Projekta ID
24-TA-2697Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Instrukcijas (grozījumu) projekts
Iebildums
Valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" vērš uzmanību, ka izsrādātajā Instrukcijas projektā nav iestrādāti visi nepieciešamie grozījumi, kas izriet no Ministru kabienta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 419 "Noteikumi par publisko būvdarbu līgumos obligāti ietveramajiem noteikumiem un to saturu" (23-TA-2350; turpmāk – Noteikumu projekts), kuri izskatīti Valsts sekretāru 2024.gada 3.oktobra sanāksmē (protokols Nr. 32, 1. §. ) un kuri pēc 5.1. apakšpunktā dotā uzdevuma izpildes tiks iesniegti izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
Piemēram, Ministru kabineta 2016. gada 20. septembra instrukcijas Nr. 3 125. punkts “Līgumā neparedz piegādātāja garantijas saistību aprobežojumus noteiktas summas apmērā. Par šādu aprobežojumu neuzskata līguma noteikumu, saskaņā ar kuru piegādātāja garantijas saistības nepārsniedz līgumcenu.” ir pretrunā Noteikumu projekta 12. punktam, kurš paredz Noteikumu 28. punktu izteikt šādā redakcijā:
"28. Garantijas saistību nodrošinājums, ja tāds ir paredzēts, ir nosakāms līdz 5 % no līgumcenas par normatīvajos aktos būvniecības jomā noteikto minimālo garantijas termiņu. Garantijas saistību nodrošinājumu samazina minimālā garantijas termiņa trešā gada pirmajā mēnesī uz atlikušo tā daļu, nosakot to līdz 2 % no līgumcenas, ja garantijas termiņa pirmajos divos gados nav konstatēti būvdarbu defekti vai būvdarbu veicējs un pasūtītājs ir vienojušies par pieteikto būvdarbu defektu novēršanas termiņu."
Ievērojot iepriekš minēto, lūdzam veikt precizējumus un/vai papildinājumus Instrukcijas projektā, ņemot vērā Noteikumu projektā paredzētās izmaiņas Ministru kabineta 2022. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 419 "Noteikumi par publisko būvdarbu līgumos obligāti ietveramajiem noteikumiem un to saturu".
Piemēram, Ministru kabineta 2016. gada 20. septembra instrukcijas Nr. 3 125. punkts “Līgumā neparedz piegādātāja garantijas saistību aprobežojumus noteiktas summas apmērā. Par šādu aprobežojumu neuzskata līguma noteikumu, saskaņā ar kuru piegādātāja garantijas saistības nepārsniedz līgumcenu.” ir pretrunā Noteikumu projekta 12. punktam, kurš paredz Noteikumu 28. punktu izteikt šādā redakcijā:
"28. Garantijas saistību nodrošinājums, ja tāds ir paredzēts, ir nosakāms līdz 5 % no līgumcenas par normatīvajos aktos būvniecības jomā noteikto minimālo garantijas termiņu. Garantijas saistību nodrošinājumu samazina minimālā garantijas termiņa trešā gada pirmajā mēnesī uz atlikušo tā daļu, nosakot to līdz 2 % no līgumcenas, ja garantijas termiņa pirmajos divos gados nav konstatēti būvdarbu defekti vai būvdarbu veicējs un pasūtītājs ir vienojušies par pieteikto būvdarbu defektu novēršanas termiņu."
Ievērojot iepriekš minēto, lūdzam veikt precizējumus un/vai papildinājumus Instrukcijas projektā, ņemot vērā Noteikumu projektā paredzētās izmaiņas Ministru kabineta 2022. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 419 "Noteikumi par publisko būvdarbu līgumos obligāti ietveramajiem noteikumiem un to saturu".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Instrukcijas (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā CFLA kā attīstības sadarbības aģentūras pieredzi, ka reizēm ārvalsts finanšu instrumentu līgumos par finansējuma piešķiršanu var būt paredzēti atšķirīgi nosacījumi no instrukcijā noteiktajiem, aicinām papildināt instrukciju ar 3.1 punktu šādā redakcijā:
“Gadījumā, ja ārvalstu finanšu instrumenta nosacījumi paredz atšķirīgus nosacījumus no instrukcijā noteiktajiem, pasūtītājs ir tiesīgs piemērot ārvalstu finanšu instrumenta nosacījumus.”
“Gadījumā, ja ārvalstu finanšu instrumenta nosacījumi paredz atšķirīgus nosacījumus no instrukcijā noteiktajiem, pasūtītājs ir tiesīgs piemērot ārvalstu finanšu instrumenta nosacījumus.”
Piedāvātā redakcija
-
3.
Instrukcijas (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Instrukcijas 54. punkta (1.teikuma) redakcija ir neskaidra un nav viennozīmīgi saprotams, uz kāda veida līgumiem (piegādes, pakalpojuma vai būvdarbu) tā tiek attiecināta. Piedāvājam to precizēt, izsakot šādi: "Publiskos piegādes un pakalpojuma līgumos, kuru darbības laiks ir divi gadi un vairāk, pasūtītājs var iekļaut līgumcenas indeksācijas noteikumus. Publiskos būvdarbu līgumos indeksācijas noteikumus ietver atbilstoši normatīvo aktu prasībām par publiskos būvdarbu līgumos obligāti ietveramajiem noteikumiem un to saturu, kā arī ievērojot šīs instrukcijas 55., 56. un 58.punktu."
Piedāvātā redakcija
Publiskos piegādes un pakalpojuma līgumos, kuru darbības laiks ir divi gadi un vairāk, pasūtītājs var iekļaut līgumcenas indeksācijas noteikumus. Publiskos būvdarbu līgumos indeksācijas noteikumus ietver atbilstoši normatīvo aktu prasībām par publiskos būvdarbu līgumos obligāti ietveramajiem noteikumiem un to saturu, kā arī ievērojot šīs instrukcijas 55., 56. un 58.punktu.
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši Valsts sekretāru 2024.gada 3.oktobra sanāksmē (protokols Nr. 32, 1. §., 2. punkts) dotajam uzdevumam - Ekonomikas ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju, nepieciešamības gadījumā iesaistot arī citas ministrijas, un būvniecības nozari izvērtēt Ministru kabineta 2016. gada 20. septembra instrukcijā Nr.3 "Ārvalstu finanšu instrumentu finansētu civiltiesisku līgumu izstrādes un slēgšanas instrukcija valsts tiešās pārvaldes iestādēs" (turpmāk – Instrukcija) ietvertā regulējuma aktualitāti un savstarpēju atbilstību citiem normatīvajiem aktiem, un, ja nepieciešams, attiecīgi precizēt Instrukciju vai atzīt to par aktualitāti zaudējušu.
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu par Instrukcijā ietvertā regulējuma aktualitāti un nepieciešamību to precizēt, nevis atzīt to par aktualitāti zaudējuši.
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu par Instrukcijā ietvertā regulējuma aktualitāti un nepieciešamību to precizēt, nevis atzīt to par aktualitāti zaudējuši.
Piedāvātā redakcija
-
