Atzinums

Projekta ID
22-TA-3340
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas paredz vērtēt, vai projekta iesniedzējs un sadarbības partneris ( ja attiecināms) nav grūtībās nonācis saimnieciskās darbības veicējs, ņemot vērā, ka šāds vienotais izvēles kritērijs paredzēts 5.1.1.3.pasākuma projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijos. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši  Finanšu ministrijas metodikas projektā “Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda plus, Kohēzijas fonda un Taisnīgas pārkārtošanās fonda projektu iesniegumu atlases metodika 2021.–2027.gadam” noteiktajam vienotajiem izvēles kritējiem ir jābūt atbilstošiem MK noteikumiem par pasākuma īstenošanu.
Papildus vēršam uzmanību, ka projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim netiek sniegts valsts atbalsts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem, ja tas atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta pazīmēm.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
MK noteikumu 9.punktā minēts, ka “Publiskā ārtelpa šo noteikumu izpratnē ir sabiedrībai brīvi vai daļēji pieejamas teritorijas un telpas, ko veido bulvāri, laukumi, publisku ēku pagalmi, pasāžas, krastmalas, promenādes, parki, mežaparki, skvēri, publiskie ūdeņi un citas vietas, kas nodotas publiskai lietošanai.” Nav skaidrs termins “daļēji pieejamas”, jo programmas ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots (izņemot gadījumus, kad to piešķirs kā kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem), un ja kāda infastruktūra ir izveidota kādu konkrētu komersantu interesēs, vai par tās izmantošanu tiek iekasēta samaksa, tad pasākums ir jāvērtē komercdarbības atbalsta kontekstā. Attiecīgi lūdzam precizēt MK noteikumu projektu un anotāciju skaidrojot šos aspektus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 11.punktā, 12.punktā un 37.punktā norādīto rezultāta rādītāju uz iznākuma rādītāju, kā arī precizēt norādīto informāciju anotācijā, lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam noteiktajam. Papildus vēršam uzmanību uz anotācijā norādīto informāciju, ka MK noteikumu projekts nosaka arī līdz 2029.gada 31.decembrim sasniedzamo iznākuma rādītāju “Atbalstītas vismaz piecas integrētas teritoriālās attīstības stratēģijas”, taču MK noteikumu projektā attiecīgais rādītājs tomēr nav norādīts. Gadījumā, ja pasākuma īstenošanai nav tiešas ietekmes uz attiecīgā iznākuma rādītāja sasniegšanu, lūdzam ar atbilstošu informāciju papildināt anotāciju, tādejādi nodrošinot līdzīgu pieeju kā 5.1.1.2.pasākuma “Pašvaldību un plānošanas reģionu kapacitātes uzlabošana” anotācijā norādītajai informācijai.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 21.5.apakšpunkta un 22.6.apakšpunkta redakciju atbilstoši Komisijas lēmuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) 4.panta c) apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 21.5.apakšpunkta un 22.6.apakšpunkta redakciju atbilstoši Komisijas lēmuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) 4.panta c) apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 47.punktu papildināt ar atsauci arī uz piegādes līgumu noslēgšanu (šobrīd aptverti tikai būvdarbu un pakalpojuma līgumi).
