Projekta ID
24-TA-2478Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Nedz Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulā (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), nedz Fizisko personu datu apstrādes likumā, nedz arī Valsts informācijas sistēmu likumā netiek lietots jēdziens "datu apstrādes pārzinis".
Lūdzam vai nu anotācijā skaidrot šī jēdziena saturu, vai arī likumā lietot citu jēdzienu, kurš atbilst tiesību aktos personas datu apstrādes jomā lietotiem jēdzieniem un kura saturs atbilst iecerētajam saturam.
Lūdzam vai nu anotācijā skaidrot šī jēdziena saturu, vai arī likumā lietot citu jēdzienu, kurš atbilst tiesību aktos personas datu apstrādes jomā lietotiem jēdzieniem un kura saturs atbilst iecerētajam saturam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Normas teksts neietver visu to funkciju uzskaitījumu, kuras būtu nepieciešams nodrošināt Robežšķērsošanas un kontroles procesa elektronizētas pārvaldības sistēmai.
Piedāvātā redakcija
Robežšķērsošanas un kontroles procesa elektronizētas pārvaldības sistēma (turpmāk - elektronizētās pārvaldības sistēma) nodrošina valsts ārējo autoceļu robežšķērsošanas vietu elektronizētu pārvaldību, ietver transportlīdzekļu plūsmas automatizētu organizēšanu un integrāciju ar Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts robežsardzes un Pārtikas un veterinārā dienesta informācijas sistēmām. Lai nodrošinātu elektronizētu robežšķērsošanas vietas pārvaldību, elektronizētās pārvaldības sistēmā apstrādā informāciju par transportlīdzekļiem, to vadītājiem un pasažieriem, pārvadātajām precēm un attiecībā uz personām, transportlīdzekļiem un precēm veiktajām kontroles darbībām.
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Nedz Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulā (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), nedz Fizisko personu datu apstrādes likumā, nedz arī Valsts informācijas sistēmu likumā netiek lietots jēdziens "datu apstrādes pārzinis".
Lūdzam vai nu anotācijā skaidrot šī jēdziena saturu, vai arī likumā lietot citu jēdzienu, kurš atbilst tiesību aktos personas datu apstrādes jomā lietotiem jēdzieniem un kura saturs atbilst iecerētajam saturam.
Lūdzam vai nu anotācijā skaidrot šī jēdziena saturu, vai arī likumā lietot citu jēdzienu, kurš atbilst tiesību aktos personas datu apstrādes jomā lietotiem jēdzieniem un kura saturs atbilst iecerētajam saturam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un salāgot anotācijā sniegto informāciju par mērķi, kādam līdzekļi tiks izmantoti – sistēmas uzturēšanai vai uzturēšanai un pilnveidošanai, jo pašreiz norādīts dažādi - "Reģistrēšanās elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā būs maksas pakalpojums un tās uzturēšanas izdevumi tiks segti no ieņēmumiem par šo pakalpojumu”, “Iekasētie līdzekļi tiks pilnībā ieguldīti elektroniskās rindas reģistrācijas sistēmas uzturēšanā un tālākā pilnveidošanā, nodrošinot satiksmes organizēšanu uz autoceļiem RŠV tuvumā”, “sistēmas uzturēšanā un pilnveidošanā, satiksmes organizēšanā un nodrošināšanā uz autoceļiem RŠV tuvumā”.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 4.1.sadaļu ar informāciju par nepieciešamo regulējumu Ministru kabineta noteikumos saistībā ar likumprojektā paredzētajiem maksas pakalpojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 7.1.sadaļā kā likumprojekta izpildē iesaistīto institūciju Finanšu ministriju, jo likumprojektā tai nav noteikti pienākumi, vai arī sniegt skaidrojumu, kāda iesaiste no Finanšu ministrijas paredzēta likumprojekta izpildē.
Piedāvātā redakcija
-
