Atzinums

Projekta ID
24-TA-301
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma sadaļu “Paātrinātais risinājums – E-rindas organizēšana”, papildinot to ar informāciju  par to, kādā apjomā plānots īstenot iepriekšējas pieteikšanās e-pakalpojumu – elektroniskās rindas izstrādi, proti, vai to plānots attiecināt uz visām robežškērsošanas vietām vienlaicīgi vai atsevišķi uz Latvijas Repiblikas – Krievijas Federācijas un Latvijas Republikas – Baltkrievijas Republikas robežu, vai attiecīgi kā citādi. Pašlaik no sadaļā minētā nav rodams šī risinājuma attiecinātība uz konkrētām robežšķērsošanas vietām.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu attiecībā uz risinājuma otrā posma īstenošanai paredzētā termiņa (44 mēneši) noteikšanu Ministru kabineta sēdes protokollēmumā, jo pašlaik ziņojumā tam nav rodams attiecīgs skaidrojums/pamatojums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 2. lappuses pirmās līdz trešās rindkopas saturu, ievērojot to, ka Ministru kabineta sēdes protokollēmums paredz, ka līdzatbildīgā risinājuma pirmā posma īstenošanā un atbildīgā par risinājuma otrā posma īstenošanu ir Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests), nevis Valsts ieņēmumu dienesta struktūrvienība.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 7. punktu, jo tajā pašlaik iekļautas divu protokollēmuma punktu normas, kā arī dublējas numerācija.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 12. punktu, jo tajā pašlaik iekļautas divu protokollēmuma punktu normas, kā arī dublējas numerācija.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Saskaņot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 12. un 13. punktus, jo pašlaik tajos dublējas uzdevums, kas vienā gadījumā paredzēts Finanšu ministrijai (Valsts ieņēmumu dienestam), bet otrā gadījumā - VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centram".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Satiksmes ministrija izziņā par atzinumos sniegtajiem iebildumiem un priekšlikumiem (turpmāk - izziņa) ir norādījusi, ka maksa par valsts ārējās robežas šķērsošanu netiks iekasēta, bet tā tiks noteikta par satiksmes organizēšanu pirms minētās robežas šķērsošanas.
Vēlamies norādīt, ka Iekšlietu ministrijas ieskatā šāda pieeja tomēr ir uzskatāma par netiešas maksas pieprasījumu valsts ārējās robežas šķērsošanai. Ievērojot to, ka maksa par valsts ārējās robežas šķērsošanu nav atbalstāma, lūdzam projektā skaidri norādīt, par kādiem tieši pakalpojumiem ir paredzēta maksa. Vienlaikus lūdzam attiecīgi arī precizēt projekta pievienotā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 11. punktu.
Vienlaikus vēlamies vērst uzmanību, ka izziņā ir norādīts, ka VSIA “Autotransporta direkcija” kā valsts kapitālsabiedrībai nav saistoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumi Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība". Taču norādāms, ka no projektā ietvertā ir secināms, ka ar grozījumiem Latvijas Republikas valsts robežas likumā attiecīgo funkciju izpilde tiks deleģēta VSIA “Autotransporta direkcija”. 
Autopārvadājumu likuma 5.1 panta otrā daļa nosaka, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par to pakalpojumu cenrāža apstiprināšanu, kurus Autotransporta direkcija sniedz, pildot tai deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus.
Ņemot vērā norādīto, lūdzam apsvērt nepieciešamību precizēt izziņā norādīto (izziņas 38. punkts).


 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Esošajā redakcijā nav īsti  skaidrs Vienotās informācijas sistēmas (VIS) tvērums, jo 10.lpp. ir teikts, ka VIS pārzinis ir ATD, bet 16.lpp. ir teikts, ka VIS pārzinis ir VID. Vai ir plānots, ka vienotai sistēmai būs divi pārziņi? Ja ir domāts, ka VIS sastāvēs no moduļiem - iepriekšējās pieteikšanās e-pakalpojuma modulis un RKPEPS, kur katram būs savs pārzinis, tad to arī skaidri jānorāda. Loģiskāk būtu informācijas sistēmas tomēr nodalīt, jo e-pakalpojums būs publiska sistēma, bet RKPEPS slēgta sistēma.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 15. lappusē izmantoto saīsinājumu "CEFLA". Ierosinām rakstīt pilnu institūcijas nosaukumu, jo citur tekstā šāds saīsinājums netiek izmantots.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojma tekstu attiecībā uz Publisko iepirkumu likuma pilna nosaukuma lietošanu informatīvā ziņojuma 10. un 12. lappusē, bet attiecīgs saīsinājums atrunāts un lietots vien 13. lappusē.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma takstu, ievērojot to, ka saīsinājums "ERAF" ir atrunāts tikai 12. lappusē, lai gan tiek izmantots jau otrajā lappusē. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt informatīvā ziņojuma 11. lappuses pēdējā rindkopā vārdu "kartiņa" ar vārdu "kartīte".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 10. lappuses otrās rindkopas ceturto punktu attiecībā uz tajā izmantoto saīsinājumu "GUI". Ierosinām rakstīt tā pilnu nosaukumu, jo citur tekstā saīsinājums netiek izmantots.
Piedāvātā redakcija
-
14.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 11. punktu, svītrojot dublējošos numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-