Vienlaikus tā kā minētā noteikumu projekta norma paredz, ka projekta īstenošanai nepieciešamos iepirkumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā veic tikai finansējuma saņēmējs, bet noteikumu projekts paredz iespēju arī piesaistīt sadarbības partnerus, aicinām vērtēt, vai minētā noteikumu projekta norma nebūtu papildināma arī ar atsauci uz sadarbības partneriem, tādējādi aptverot visus projekta ietvaros potenciāli veicamos iepirkumus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā, ņemot vērā, ka vienkāršoto izmaksu izvērtējumā “Vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas 2021.-2027. gada ES fondu plānošanas periodā” attiecīgās investīcijas novērtējumā ir norādīts, ka ir iespējams piemērot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka vājstrāvu tīkli neietver apgaismojuma tīklus un elektrouzlādes punktus, jāpapildina punkts par elektrotīklu izbūvi vai pārbūvi
Piedāvātā redakcija
elektrotīklu un vājstrāvu tīklu izbūve vai esošo tīklu pārbūve, kas nepieciešama projekta teritorijas labiekārtošanai un drošības nodrošināšanai, tai skaitā apgaismojumam, videonovērošanai un elektrouzlādes punktu ierīkošana digitālo ierīču uzlādei un mikromobilitātes atbalstam
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, vai MK noteikumu projekta 25.3.13.apakšpunktā paredzētās atkritumu šķirošanas tvertnes, tai skaitā pazemē iebūvētas tvertnes, ir daļa no publiskās ārtelpas infrastruktūras. Skaidrojam, ka, ja tā ir infrastruktūra, kas tiek izbūvēta atkritumu savākšanas nodrošināšanai un ko parasti izbūvē uzņēmums, kurš izvēlēts tirgū un nodoršina atkritumu savākšanu, tad šādu izmaksu segšana jāvērtē komercdarbības atbalsta kontekstā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka apgaismojuma un elektrouzlādes punktu izbūvei nepieciešams izbūvēt/ pārbūvēt elektrotīklus, jāiekļauj nosacījums par šo tīklu piederību arī. 
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pamatot MK noteikumu projekta 27.punktā noteikto likmes apmēru, to saskaņojot ar vadošo iestādi un papildinot anotācijas aprakstu. Papildus lūdzam anotācijā sniegt informāciju, vai izmaksas ir skaidri nodalāmas un nepastāv izmaksu un funkciju pārklāšanās ar likmē iekļaujamām izmaksām un izmaksām, kas tiks attiecinātas kā faktiskās par citām darbībām.
Papildus lūdzam MK noteikumu projekta 27.punktu punktu papildināt ar atsauci uz Regulas pantu, atbilstoši kuram šī likme piemērojama.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 28.punkta beigu daļu "ko aprēķina tikai tām izmaksām, kas radušās uz darba tiesisko attiecību pamata".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadošās iestādes vadlīnijām Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" katrā specifiskajā atbalsta mērķī (SAM) minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā, nepieciešamības gadījumā to pārvērtējot.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 19.1.apakšpunktā noteikto, proti, ka saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 64.panta 1.punkta c) apakšpunktu pievienotais vērtības nodoklis (turpmāk- PVN) ir attiecināms šādos gadījumos:
1) Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN). Savukārt gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir valsts atbalsta (t.sk. de minimis) saņēmējs PVN tiešajām attiecināmajām izmaksām var tikt attiecināms tikai tādā gadījumā, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
2) Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), ja tas nav atgūstams saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem PVN jomā;
3) Gala saņēmēju veiktas investīcijas Finanšu instrumentu kontekstā.

Ņemot vērā augstāk minēto, aicinām izvērtēt, vai MK noteikumu projekta 30.punkta redakcija nebūtu precizējama, piemēram, šādi: Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, uzskatāmi par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 64.panta 1.punkta c)apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
