Atzinums

Projekta ID
23-TA-2071
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši šo noteikumu projekta 14. punktā paredzētajam finansējuma apmēram 2.76 milj. EUR, piešķirot atbalstu 10 000 EUR apmērā vienam uzņēmumam, iespējamais atbalstāmo uzņēmumu skaits ir 275 uzņēmumi. Lūdzam skaidrot, kā šis plānotais atbalstāmo uzņēmumu skaits 14. punktā ir sasaistāms ar 9.2.2. punktā noteikto rādītāju, kur grantu saņēmušo uzņēmumu skaits ir ievērojami mazāks - 9.2.2. punktā noteiktais rādītājs ir tikai 30 atbalstītie uzņēmumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību vienotā izvēles kritērija "Projekta iesniegumam ir pievienota projekta iesniedzēja izstrādāta procedūra, kā tas nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu (attiecināms, ja projekta iesniedzējs ir de minimis atbalsta sniedzējs)" prasībām, procedūrai, kā projekta iesniedzējs nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu, jābūt izstrādātai uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi un projekta iesniegumam jāpievieno nevis apliecinājums, bet pati procedūra. Lūdzu atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 18.2.apakšpunktu un 25.10.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šo noteikumu 55.punktā minēts, ka "Ja šo noteikumu 26.2. un 26.3. apakšpunktā minētais pasākums ir brīvas piekļuves pasākums, kas veicina gala labuma guvēju vispārējo zināšanu pilnveidi, nav konstatējams atbalsts saimnieciskās darbības veikšanai, dalība tajā nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts." Uzturam iepriekš izteikto iebildumu, ka šo noteikumu 25.1. apakšpunkts ietver nosacījumu, ka LIAA neveic atbalstāmās darbības uzņēmumu interesēs, atbalsts kurām kvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Skaidrojam, ka, ja atbalsts tiek sniegts uzņēmuma saimnieciskai darbībai, jo LIAA piedāvā tādu pakalpojumu, kas pieejams tirgū (konsultāciju sniegšana par pieteikuma sagatavošanu), kā arī pasākums pats par sevi ir selektīvs, jo paredzēts gala labuma guvējiem, sniedzot tiem ekonomiskas priekšrocības pret citiem interesentiem tirgū, tas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Attiecīgi, lūdzam sniegt anotācijā skaidrojumu, kādēļ uzskatāt, ka šo noteikumu 26.2.punktā iekļautā aktivitāte nav kvalificējama kā atbalsts uzņēmumam un nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar šo noteikumu 16. un 17.punktu projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir EM, LIAA un biedrība. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu un noslēdz vienošanos par projekta īstenošanu, projekta iesniedzējs ir arī finansējuma saņēmējs.
Savukārt noteikumos attiecībā uz komercdarbības atbalstu gan kā saņēmējs, gan kā sniedzējs gala labuma guvējam, ir minēts termins "finansējuma saņēmējs". Lūdzam pārskatīt noteikumus, t.sk. šo noteikumu VI nodaļu, un precizēt tā, lai viennozīmīgi skaidrs, kura institūcija ir komercdarbības atbalsta sniedzējs kuriem konkrētiem subjektiem, visos līmeņos piemērojot attiecīgo komercdarbības atbalsta regulējumu. Piemēram, 83. un 84.punktā minētais būtu attiecināms arī uz finansējuma saņēmēju - biedrību. Normas ir būtiskas saderības ar ES iekšējo tirgu nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu un atkārtoti lūdzam svītrot 35.3.apakšpunktu, ņemot vērā to, ka 1.2.3.1. pasākuma (atbalsta MVU) ietvaros tiek finansēta ārvalstu pārstāvniecību darbība, kuru darbība ir vērsta uz sadarbības kontaktu identificēšanu Latvijas komersantiem, lai atvieglotu tiem piekļuvi ārvalstu tirgiem, nav pamatojamas izmaksām jaunu pārstāvniecību veidošanai, ja šādus pakalpojumus ir iespēja nodrošināt caur esošo ārvalstu pārstāvniecību tīklu, t.sk. nepieciešamības gadījumā pārskatot pārstāvniecību skaitu un to atrašanās vietas atbilstoši LIAA kārtībai un 1.2.3.1. pasākuma pieejamā finansējuma ārvalstu pārstāvniecību darbības nodrošināšanai ietvaros. Attiecināms arī uz MKN 26.1. apakšpunktu..




 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 62.atsauci, ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Līdz ar to lūdzam attiecīgi precizēt vai sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā par izņēmuma noteikšanu.

Lūdzam šo piemērot visiem saistošajiem punktiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precīzi atšifrēt, kādas izmaksas domātas zem citām izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav atbalstāma atšķirīga pieeja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksu segšanai (t.sk. arī gala labuma guvēju līmenī), neatkarīgi no līguma formas, līdz ar to lūdzam visas personāla izmaksas paredzēt kā attiecināmas, piemērojot vienkāršoto izmaksu metodiku.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc tikai vienam finansējuma saņēmējam ir noteikts par pienākumu piemērot vadošās iestādes un atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas. Lūdzam ņemt vērā, ka vienādu izmaksu segšanai jānodrošina vienāda vienkāršoto izmaksu piemērošana.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot MK noteikumu projektā ietvertās redakcijas, tā kā atbilstoši 38.1., 39.7., 40.6. un 41.1.1. apakšpunktos minētajam personāla izmaksu segšanai tiks izstrādāta metodika, taču 46.punktā norādīts, ka personāla izmaksu segšanai paredzēts piemērot vienoto likmi līdz 20 %. Vēršam uzmanību, ka šajā gadījumā atsevišķi metodika nav jāizstrādā, taču likmes pamatojums ir saskaņojams ar VI, t.sk. iesniedzot aprēķinu par likmes apmēru, un ietverams anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka gala labuma guvēja, kā saimnieciskās darbības veicēja, līmenī tiek piešķirts komercdarbības atbalsts (piemērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu) - viss 41.1. punktā minētais atbalsts ir komercdarbības atbalsts gala labuma guvējam. Savukārt, iepirkuma procedūras piemērošanas rezultātā tiek izslēgta komercdarbības atbalsta piešķiršana preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī (nevis gala labuma guvēja līmenī). Attiecīgi lūdzam dzēst šo noteikumu punktu.

