Atzinums

Projekta ID
23-TA-2111
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 5.2. apakšpunktu ar rezultāta rādītāja starpposma sasniedzamo vērtību, ņemot vērā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši MK protokollēmuma (Ministru kabineta 13.07.2023. sēdes protokols Nr. 36, 85.paragrāfs, 22-TA-2143) 3.punktam:

"3.Lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to
objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā",


izmaksu un ieguvumu analīzi jāveic, jo šis atbalsta pasākums tiek organizēts kā ierobežota projektu iesniegumu atlase, kur projekta kopējās izmaksas pārsniedz 1 milj. euro. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.punkta redakciju atbilstoši piedāvātajai redakcijai, t.sk. nodrošinot 2.6. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijā noteikto, ka ieņēmumi nepārsniedz 50 procentus no infrastruktūras un aprīkojuma uzturēšanas izdevumiem.
Tāpat lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības papildināt noteikumu projektu, norādot, ka noteikumu projekta 15. punktā minētā projekta izmaksu un ieguvumu analīze tiks pievienota projekta iesniegumam.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai nosacījums par ieņēmumiem, kas nepārsniedz 50 procentus no infrastruktūras uzturēšanas izdevumiem, būtu iekļaujams citā MK noteikumu projekta punktā.
Piedāvātā redakcija
15. Projekta iesniedzējs atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem veic izmaksu un ieguvumu analīzi. Ja projektā plānoti ieņēmumi, tie nepārsniedz 50 procentus no infrastruktūras un aprīkojuma uzturēšanas izdevumiem.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka, ņemot vērā Komisijas paziņojuma par valsts atbalsta jēdzienu saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 34. 35.punktu (pieejams: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX:52016XC0719(05)) atsevišķas ar kultūru, kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu un dabas aizsardzību saistītas darbības var, ņemot vērā to īpašo raksturu, būt organizētas nekomerciāli un tādējādi būt tādas, kurām nav saimnieciska rakstura. Tādējādi publiskais finansējums šādām darbībām var nebūt valsts atbalsts. EK uzskata, ka publiskā finansējuma piešķiršanai kultūras vai kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas pasākumam, kas visai sabiedrībai pieejams bez maksas, kalpo tīri sociālam un kultūras mērķim, nav saimnieciska rakstura. Tāpat arī tad, ja no kultūras iestādes apmeklētājiem vai sabiedrībai pieejama kultūras, kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas vai dabas aizsardzības pasākuma dalībniekiem tiek prasīta samaksa, kas sedz tikai daļu no faktiskajām izmaksām, šim pasākumam tik un tā nav saimnieciska rakstura, jo šādu samaksu nevar uzskatīt par reālu atlīdzību par sniegto pakalpojumu. Turpretī tādi kultūras vai kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas pasākumi (tostarp dabas aizsardzības pasākumi), kurus pārsvarā (ieņēmumi par pakalpojumu pārsniedz 50% no kopējiem izdevumiem) finansē no apmeklētāju vai lietotāju maksām vai ar citiem komerciāliem līdzekļiem (piemēram, komerciālas izstādes, kinoteātri, komerciāli koncerti un festivāli, mākslas skolas, kuras pārsvarā finansē no mācību maksas), būtu jākvalificē kā saimnieciska rakstura pasākumi.
Attiecīgi, tā kā pirmšķietami pasākums, ievērojot iepriekš minēto EK skaidrojumu, netiks kvalificēts kā saimnieciskā darbība, jo diez vai no dabas aizsardzības pasākuma dalībniekiem tiks prasīta samaksa par pakalpojumu, kas pārsniedz 50% no kopējiem izdevumiem, lūdzam precizēt normatīvā akta projektu tā, lai ir skaidrs:
1) kādēļ noteikumos ir iekļauts augstāk minētais komercdarbības atbalsta izslēdzošais nosacījums;
2) ka minētos komercdarbības atbalsta izslēdzošos nosacījumus ir jānodrošina visu ieguldījumu amortizācijas laiku (projekta dzīves ciklu);