No šajā punktā norādītās informācijas izriet, ka atbalstītie infrastruktūras objekti pēc projekta īstenošanas ir attiecīgi sadales sistēmas operatora īpašumā, taču ņemot vērā, ka 44.punktā noteikts, ka pasākuma ietvaros netiek atbalstītas darbības, kurām atbalsts ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. informācija ir pretrunīga un neviennozīmīga attiecībā pret valsts atbalsta nosacījumiem, kas atrunāti Regulas Nr.651/2014 48.pantā, ar ko paredz ieguldījumu atbalstu energoinfrastruktūrai. Lūgums šo precizēt un/vai skaidrot anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precīzi un nepārprotami norādīt, kādi dati par projekta ietekmi ir jāuzkrāj finansējuma saņēmējam, jo no piedāvātās punkta redakcijas un anotācijas tas nav viennozīmīgi saprotams.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precīzi un nepārprotami norādīt, kas ir tie dati, kas ir jāuzkrāj finansējuma saņēmējam un ko tas iesniedz sadarbības iestādei par horizontālo principu rādītājiem klimatdrošināšanā, energoefektivitāte pirmajā vietā un nenodarīt būtisku kaitējumu. Anotācijā ir iekļauti vispārēji nosacījumi, lai tiktu ievēroti iepriekš minētie horizontālie principi, bet nav definēti uzkrājamie dati vai norāde uz vadlīnijām, kur ir skaidri nodefinēti sasniedzamie rādītāji un uzkrājamie dati, ņemot vērā pasākuma specifiku. Vēršam uzmanību, ka datu uzkrāšanai par horizontālo principu ievērošanu ir nepieciešams nodrošināt arī KPVIS funkcionalitāti, tāpēc ir nepieciešami precīzi dati, kas būs jāievada finansējuma saņēmējam.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt MK noteikumu projekta 39.punktu, paredzot, ka finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas  Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
MK noteikumu projekta 41.3.apakšpunktā noteikts, ka pasākuma ietvaros ieguldījumus infrastruktūrā, izņemot šo noteikumu 31.punktā minēto gadījumu par elektroenerģijas infrastruktūras īpašumtiesībām, var veikt publiskas personas īpašumā, ja īpašuma turējuma tiesības projekta iesniedzējs ir ieguvis uz termiņu, kas nav īsāks par pieciem gadiem no projekta noslēguma maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam.
Saskaņā ar MK noteikumu projekta 42.punktu īpašuma vai turējuma tiesības attiecībā uz atbalstītajiem infrastruktūras objektiem nemaina, un ieguldījums paliek Latvijas Republikas teritorijā vismaz piecus gadus pēc projekta noslēguma maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam un īpašuma vai turējuma tiesības nostiprina zemesgrāmatā (izņemot gadījumu, ja pašvaldības īpašums uz normatīvā akta, līguma vai pašvaldības lēmuma pamata ir nodots pašvaldības iestādes – projekta iesniedzēja – pārvaldīšanā vai ja īpašuma tiesības uz īpašuma objektu ir spēkā bez to nostiprināšanas zemesgrāmatā).
Lūdzam noteikuma projekta anotācijā skaidrot, ko sevī ietver īpašuma turējuma tiesības.
Papildus vēršam uzmanību, ka līdzīga satura Ministru kabineta noteikumos ir ietverts nosacījums, ka projekta iesniedzējs ir persona, kuras īpašumā, turējumā, lietošanā vai valdījumā atrodas objekts un ka objekti, kuros plānotas investīcijas, atrodas projekta iesniedzēja īpašumā, turējumā vai valdījumā (piemēram, Ministru kabineta 2020.gada 10.marta noteikumi Nr.130 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte" 5.5.1.specifiskā atbalsta mērķa "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas "Kultūras mantojuma saglabāšana, atjaunošana un ar to saistītās infrastruktūras attīstība Rīgas vēsturiskā centra teritorijā" īstenošanas noteikumi" 15.un 32.punkts). Ņemot vērā minēto lūdzam izvērtēt, vai nebūtu precizējams MK noteikumu projekta 41.3.apakšpunkts un 42.punkts.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka tiek paredzēts avansa maksājums, kuru iespējams izmaksāt pa daļām, lūdzam iekļaut avansa un starpposma maksājuma kopsummas maksimimālo apmēru, ņemot vērā normatīvajā aktā "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" noteikto (šobrīd ir saskaņošanas procesā).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 44.punkta pirmo teikumu, ņemot vērā, ka šo noteikumu ietvarā (MK noteikumu projekta 21., 22. un 23.punkts) ir paredzēts komercdarbības atbalsts sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam. Lūdzam precizēt šo punktu, novēršot pretrunu. Vienlaikus lūdzam otrajā teikumā sniegt atsauci uz punktu, kas paredz segt izmaksas tādām darbībām, kas nav komercdarbības atbalsts sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