Ja MK noteikumu projekta autoru mērķis ar šo MK noteikumu projekta punktu ir bijis runāt par finansējuma saņēmēja līmeni, skaidrojam, ka finansējuma saņēmēja līmenī (ESA BIC) tiek piešķirts komercdarbības atbalsts, piemērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu. Savukārt, iepirkuma procedūras piemērošanas rezultātā tiek izslēgta tikai komercdarbības atbalsta piešķiršana preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī, nevis finansējuma saņēmēja līmenī (ESA BIC). Attiecīgi lūdzam dzēst šo noteikumu punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā tiks nodrošināta iesniegto gala labuma guvēju projektu iesniegumu atlase, tai skaitā lūdzam skaidrot, vai finansējuma saņēmējs ESA BIC Latvia izveidos projektu atlases komisiju un kā tiks nodrošināta interešu konflikta riska novēršana gala labuma saņēmēju iesniegto projektu atlases procesā.
Ņemot vērā izstrādāto pētniecības projektu atlases shēmu kompetences centru projektos (piemēram, Atbalsts jaunu digitālo produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā (digitāli produkti) (22-TA-3597)), aicinām piemērot līdzīgu pieeju arī attiecībā uz ESA BIC Latvia finansējuma piešķiršanu gala labuma saņēmējiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Piešķirot komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, saistoši ir visi regulas nosacījumi, ne tikai 2.panta 2.punkts, attiecīgi lūdzam dzēst tekstu: "2.panta 2.punktu". Pēc analoģijas lūdzam precizēt arī šo noteikumu 70. un 71.punktu.Precizējumi nepieciešami, lai netiktu nepamatoti sašaurināts Komisijas regulas Nr.1407/2013 piemērošanas tvērums MK noteikumu projektā. Normas ir būtiskas saderības ar ES iekšējo tirgu nodrošināšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 74.punktu aiz vārdiem "no saviem līdzekļiem" iekļaujot vārdus " kas brīvi no komercdarbības atbalsta". Vienlaikus lūdzam skaidrot, kas MK noteikumu projekta ietvaros tiek saprasts ar jēdzienu "savi līdzekļi". Vēršam uzmanību, ka, piešķirot komercdarbībasatbalstu, jēdziens "savi līdzekļi"  nozīmē tādu finansējumu, kas brīvs no komercdarbības atbalsta. Norma jāprecizē, lai novērstu nelikumīga komercdarbības atbalsta risku.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka arī MK noteikumu projekta 71.punktā ir paredzēta komercdarbības atbalsta piešķiršana saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, attiecīgi lūdzam MK noteikumu projektā norādīt atbalsta piešķiršanas brīdi arī MK noteikumu projekta 71.punktā paredzētajam komercdarbības atbalstam. Ir būtiski iekļaut noteikumos normu, kas nosaka komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi, t.i. brīdi kurā brīdī atbalsta saņēmējam ir juridiskas tiesības uz komercdarbības atbalstu.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka arī MK noteikumu projekta 71.punktā ir paredzēta komercdarbības atbalsta piešķiršana saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, attiecīgi lūdzam papildināt 76.punktu, paredzot, ka arī MK noteikumu projekta 71.punktā minētajam finansējuma saņēmējam ir pienākums veikt MK noteikumu projekta 76.punktā minētās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulā Nr. 1407/2013 noteiktajam, lūdzam 80.punktā norādīt, ka viens vienots uzņēmums atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2.panta 2.punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka MK noteikumu projekta 81.punktā tiek paredzēta atbalsta kumulācija, lūdzam MK noteikumu projektā paredzēt normu, ka, piesakoties de minimis atbalstam, komercdarbības atbalsta saņēmējam ir jāsniedz atbalsta sniedzējam informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto/piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot MK noteikumu projekta 71.punktā paredzēto, ka arī uz finansējuma saņēmēju tiek piemēroti Komisijas regulas Nr.1407/2013 nosacījumi, lūdzam 83.punktu precizēt, attiecinot to arī uz sadarbības iestādi, piešķirot atbalstu finansējuma saņēmējam. Normas ir būtiskas saderības ar ES iekšējo tirgu nodrošināšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu tā, lai skaidra ir nelikumīga atbalsta atgūšanas shēma, ja no noteikumiem skaidrs, ka gala labuma guvējiem de minimis atbalstu piešķirs ESA BIC Latvia, vienlaikus ESA BIC Latvia ir arī atbalsta saņēmējs. Tāpat teikuma daļu "Ja tiek pārkāptas komercdarbības atbalsta kontroles normas, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013..[..]" lūdzam aizstāt ar vārdiem "Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 prasības ..[..]".
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka MKN projekta 2.1.punkta normas redakcija neiet kopā ar anotācijā ietverto skaidrojumu, ka lielie komersanti pasākuma ietvaros tiek uzskatīti kā mazās vidējās kapitalizācijas sabiedrības, kam ir no 250 līdz 499 darbinieku, kas neatbilst MVU statusam, un kā vidējās kapitalizācijas sabiedrības, kam ir no 500 līdz 3 000 darbinieku. Lūdzam attiecīgi precizēt, svītrojot punkta daļu " un komersanti".
Atkārtoti vēršam, uzmanību, ka atbilstoši Kohēzijas politikas programmas (2021-2027) (85)  paragrāfa nosacījumiem arī vidējas kapitalizācijas sabiedrības 1.2.1. SAM ietvaros var tikt atbalstītas ar nosacījumu, ja tas ietver sadarbību minētajās aktivitātēs ar MVU P&I.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2.2. apakšpunkta redakciju, nodrošinot, ka tas nav pretrunā ar noteikumu projekta 16. punktā noteikto, kas paredz, ka pasākuma ietvaros ir trīs finansējuma saņēmēji - EM, LIAA un ESA BIC.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka 2.4.punkts ir vienīgais, kurā minēta pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas definīcija un citur MKN šis termins minēts nav, lūdzam šo apakšpunktu dzēst.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Informējam, ka Kohēzijas programmas ietvaros attiecībā uz nefinansiālu atbalstu šobrīd pastāv tikai šāds iznākuma rādītājs: "Nefinansiālu atbalstu saņēmušie uzņēmumi". Lūdzam atbilstoši precizēt. 
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt minēto rādītāju šādā redakcijā: "Ar grantiem atbalstītie uzņēmumi". 
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pasākumam pieejamais kopējais finansējums ir finansējums, kurā neietilpst elastības finansējums. Lūdzam atbilstoši precizēt 13. punktu. Šobrīd pieejamais kopējais finansējums ir vienāds ar plānoto kopējo finansējumu, kas ir nepareizi.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā LITAF ziņojumā (2022), kas nosaka P&A&I nacionālo pārvaldības modeli, kā arī RIS3 pārvaldības modeli, paredzēto, RIS3 ekosistēmu pārvaldību, t.sk.koordinēšanu nodrošina LIAA, lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu ESA BIC iekļaušanai kā vienu no pasākuma finansējuma saņēmējiem, t.sk. vai ESA BIC ir deleģējums atbalsta sniegšanai, kā arī sniegt informāciju par to, vai LIAA ir izstrādāta kārtība, kāda tiek veidotas un pārskatītas ekosistēmas, atbilstoši, kam tiek veidota jauna ekosistēma kosmosa jomā, vai iekļaut atsauci uz kādu citu MK apstiprinātu nacionālo dokumentu, kas to nosaka.



