Projekta ID
25-TA-1395Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
02.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Iesakām precizēt anotācijas 1.2. apakšsadaļā norādīto projekta mērķi. Vēršam uzmanību, ka mērķis jādefinē tādā formā, lai varētu novērtēt tā sasniegšanas progresu. Izvirzītais mērķis nedrīkst attaisnot jau iepriekš nolemtu rīcību, tam ir jābūt neitrālam un vērstam uz problēmu izraisošo cēloņu mazināšanu vai likvidēšanu, mērķis nevar būt vienkārši tiesību akta izstrāde vai grozījumi tajā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam atsauces uz Ministru kabineta noteikumiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.7. apakšnodaļas nosacījumiem. Proti, ievērojot šādu atsauču formu: Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi”, nevis, piemēram, "Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra noteikumiem Nr.89".
Vienlaicīgi lūdzam ievērot juridiskās tehnikas prasības attiecībā uz to, ka, nepieciešamības gadījumā, saīsinājumu piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais normatīvā akta nosaukums.
Vienlaicīgi lūdzam ievērot juridiskās tehnikas prasības attiecībā uz to, ka, nepieciešamības gadījumā, saīsinājumu piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais normatīvā akta nosaukums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Iesakām izvērtēt, vai projekta pasē un anotācijā sniegta precīza, pilnīga, savstarpēji salāgota un tiesību normu adresātam vienkārši uztverama informācija. Piemēram, vai pielikumā pietiekami atspoguļota Valsts digitālās attīstības aģentūras kompetence kā projekta īstenošanas partnerim? Proti, projekta pasē šobrīd Valsts digitālās attīstības aģentūra minēta tikai vienu reizi, 1.2.apakšpunktā, norādot uz to kā projekta īstenošanas partneri, sīkāk neidentificējot tās kompetenci vai citus būtiskus nosacījumus, kas iespējams izriet no projekta būtības.
Tāpat anotācijā norādīts, ka "Projekta pasē 6. sadaļā “Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte” precizēts VARAM īstenotā PIKTAPS 2 beigu termiņš [..] uz 2023. gada 24. decembri", bet minētajā sadaļā nav atsauces uz šo datumu. Savukārt attiecībā uz anotācijas skaidrojuma daļu "papildināts ar IKT attīstības aktivitāšu uzraudzības procesa vadlīniju izstrādi" vēršam uzmanību, ka projekta pasē šādu vadlīniju izstrāde nav minēta u.tml.
Tāpat anotācijā norādīts, ka "Projekta pasē 6. sadaļā “Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte” precizēts VARAM īstenotā PIKTAPS 2 beigu termiņš [..] uz 2023. gada 24. decembri", bet minētajā sadaļā nav atsauces uz šo datumu. Savukārt attiecībā uz anotācijas skaidrojuma daļu "papildināts ar IKT attīstības aktivitāšu uzraudzības procesa vadlīniju izstrādi" vēršam uzmanību, ka projekta pasē šādu vadlīniju izstrāde nav minēta u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Atbilstoši anotācijā sniegtajai informācijai grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 6. jūlija rīkojumā Nr. 421 "Par 2.1.1.1.i. investīcijas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu un programmu pārvaldība" projekta "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība" pases un koplietošanas pakalpojuma "IKT attīstības aktivitāšu un domēnu arhitektūru pārvaldības atbalsta pakalpojums" apstiprināšanu" ir tehniska rakstura.
Norādām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 3.1. apakšpunktam grozījumus normatīvajā aktā sagatavo, ja normatīvo aktu nepieciešams grozīt pēc būtības. Savukārt redakcionālus, tehniskus precizējumus sagatavo vienlaikus ar normatīvā akta grozījumiem pēc būtības. Minētā norma ieviesta, lai mazinātu normatīvo aktu grozīšanas biežumu. Attiecīgi, anotācijā uzsverot grozījumu tehnisko raksturu secināms, ka projekts nemaina regulējumu pēc būtības. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt plānoto grozījumu raksturu un, ja projektā paredzētie grozījumi tiešām ir tehniski, tad nevirzīt projektu apstiprināšanai Ministru kabinetā, bet gan tehniskos precizējumus veikt vienlaicīgi ar grozījumiem pēc būtības. Savukārt, konstatējot grozījumu būtiskumu, lūdzam precizēt skaidrojumus anotācijā.
Tāpat, skaidrojot kāpēc sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas, lūdzam sniegt tiesību normās balstītu pamatojumu
Norādām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 3.1. apakšpunktam grozījumus normatīvajā aktā sagatavo, ja normatīvo aktu nepieciešams grozīt pēc būtības. Savukārt redakcionālus, tehniskus precizējumus sagatavo vienlaikus ar normatīvā akta grozījumiem pēc būtības. Minētā norma ieviesta, lai mazinātu normatīvo aktu grozīšanas biežumu. Attiecīgi, anotācijā uzsverot grozījumu tehnisko raksturu secināms, ka projekts nemaina regulējumu pēc būtības. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt plānoto grozījumu raksturu un, ja projektā paredzētie grozījumi tiešām ir tehniski, tad nevirzīt projektu apstiprināšanai Ministru kabinetā, bet gan tehniskos precizējumus veikt vienlaicīgi ar grozījumiem pēc būtības. Savukārt, konstatējot grozījumu būtiskumu, lūdzam precizēt skaidrojumus anotācijā.
Tāpat, skaidrojot kāpēc sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas, lūdzam sniegt tiesību normās balstītu pamatojumu
Piedāvātā redakcija
-
