu kā finansējuma saņēmējus, kā arī Valsts kanceleju kā atbildīgo iestādi. Vienlaikus lūdzam papildināt minēto sadaļu arī par potenciālajiem sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju  iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk