Projekta ID
22-TA-3622Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Norādām, ka pēc pašreizējās MK noteikumu projekta redakcijas nav saprotams grozījumu projekta 4.punkta (19.1 punkts MK noteikumu redakcijā) 2.teikums - kas ir atlikušais garantijas prēmijas apjoms un kāpēc tas jāsedz no publiskajiem līdzekļiem, lūdzam precizēt un sniegt papildu skaidrojumu anotācijā.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar ES fondu regulu EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) Nr. 1303/2013 (2013. gada 17. decembris), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 ES fondu finansējums var segt garantiju maksas subsīdijas.
Tāpat lūdzam anotācijā skaidrot, pēc kādiem principiem tiks noteikts šajā punktā minētais samazinātās prēmijas apjoms.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar ES fondu regulu EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) Nr. 1303/2013 (2013. gada 17. decembris), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 ES fondu finansējums var segt garantiju maksas subsīdijas.
Tāpat lūdzam anotācijā skaidrot, pēc kādiem principiem tiks noteikts šajā punktā minētais samazinātās prēmijas apjoms.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka 19.1 punktā noteiktā garantijas prēmijas atlaide ir paredzēta tikai vienai nozarei, kā arī šāda veida atlaides iepriekš netika piemērotas, lūdzam iesniegt ES fondu vadošajai iestādei tirgus nepilnību izvērtējumu, kurā tiks sniegts pamatojums piemērot garantijas prēmijas atlaidi un pamatos atbalstāmās nozares, īpaši lūdzam sniegt izvērtējumu vai pārējās nozares netiek diskriminētas.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar regulas Nr.1303/2013 37.panta 2.punktu, tirgus nepilnību izvērtējumu izstrādā pirms vadošās iestādes lēmuma par programmas ieguldījumiem, proti, pirms šo grozījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, ka arī 37.panta 3.punkta trešajā daļu - tirgus nepilnību izvērtējums ir jāiesniedz ES fondu uzraudzības komitejai, proti, šis grozījumu projekts var būt apstiprināts Ministru kabinetā tikai pēc tirgus nepilnību analīzes saskaņošanas ar ES fondu uzraudzības komiteju.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar regulas Nr.1303/2013 37.panta 2.punktu, tirgus nepilnību izvērtējumu izstrādā pirms vadošās iestādes lēmuma par programmas ieguldījumiem, proti, pirms šo grozījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, ka arī 37.panta 3.punkta trešajā daļu - tirgus nepilnību izvērtējums ir jāiesniedz ES fondu uzraudzības komitejai, proti, šis grozījumu projekts var būt apstiprināts Ministru kabinetā tikai pēc tirgus nepilnību analīzes saskaņošanas ar ES fondu uzraudzības komiteju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 5. punktā izteiktajā MK noteikumu Nr. 383 32.2. apakšpunktā aizstāt vārdu "pasākumam" ar "pasākuma" un svītrot vārdus "šo noteikumu", tādējādi nodrošinot atbilstību juridiskās tehnikas prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot anotācijā minēto, ka “Vienlaikus skaidrojam, ka subsīdijas ekvivalents tiks rēķināts saskaņā ar MK noteikumu Nr. 383 20. punktu.”, vēršam uzmanību, ka MK noteikumu 21.punkts paredz subsīdijas ekvivalenta aprēķināšanas kārtību lielajiem saimnieciskās darbības veicējiem un, gadījumā, ja ir plānots, ka saimnieciskās darbības veicēji, kuru darbības nozare ir NACE 2.redakcijas grupa "Ceļojumu biroju, tūrisma operatoru un citi rezervēšanas pakalpojumi un ar tiem saistītas darbības”, kvalificēsies kā lielie saimnieciskās darbības veicēji, tiem būs piemērojama MK noteikumu 21.punktā noteiktā subsīdijas ekvivalenta aprēķināšanas kārtība. Lūdzam atbilstoši precizēt informāciju anotācijā, kā arī papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā attiecīgajā gadījumā praksē lielajiem saimnieciskās darbības veicējiem tiks piemērots MK noteikumu 19.1 punkts.
Neiebilstam pret anotācijas tālāko virzību “Papildu dokumenti” sadaļā 06.02.2023. 15:48 pievienotajā redakcijā.
Neiebilstam pret anotācijas tālāko virzību “Papildu dokumenti” sadaļā 06.02.2023. 15:48 pievienotajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar izvērstāku pamatojumu noteikumu projekta 6. punktā ietvertajam grozījumam attiecībā uz nosacījumu kapitāla atdeves segšanai izmantot atmaksāto publisko finansējumu vidēji 10 % apmērā gadā visā programmas īstenošanas laikā (iepriekš noteikts “10 % apmērā gadā”). Anotācijā, kā arī izziņā nav skaidrota grozījuma nepieciešamība un aktualitāte pēc būtības.
Piedāvātā redakcija
-