Projekta ID
24-TA-1719Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nav skaidrs, kāpēc MK noteikumu projekts ir papildināts ar 1.6.punktu par vienkāršotajām izmaksām, ja izziņas 57.punkta IZM ir sniedzis skaidrojumu, ka nav identificētas tādas izmaksas, kuru vienkāršākai uzskaitei būtu lietderīgi izstrādāt tādu vienkāršoto izmaksu metodiku, kas neierobežos projektu mērķu un rezultātu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā neoficiāli iesūtītos precizējumus MK noteikumu projekta 18.punkta apakšpunktos un 19.punkta apakšpunktos, aicinām attiecīgi precizēt arī MK noteikumu projekta 7.punktā norādīto kopējo pasākumam pieejamā finansējuma apmēru, kā arī atbilstoši precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā norādīto finansējuma apmēru 2025.gadam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām IZM šobrīd pasākuma MK noteikumu ietvaros (MKN 18.punkts) neizdalīt plānoto, t.sk. elastības, finansējumu finansējuma saņēmēju līmenī, ņemot vērā to, ka par elastības finansējumu vēl tiks pieņemti politiski lēmumi. Š.g. 31.oktobrī ES fondu tematiskā komitejas ministru sēdē tika konceptuāli atbalstīts FM priekšlikums līdz 70% (458 milj. EUR) no visa elastības finansējuma novirzīt valdības būtiskākajām investīciju prioritātēm, savukārt 30% - (196 milj. EUR) saglabāt iepriekš indikatīvi iezīmētajiem mērķiem. Elastības finansējums var tikt ieplānots šī pasākuma ietvaros tikai tajā gadījumā, ja IZM apliecina, ka no šī pasākuma elastības finansējums netiks novirzīts vienai no valdības būtiskākajām investīciju prioritātēm- kiberdrošībai, un norādīs avotu, no kura tas tiks novirzīts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti norādām, ka Ministru kabineta noteikumu projekta 18.3., 18.5., 19.3. un 19.5.apakšpunktā neveidojas korekta kopsumma, summējot finansējumu pa apakšpunktiem. Līdz ar to lūdzam precizēt informāciju vai skaidrot anotācijā neprecizitāti.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām IZM finansējuma saņēmējiem, izstrādājot pētniecības infrastruktūras attīstības plānu, noteikt prasību ietvert ari Latvijas industrijas attīstības vajadzību pārskatu zinātniskās darbības jomā, lai stimulētu to, ka iegādātā zinātniskā .infrastruktūra cita starpā radītu/apmierinātu pieprasījumu pēc pakalpojumiem papildinošas saimnieciskas darbības ierobežojumu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pētniecības infrastruktūras attīstības plāna izstrādei izvirzītās prasības kopumā nerada pārliecību:
1) ka un kā augstākminētais plāns kopumā veicinās unikālas zinātniskās infrastruktūras izveidi (a) Baltijas valstu/ Baltijas jūras reģiona un /vai (b) ES līmenī, kas nākotnē radītu Latvijas zinātnisko institūciju konkurētspējas priekšrocības un radītu labu priekšnosacījumus sadarbības iespējām. Šiem aspektiem, mūsuprāt, būtu jābūt vismaz no zinātnisko institūciju puses izvērtētiem vismaz attiecībā uz lielāka apmēra zinātniskās.infrastruktura.atbalsta projektiem, piemēram, projekti virs 2; 3 vai 5 +milj.eur projekti, vai analogi kā par prasību par IIA projektiem, kas pārsniedz 1 milj eur. Lūdzam IZM ar augstākminētā aspekta izvērtēšanas prasību papildināt 27.6.punkta nosacījumus.
