Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-593
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
19.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
1. pantā:
papildināt ar "93", "121", "122", "123", "141" ,"211", "241", "242","243" un "244" punktu šādā redakcijā:
Priekšlikums
Likumprojekta regulējums ietver arī piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu pārvaldību, tostarp to izpēti un sanāciju, tomēr tajā nav atrodams un apskatīts visnotaļ būtisks un no piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu pārvaldības nodalāms jautājums – vēsturiski piesārņotās vietas, to pārvaldība, atbildība un finansiālā atbalsta iespējas to sanācijai un atjaunošanai.
Ņemot vērā minēto, lūdzam likuma 1. pantu papildināt ar jaunu punktu, ietverot termina “vēsturiski piesārņotā vieta" skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
“vēsturiski piesārņotā vieta – cilvēka darbības rezultātā vēsturiski piesārņota augsne, zemes dzīles un ūdens, kur faktiskais piesārņotājs vairs nav pieejams un nav arī tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja;”.
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Papildināt likumu ar VI2, VI3 un VI4 nodaļu šādā redakcijā:

"VI2 nodaļa. Piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu pārvaldība 
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta 12. pantā ietvertajā VI2 nodaļā ietvert arī vēsturiski piesārņoto vietu pārvaldības jautājumus, paredzot, ka, ja nav iespējams noteikt personas, kuras sedz ar sanāciju saistītos izdevumus, vai iegūt sanācijai nepieciešamos līdzekļus, atbildīgā institūcija nosaka nepieciešamo līdzekļu apjomu un informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju vai Aizsardzības ministriju par tās valdījumā esošajām teritorijām, kā arī  Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija vai Aizsardzības ministrija izskata iespēju sanācijas veikšanai piesaistīt valsts budžeta vai citus līdzekļus.
No piesārņojuma sanācijas viedokļa tieši vēsturiski piesārņotas vietas ir problemātiskākās, kas skaidrojams ar augstu piesārņojuma līmeni, netipiskiem piesārņojošiem aģentiem, kā arī specifisku un dārgu tehnoloģiju piesārņojuma sanācijai nepieciešamību. Turklāt, piesārņojuma tiešais izraisītājs (radītājs) mūsdienās vairs nepastāv un nav arī tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja, līdz ar to nav iespējams piemērot principu ”piesārņotājs maksā”, pēc kā vadoties Latvijas Republikas Saeima ir pieņēmusi likumu “Par piesārņojumu” un Vides aizsardzības likumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Papildināt likumu ar VI2, VI3 un VI4 nodaļu šādā redakcijā:

"VI2 nodaļa. Piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu pārvaldība 
Priekšlikums
Lūdzam izteikt likumprojekta 12.pantā ietverto VI2 nodaļas nosaukumu jaunā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
"VI2 nodaļa. Piesārņoto, potenciāli piesārņoto un vēsturiski piesārņoto vietu pārvaldība"
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt likumprojekta 12. pantā ietvertā 35.10 panta pirmās daļas a) punktā ietverto terminu "gaisakuģu" atbilstoši likuma "Par aviāciju" lietotajam attiecīgajam terminam, proti, "gaisa kuģu".
Piedāvātā redakcija
-