Atzinums

Projekta ID
23-TA-1361
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
13.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
LDDK atkārtoti norāda, ka Izglītības un zinātnes ministrijas noteikumos un anotācijā iekļautā informācija neparedz sasaisti ar profesionālās kompetences īstenošanu atbilstoši darba tirgus vajadzībām, jo nav nodrošināta risinājuma sasaiste ar darba devējiem kā darba tirgus vajadzību noteicējiem, kas nodrošinātu iesaistāmās personas (mācību dalībnieka) mācību process tiek organizēts ar nodrošinātu iespēju realizēt apgūtas prasmes darba tirgū. Minētie aspekti ir analizēti Valsts kontroles atzinumā un diskusijās ar sabiedriskajiem partneriem, norādot uz nepieciešamību nodrošināt integrētu pieeju uz darba tirgū esošajām vajadzībām un pieaugušo izglītību kā vienotu sistēmu tautsaimniecības problēmu risināšanā, nevis pašmērķi. 

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
LDDK ir norādījis, ka ir nepieciešams būtiski pārskatīt pieeju mērķa grupu izvēlē, atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām, mērķa grupu vajadzībām un veidot precīzus instrumentus (darbības), nodrošinot nepārklāšanos ne mērķa grupas, ne atbalsta pasākumu jomā. Darba devēji norāda, ka plānotie sasniedzamie rezultāti šobrīd neraksturo kvalitatīvas pārmaiņas tautsaimniecībā un līdz ar to ir pamatots jautājums gan attiecībā uz prioritātes noteikšanu noteiktai mērķa grupai, gan faktisko cilvēkkapitāla attīstības jautājumu sasniedzami 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
LDDK norāda, ka noteikumu projekta risinājumos nav ņemti vērā Valsts kontroles lietderības revīzijas “Vai pieaugušo izglītība sasniedz tai izvirzītos mērķus un atbilst darba tirgus vajadzībām?” priekšlikumi un secinājumi. Ņemot vērā sociālo partneru un ministriju diskusijas par funkciju konsolidāciju, aicinām virzīt pārresoru risinājumus konsolidēti tautsaimniecības mērķu sasniegšanai, un tikai pamatojoties uz tiem veidot atbalsta instrumentus. 
Piedāvātā redakcija
-