2) kā tiks nodrošināt, ka pasākuma ietvaros netiks atbalstītas investīcijas tādas zinātniskās infrastruktūras iegādei, kurai tiek plānota nepieņemami zemā noslodze <20 % no maksimālās kapacitātes. Nacionālās nozīmes pētniecības infrastruktūras kartējuma secinājumi (FIDEA, 2023), kas norāda uz neefektīvu ESIF investīciju ieguldījumu veikšanu, cita starpā akcentē, ka 16% no infrastruktūras tiek noslogota tikai par 0-10%. Lūdzam IZM šādu nosacījumu iestrādāt MK noteikumu projektā un/vai nodrošināt, ka šāds aspekts tiku izvērtēts pētniecības infrastruktūras attīstības plāna izvērtēšanas ietvaros;
1) ka un kā augstākminētais plāns kopumā veicinās unikālas zinātniskās infrastruktūras izveidi (a) Baltijas valstu/ Baltijas jūras reģiona un /vai (b) ES līmenī, kas nākotnē radītu Latvijas zinātnisko institūciju konkurētspējas priekšrocības un radītu labu priekšnosacījumus sadarbības iespējām. Šiem aspektiem, mūsuprāt, būtu jābūt vismaz no zinātnisko institūciju puses izvērtētiem vismaz attiecībā uz lielāka apmēra zinātniskās.infrastruktura.atbalsta projektiem, piemēram, projekti virs 2; 3 vai 5 +milj.eur projekti, vai analogi kā par prasību par IIA projektiem, kas pārsniedz 1 milj eur. Lūdzam IZM ar augstākminētā aspekta izvērtēšanas prasību papildināt 27.6.punkta nosacījumus.
2) kā tiks nodrošināt, ka pasākuma ietvaros netiks atbalstītas investīcijas tādas zinātniskās infrastruktūras iegādei, kurai tiek plānota nepieņemami zemā noslodze <20 % no maksimālās kapacitātes. Nacionālās nozīmes pētniecības infrastruktūras kartējuma secinājumi (FIDEA, 2023), kas norāda uz neefektīvu ESIF investīciju ieguldījumu veikšanu, cita starpā akcentē, ka 16% no infrastruktūras tiek noslogota tikai par 0-10%. Lūdzam IZM šādu nosacījumu iestrādāt MK noteikumu projektā un/vai nodrošināt, ka šāds aspekts tiku izvērtēts pētniecības infrastruktūras attīstības plāna izvērtēšanas ietvaros;
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precīzāk definēt, kas ir domāts ar frāzi "projekta kopsumma" - attiecināmo izmaksu summa vai projekta kopējā summa ietverot ārpus projekta izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Uzturam iebildumu ar aicinājumu papildināt noteikumu projektu ar normu, ka projekta iesniedzēja un sadarbības partnera atbilstība Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta nosacījumiem un Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta a) apakšpunkta nosacījumiem ir pārbaudāma uzņēmuma grupas līmenī. Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu 27.7. un 27.8. apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 28. punktu, ņemot vērā, ka saskaņā ar noteikumu projekta 25. punktu Izglītības un zinātnes ministrija kā nozares ministrija izveido pētniecības infrastruktūras attīstības plānu izvērtēšanas komisiju, proti, Izglītības un zinātnes ministrija vienpersoniski neizvērtē pētniecības infrastruktūras attīstības plānu.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta 35.2. apakšpunkta pēdējā teikuma "Ja projektam sniegtais atbalsts ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu, komunikācijas un publicitātes izmaksas var būt attiecināmas projekta ietvaros." būtību un mērķi vai svītrot minēto teikumu, ņemot vērā, ka no 35.2. apakšpunkta kontekstā ar 35. punkta ievaddaļu izriet, ka komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas ir projekta tiešās attiecināmās izmaksas.
Gadījumā, ja minētais teikums tiek saglabāts, lūdzam aizstāt tajā vārdu "publicitātes" ar vārdiem "vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas", lai salāgotu ar 35.2. apakšpunkta sākumā lietoto terminoloģiju un nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības fondus regulējošajiem normatīvajiem aktiem.
Papildus aicinām salāgot anotācijā un noteikumu projektā iekļauto informāciju, piemēram, anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts, ka komunikācijas un vizuālās identitātes nosacījumu ievērošanu nodrošina gan finansējuma saņēmējs, gan sadarbības partneris, savukārt no noteikumu projekta 40.2. apakšpunkta izriet, ka minētās prasības nodrošina tikai finansējuma saņēmējs.
