Atzinums

Projekta ID
24-TA-685
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Reģionālo attīstības centru un novadu apvienība"
Atzinums iesniegts
29.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
51. Šo noteikumu 3. pielikumu piemēro ar 2025. gada 1. septembri. Līdz 2024. gada 31. augustam zemāko mēneša darba algas likmi pedagogiem, uz kuriem nav attiecināms šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7. punkts, un pedagoga darba slodzi, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei, nosaka saskaņā ar šo noteikumu 3.1 pielikumu.
Iebildums
Noteikumu 3. pielikumu piemērot tikai līdz ar izmaiņām 2022. gada 21. jūnija MK noteikumos Nr. 376 “Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs”, paredzot finansēšanas modeļa “Programma skolā” ieviešanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
2. Mēneša darba algu pedagogam, izņemot pedagogus šo noteikumu 3. un 4. punktā minētajās izglītības iestādēs, nosaka par darba laiku astronomiskajās stundās atbilstoši viņa darba slodzei. Pedagogam augstskolā vai koledžā darba samaksas kārtību nosaka attiecīgi augstskolas senāts vai koledžas dome.
Priekšlikums
Atbalstām pieeju darba laika uzskaitei astronomiskajās stundās un lūdzam to ieviest maksimāli drīz. Vienlaikus lūdzam šajā punktā pievienot definējumu, kas to veido (kas ir kontaktstunda, kas - citi pienākumi). Uzskatām, ka šim jābūt ietvertam šajos konkrētajos noteikumos, nevis aprakstītam informatīvajā ziņojumā.  Strādājot pie definējuma, aicinām audzināšanas stundas ietvert kontaktstundās, nevis papildu pienākumos (notiek kontaktā ar bērnu). Kā arī aicinām pāriet uz vienotu definējumu viscaur (parādās ped. grupas, kam ir astronomiskās stundas, vispārizglītojošiem pedagogiem mācību stundas).
Piedāvātā redakcija
2. Mēneša darba algu pedagogam, izņemot pedagogus šo noteikumu 3. un 4. punktā minētajās
izglītības iestādēs, nosaka par darba laiku astronomiskajās stundās (mācību plānā paredzēto
stundu laiku pārvēršot astronomiskajās stundās), atbilstoši viņa darba slodzei. Pedagogam
augstskolā vai koledžā darba samaksas kārtību nosaka attiecīgi augstskolas senāts vai koledžas
dome.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
9. Izglītības iestādes dibinātājam saskaņā ar tā apstiprinātajiem kritērijiem, izvērtējot izglītības iestādes vadītāja darba intensitāti un personīgo ieguldījumu izglītības iestādes attīstībā, apstiprinātā valsts budžeta finansējuma ietvaros ir tiesības noteikt augstāku vispārējās izglītības, profesionālās izglītības un interešu izglītības iestādes vadītāja mēneša darba algas likmi par šajos noteikumos noteikto zemāko izglītības iestādes vadītāja mēneša darba algas likmi. Nosakot izglītības iestādes vadītāja mēneša darba algas likmi, var ņemt vērā izglītības iestādes vadītāja pedagoģiskā darba stāžu. Izglītības iestādes vadītāja mēneša darba algu katru gadu nosaka atbilstoši faktiskajam izglītojamo skaitam izglītības iestādē 1. septembrī (koledžu un interešu izglītības iestāžu direktoriem – 1. oktobrī):
Priekšlikums
Lūdzam skatīt kontekstā ar noteikumu 25.1. punktu, kur arī minēts, ka iestādes vadītājam var maksāt vairāk, izvērtējot izglītības iestādes vadītāja darba intensitāti (dublējas?).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme
Priekšlikums
1) Pie piezīmes zem tabulas "2. ** Izglītības iestādes vadītājs un pedagogs var vienoties par citu darba slodzes sadalījumu, ja tas atbilst izglītības iestādē noteiktiem kritērijiem un principiem, lai nodrošinātu pedagogam pilnu darba samaksu par visiem veiktajiem pienākumiem, atbilstoši amata aprakstam" ierosinām apsvērt sekojošu priekšlikumu: noteikt, ka minētais slodzes sabalansējums jāievēro IESTĀDES ietvaros. Tas radītu situāciju, ka iestādes iekšienē var būt pedagogi, kuriem nav sabalansēts 65/35, jo nepieciešams nodrošināt “ stundu pārklājumu”. 
Kā arī - trūkstot pedagogiem, svarīga joprojām ir iestādes vadītāja autonomija, kādā veidā šo stundu ietvaros tarificē pedagoģiskās likmes. Jāievēro finansiālais aspekts un pedagogu nodrošinājums, lai šīs proporcijas varētu ievērot (jo īpaši nodrošinot mācību procesu mazajās lauku skolās).
2) Ņemot vērā, ka profesionālās ievirzes izglītībā un interešu izglītībā ir pietiekami ievērojama pašvaldības finansēto pedagogu atalgojuma daļa un valsts budžeta finansējums minētajam mērķim nav plānots palielināt, tad, mainot slodzes sadalījumu ar 2024.gada 1.septembri uz 25+5 līdzšinējo 26+4 vietā: 1) Palielināsies pašvaldības finansējuma daļa, lai nodrošinātu papildus 1,2 stundas uz 1
pedagoga slodzi (piemērs: Ja līdz šim bija tarificētas 26 stundas + 4 citi pienākumi, tad pēc izmaiņu veikšanas šo pašu 26 stundu finansēšanai būs nepieciešamas kopumā 31,2 apmaksātas darba stundas – 26/25*5=31,2; 2) Pastāv risks, ka palielināsies pašvaldības iesaiste finansējuma apmērā līdz šim valsts finansēto pedagoģisko slodžu nodrošināšanai, ja valsts finansējums nepalielināsies par 1,2 stundām uz vienu slodzi. Šajā gadījumā valsts finansēto kontaktstundu skaita samazināšanās gadījumā, starpību nāksies segt pašvaldībām (lai nesamazinātu līdzšinējo
izglītojamo skaitu). Ierosinājums- izmaiņas profesionālās ievirzes un interešu izglītības pedagogu darba slodzes
sadalījumam ieviest reizē ar pārējo pedagogu darba slodzes izmaiņām – 2025.gada 1.septembri. 
Piedāvātā redakcija
-