Projekta ID
23-TA-380Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
09.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Minētais uzdevums Satiksmes ministrijai jau ir deleģēts Elektronisko sakaru likuma 4.panta trešajā daļā. Tāpēc aicinām nedublēt regulējumu un veidot atsauci uz minēto normu. Piem., veidojot vienu normu par Elektronisko sakaru likumā dotajiem uzdevumiem, proti, apvienojot arī projekta 5.2. un 5.3.apakšpunkta redakciju:
"5.2. pilda Elektronisko sakaru likumā noteiktos uzdevumus, tajā skaitā:
5.2.1. Elektronisko sakaru likuma 4.panta otrās daļas 1., 2., 3., 5. un 6.punktā noteiktos uzdevumus, kurus tai ir tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā deleģēt valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”, noslēdzot deleģēšanas līgumu;
5.2.2. Elektronisko sakaru likuma 4.panta otrās daļas 4.punktā noteiktos uzdevumus, kurus tai ir tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā deleģēt valsts akciju sabiedrībai “Elektroniskie sakari”, noslēdzot deleģēšanas līgumu;".
Papildus aicinām pārskatīt projekta 5.punkta redakcijā paredzētos uzdevumus, vai kāds vēl no Satiksmes ministrijas uzdevumiem nav deleģēts ārējā normatīvajā aktā. Ja kompetences dublējas, lūdzam nolikuma uzdevuma formulējumā veidot atsauci uz uzdevumu ārējā normatīvajā aktā vai, ja to vienā jomā ir daudz, norādīt uz ārējiem normatīvajiem aktiem noteiktā jomā. Piemēram, Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5.panta 6.1punktā ietvertā kompetence, kuru dublē projekta 5.24.apakšpunkta redakcijā ietvertais uzdevums. Atsauču veidošana rada lielāku skaidrību un mazāku nepieciešamību veikt grozījumus, ja valsts pārvaldes uzdevuma deleģējumā ir veiktas izmaiņas.
"5.2. pilda Elektronisko sakaru likumā noteiktos uzdevumus, tajā skaitā:
5.2.1. Elektronisko sakaru likuma 4.panta otrās daļas 1., 2., 3., 5. un 6.punktā noteiktos uzdevumus, kurus tai ir tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā deleģēt valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”, noslēdzot deleģēšanas līgumu;
5.2.2. Elektronisko sakaru likuma 4.panta otrās daļas 4.punktā noteiktos uzdevumus, kurus tai ir tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā deleģēt valsts akciju sabiedrībai “Elektroniskie sakari”, noslēdzot deleģēšanas līgumu;".
Papildus aicinām pārskatīt projekta 5.punkta redakcijā paredzētos uzdevumus, vai kāds vēl no Satiksmes ministrijas uzdevumiem nav deleģēts ārējā normatīvajā aktā. Ja kompetences dublējas, lūdzam nolikuma uzdevuma formulējumā veidot atsauci uz uzdevumu ārējā normatīvajā aktā vai, ja to vienā jomā ir daudz, norādīt uz ārējiem normatīvajiem aktiem noteiktā jomā. Piemēram, Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5.panta 6.1punktā ietvertā kompetence, kuru dublē projekta 5.24.apakšpunkta redakcijā ietvertais uzdevums. Atsauču veidošana rada lielāku skaidrību un mazāku nepieciešamību veikt grozījumus, ja valsts pārvaldes uzdevuma deleģējumā ir veiktas izmaiņas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā minēts, ka ar projekta 4.2.1 apakšpunktu papildinātas Satiksmes ministrijas funkcijas veikt Eiropas Elektronisko sakaru regulatoru iestādes (BEREC) atbalsta aģentūras atbalsta sekretariāta funkcijas. Aicinām anotācijā norādīt, no kurienes tās izriet.
