Atzinums

Projekta ID
23-TA-2522
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt 36.1 punktu arī ar gala termiņu uzraudzības rādītāju sasniegšanā arī projektiem, kas nebūs pabeiguši būvniecību līdz 31.12.2023.
Vienlaikus, lūdzam precizēt  36.1 punkta redakciju par lēmumu pieņemšanu, paredzot iespēju, ja radīsies citi projekti, kuriem nepieciešama projekta pabeigšana pēc 31.12.2023.
Piedāvātā redakcija
36.1 Ja finansējuma saņēmējs līdz 2023. gada 31. decembrim nevar pilnībā pabeigt projektā plānotos būvdarbus un sasniegt projektā plānotos šo noteikumu 4.1. un 4.2. apakšpunktā (ja attiecināms) noteiktos uzraudzības rādītājus, finansējuma saņēmējs, var pabeigt projektā plānotos būvdarbus par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrimun sasniegt projektā plānotos šo noteikumu 4.1. un 4.2. apakšpunktā (ja attiecināms) noteiktos uzraudzības rādītājus pēcuzraudzības periodā, bet ne vēlāk kā līdz 2028.gada 31. decembrim.

36.2 Ja finansējuma saņēmējs līdz 2023. gada 31. decembrim ir pabeidzis projektā plānotos būvdarbus, bet nav sasniedzis projektā plānoto iznākuma rādītāju, finansējuma saņēmējs var sasniegt projektā plānotos šo noteikumu 4.1. un 4.2. apakšpunktā (ja attiecināms) noteiktos uzraudzības rādītājus pēcuzraudzības periodā, bet ne vēlāk kā līdz 2028.gada 31. decembrim.
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar atsauci uz 2022. gada 20. jūnijā Eiropas Komisijā apstiprinātajiem grozījumiem darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt VARAM sniegto pamatojumu, kāpēc nav iespējama projektu posmošana pabeigšanai ar 2021-2027. gadu plānošanas perioda ES fondu līdzfinansējumu, jo tas nav objektīvi korekts. Skaidrojam, ka attiecībā uz atlases veidu un citiem aspektiem, ja būtu nepieciešams, programmā varētu veikt grozījumus un nodrošināt nacionāli nepieciešamos lēmumus,  un tādā gadījumā projektam varētu piemērot posmošanu. VARAM sniegtās argumentācijas vietā rosinām iekļaut konkrētajam SIA "Rīgas ūdens" “riska” projektam Nr.5.3.1.0/20/I/001 "Ūdenssaimniecības attīstība Rīgā, 6.kārta" atbilstošo skaidrojumu par administratīvi samērīgu risinājumu, balstoties uz, piemēram, to, ka projekta pabeigšanai pēc 31.12.2023. iespējamā atlikusī summa ir salīdzinoši neliela (iekļaujot indikatīvo zināmo summu) un finansējuma saņēmējs ir apliecinājis gatavību projektu pabeigt par saviem līdzekļiem, izdevumi nerada papildu negatīvu ietekmi uz valsts budžetu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pirmās rindkopas beigās - šobrīd pabeigti 29 projekti, īstenošanā 18. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” ar informāciju, ka noteikumu projekta grozījumiem nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu ar jaunu punktu, atļaujot Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai izmaksāt maksājumus pirms projekta pabeigšanas.
Piedāvātā redakcija
Atļaut Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai izmaksāt maksājumus pirms nefunkcionējošā projekta pabeigšanas par faktiski veiktajiem izdevumiem, kas finansējuma saņēmējam radušies līdz 2023. gada 31. decembrim.
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punkta pirms vārda "Centrālajai" ar vārdu "Atļaut", kā arī norādīt pareizu Centrālās finanšu un līgumu aģentūras nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar VARAM rīcību nākotnē, ja radīsies projekti, kuru pabeigšanai optimālākais risinājums būtu projekta sadalīšana posmos.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu Nr. 403 plānoto 36.1 punktu aiz skaitļiem un vārdiem "līdz 2024. gada 31. oktobrim" ar vārdiem "ja sadarbības iestāde un atbildīgā iestāde sniedz pozitīvu atzinumu par projekta termiņa pagarināšanu".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ierosinām papildinātajos MK noteikumu punktos 36.4.1; 36.4.2. un 36.8 (MK noteikumu grozījumu projekta 10. un14.punkts) un anotācijā aizvietot vārdu "aktivitātes" ar "darbībām", lai nodrošinātu vienotu terminoloģiju visā MK noteikumu tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izteikt plānoto 36.5 punktu jaunā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
36.5 Sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 36.41. apakšpunktā minētā noslēguma maksājuma pieprasījumā iekļauto informāciju un veic maksājumus par noslēguma maksājuma pieprasījumā iekļautajiem attiecināmajiem izdevumiem, kas veikti līdz 2023. gada 31. decembrim.
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam svītrot 36.7 punktu, ņemot vērā, ka jau šobrīd no katra maksājumu pieprasījuma tiek maksāta Kohēzijas fonda likme atbilstoši projekta līgumam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plānoto 36.8 punktu ar vārdiem un skaitļiem "šo noteikumu 36.1 un 36.2 punktā minētajos gadījumos". 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt  plānoto 37.1 punktu, ņemot vērā  plānotajā 36.5 punktā noteikto kārtību, t.i., sadarbības iestāde izmaksās noslēguma maksājumu arī nepabeigtajiem projektiem (nav pabeigti būvdarbi līdz 2023. gada 31. decembrim). Papildus lūdzam izvērtēt nepieciešamību ietvert atsauci uz 36.2 punktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 08.06.2021 stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, lūdzam šo noteikumu 46.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
46. Ja, sniedzot atbalstu šo noteikumu ietvaros, tiek pārkāpti komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanai, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.