Projekta ID
24-TA-2633Atzinuma sniedzējs
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
Atzinums iesniegts
04.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs aicina precizēt informatīvā ziņojuma “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” projekta 3. pielikumā ietverto informāciju. Minētā pielikuma sadaļā Atbilstība MI akta III pielikumam norādīts, ka šobrīd tiesvedības un demokrātijas procesu jomā tirgus uzraudzības iestāde ir KNAB.
Tomēr MI akta III pielikuma 8. punktā ietvertā informācija vedina domāt, ka iestāžu loks, kas šobrīd ir atbildīgs par tiesvedības un demokrātijas procesu jomu, varētu būtu plašāks.
Vēršam uzmanību, ka MI akta III pielikuma 8. punktā tiesvedības un demokrātijas procesi tiek saistīti ar:
a) MI sistēmām, ko paredzēts izmantot tiesu iestādē vai tās vārdā, lai palīdzētu tiesu iestādei izpētīt un interpretēt faktus vai tiesību normas un piemērot tiesību normas konkrētam faktu kopumam, vai izmantot līdzīgā veidā strīdu alternatīvā izšķiršanā;
b) MI sistēmām, ko paredzēts izmantot, lai ietekmētu vēlēšanu vai referenduma rezultātus vai fizisku personu uzvedību balsošanā, kad tās balso vēlēšanās vai referendumos. Tas neattiecas uz MI sistēmām, kuru rezultātam fiziskas personas nav tieši pakļautas, piemēram, rīkiem, ko izmanto, lai organizētu, optimizētu vai strukturētu politiskas kampaņas no administratīvā vai loģistikas viedokļa.
Attiecībā uz MI akta III pielikuma 8. punkta a) daļu aicinām izvērtēt Tieslietu ministrijas un Tiesu administrācijas iespējamo atbilstību šī brīža tirgus uzraudzības iestādes statusam tiesvedības un demokrātijas procesu jomā.
Savukārt attiecībā uz minētā pielikuma 8. punkta b) daļu aicinām izvērtēt Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes un Valsts valodas centra atbilstību šī brīža tirgus uzraudzības iestādes statusam demokrātijas procesu jomā, pamatojoties uz Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā noteikto kompetenci.
Tomēr MI akta III pielikuma 8. punktā ietvertā informācija vedina domāt, ka iestāžu loks, kas šobrīd ir atbildīgs par tiesvedības un demokrātijas procesu jomu, varētu būtu plašāks.
Vēršam uzmanību, ka MI akta III pielikuma 8. punktā tiesvedības un demokrātijas procesi tiek saistīti ar:
a) MI sistēmām, ko paredzēts izmantot tiesu iestādē vai tās vārdā, lai palīdzētu tiesu iestādei izpētīt un interpretēt faktus vai tiesību normas un piemērot tiesību normas konkrētam faktu kopumam, vai izmantot līdzīgā veidā strīdu alternatīvā izšķiršanā;
b) MI sistēmām, ko paredzēts izmantot, lai ietekmētu vēlēšanu vai referenduma rezultātus vai fizisku personu uzvedību balsošanā, kad tās balso vēlēšanās vai referendumos. Tas neattiecas uz MI sistēmām, kuru rezultātam fiziskas personas nav tieši pakļautas, piemēram, rīkiem, ko izmanto, lai organizētu, optimizētu vai strukturētu politiskas kampaņas no administratīvā vai loģistikas viedokļa.
Attiecībā uz MI akta III pielikuma 8. punkta a) daļu aicinām izvērtēt Tieslietu ministrijas un Tiesu administrācijas iespējamo atbilstību šī brīža tirgus uzraudzības iestādes statusam tiesvedības un demokrātijas procesu jomā.
Savukārt attiecībā uz minētā pielikuma 8. punkta b) daļu aicinām izvērtēt Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes un Valsts valodas centra atbilstību šī brīža tirgus uzraudzības iestādes statusam demokrātijas procesu jomā, pamatojoties uz Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā noteikto kompetenci.
Piedāvātā redakcija
-