Ministru kabinets saistības izveidot BEREC atbalsta aģentūras atbalsta sekretariātu ir uzņēmies ar likuma "Par Latvijas Republikas valdības un Eiropas Elektronisko sakaru regulatoru iestādes atbalsta aģentūras mītnes līgumu" [1] pieņemtā un apstiprinātā līguma 19.panta 1.punktu. Saskaņā ar minēto likumu Satiksmes ministrija ir atbildīga par virkni līgumā minēto saistību izpildes nodrošināšanu (tostarp atbalsta sekretariāta nodrošināšanu).
[1] Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/323572
Ministru kabinets saistības izveidot BEREC atbalsta aģentūras atbalsta sekretariātu ir uzņēmies ar likuma "Par Latvijas Republikas valdības un Eiropas Elektronisko sakaru regulatoru iestādes atbalsta aģentūras mītnes līgumu" [1] pieņemtā un apstiprinātā līguma 19.panta 1.punktu. Saskaņā ar minēto likumu Satiksmes ministrija ir atbildīga par virkni līgumā minēto saistību izpildes nodrošināšanu (tostarp atbalsta sekretariāta nodrošināšanu).
[1] Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/323572
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekts risina vairākas problēmas, tāpēc aicinām informāciju, kas ietverta anotācijas 1.3.sadaļas laukā "Problēmas apraksts" sadalīt pa atsevišķiem laukiem, norādot konkrētu problēmu laukā "Problēmas apraksts" un tās risinājumu sekojošajā laukā "Risinājuma apraksts".
Šobrīd informācija par visām problēmām un to risinājumiem ir norādīta vienā laukā "Problēmas apraksts".
Papildus aicinām norādīt būtiskāko informāciju par šī brīža situāciju, kas norādāma "Pašreizējā situācija" kontekstā ar identificētajām risināmajām konkrētajām problēmām.
Šobrīd informācija par visām problēmām un to risinājumiem ir norādīta vienā laukā "Problēmas apraksts".
Papildus aicinām norādīt būtiskāko informāciju par šī brīža situāciju, kas norādāma "Pašreizējā situācija" kontekstā ar identificētajām risināmajām konkrētajām problēmām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas 1.3.sadaļas problēmas aprakstu ar informāciju, ka līdz 2021.gada 9.septembrim politikas jomu, nozaru un apakšnozaru klasifikators tika noteikts Ministru kabineta 2009.gada 7.aprīļa noteikumu Nr.300 "Ministru kabineta kārtības rullis" 3.pielikumā un ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumiem Nr.606 "Ministru kabineta kārtības rullis" netika pārņemta, bet atspoguļota TAP portāla tiesību aktu lietās.
Vienlaikus saistībā ar projektā ietvertajiem precizējumiem Satiksmes ministrijas atbildībā esošajās politikas apakšnozarēs nepieciešams vērtēt, kādas izmaiņas nepieciešamas TAP portāla politikas jomu klasifikatorā, tāpēc aicinām projektu saskaņot ar Valsts kanceleju.
Vienlaikus saistībā ar projektā ietvertajiem precizējumiem Satiksmes ministrijas atbildībā esošajās politikas apakšnozarēs nepieciešams vērtēt, kādas izmaiņas nepieciešamas TAP portāla politikas jomu klasifikatorā, tāpēc aicinām projektu saskaņot ar Valsts kanceleju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Iestādes nolikuma regulējumu veido tā, lai sabiedrībai būtu vieglāk orientēties iestādes kompetencē (it īpaši jomās, kur ir grūti nošķirt kompetenci salīdzinājumā ar citām iestādēm). Tāpēc aicinām papildināt sabiedrības grupu uzskaitījumu ar "sabiedrība kopumā".
Savukārt ietekmi uz Satiksmes ministriju kā publisku personu aicinām atspoguļot anotācijas 7.sadaļā.
Savukārt ietekmi uz Satiksmes ministriju kā publisku personu aicinām atspoguļot anotācijas 7.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām svītrot 5.12.apakšpunktu, jo tas dublē projekta 4.1.17. un 4.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-