Projekta ID
24-TA-946Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
26.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijā ir sniegta informācija, ka pašvaldības dome nav ievērojusi arī likuma “Par pašvaldību budžetiem” un likuma
“Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” normas, ierosinām precizēt likumprojekta 1.pantu.
“Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” normas, ierosinām precizēt likumprojekta 1.pantu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt likumprojekta 3. pantu, svītrojot tā otro teikumu, jo tas dublē Pašvaldību likuma 70.panta piekto daļu.
Tāpat ierosinām izvērtēt 3.panta pirmā teikuma nepieciešamību, jo minētais izriet no Pašvaldību likuma 70.panta ceturtajā daļā noteiktā. Ja nepieciešams to var skaidrot anotācijā.
Tāpat ierosinām izvērtēt 3.panta pirmā teikuma nepieciešamību, jo minētais izriet no Pašvaldību likuma 70.panta ceturtajā daļā noteiktā. Ja nepieciešams to var skaidrot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Anotācijā ir sniegta informācija, ka pagaidu administrācijā ieceltās personas ir izvēlētas, ņemot vērā personas iepriekšējo pieredzi darbā valsts pārvaldē, personas reputāciju un izglītību, lai nodrošinātu pagaidu administrācijas spēju efektīvi darboties un risināt pašvaldību darbībā nepieciešamo stratēģisko un operatīvo uzdevumu izpildi. Ņemot vērā likumprojekta 4.panta būtību, lūdzam anotācijā sniegt informāciju, ka ir vērtēti arī interešu konflikta aspekti.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu, kāpēc lietderīgākais veids ir nerīkot ārkārtas vēlēšanas, bet iecelt pagaidu administrāciju līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām. Likumprojekta 5.panta skaidrojums ir sniegts arī anotācijas 4.sadaļā, bet tas pārsvarā balstās uz šobrīd esošo domi, nevis uz iespējamo jauno domi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Likuma par budžetu un finanšu vadību 36. panta desmitā daļa paredz, ja šā likuma 41. panta 2.1 daļā noteiktajā termiņā nav apstiprināts gadskārtējais pašvaldības budžets, finanšu ministram ir tiesības apturēt valsts budžeta aizdevuma izmaksu pašvaldībai līdz gadskārtējā pašvaldības budžeta apstiprināšanai. Attiecīgi lūdzam anotācijā uzsvērt un pamatot, vai domes pieņemtais budžets, lai arī ar nokavējumu uz doto brīdi atbilst nosacījumiem un vēl joprojām var uzskatīt, ka turpinās vai turpināsies attiecīgo normatīvo aktu pārkāpumi, ka nav iespējams piešķirt aizdevumu. Tāpat lūdzam sniegt aktuālo informāciju par pašvaldības domes lemt spēju uz doto brīdi, proti, pēc budžeta apstiprināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām problēmas apraksta 1.punktā, kur ir sniegta informācija, ka pašvaldības dome sistemātiski pieļāvusi ārējo normatīvo aktu, kas regulē pašvaldību budžetu izstrādi, apstiprināšanu un izpildi, prasību pārkāpumus attiecībā uz gadskārtējo pašvaldības budžetu, minēt konkrētus normatīvos aktus, un kādas tieši to normas ir pārkāptas. Ņemot vērā, ka likumprojekta 1. pantā nav sniegts normu uzskaitījums, tad likumprojekta pamatošanas nolūkā, ierosinām to minēt anotācijā (vienuviet, pārskatāmā veidā).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā nav ietverti apsvērumi, vai pagaidu administrācija efektīvi spēs atrisināt to problēmu, ko dome nespēja un kā dēļ tiks atlaista. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar attiecīgu informāciju, tai skaitā, aizpildot arī anotācijas 7.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām pašreizējās situācijas aprakstā minēt, tieši kādas pārraugošās valsts pārvaldes institūcijas nav guvušas pārliecību, ka pašvaldības finanšu situācija pie esošās domes varētu mainīties. Tāpat aicinām sniegt informāciju, vai ir iesaistītas tiesībsargājošās institūcijas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Ierosinām precizēt ietekmes aprakstu gan fiziskām personām, gan juridiskām personām, proti, sniedzot informāciju, kādu tieši ietekmi radīs likumprojekts.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Ierosinām precizēt informāciju par fiziskām personām, jo likumprojekts attiecas arī uz pagaidu administrācijas noteiktām personām.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka attiecīgajā sadaļā ir sniegta informācija par likumprojektā paredzēto un dažādu pārkāpumu apraksts, aicinām minēto informāciju iekļaut anotācijas I sadaļā, lai tā būtu vienuviet.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā anotācijā ir jāsniedz informācija, kā projekts ietekmēs katru no mērķgrupām – tieši vai netieši. Ņemot vērā minēto, aicinām precizēt anotācijas 7. sadaļu, jo likumprojekts ietekmēs Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domi kā arī pagaidu administrāciju. Attiecīgi ir aizpildāma informācija, kādas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti un kādi procesi tiks efektivizēti vai optimizēti (anotācijas 7.4.apakšpunkts). Vēršam uzmanību, ka arī atbilstoši Pašvaldību likuma 70. panta piektajai daļai pagaidu administrācijai ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc darbības sākšanas jāpieņem pagaidu administrācijas darba reglaments.
Piedāvātā redakcija
-