Atzinums

Projekta ID
23-TA-958
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija"
Atzinums iesniegts
28.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 31.1.3. punktu, šādā redakcijā:
“31.1.3. projekta vadības izmaksas, nepārsniedzot 4500 euro, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta noteiktajam finansējuma apmēram".

Pamatojums:
1) 31.1.3 punktā minētās Komisijas regulas 2. pants nenosaka projektu vadības izmaksu ierobežojumu, bet izmaksas minētas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3 pantā. Aicinām precizēt.
2) Attiecībā uz iebildumu par projekta vadības izmaksām: Ņemot vērā paredzamo darba apjomu un, ka šobrīd gan minimālā, gan vidējā darba samaksa valstī ir ievērojami lielāka nekā 2016. gadā, kad MK noteikumi paredzēja šādu vadības izmaksu ierobežojumu, un līdz ar strauji augošo inflāciju, palielinoties arī projektu vadības pakalpojumu izmaksām, piemēram, par grāmatvedību, telpu nomu, lūdzam 31.1.3. punktā palielināt projekta vadības izmaksas mēnesī vismaz līdz 4500 EUR mēnesī.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst MK noteikumu apakšpunktu Nr. 43.19.3.
Pamatojums: Nevienā nozarē nav iespējams gadu uz priekšu paredzēt konkrētus nepieciešamos mācību kursus. Arī MK noteikumu Anotācijā minēts, ka plānotās mācības nozares asociācija iekļauj mācību plānā, ko aktualizē pēc nepieciešamības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt MK noteikumu punkta Nr. 43.20. un visos tā apakšpunktos minēto prasību samērību kā arī precizēt minētajā punktā atsauci uz MK Noteikumu projekta punktu Nr.8, jo tas attiecas uz darba devēju nevis Finansējuma saņēmēja pienākumiem.
Vēršam uzmanību, ka Finansējuma saņēmējiem nav kapacitātes šādu apjomīgu dokumentu izstrādē viena projekta īstenošanas vajadzībām. Mūsuprāt Sadarbības iestādei vai Ekonomikas ministrijai būtu jāizstrādā vienota forma, ko izmantot visiem Finansējumu saņēmējiem iekšējās kontroles sistēmas aprakstam korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret MK noteikumu punktu Nr. 43.21, lūdzam to dzēst.
Pamatojums: Katrs darba devējs organizē un nosaka sava uzņēmuma iekšējo kārtību. Šādu papildu noteikumu ieviešana būs papildu birokrātijas slogs darba devējam un arī samazinās vēlmi iesaistīties mācībās, ņemot vērā jau tā lielo apliecinājumu nepieciešamības daudzumu programmas ietvaros. Tā kā darba devējs sedz līdzfinansējuma daļu, tad viņš arī nosaka, kuriem uzņēmuma darbiniekiem ir nepieciešamas mācības. Vēršam uzmanību, ka šajā programmā, prioritāri, ir darba devēja vajadzības. Uzskatām, ka nodarbinātie individuālās vajadzībās balstītas mācības var īstenot citās programmās, piemēram, NVA bezdarba riskam pakļauto nodarbināto programmās un VIAA individuālās vajadzībās balstītās pieaugušo mācībās. Jau šobrīd esošajās atbalsta programmās darba devēji sūdzas par lielo birokrātisko slogu, lai saņemtu atbalstu mācībām, tādēļ uzskatām, ka nav korekti prasīt vēl arī šādu apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret MK noteikumu punktu Nr. 43.24., lūdzam to dzēst.
Pamatojums: Esošo mācību programmu ietvaros 43.2. apakšpunktā noteiktos datus Finansējuma saņēmēji saņem no darba devējiem saskaņā ar noslēgtajiem sadarbības līgumiem un tie tiek iesniegti KPVIS un EM bez papildu apliecinājuma nepieciešamības. Vēršam uzmanību, ka tas uzliek papildu slogu gan darba devējiem, gan nodarbinātajiem, gan arī Finansējuma saņēmējiem – sagatavot, parakstīt un iesniegt.  Darba apjoms un dokumentu aprites daudzums, lai izpildītu šādu prasību ir nesamērīgs pret norādīto mērķi un būtiski kavēs uzņēmumu iesaisti un bremzēs projekta īstenošanas gaitu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst MK Noteikumu projekta punktus Nr. 8-11.