 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skatīt priekšlikumu pie MKN 13.3.apakšpunkta.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā MK noteikumu projekta 25.11. un 27.9.apakšpunktos noteikto prasību, lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 18.punktu ar prasību iesniegt izmaksu un ieguvumu analīzi.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar 16.11.2023. VID vēstulē Nr.VID.4.1/8.4/870 sniegto skaidrojumu, lūgums papildināt noteikumu projektu ar jaunu nosacījumu (būtībā EM pienākums ziņot VID par lēmumos iesaistītajām personām):
Finansējuma saņēmēja lēmuma pieņemšanā par atbalsta sniegšanu gala labuma guvējiem iesaistītās personas ir uzskatāmas par valsts amatpersonām likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā 4.panta trešās daļas izpratnē, bez pienākuma iesniegt valsts amatpersonu deklarāciju.

 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam EM precizējot MKN projektu ņemt vērā no EK š.g. 27.nov. elektroniski saņemtos komentārus (attiecas, piemēram, uz MKN noteikumu projekta 21.punktu par nesabalansētu RIS3 vadības grupas balsstiesīgo sastāvu; 22. punktu kontekstā ar RIS3 vadības grupas pienākumiem; 25. punktu attiecībā uz RIS3 stratēģiju izstrādi un apstiprināšanu; 25.8. punktu - noteikt LIAA par pienākumu veidot RIS3 vadības grupas un noteikt kārtību, kā tās tiek veidotas, un ekosistēmas pārskatītas; 25.2. un 21. punktiem attiecībā uz LIAA pienākumu koordinēt RIS3 vadības grupu darbu, vienlaicīgi nosakot, ka LIAA pārstāvis tiek iekļauts RIS3 vadības grupas sastāvā. Atbilstoši precizējumi veicami arī anotācijā.