Gadījumā, ja minētais teikums tiek saglabāts, lūdzam aizstāt tajā vārdu "publicitātes" ar vārdiem "vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas", lai salāgotu ar 35.2. apakšpunkta sākumā lietoto terminoloģiju un nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības fondus regulējošajiem normatīvajiem aktiem.
Papildus aicinām salāgot anotācijā un noteikumu projektā iekļauto informāciju, piemēram, anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts, ka komunikācijas un vizuālās identitātes nosacījumu ievērošanu nodrošina gan finansējuma saņēmējs, gan sadarbības partneris, savukārt no noteikumu projekta 40.2. apakšpunkta izriet, ka minētās prasības nodrošina tikai finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka komunikācijas un vizuālās identitātes prasības izriet no Eiropas Savienības fondu prasībām, publiskā finansējuma piešķiršana tam nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu 35.2. apakšpunktu, papildinot ar vārdiem "publiskā finansējuma piešķiršana tam nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atlasē tiks iesniegti projekti ar attiecināmajām izmaksām zem un virs 5 milj. euro, ierosinām noteikt tiešajām projekta vadības personāla izmaksām ierobežojumu saskaņā ar vadlīnijām "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" projektiem ar tiešajām attiecināmajām izmaksām virs 5 milj. euro personāla izmaksu ES fondu daļas ierobežojums tiek noteikts kā fiksēta summa līdz 84 787 EUR kalendārajā gadā. Savukārt projektos, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 milj. euro (ieskaitot), ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam, sniedzot atbilstošu skaidrojumu Anotācijā.
Piedāvātā redakcija
35.4. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas), ievērojot šādus nosacījumus:
35.4.1. finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības personāls uz darba līguma pamata ir nodarbināts projektā normālo darba laiku vai nepilnu darba laiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, attiecīgi veicot projekta vadības personāla darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāk kā 30 procentu noslodze;
35.4.2. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām ES fondu daļai tiek plānots finansējums līdz 84 787 euro kalendārajā gadā, ja projekta summa tiešajām attiecināmajām izmaksām virs 5 000 000 euro;
35.4.3. projektiem, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 000 000 euro (ieskaitot), projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas ES fondu daļai tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados.
35.4.4. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam.
35.4.1. finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības personāls uz darba līguma pamata ir nodarbināts projektā normālo darba laiku vai nepilnu darba laiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, attiecīgi veicot projekta vadības personāla darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāk kā 30 procentu noslodze;
35.4.2. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām ES fondu daļai tiek plānots finansējums līdz 84 787 euro kalendārajā gadā, ja projekta summa tiešajām attiecināmajām izmaksām virs 5 000 000 euro;
35.4.3. projektiem, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 000 000 euro (ieskaitot), projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas ES fondu daļai tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados.
35.4.4. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam.