Pamatojums: Katrs darba devējs pats organizē un nosaka iekšējo kārtību kādā sūta savus darbiniekus mācīties un kādi pienākumi darbiniekiem ir jāievēro apmeklējot mācības, neslēdzot ar katru darbinieku atsevišķu Vienošanos. Uzskatām, ka tas ir milzīgs administratīvais slogs un šādu prasību noteikšana MK noteikumos tikai samazinās darba devēju vēlmi iesaistīties mācībās. Līdz šim, līdzīga veida programmās darba devējiem nav bijusi problēma kontrolēt savu darbinieku dalību mācībās.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst MK Noteikumu projekta punktus Nr. 8.-11.
Pamatojums: Katrs darba devējs pats organizē un nosaka iekšējo kārtību kādā sūta savus darbiniekus mācīties un kādi pienākumi darbiniekiem ir jāievēro apmeklējot mācības, neslēdzot ar katru darbinieku atsevišķu Vienošanos. Uzskatām, ka tas ir milzīgs administratīvais slogs un šādu prasību noteikšana MK noteikumos tikai samazinās darba devēju vēlmi iesaistīties mācībās. Līdz šim, līdzīga veida programmās darba devējiem nav bijusi problēma kontrolēt savu darbinieku dalību mācībās.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst MK Noteikumu projekta punktus Nr. 8.-11.
Pamatojums: Katrs darba devējs pats organizē un nosaka iekšējo kārtību kādā sūta savus darbiniekus mācīties un kādi pienākumi darbiniekiem ir jāievēro apmeklējot mācības, neslēdzot ar katru darbinieku atsevišķu Vienošanos. Uzskatām, ka tas ir milzīgs administratīvais slogs un šādu prasību noteikšana MK noteikumos tikai samazinās darba devēju vēlmi iesaistīties mācībās. Līdz šim, līdzīga veida programmās darba devējiem nav bijusi problēma kontrolēt savu darbinieku dalību mācībās.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst MK Noteikumu projekta punktus Nr. 8.-11.
Pamatojums: Katrs darba devējs pats organizē un nosaka iekšējo kārtību kādā sūta savus darbiniekus mācīties un kādi pienākumi darbiniekiem ir jāievēro apmeklējot mācības, neslēdzot ar katru darbinieku atsevišķu Vienošanos. Uzskatām, ka tas ir milzīgs administratīvais slogs un šādu prasību noteikšana MK noteikumos tikai samazinās darba devēju vēlmi iesaistīties mācībās. Līdz šim, līdzīga veida programmās darba devējiem nav bijusi problēma kontrolēt savu darbinieku dalību mācībās.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums precizēt MK Noteikumu punktu Nr. 19.2 saskaņā ar Anotāciju:
19.2. nacionālais rādītājs līdz 2029. gada 31. decembrim ar grantiem atbalstīto neunikālo komersantu skaits – 464.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu punktu Nr.32, iekļaujot atsauci uz Ekonomikas ministrijas izstrādātajām vienkāršoto izmaksu metodikām, kur ar tām varētu iepazīties.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK Noteikumu punkta Nr. 43.11 prasības – jo šobrīd nav saprotams, vai Finansējuma saņēmējam pirms lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu komersantam ir jāparaksta apliecinājums, ka starp Finansējuma saņēmēju un Komersantu nav interešu konflikta vai arī Komersantam ir jāiesniedz Finanšu saņēmējam parakstīts apliecinājums, ka starp viņu un Finansējuma saņēmēju nav interešu konflikta.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot MK noteikumu punkta Nr. 63 būtību, jo nav saprotams, kas ar šo punktu ir domāts.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot MK noteikumu punktu Nr. 81 – ja projekti tiek īstenoti līdz 2029.gada 31.decembrim, tad kādēļ Finansējuma saņēmēji lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu var piešķirt tikai līdz 2026.gada 31.decembrim.
Piedāvātā redakcija
-