Atzinums

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
Projekta ID
22-TA-1124
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai 2.2.1.2.i. investīcijas ietvaros netiks īstenoti stratēģiski svarīgi projekti un attiecīgi pec nepieciešamības papildināt MK noteikumu projektu. Norādām, ka saskaņā ar Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - AF) plānu Ekonomikas ministrijai jānosaka vismaz viens stratēģiski svarīgs projekts AF jomā "Uzņēmumu digitalizācija un inovācijas".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 53.punktā, un lūdzam izvērtēt kā noteikumu projekta 17.2.3.apakšpunktā norādītās izmaksas atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 49.apakšpunkta sākotnējo ieguldījumu definīcijai, ņemot vērā, ka "“sākotnējais ieguldījums” ir: a) ieguldījums materiālajos un nemateriālajos aktīvos, kas attiecas uz jaunas uzņēmējdarbības vietas izveidi, esošas uzņēmējdarbības vietas jaudas palielināšanu, uzņēmējdarbības vietas produkcijas dažādošanu ar produktiem, kuri uzņēmējdarbības vietā iepriekš nav ražoti, vai būtiskām pārmaiņām esošas uzņēmējdarbības vietas kopējā ražošanas procesā; vai b) tādai uzņēmējdarbības vietai piederošu aktīvu iegāde, kas ir slēgta vai būtu slēgta, ja tā nebūtu iegādāta, un to ir iegādājies ar pārdevēju nesaistīts ieguldītājs; uzņēmuma kapitāldaļu iegāde vien nav sākotnējs ieguldījums" un attiecīgi papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas 21.2.apakšpunktā domāts ar "projekta iesniegumu". Terminu sadaļā šāda jēdziena nav.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Terminu sadaļā nav definīcijas "projekta iesniegums". Lūdzam MK noteikumu terminu sadaļā iekļaut gan definīciju "projekta iesniegums", gan "atbalsta pieteikums" gala labuma guvējam. Tāpat lūdzam skaidrot šo jēdzienu mijiedarbību ar terminu sadaļā jau iekļauto jēdzienu "projekts" un nepieciešamības gadījumā precizēt. Vēršam uzmanību, ka vienā MK noteikumu projektā lietotie jēdzieni nevar pārklāties.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 77.punktā, ņemot vērā, ka no MK noteikumu projekta redakcijas nav skaidri nolasāma sasaiste ar attiecīgajos gadījumos piemērojamo komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu. Attiecīgi atkārtoti aicinām noteikumu projekta 28., 29. un 30. punktus sasaistīt ar attiecīgajos gadījumos piemērojamo komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu, vai sniedzot sasaisti ar konkrētiem noteikumu projekta punktiem, kas nosaka, kura komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma ietvaros atbalsts tiek sniegts noteikumu projekta 28., 29. un 30. punktos minētajiem komersantiem. Patlaban esošā redakcija šiem punktiem nerada izpratni, kas tika uzskatāmi skaidrota prezentācijas slaidā (kas no Ekonomikas puses tikusi prezentēta savstarpējā sarunā 19.10.2022), proti, ka:
- biedrībām un nodibinājumiem atbalsts tiks sniegts saskaņā ar de minimis atbalsta regulējumu un atbalsts vienam gala labuma guvējam ir pieejams apmērā līdz 100 000 euro;
- sīkajam (mikro), mazajam komersantam atbalsts apmērā līdz 5 000 euro vienam komersantam tiks sniegts saskaņā ar de minimis atbalsta regulējumu;
- sīkajam (mikro), mazajam, vidējam, lielajam komersantam, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijai atbalsts apmērā līdz 100 000 euro tiks sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14. vai 18.pantu, kā arī ar de minimis atbalsta regulējumu (gadījumos, kas minēti noteikumu projekta 75.punktā).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka izziņā uz Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 92.punktā, norādāt, ka iebildums ir ņemts vērā un attiecīgais noteikumu projekta punkts ticis dzēsts, bet MK noteikumu projektā joprojām ir iekļauts 37.punkts (iepriekš 39. punkts), atkārtoti aicinām dzēst 37.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt apliecinājumu, ka MK noteikumu projekta 42.punktā norādītā kārtība neietekmēs investīcijas rādītāju izpildi (norādīti MK noteikumu projekta 7.punktā).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 70. punktu, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
70. Atbalstu, kas gala labuma guvējam piešķirts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. un 18. pantu var apvienot ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu, tai skaitā, par tām pašām attiecināmām izmaksām un ar de minimis atbalstu, ievērojot nosacījumu, ka šo noteikumu ietvaros piešķirtais finansējums kopā ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo reģionālā atbalsta un konsultāciju atbalsta intensitāti, kas attiecīgi noteikta šo noteikumu 63. un 65. punktā.
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 89. punktu, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
89. Atbalstu, kas atbalsta programmas ietvaros gala labuma guvējam piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013, var kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī var apvienot ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu, tai skaitā, par tām pašām attiecināmām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā.
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 aktuālā versija pēc grozījumiem vairs nesatur 13.panta e)apakšpunktu. Lūdzam precizēt anotācijas "Atbalsta nosacījumi attiecībā uz nozarēm un darbībām" sadaļā iekļauto informāciju, dzēšot atsauci uz 13. panta e)apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums norādīt, cik reizes LIAA būs iespējams precizēt projekta iesniegumu un vai tas būs ierobežots.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kas tiek saprast ar "virspārbaudēm" , kuras plāno veikt Ekonomikas ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikuma projekta 24.1. apakšpunktu ar nosacījumu, ka projekta iesniegums tiek iesniegts Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz MK noteikumu projekta 51.punktu normas viennozīmīgai izpratnei lūdzam precizēt redakciju, dzēšot šī punkta 1.teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 77.punktā ir paredzēta stingrāka norma attiecībā uz atbalsta intensitāti de minimis atbalsta gadījumā, nekā to paredz de minimis regulējums, lūdzam precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu un pamatojumu šāda stingrāka nosacījuma piemērošanai, piemēram, kā iemeslu šādai stingrākai pieejai norādot to, ka šāda pieeja novērš komersantu konkurenci dažādu regulējumu ietvaros to dažādo atbalsta intensitāšu dēļ - tādēļ atbalsta programmas izstrādātājs attiecībā uz visiem atbalsta programmas ietvaros piemērojamajiem regulējumiem nosaka vienādas atbalsta intensitātes.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši juridiskai tehnikai nav ieteicams MK noteikumos atsaukties uz citiem MK noteikumiem, aicinām dzēst noteikumu projekta 83.punktā ietverto atsauci uz Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.", aizstājot to ar norādi uz normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Viennozīmīgai anotācijā sniegtā skaidrojuma izpratnei, aicinām anotācijas "Attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda finansējuma" sadaļā iekļauto skaidrojumu redakcionāli precizēt, piemēram, šādi: "Attiecināmās izmaksas ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras valsts noteiktās funkcijas īstenošanas nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 11. decembra noteikumiem Nr. 857 "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras nolikums", līdz ar to Atveseļošanas fonda finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecībā uz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums."
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu, ņemot vērā, ka daži noteikumu projekta punkti paredz stingrākas prasības, nekā tas ir noteikts regulā (piemēram, noteikumu projekta 77.punkts paredz stingrākas prasības, u.c.)
Piedāvātā redakcija
-