Projekta ID
24-TA-622Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
26.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pirmais teikums dublē 16. un 31. punktu.
Šāds regulējums nodibina to, ka Valsts kase var vienpusīgā kārtā noteikt “sadarbību” ar Pakalpojumu saņēmēju.
Valsts kases iekšējais normatīvais akts nevar noteikt, kā jārīkojas citām valsts pārvaldes iestādēm. Tam jābūt ārējām normatīvajam aktam, piemēram, MK instrukcija, kārtība, kas attiecas valsts pārvaldes iestādēm.
Šāds regulējums nodibina to, ka Valsts kase var vienpusīgā kārtā noteikt “sadarbību” ar Pakalpojumu saņēmēju.
Valsts kases iekšējais normatīvais akts nevar noteikt, kā jārīkojas citām valsts pārvaldes iestādēm. Tam jābūt ārējām normatīvajam aktam, piemēram, MK instrukcija, kārtība, kas attiecas valsts pārvaldes iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Visā tiesību aktu projektā izmanto juridisko terminoloģiju "tiesību akti" un "normatīvie akti". Visā tekstā būtu jāizmanto normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā Valsts kase uzturēs iestāžu nodarbināto datubāzi, tad tai būtu jāuzņemas obligāto datu apmaiņa ar citām institūcijām - piemēram, ar VID, Valsts kanceleju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Šis TA projekts jāpapildina, ka Valsts kase izstrādā Personāla lietvedības procesu aprakstu sadarbībā ar Pakalpojumu saņēmēju.
Kā arī jāpapildina, kādā kārtībā Pakalpojumu saņēmējs var grozīt Valsts kases izstrādāto Personāla lietvedības procesu aprakstu.
Kā arī jāpapildina, kādā kārtībā Pakalpojumu saņēmējs var grozīt Valsts kases izstrādāto Personāla lietvedības procesu aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja Valsts kase ir Sistēmas un Pašapkalpošanās portāla turētāja, tad tai jābūt arī atbildīgajai par lietotāju apmācību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vārdu "vāc" jāaizvieto ar vārdu "apstrādā", lai datu apstrādes darbības atbilstu faktiskajai situācijai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 47.punktā Valsts kase norādīta kā datu pārzinis. Savukārt šajā punktā - apstrādātājs. Lūdzam šajos punktos pārskatīt Valsts kases lomu personas datu apstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Šis noteikums dublē Vispārīgā datu aizsardzības regulas 28. panta 4. punktu. Tādēļ šis noteikumu punkts dzēšams, jo normatīvajā aktā nedublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Šis noteikums dublē Vispārīgā datu aizsardzības regulas 28. panta 2. punktu. Tādēļ šis noteikumu punkts dzēšams, jo normatīvajā aktā nedublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta “Kārtība, kādā Valsts kase sniedz pakalpojumus valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros un kārtība un apjoms, kādā valsts budžeta iestādes un budžeta nefinansētas iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti Valsts kasē valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros” anotācijas 3. sadaļu (“Cita informācija”) ar informāciju, ka iestādēm radīsies izdevumi, lai nodrošinātu iestāžu darbības procesos paredzēto datu apmaiņu ar Centrālo resursu vadības sistēmu, norādot izdevumu segšanas avotu. Skaidrojam, ka Nodarbinātības valsts aģentūras sniegto pakalpojumu administrēšanai būs nepieciešams izveidot risinājumu Centrālās resursu vadības sistēmas integrācijai ar Bezdarbnieku un reģistrēto vakanču informācijas sistēmu (BURVIS), lai nodrošinātu klientu, noslēgto līgumu un norēķinu datu apmaiņu, kā arī integrāciju ar Dokumentu vadības sistēmu Lietvaris, lai tā saņemtu no Centrālās resursu vadības sistēmas iestādes administratīvo struktūrvienību un lietotāju informāciju tiesību un lomu piešķiršanai Dokumentu vadības sistēmā (tostarp informāciju par lietotāju prombūtnēm un to aizvietotājiem) un integrācijai ar lietotāju aktīvo direktoriju, lai sistēma automatizēti varētu veidot un slēgt pašapkalpošanās portāla lietotāju kontus.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Anotācijā nav ietverts personas datu apstrādes nepieciešamības izvērtējums (jābūt norādītam apstrādes nolūkam, tiesiskajam pamatam, konkrēto personas datu nepieciešamība). Anotācijā jāatrunā, ar ko tiek saprasta: kontaktinformācija, pieejas tiesību pieprasījums u.tml. Proti, jānorāda, kādi personas dati tajā ietilpst. Turklāt normatīvā akta projekts paredz konkrētus personas datu glabāšanas termiņus, tai skaitā auditācijas pierakstiem (3 gadus). Anotācijā nav sniegts skaidrojums un pamatojums tieši šāda termiņa izvēles pamatojums.
Piedāvātā redakcija
-
