Projekta ID
23-TA-2242Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdu "iznākuma".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz publisko iepirkumu veikšanu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 14. punktu aiz skaitļa un vārda "61. pantā" ar vārdiem "un publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai lietoto terminoloģiju, aicinām aizstāt terminus, kur attiecināms - personāla atlīdzības izmaksas ar "personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 23.4. apakšpunktu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kādus izmērāmus rezultātus 4.1.2.7. pasākumā "Pilnveidot pacientu drošību un aprūpes kvalitāti" paredzētā projekta īstenošana dos veselības nozarei, sabiedrībai un tautsaimniecībai, ņemot vērā, ka atsevišķi šim 4.1.2.7. pasākumam netiek veikta izmaksu un ieguvumu analīze.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai novērstu dubultā finansējuma risku, ka vienas un tās pašas izmaksas vienlaicīgi tiek attiecinātas gan no personāla izmaksu vienotās likmes, gan no pārējām tiešajām projekta īstenošanas izmaksām, no kurām aprēķina personāla izmaksu vienoto likmi, lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts", kur norādīts, kādas izmaksas ietilpst pasākuma pārējās tiešajās attiecināmās izmaksās, svītrot pētījumu iepirkumu tehnisko specifikāciju sagatavošanu un nodevumu izvērtēšanu, tai skaitā vadlīniju izvērtēšanu, jo tas attiecas uz projekta vadības un īstenošanas funkciju un būtu finansējams no personāla izmaksu vienotās likmes (neatkarīgi no noslēgtā līguma veida).
Papildus lūdzam skaidrot pretrunu Izziņas 28.punktā minētajam:
"Skaidrojam, ka nozares speciālistu - konsultantu izmaksas tiks finansētas no vienotās likmes projekta vadības un īstenošanas nodrošināšanai neatkarīgi no līguma veida - darba līgums, uzņēmuma līgums vai pakalpojuma līgums"
ar noteikumu 17.3.punktā minēto, kur konsultantu, ekspertu un citu kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai nepieciešamo pakalpojumu izmaksas tiek plānotas kā projekta pārējās tiešās attiecināmās īstenošanas izmaksas.
Papildus lūdzam skaidrot pretrunu Izziņas 28.punktā minētajam:
"Skaidrojam, ka nozares speciālistu - konsultantu izmaksas tiks finansētas no vienotās likmes projekta vadības un īstenošanas nodrošināšanai neatkarīgi no līguma veida - darba līgums, uzņēmuma līgums vai pakalpojuma līgums"
ar noteikumu 17.3.punktā minēto, kur konsultantu, ekspertu un citu kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai nepieciešamo pakalpojumu izmaksas tiek plānotas kā projekta pārējās tiešās attiecināmās īstenošanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minētā piemēra:
"3) konsultantu, ekspertu un citu kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai nepieciešamo pakalpojumu izmaksas, piemēram īpašu jomu vai veselības nozaru konsultanti -ārstniecības personas, kas palīdz sagatavot pētījumu metodoloģiju, [...]"
atbilstību MK noteikumu 17.3.punktā minētajām izmaksām un nepieciešamības gadījumā precizēt anotācijā minēto piemēru.
Vēršam uzmanību, ka pētījumu izstrādes izmaksas ir paredzētas jau zem MK noteikumu 17.1.punktā minētajām izmaksām un ir minētas anotācijas 1) punktā.
"3) konsultantu, ekspertu un citu kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai nepieciešamo pakalpojumu izmaksas, piemēram īpašu jomu vai veselības nozaru konsultanti -ārstniecības personas, kas palīdz sagatavot pētījumu metodoloģiju, [...]"
atbilstību MK noteikumu 17.3.punktā minētajām izmaksām un nepieciešamības gadījumā precizēt anotācijā minēto piemēru.
Vēršam uzmanību, ka pētījumu izstrādes izmaksas ir paredzētas jau zem MK noteikumu 17.1.punktā minētajām izmaksām un ir minētas anotācijas 1) punktā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā iepriekšējā skaņošanas reizē sniegto Vadošās iestādes priekšlikumu izvērtēt plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu, lūdzam anotācijā papildināt ar izziņā sniegto pamatojumu (argumentāciju), kāpēc nav paredzēts piemērot plašākas vienkāršoto izmaksu iespējas. Vienlaikus lūdzam papildināt ar informāciju, ka projekta īstenošanas laikā tiks pārvērtēta plašāka vienkāršoto izmaksu piemērošana, nepieciešamības gadījumā izstrādājot metodiku.
Piedāvātā redakcija
-