3) anotācijā iekļaujot atbilstošu izvērtējumu par komercdarbības atbalsta neesamību, ņemot vērā augstāk sniegto skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 24. punkts paredz, ka projekta izmaksas paredzēts attiecināt no 2023. gada 1. janvāra. Ievērojot minēto, anotācijā ir jāsniedz pamatojums un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā jānosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumi, kā arī atbildīgās iestādes pienākumi un atbildība gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektu papildināt ar normu, kas paredz ieņēmumu uzraudzību projekta dzīves ciklā, ņemot vērā nosacījumu par ieņēmumiem, kas nepārsniedz 50 procentus no infrastruktūras uzturēšanas izdevumiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 29.8. apakšpunktu, jo EK 2023. gada 2. oktobrī ir sniegusi skaidrojumu, kādēļ ilgtspēja nav jānodrošina visu dzīves ciklu (amortizācijas) periodu, bet tikai 5 gadus. Ilgtspējas nosacījumi ir nodalāmi no papildus saimnieciskās uzraudzības nosacījumiem un ilgtspēja ir jānodrošina 5 gadus atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71.pantam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, ņemot vērā, ka nav paredzēta prasība uzkrāt datus par horizontālo principu rādītājiem pēcuzraudzības periodā, tāpat lūdzam redakcionāli precizēt sistēmas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
29.10. ievēro horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītājiem un Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā sniedz informāciju par to sasniegtajām vērtībām, tai skaitā par:
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, ņemot vērā, ka nav noteikta prasība uzkrāt informāciju par horizontālo principu īstenošanu pēcuzraudzības periodā.
Piedāvātā redakcija
29.12. projekta īstenošanas laikā uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu īstenošanu un projekta īstenošanas laikā un pēcuzraudzības periodā ievēro šādus principus:
29.12.1.energoefektivitāte pirmajā vietā;
29.12.2.iniciatīvas Eiropas Jaunais "Bauhaus" principus: estētika, ilgtspēja, iekļautība, tai skaitā, nodrošinot klimata pārmaiņām pielāgoto risinājumu iekļaušanos apkārtējā ainavā, dabā balstīto risinājumu, universālā dizaina principu ievērošanu;
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, un tām netiek plānoti avansi, lūdzam svītrot noteikumu projekta 30. un 31. punktu. Atbilstoši precizējama arī anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, lai uzskatītu, ka atbalsts netiek sniegts saimnieciskai darbībai dabas aizsardzības projektā, komercdarbības (šajā gadījumā - saimnieciskās darbības) atbalsta izslēdzošie nosacījumi ir jānodrošina visu ieguldījumu amortizācijas (projekta dzīves cikla) laiku (sīkāku skaidrojumu skatīt pie noteikumu 15.punkta iekļautā iebilduma). Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu 32.punktu. Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai gadījumos, kad saimnieciskās darbības izslēdzošie nosacījumi netiek nodrošināti visu ieguldījumu amortizācijas (projekta dzīves cikla) laiku, un atbalsts kvalificēsies kā komercdarbības atbalsts, vai nebūtu jāparedz iespēja atbalstam piemērot attiecīgos komercdarbības atbalsta regulējumus, lai nelikumīgais komercdarbības atbalsts nebūtu jāatgūst.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz rindkopu, kas sākas ar vārdiem "Projekta gaitā var tikt piesaistīti papildu eksperti īslaicīgu un specifisku darbu veikšanai", sākuma daļā aicinām ietvert informāciju, ka projekta personāls nodrošinās projekta administratīvās, organizatoriskās un koordinējošās funkcijas, šīs izmaksas ir skaidri nodalāmas no pārējām projekta izmaksām, kā arī nepastāv minēto izmaksu pārklāšanās ar papildu ekspertu izmaksām un funkcijām, tā kā šie eksperti var tikt piesaistīti…[..].
Pretējā gadījumā esošā redakcija ir interpretējama, pieļaujot, ka tas ir īstenošanas personāls, kas tiks piesaistīts uz noteiktu laiku. Aicinām pamatojumā norādīt, ka finansējuma saņēmējs šādu funkciju īstenošanu nenodrošina, tāpēc šis pakalpojums tiks iepirkts.

Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” otro rindkopu precizēt šādā redakcijā:  “Pēc projektu īstenošanas projektu ietvaros pilnveidotās vai jaunizveidotās infrastruktūras ekspluatācijai un uzturēšanai būs nepieciešami papildu līdzekļi no valsts budžeta, jo projekta ietvaros atbalstītajā infrastruktūrā ieņēmumi par sniegtajiem pakalpojumiem nespēs segt visas uzturēšanas izmaksas. Jautājums par papildu valsts budžeta finansējumu uzturēšanas izmaksu segšanai kārtējā gada ietvaros ir izskatāms un piešķirams Likumā par budžetu un finanšu vadību 9.1 panta otrajā daļā noteiktajā kārtībā un valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas procesā Likumā par budžetu un finanšu vadību 18.1 panta sestās daļas 7.punktā noteiktajā kārtībā.”
Vienlaikus lūdzam minētajā punktā arī pamatot, kāpēc ieņēmumi par sniegtajiem pakalpojumiem nespēs segt uzturēšanas izmaksas.


 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt anotācijas 3.sadaļā punktā “Cita informācija” 2.tabulā norādīto pozīciju izmaksu summas, jo, saskaitot kopā apakšpozīcijām norādītās vērtības, neveidojas norādītās kopsummas plānotajiem pasākumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā precizēt 2024. un 2030.gadam norādīto izdevumu sadalījumu ERAF finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēram, ņemot vērā, ka šobrīd izdevumu kopsumma ir mazāka nekā norādītais tās sadalījums finansējuma avotos.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
MK sēdes protokollēmuma projekts
3. Noteikumu projekts stājas spēkā pēc Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam grozījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā un Eiropas Komisijā.
Iebildums
Lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 3.punktu, nosakot, ka izmaksas, kas saistītas ar VARAM ierosinātajiem grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam (turpmāk - Programma), proti, jaunas atbalstāmās darbības iekļaušana, ir attiecināmas no Programmas grozījumu iesniegšanas brīža Eiropas Komisijā. Vienlaikus lūdzam paredzēt VARAM kā atbildīgās iestādes rīcību gadījumā, ja grozījumi programmā netiks apstiprināti. Attiecīgi, informācijas izsekojamībai, aicinām papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rezultāta rādītāja sasniegšanas termiņu, ņemot vērā, ka projekta īstenošana ir paredzēta līdz 2029.gada 31.decembrim, bet MK noteikumu 29.9.apakšpunkts paredz rādītāja uzskaiti vismaz gadu pēc noslēguma maksājuma veikšanas un informācijas sniegšanu pirmajā pēcprojekta pārskatā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 16.punktā vārdu "elektroniski", lai nerastos interpretācijas iespējas. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas funkcionalitātei, sistēmā ir iestrādāti projekta iesnieguma datu lauki, kuros tiek norādīta atbilstoša informācija.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027.gada plānošanas periodā izveidojošos praksi un horizontālajos normatīvajos aktos lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 17.7., 19.19. un 29.1.apakšpunktu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt noteikumu projekta 17.10.apakšpunktu atbilstoši piedāvātajai redakcijai. Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai nosacījums ir papildināms arī ar projekta īstenošanas nodrošināšanu, ņemot vērā noteikumu projekta 19.15.apakšpunktā norādīto.

Piedāvātā redakcija
17.10. projekta vadības nodrošināšana.
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta 19.3.apakšpunkts būtu apvienojams ar noteikumu projekta 19.1. apakšpunktu, ņemot vērā vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 10.2.apakšpunktā noteikto.

Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt, norādot "funkcionāli saistītās", lai izvairītos no plašākas interpretācijas nekā skaidrots anotācijā.
Piedāvātā redakcija
19.4.1. ēkas un ar to funkcionāli saistītās infrastruktūras būvniecība, tai skaitā iekārtu un tāda aprīkojuma iegāde un uzstādīšana, kas paredzēts būvprojektā un nepieciešams būves vai tās daļas pieņemšanai ekspluatācijā vai kas nepieciešams ēkas funkcionalitātes nodrošināšanai un veido ēkas inženiertīklus. Atbalstāma ir "zaļās" infrastruktūras risinājumu izmantošana, tai skaitā telpu dzesēšanas un ventilācijas risinājumi, kuri nodrošina tādu iekštelpu gaisa apmaiņu un ventilāciju, kas mazina kaitējumu veselībai un novērš ekstremālas gaisa temperatūras maiņas ietekmi uz cilvēku;
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par noteikumu projekta 19.8.punktā noteikto izmaksu būtību, norādot, vai ar tekstu "telpu aprīkojuma iegāde" ir domātas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas.

Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Visas uzskaitītās izmaksas ir pakalpojumi, par ko jāveic attiecīgs iepirkums. Lūdzam neizdalīt šos konkrētos pakalpojumus atsevišķi no citiem projekta ietvaros veicamajiem pakalpojumiem, ja vien tam nav pamatots iemesls. 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 9.18. apakšpunktu, lūdzam aizstāt vārdus "vai esošo darba vietu atjaunošanai" ar vārdiem "vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts", attiecīgi precizējot anotāciju.

Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 19.19.apakšpunktu, svītrojot norādi uz tajā minēto normatīvo aktu, ņemot vērā, ka tajā nav noteiktas komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas, bet to saturs.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, kas tiek saprasts ar vārdiem "kas nav iekļautas 19.18.apašpunktā", nepieciešamības gadījumā pārskatot šī apakšpunkta redakciju, piemēram, iekļaujot, kuru darbību īstenošanai tiek plānotas projekta netiešās attiecināmās izmaksas (nevis, kas nav iekļautas). 

Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt noteikumu projekta 23.punktā pilno Regulas 2021/1060 nosaukumu un pieņemšanas datumu, ņemot vērā, ka iepriekš netika atrunāts saīsinājums.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 29.3.apakšpunktu aiz vārda "instrumentiem" ar vārdiem "un dubultā finansējuma neiestāšanos".
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 29.6. apakšpunktu ar norādi, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus ne tikai par interešu konflikta, bet arī par krāpšanas un korupcijas risku neesamību.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta 29.6. apakšpunktu ar norādi, ka finansējuma saņēmējs paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
Atbilstoši lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar skaidrojumu par interešu konflikta neesamības nodrošināšanu, tostarp saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām un publiskos iepirkumus regulējošiem normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt:
1) neparedzot apakšpunktā vienlaikus "tikai no", kas nozīmē 100% patēriņu, un "vismaz 80%",
2) precizējot, ka tiek vērtēts enerģijas nevis energoresursu patēriņš (atbilstoši anotācijā norādītajam).
Piedāvātā redakcija
29.11.4. nodrošina, ka vismaz 80 % atjaunoto, pārbūvēto un jaunbūvēto ēku un ar to saistītās infrastruktūras patērētās enerģijas ir ražota no atjaunīgiem energoresursiem.
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto dabas izglītības speciālistu mēnešalgas grupas līmeni uz 9 II B.

Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt/svītrot vārdus "to atlīdzībai noteikto atalgojuma viduspunktu" anotācijas vienotās likmes aprēķina rindkopas 2) punktā, ņemot vērā, ka aprēķinā izmantotās algas atšķiras no viduspunkta, kā arī atlīdzības apmērs ir finansējuma saņēmēja sniegtā informācija.

Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt terminoloģiju, attiecīgajās vietās precizējot no "personāla atlīdzības izmaksu likmes apmērs" uz "vienotās likmes apmērs".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt teikumu "projekta iesniedzēja īpašumā esošs zemesgabals vai zemesgabali, uz kuriem atrodas ēka vai kuri vismaz vienā punktā skar ēkas ārējās kontūras" ar valdījuma tiesībām, kas paredzētas noteikumu 29.7. apakšpunktā un minētas pārējā anotācijas saturā.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2. sadaļu "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" ar pēc iespējas izmērāmu sagaidāmo ietekmi uz tautsaimniecību, piemēram, tūristu skaita pieaugums u.c.. Atgādinām, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar norādi uz Dabas aizsardzības pārvaldi, kura pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas, un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, kura pildīs atbildīgās iestādes funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 3.sadaļā punktā “Cita informācija” norādīto 2.tabulu ar prognozētajām uzturēšanas izmaksām projektu pēc ieviešanas periodā noformēt kā anotācijas pielikumu, attiecīgi anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādot tikai kopsummas un norādot atsauci uz anotācijas pielikumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu ar atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai. 47.pantu.
Papildus lūdzam izvērtēt atsauces nepieciešamību uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61.pantu, ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav minēts šīs pants.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 6.1. un 7.1. sadaļu ar norādi uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju. Papildus lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā svītrot anotācijas 6.1. sadaļā norādi uz Centrālo finanšu un līgumu aģentūru.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 6.sadaļu ar informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju  iesaisti noteikumu projekta izstrādē atbilstoši Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijā Nr. 2021-1.1.1./50-50 noteiktajam: “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus.”.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Priekšlikums
Anotācijas 7.4. sadaļā noteikts, ka, īstenojot projektu, projekta pēcuzraudzības laikā un pēc tā, tiks radītas astoņas jaunas darba vietas dabas izglītības speciālistiem, lai nodrošinātu dabas izglītības centru nepārtrauktu darbību.
Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 52. punktā ir noteiktas institūcijas, no kurām nepieciešams saņemt projekta saskaņojumu. Atbilstoši minēto noteikumu 52.2.1. apakšpunktā noteiktajam ir nepieciešams saņemt atzinumu (projekta saskaņojumu) no Valsts kancelejas, ja projekts attiecas uz valsts pārvaldes institucionālo uzbūvi un darbības principiem, kā arī amata vietu skaita un atlīdzības (izņemot pedagogu) izmaiņām.
Ievērojot minēto, lūdzam saskaņot noteikumu projektu ar Valsts kanceleju.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.1.2.apakšsadaļu, ņemot vērā noteikumu projekta 19.6.apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-