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atlasē tiks iesniegti projekti ar attiecināmajām izmaksām zem un virs 5 milj. euro, ierosinām noteikt tiešajām projekta vadības personāla izmaksām ierobežojumu saskaņā ar vadlīnijām "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" projektiem ar tiešajām attiecināmajām izmaksām virs 5 milj. euro personāla izmaksu ES fondu daļas ierobežojums tiek noteikts kā fiksēta summa līdz 84 787 EUR kalendārajā gadā. Savukārt projektos, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 milj. euro (ieskaitot), ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam, sniedzot atbilstošu skaidrojumu Anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šo punktu salāgot ar 46.2.punktu, kas ļauj uzsākt projekta darbību īstenošanu pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt izmaksu attiecināmības termiņu ,gadījumos, ja īsteno ar saimniecisko darbību saistītu kombinētā atbalsta projekta daļu, nosakot, ka izmaksas ir attiecināmas ar projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi sadarbības iestādē, veicinot N=3 mērķu sasniegšanu un mazinot birokrātisko slogu. Gadījumā, ja tiek saglabāts nosacījums, ka izmaksas tiek attiecinātas no vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas brīža, sniegt skaidrojumu Anotācijā par šāda nosacījuma nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām salāgot informāciju ar MK noteikumu 9. punktu nosakot, ka arī projektu īsteno līdz 2029. gada 31. decembrim.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 40.1.apakšpunktu atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
40.1. projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, tam pieejamā finansējuma ietvaros , kas brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta;
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu 42.punkts dublē noteikumu 54.punkta daļu, lūdzam pārskatīt un precizēt šos punktus.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām IZM redakcionāli pārskatīt šī punkta pirmo teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Komisijas regulas Nr.65/2014 26.panta 7.punktā minēto, lūdzam papildināt noteikumus ar normu, kas nosaka atbildīgo institūciju par uzraudzības un atgūšanas mehānisma izveidošanu, lai nodrošinātu, ka gadījumā, ja saimnieciskās darbības īpatsvars ir lielāks salīdzinājumā ar situāciju, kas prognozēta atbalsta piešķiršanas laikā, netiek pārsniegta piemērojamā atbalsta intensitāte.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka komercdarbības atbalsta nosacījumu kombinētajos projektos (daļa, kas saistīta ar saimniecisku darbību) vai komercdarbības atbalsta izslēdzošo nosacījumu ar saimniecisku darbību nesaistītos projektos nosacījumu ievērošanas uzraudzību ir jāveic visu ieguldījumu amortizācija periodu jeb projekta dzīves ciklā, lūdzam precizēt noteikumu 55.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 2. pielikums nav precizēts atbilstoši iepriekš izteiktajam iebildumam, kurā Finanšu ministrija lūdza skaidrot, kas ir saprotams ar noteikumu projekta 2. pielikumā minēto apakšprojektu, ņemot vērā, ka Eiropas Savienības fondus regulējošajos normatīvajos aktos šāds jēdziens netiek lietots. Uzturam minēto iebildumu un lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt noteikumu projekta 2. pielikumu.
Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 2. pielikumu, ņemot vērā, ka tajā ietvertās atsauces uz noteikumu projekta pielikumiem un to punktiem, tajos ietvertajiem regulējumiem nav korektas, tostarp noteikumu projektam nav paredzēts 3. pielikums. Līdztekus vēršam uzmanību, ka atsevišķās noteikumu projekta 2. pielikuma vietās pievienotas hipersaites, kas aizved uz www.likumi.lv tīmekļa vietnē pieejamajiem Ministru kabineta 2016. gada 16. augusta noteikumiem Nr. 562 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.4. pasākuma "P&A infrastruktūras attīstīšana viedās specializācijas jomās un zinātnisko institūciju institucionālās kapacitātes stiprināšana" īstenošanas noteikumi".
Papildus atkārtoti lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 2. pielikumā lietoto terminoloģiju un pēc nepieciešamības salāgot to ar noteikumu projektā lietoto, piemēram, ievērojot, ka noteikumu projekta 32.4. apakšpunktā svītroti vārdi "un īstenošana", savukārt 2. pielikuma 6.1.3.5. apakšpunktā un 2. tabulā tie saglabāti.
Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 2. pielikumu, ņemot vērā, ka tajā ietvertās atsauces uz noteikumu projekta pielikumiem un to punktiem, tajos ietvertajiem regulējumiem nav korektas, tostarp noteikumu projektam nav paredzēts 3. pielikums. Līdztekus vēršam uzmanību, ka atsevišķās noteikumu projekta 2. pielikuma vietās pievienotas hipersaites, kas aizved uz www.likumi.lv tīmekļa vietnē pieejamajiem Ministru kabineta 2016. gada 16. augusta noteikumiem Nr. 562 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.4. pasākuma "P&A infrastruktūras attīstīšana viedās specializācijas jomās un zinātnisko institūciju institucionālās kapacitātes stiprināšana" īstenošanas noteikumi".
