Projekta ID
23-TA-2936Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka kopējo rādītāju definīcijas ir sniegtas Komisijas 2021. gada 28. septembra deleģētās regulas Nr.2021/2106, ar kuru, nosakot atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, pielikumā, lūdzam noteikumu projekta 5.2.3.apakspunktu izteikt piedāvātajā redakcijā.
Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
5.2.3. izglītības vai apmācības dalībnieku skaits.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas 1.3.sadaļā sniegto informāciju par rādītāju sadalījumu starp 2.2.1.5.i investīcijas pasākumiem, aicinām noteikt, ka pasākuma mērķrādītājs ir līdz 2026. gada 30. jūnijam atbalstīts viens projekts ar finansējuma saņēmēju. Savukārt rādītāju par 10 dažādiem mediju nozares saimnieciskās darbības veicējiem, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus, lūdzam izteikt kā nacionālo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs pārbauda gala labuma guvējus atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 136. pantā minētajiem izslēgšanas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta 22.punktā norādītā informācija par projekta īstenošanas stratēģijā ietveramo informāciju ir norādāma noteikumu projektā, jo tā ir skaidrota noteikumu Anotācijā. Informāciju iekļaujot noteikumu projektā, tā ir jāpapildina ar otru nosacījumu, proti, ka "kritērijus, kā izvērtēs gala labuma guvēju darbības rezultātus, uz kuriem balstoties var novērtēt, ka gala labuma guvēja digitālās attīstības plāns ir īstenots un investīciju pasākuma mērķis ir sasniegts".
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniegumam pievieno projekta īstenošanas stratēģiju, iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanas iekšējo kārtību un procedūras aprakstu, kā tiks īstenota atklāta gala labuma guvēju atlase. Projekta īstenošanas stratēģijā ietver informāciju par mediju uzņēmumu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanas programmas izveides principiem mediju uzņēmumu attīstībai un principiem, lai izvērtētu sasniegtos rezultātus, kā arī kritērijus, kā izvērtēs gala labuma guvēju darbības rezultātus, uz kuriem balstoties var novērtēt, ka gala labuma guvēja digitālās attīstības plāns ir īstenots un investīciju pasākuma mērķis ir sasniegts.
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka turpinās diskusijas ar kompetentajām iestādēm par amatpersonas statusa piemērošanu daudzpakāpju projektos, lai nodrošinātu labāko risinājumu interešu konflikta risku novēršanai. Pēc panāktās vienošanās informēsim par turpmāko rīcību. Aicinām atbildīgo iestādi izvērtēt, vai informācija par potenciālo amatpersonas statusu šobrīd nebūtu jāpārnes no MKN projekta 23.punkta uz anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 24.punktu nosakot iespēju gala labuma guvējiem pārsūdzēt finansējuma saņēmēja atbalsta piešķiršanas atteikumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, jo atbalstu piešķir vai atsaka piešķirt ar amatpersonu izdotu lēmumu, minētajām amatpersonām pildot šajos noteikumos deleģēto publiskas pārvaldes uzdevumu. Par apstrīdēšanu un vai pārsūdzēšanu lūdzam skatīt Administratīvā procesa likuma 76.panta otrajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam salāgot MK noteikumos iekļautos termiņus projekta īstenošanai, rādītāju sasniegšanai un izdevumu veikšanai. Ņemot vērā 5.1.apakšpunktā un 13.punktā noteikto termiņu, aicinām arī 38.punktā projekta īstenošanu paredzēt līdz 2026. gada 30. jūnijam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam precizēt avansa saņemšanas nosacījumus un sasaistīt tos ar projekta ietvaros sasniedzamo mērķi. Ņemot vērā, ka pasākumā ir tikai viens mērķrādītājs, lūdzam izvērtēt iespēju un noteikt, ka pirmo avansu attiecina tikai tad, kad finansējuma saņēmējs ir atbalstījis 30% no projekta ietvaros paredzētajiem saimnieciskās darbības veicējiem un 30% no atbalstāmajiem mediju nozares speciālistiem. Attiecīgi otro un trešo avansu - tikai pēc 60% un 90% robežvērtības attiecīgi.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt vai 39.3.apakšpunktā noteiktais nosacījums ir samērīgs.
Lai nodrošinātu efektīvu naudas plūsmu, investīcijas ieviešanas nosacījumos var norādīt konkrētu termiņu, kādā jāsasniedz attiecīgais atskaites punkts, izmantojot saņemto avansu, un kārtība, kādā tas atmaksājams, ja attiecīgais atskaites punkts konkrētajā termiņā netiek sasniegts.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt vai 39.3.apakšpunktā noteiktais nosacījums ir samērīgs.
Lai nodrošinātu efektīvu naudas plūsmu, investīcijas ieviešanas nosacījumos var norādīt konkrētu termiņu, kādā jāsasniedz attiecīgais atskaites punkts, izmantojot saņemto avansu, un kārtība, kādā tas atmaksājams, ja attiecīgais atskaites punkts konkrētajā termiņā netiek sasniegts.
Piedāvātā redakcija
-