 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām EM MKN noteikt konkrētu izlases veida apjomu, kas ir jāpārbauda.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam iekļaut atsauci arī uz MKN 9.1.apakšpunktu, jo arī tie  ir saistoši ESA BIC.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 37.3. apakšpunkta redakciju, nosakot mērķi, kādām aktivitātēm tiks piešķirts grants gala labuma guvējiem  - šobrīd 35.8. apakšpunktā tiek skaidri definēts, ka LIAA piešķir grantu gala labuma guvējiem projektu iesniegumu izstrādei programmā “Apvārsnis Eiropa”, savukārt 37.3. apakšpunktā netiek noteikti detalizētāki nosacījumi tieši kāda veida grantus piešķirs ESA BIC Latvia. Attiecīgi ESA BIC Latvia granta mērķis uzņēmumiem netiek definēts arī nevienā citā MK noteikumu projekta punktā. Lūdzam papildināt.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju vai papildināt MK noteikumu 38.8 apakšpunktu, ar skaidrojumu - šīs ir vai nav uzskatāmas par projekta īstenošanas personāla izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 38.9.apakšpunktu šādā redakcijā:
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;

Lūdzam šo piemērot visiem saistošajiem punktiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju argumentēti pamatojot visu uzskaitīto apdrošināšanas izmaksu attiecināmības pamatojumu. Vēršam uzmanību, ka no anotācijā sniegtās informācijas nav saprotams, kurš tiks apdrošināts - vai īstenošanas personāls? Kā arī nav skaidrs pamatojums/ nepieciešamība.
Papildus norādām, ka veselības apdrošināšanas izmaksas ietilpst personāla izmaksās.

Lūdzam šo piemērot visiem saistošajiem punktiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka  EM izziņas 73.punktā  sniegtā atbilde nav uzskatāma par atbildi pēc būtības attiecībā uz to, kādu atbalstāmo darbību ietvaros un kāpēc būtu attiecināmas dzīvības apdrošināšanas izmaksas (nav sniegts pamatojums). Lūdzam EM skaidrot, vai un kā pasākuma īstenošana ir saistīta ar bīstamību dzīvībai?
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 39.3.apakšpunktā minētais nav uzskatāms par īstenošanas personālu, attiecīgi izmaksas attiecinot atbilstoši izstrādātajai vienkāršoto izmaksu metodikai.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 39.10.1.punktā minētām izmaksām ir plānots piemērot to pašu vienkāršoto izmaksu metodiku, kas minēta noteikumu projekta 39.7.apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, ko ietver noteikumu projekta 39.10.2.punktā minētā izmaksu pozīcija. Ar atbilstošu skaidrojumu, lūdzam papildināt arī anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skat. priekšlikumu pie MKN 39.6. apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikt horizontālu nosacījumu MK noteikumu projektā, nosakot, ka pasākuma ietvaros attiecināmas ir tikai izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un nepieciešamas rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma.
 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka 2 no 3 finansējuma saņēmējiem ir valsts budžeta iestādes, lūdzam precizēt šī punkta redakciju, nosakot avansa maksājumu kārtību atbilstoši finansējuma saņēmēja veidam (EM un LIAA nav jāparedz avansa maksājumi).
 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot 77.punktā noteikto, ka maksimālā atbalsta intensitāte šo noteikumu ietvaros, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, ir 100%, nav skaidrs, kā varētu būt iespējams 81.punktā paredzētais, ka šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%. Ievērojot minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka tiek korekti piemērotas Komisijas regulas Nr.1407/2013 prasības, lūdzam precizēt 83.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

 
Piedāvātā redakcija
83.2. kārtējā un iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtais de minimis atbalsts kopā ar plānoto de minimis atbalsta apmēru nepārsniedz Komisijas regulas 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto kopējo de minimis atbalsta summu.
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši šā brīža redakcijai MKN projekta ietvaros komercdarbības atbalstu paredzēts sniegt tikai saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, attiecīgi atsauces uz Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 2. un 3. punktu un Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. punktu ir jādzēš.
 