Papildus atkārtoti lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 2. pielikumā lietoto terminoloģiju un pēc nepieciešamības salāgot to ar noteikumu projektā lietoto, piemēram, ievērojot, ka noteikumu projekta 32.4. apakšpunktā svītroti vārdi "un īstenošana", savukārt 2. pielikuma 6.1.3.5. apakšpunktā un 2. tabulā tie saglabāti.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām IZM sadaļā "Pašreizējā situācija", kur minēta atsauce uz 2023. gadā “Fidea” veikto Latvijas pētniecības infrastruktūras kartējuma konstatējumu, ka kopumā no Latvijas pētniecības infrastruktūras tikai 30% aprīkojuma ir uzskatāmas par unikālu Baltijā, bet tikai 10% – par unikālu Eiropā, papildināt ar īsu informāciju par jomām un/ vai zinātniskajām institūcijām, kurās Latvijai ir unikāla zinātnes infrastruktūra Baltijā un Eiropā (labās prakses piemēri par līdz šim veiktajiem ieguldījumiem).
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pamatot, kādēļ paredzēta šāda sadarbības iestādes rīcība (skatīt citēto rindkopu), norādot atsauces uz konkrētiem normatīvajiem aktiem: "Lai ar saimniecisku darbību saistītajos projektos kontrolētu vidējo svērto intensitāti un ar saimniecisku darbību nesaistītajos projektos kontrolētu ierobežotas jomas darbības procentuālo ierobežojumu ievērošanu, kā arī, lai gūtu pārliecību vai nav gūti ar projektu un tā rezultātu izmantošanu saistīti ieņēmumi, projekta īstenošanas laikā sadarbības iestāde, veicot projekta pārbaudi projekta īstenošanas vietā vai izskatot noslēguma maksājuma pieprasījumu, pārbaudīs kontu apgrozījuma pārskatus."
Norādām, ka kombinētajos projektos vidējo svērto intensitāti būtu jākontrolē dzīves cikla beigās, savukārt, nesaimnieciskajos projektos ir jākontrolē PSD apjoms, bet jebkurš PSD faktiski arī nozīmē papildus ieņēmumus.
Aicinām šo rindkopu pārskatīt un salāgot ar PSD un vidējās svērtās intensitātes kontroles nosacījumiem, norādot, ka tos noteiks atbildīgās iestādes izstrādātajā metodikā.
Norādām, ka kombinētajos projektos vidējo svērto intensitāti būtu jākontrolē dzīves cikla beigās, savukārt, nesaimnieciskajos projektos ir jākontrolē PSD apjoms, bet jebkurš PSD faktiski arī nozīmē papildus ieņēmumus.
Aicinām šo rindkopu pārskatīt un salāgot ar PSD un vidējās svērtās intensitātes kontroles nosacījumiem, norādot, ka tos noteiks atbildīgās iestādes izstrādātajā metodikā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam salāgot Anotācijā sniegto informāciju par zinātniskās infrastruktūras attīstības plāna izstrādi ar MK noteikumiem, papildinot ka izstrādāto zinātniskās infrastruktūras attīstības plānu mēneša laikā pēc MK noteikumu stāšanās spēkā iesniedz IZM atbilstoši MK noteikumu 27.6. punkta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai - pētniecības infrastruktūras attīstības pamatošanai izstrādājamā sociāli ekonomiskā analīze, kas pamato ekonomisko ietekmi un ieguldījumu tehnoloģiju pārneses atbalstam un zināšanu pārnesei uz tautsaimniecību, tiek saprasts kā atsevišķi izstrādājams dokuments vai kā daļa no izstrādājamās Izmaksu un ieguvumu analīzes.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam salāgot anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.2.apakšpunktā norādīto valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru 2025.gadā ar minētās sadaļas 3. kolonnas 3.punktā, 3.1.apakšpunktā, 5.punktā un 5.1.apakšpunktā norādīto finansiālo vērtību (novirze 1 euro apmērā).
Piedāvātā redakcija
-