MK noteikumu projekta 44.punkts ietver nelikumīga valsts atbalsta atgūšanu, ja ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts tā ieviešanas gaitā vai uzraudzības periodā pēc tā pabeigšanas kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisku darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Vēršam uzmanību, ka tas vai izveidotā infrastruktūras projekts nekļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisku darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, ir jānodrošina tās amortizācijas periodā. Turklāt noteikumos nav skaidrots, cik ilgs ir uzraudzības periods. Ņemot vērā iepriekš minēto lūdzam precizēt MK noteikumu projektu. 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šobrīd MK noteikumu projekta 44.punkts ietver nelikumīga valsts atbalsta atgūšanu, ja ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts tā ieviešanas gaitā vai uzraudzības periodā pēc tā pabeigšanas kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisku darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu arī ar normu, kas paredz nelikumīga valsts atbalsta atgūšanu gadījumos, ja finansējuma saņēmējam tiek sniegts valsts atbalsts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju salāgot MK noteikumu projektā lietot terminoloģiju, ņemot vērā, ka šobrīd esošajā redakcijā tiek lietoti dažādi termini "atvērtā zona", "publiskā teritorija" un "publiskā ārtelpa", vai skaidrot, kā šie termini atšķiras, nepieciešamības gadījumā veicot atbilstošus precizējumus. 
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 14.punkta apakšpunktos norādīto finansējuma sadalījumu, ņemot vērā, ka tas kopsummā veido 23 664 001 euro, kas ir par vienu euro lielāks nekā MK noteikumu projekta 14.punkta ievaddaļā norādītais pasākumam pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu un 14.punkta ievadu šādā redakcijā “pasākumam plānotais un pieejamais kopējais finansējums”, ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros nav paredzēts elastības finansējums.
Vienlaikus, informācijas izsekojamībai, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kura  Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam (Programma) 5.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” pasākuma ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt Programmā noteikto elastības finansējuma apjomu.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu projekta 41.punktā uzskaitīts kādos īpašumos pasākuma ietvaros var veikt ieguldījumus infrastruktūrā, izņemot šo MK  noteikumu projekta 31.punktā minēto gadījumu par elektroenerģijas infrastruktūras īpašumtiesībām.
Saskaņā ar MK noteikumu projekta 31.punktu šo noteikumu 25.2 apakšpunktā minētās elektroenerģijas un ūdenssaimniecības infrastruktūras izmaksas ir attiecināmas, ja atbalstītie infrastruktūras objekti pēc projekta īstenošanas ir attiecīgi sadales sistēmas operatora vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju īpašumā.
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 31.punktā ir minēta gan elektroenerģijas, gan ūdenssaimniecības infrastruktūra, lūdzam vērtēt vai attiecīgi nav jāpapildina MK noteikumu projekta 41.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai nepieciešams noteikt aktuālās informācijas ievietošanu tīmekļvietnē tik bieži.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums papildināt punktu tā, lai būtu skaidri saprotams, ka 10 gadi dokumentu glabāšanai jāskatās pēc tā pilnvarojuma, uz kura pamata tika piešķirts valsts atbalsts. 
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar MK noteikumu projekta 46.punktu, ja projektā tiek iekļautas darbības, kas ir saistītas ar sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu [..].
MK noteikumu projekta 19.punktā noteikts, kas var būt projekta iesniedzējs, bet noteikumu projektā nav definēts finansējuma saņēmējs.
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 46.punktā ir noteikts pienākums projekta iesniedzējam vai finansējuma saņēmējam, lūdzam papildināt  anotāciju ar skaidrojumu vai tās ir (var būt) dažādas personas un lūdzam attiecīgi vērtēt nepieciešamību MK noteikumu projektu papildināt ar finansējuma saņēmēja definīciju.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt normas redakcijā lietoto formulējumu "konkursa procedūru". Atbilstoši Publisko iepirkumu likumam tas neietver iepirkumus, kas, piemēram, veikti PIL 9., 10. p. kārtībā, kā arī metu konkursu. Nepieciešamības gadījumā šo formulējumu varētu aizstāt ar "iepirkumu vai iepirkumu procedūru."
