Atzinums

Projekta ID
23-TA-2405
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta 6. un 7. punktā minēto jēdzienu "Eiropas digitālās inovācijas centra komersanti", nepieciešamības gadījumā aizstājot šo jēdzienu ar vārdu "komersanti". Šobrīd no noteikumu Nr. 577 un noteikumu projekta normām nav viennozīmīgi izsecināms, kas ir noteikumu projekta 6. un 7. punktā minētās vienības.  Līdzīgi lūdzam izvērtēt un skaidrot, kas ir domāts ar vienībām noteikumu projekta 12. punktā.
Piedāvātā redakcija
"10.1.1. līdz 2024. gada 30. jūnijam komersantiem, izņemot sīkos (mikro), mazos, vidējos komersantus, un publiskajām iestādēm izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits – 50;"
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 21. punktu, nodrošinot skaidras tiesību normas. Norādām, ka nav viennozīmīgi skaidrs, ko un kam Centrālā finanšu un līgumu aģentūra sniedz (arī skaitlis "3" aizstājams ar vārdu "Ja"). Līdzīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 54. punkta otro teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta ceturtajai daļai normatīvajam aktam vai tā daļai nav atpakaļejoša spēka, izņemot likumā īpaši paredzētus gadījumus. Attiecīgi lūdzam noteikumu projekta 31. punktā precizēt datumu, līdz kuram vēlākais iesniedzams attiecīgais plāns.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pretēji noteikumu projekta anotācijā minētajam noteikumu projektā paredzētie izslēgšanas kritēriju formulējumi atšķiras no citos normatīvajos aktos formulētajiem izslēgšanas kritērijiem, noteikumu projektā nesniedzot tam atbilstošu pamatojumu, tādēļ lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu par noteikumu projekta 37. un 38. punkta nepieciešamību un mērķi vai svītrot vai precizēt minētos punktus.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 39. punktu, tai skaitā vārdus "tādējādi piešķirot komercdarbības atbalstu". No piedāvātās redakcijas nav saprotams, vai lēmums par atbilstību regulas nosacījumiem un lēmums par komercdarbības atbalsta piešķiršanu veido divus atsevišķus lēmumus, un kāds ir pamatojums šādam risinājumam. Ierosinām tā vietā noteikumu projektā vienuviet paredzēt nosacījumus, pie kādiem pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu, paredzot kā priekšnosacījumu minētā lēmuma pieņemšanai atbilstību attiecīgās regulas prasībām (piemēram, "Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 2. punkta nosacījumiem, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu [..]".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 43. punktu, nodrošinot skaidras normas. Proti, lūdzam sadalīt attiecīgo regulējumu daļās, svītrot atsauci uz noteikumu Nr. 577 18. punktu, kas regulē līguma noslēgšanas procedūru, kā arī atkārtoti nenorādīt uz atbilstības pārbaudi iepretim komercdarbības atbalsta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas ES Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - regula Nr. 2023/2831) 3. panta 2. punkts neparedz neatbalstāmās nozares un darbības, bet 1. panta 2. punkts atkārto vairākas 1. panta 1. punktā noteiktās darbības, kā arī norāda arī uz darbībām, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 45. punktu (noteikumu Nr. 577 57.1. apakšpunktu), svītrojot atsauces uz minētajām regulas vienībām.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 46. punktā svītrot vārdus un skaitļus "atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 8., 9., 10. un 11. punktā noteiktajām definīcijām", jo attiecīgajām norādēm nav juridiskas slodzes. Kā arī lūdzam noteikumu Nr. 577 57.12. apakšpunkta tālākajos apakšpunktos svītrot vārdus "un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014", jo minētais nepārprotami norādīts 57.12. apakšpunkta ievaddaļā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 47. punktu ("pirms komercdarbības atbalsta piešķiršanas Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas dalībniekiem pirms de minimis atbalsta piešķiršanas"), skaidri norādot, pirms kāda atbalsta piešķiršanas tiek veikta attiecīgā pārbaude.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 60. un 61. punktu, nodrošinot, ka nedublējas minētajās vienībās ietvertais regulējums attiecībā uz regulā Nr. 2023/2831 paredzētā komercdarbības atbalsta kumulāciju ar citu komercdarbības atbalstu. Papildus lūdzam minētajās noteikumu projekta vienībās pēc iespējas izvairīties no minētās regulas pārrakstīšanas, bet tā vietā atsaukties uz šīs regulas 5. panta 3. punktu, informāciju par šīs regulas vienības ieviešanu ietverot arī noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu Nr. 577 36.13. un 36.14. apakšpunkts neparedz digitālās attīstības ceļa kartes un atzinumu izsniegšanas kārtību, tādēļ lūdzam precizēt noteikumu projekta 64. punktā ietvertās attiecīgās atsauces.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajā Uzņēmumu reģistrā reģistrē uzņēmumus (zemnieku un zvejnieku saimniecības, kooperatīvās sabiedrības, individuālos uzņēmumus, Eiropas kooperatīvās sabiedrības), savukārt Komercreģistrā reģistrē komersantus. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un, ja gala saņēmēji var būt cita starpā komersanti, -  atbilstoši papildināt noteikumu projekta 35. punktu (Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumu Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i.  investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 577) 49.1.1. apakšpunktu) ar norādi uz attiecīgu reģistru, svītrojot šajā punktā norādi uz saimnieciskās darbības veikšanu, ņemot vērā, ka principā saimniecisko darbību var veikt arī citi Uzņēmumu reģistrā reģistrēti subjekti.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka par Ministru kabineta tiesību normām, kas paredz izslēgšanas kritērijus, tiesību akta projekta 23-TA-2246 ietvaros Tieslietu ministrija izteikusi iebildumus, proti:
-noteikumu projekta anotācijā iekļaut personai noteikto ierobežojumu attaisnojamības pamatojumu;
- ņemt vērā, ka noteikumu projektā (Ministru kabineta noteikumos) nav pieļaujams noteikt ar administratīvo atbildību saistītus ierobežojumus privātpersonām, kā arī likumā esošais pilnvarojums nepiešķir Ministru kabinetam tiesības noteikt šādus atbalsta piešķiršanas nosacījumus (kritērijus);
- ņemt vērā, ka nepieciešams anotācijā skaidrot un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektā ietverto subjektu uzskaitījumu, ņemot vērā, ka nav saprotama noteikumu projektā ietverto sodīto personu izvēle (gan pats komersants, gan ar to saistītas personas).
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 63. punktā norādīt uz inovācijas kopas koordinatoru, nevis Eiropas digitālās inovācijas centra koordinatoru, nodrošinot vienveidīgu terminoloģiju, vai lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt atbilstošu skaidrojumu par noteikumu projektā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-