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regula Nr. 1407/2013 neaizliedz atbalsta piešķiršanu šo noteikumu 59. punktā un 85. punkta apakšpunktos minētajās nozarēs, Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punkts paredz iespēju, ja uzņēmums darbojas gan nozarēs, kas minētas  Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.panta 1. punkta a), aa), b) vai c) apakšpunktā, gan vienā vai vairākās nozarēs vai citās darbības jomās, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, piešķirt atbalstu ar nosacījumu, ka piemērojot darbību vai izmaksu nošķiršanu, tiek nodrošināts, ka darbības nozarēs, kuras ir izslēgtas no Komisijas regulas Nr. 1407/2013 darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šo regulu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt MK noteikumu projekta punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā kā kārtējo (n) gadu norādīt 2023.gadu, attiecīgi precizējot atspoguļoto ietekmi uz budžetu. Turklāt lūdzam 5.1.apakšpunktā norādīt precizēto finansiālo ietekmi un papildināt 6.punktu ar informāciju par finansējuma sadalījumu pa gadiem.  
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka atbilstoši noteikumu projekta 71.punktam finansējumu Eiropas Kosmosa aģentūras Latvijas Biznesa inkubācijas centram piešķir sadarbības iestāde, attiecīgi lūdzam papildināt sadaļas punktu “Cita informācija”, norādot, ka arī  Finanšu ministrija nepieciešamo finansējumu lūgs pārdalīt no 74. resora 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļā ir minēts, ka pēc projekta ieviešanas inovācijas pārvaldības modeli un monitoringu plānots veikt valsts budžeta ietvaros. Ņemot vērā, ka viens no finansējuma saņēmējiem ir Eiropas Kosmosa aģentūras Latvijas Biznesa inkubācijas centrs, kas nav budžeta iestāde, lūdzam precizēt anotācijā sniegto informāciju, norādot, ka pēc pasākuma ieviešanas RIS3 pārvaldības modeļa darbība tiks turpināta un pilnveidota finansējuma saņēmēju esošā budžeta ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz Anotācijas 1.3. punkta (Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi) sadaļā "Risinājuma apraksts"  minēto plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, piemēram, ka  pasākuma ietvaros inovāciju pārvaldības modelis nodrošinās privāto līdzfinansējumu piesaisti vismaz 200 milj. EUR apmērā, radītu vismaz 1740 jaunradītus un izstrādātus produktus utt., tad lai nesniegtu maldinošu iespaidu, aicinām EM norādīt, ka  šī ietekme uz tautsaimniecību ir attiecināma uz visu 1.2.1.1. pasākuma kārtu rezultātiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz Anotācijas 1.3. punkta (Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi) sadaļā "Risinājuma apraksts" apakšsadaļā "(3.) Inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēju pienākumi" iekļauto informāciju attiecībā uz RIS3 monitoringa ziņojumu izstrādi sākot ar 2026.gadu, tad, lai sniegtu pilnu situācijas izklāstu par plānoto darbu ar RIS3 monitoringa ziņojumiem, lūdzam ietvert informāciju arī par monitoringa ziņojumu izstrādi pa gadiem  ANM atbalsta  ietvaros (5.1.1.1.i investīcija) .
 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Uzturam iepriekš izteikto komentāru un atkārtoti informējam, ka AF 5.1.1.1.i. investīcijas finansējums ir plānots līdz 2026.gadam. Vēršam uzmanību, ka 5.1.1.1.i. informatīvajā ziņojumā ir noteikts, ka Atveseļošanas fonda ietvaros EM uz LIAA izveidotās darba vietas pēc 2026.gada 30. jūlija tiks segtas 100 procentu apjomā no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.1. specifikā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" 1.kārta līdzekļiem. Lūdzam skaidrot, kā praktiski tiks nodrošināta demarkācija ar Programmas 1.2.1.1. pasākuma 1.kārtu. Papildus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kāda ir šī pasākuma galvenā atšķirība no īstenošanā esošās AF 5.1.1.1.i. investīcijas atbalsta.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un papildināt anotācijā iekļauto informāciju par vienkāršotajām izmaksām, atbilstoši par visām plānotajām vienkāršotajām izmaksām, kā arī lūdzam precizēt norādīto informāciju, tā kā atbilstoši MK noteikumos minētajam, secināms, ka plānoti 3 finansējuma saņēmēji, kur katra projekta kopējās izmaksas nebūs mazākas par 200 000 EUR. Lūdzam precizēt, vai anotācijā ietvertā informācija atbilst iepriekš sniegtajiem skaidrojumiem no Eiropas Komisijas.
 
Piedāvātā redakcija
-