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka netiks atbalstītas pabeigtas darbības, ņemot vērā MK noteikumu projekta 33.punktā noteikto, ka projektu izmaksas ir attiecināms pirms līguma vai vienošanās noslēgšanas, proti, izmaksas ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt anotāciju ar inovatīvu iepirkumu nosacījumu piemērošanu MK noteikumu projektā vai skaidrot, kāpēc tas netiks piemērots.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par finansējuma sadalījumu pa intervences kodiem.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/ rādītāju ilgtspēja vai uzturēšana, ņemot vērā, ka investīcijas plānotas infrastruktūrā.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, ņemot vērā Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijā Nr. 2021-1.1.1./50-50 noteikto “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)”.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam izvērstāk anotācijā skaidrot MK noteikumu projekta 25.3.3.apakšpunktā un 25.3.14.apakšpunktā noteikto izmaksu pozīciju ierobežojumus, tādejādi nodrošinot skaidru un nepārprotamu informācijas izsekojamību attiecīgu ierobežojumu noteikšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Aicinām anotācijā norādīt, ka horizontālā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā iekļautā informācija tiks vērtēta, balstoties uz pasākuma vērtēšanas kritērijos noteikto, lai nodrošinātu, ka tiek novērsta vai mazināta pasākuma ietvaros atbalstāmo darbību ietekme uz vidi, vienlaikus nodrošinot skaidru un izsekojamu informāciju par minētā principa piemērošanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par plānoto avansa un starpposma maksājuma kopsummu, ja plānots ,ka šī kopsumma  pārsniedz  90% apjomu. 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” ar informāciju, ka finansējums projektu īstenošanai attiecībā uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma nodrošināšanu tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Saskaņā ar MK noteikumu projekta 46.punktu, ja projektā tiek iekļautas darbības, kas ir saistītas ar sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu [..].
MK noteikumu projekta 19.punktā noteikts, kas var būt projekta iesniedzējs, bet noteikumu projektā nav definēts finansējuma saņēmējs.
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 46.punktā ir noteikts pienākums projekta iesniedzējam vai finansējuma saņēmējam, lūdzam papildināt  anotāciju ar skaidrojumu vai tās ir (var būt) dažādas personas un lūdzam attiecīgi vērtēt nepieciešamību MK noteikumu projektu papildināt ar finansējuma saņēmēja definīciju.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par MK noteikumu projekta ietekmi uz horizontālajiem principiem “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, “Klimatnodrošināšana” un “Energoefektivitāte pirmajā vietā” norādot, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes, tādejādi nodrošinot informācijas izsekojamību.




Vienlaikus aicinām pārskatīt MK noteikumu projekta 37.2.apakšpunktu, ņemot vērā, ka horizontālajiem principiem “Klimatdrošināšana” un “Energoefektivitāte pirmajā vietā” MK noteikumu projektā nav noteikti konkrēti rādītāji, līdz ar to nav skaidrs, kādi dati finansējuma saņēmējam jāuzkrāj par šiem horizontālajiem principiem, kā arī (ja attiecināms) papildināt MK noteikumu projektu ar konkrētiem rādītājiem horizontāla principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” ievērošanai atbilstoši Labklājības ministrijas izstrādātajām vadlīnijām “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027), ja ir konstatēta tieša ietekme uz šo horizontālo principu.

Vēršam uzmanību, ka, ja tiek konstatēta tieša vai netieša ietekme arī uz kādu no horizontālajiem principiem “Klimatdrošināšana” un “Energoefektivitāte pirmajā vietā” aicinām izvērtēt iespēju papildināt MK noteikumu projektu ar informāciju par pasākumiem vai nosacījumiem, kas veicami, lai nodrošinātu attiecīgo horizontālo principu piemērošanu, ņemot vērā, ka atbildīgajai iestādei ES fondu Kohēzijas politikas vienotajā informācijas sistēmā būs jaievada informācija par ietekmi uz horizontālajiem principiem.
 
Piedāvātā redakcija
-