Projekta ID
24-TA-2836Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumam (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro, jāveic izmaksu un ieguvumu analīze. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā.
Ņemot to vērā, lūdzam paredzēt, ka attiecīgajiem piektās atlases kārtas projektiem nepieciešams veikt izmaksu un ieguvumu analīzi, vai arī anotācijā pamatot, ka izmaksu un ieguvumu analīzi nav nepieciešams veikt.
Ņemot to vērā, lūdzam paredzēt, ka attiecīgajiem piektās atlases kārtas projektiem nepieciešams veikt izmaksu un ieguvumu analīzi, vai arī anotācijā pamatot, ka izmaksu un ieguvumu analīzi nav nepieciešams veikt.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 4.3.5.1. pasākuma finansējuma un rādītāju sadalījumu pa visām kārtām, lai nodrošinātu informācijas izsekojamību un aktualitāti, balstoties uz pieteiktiem grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar provizorisko finansējuma (t.sk. dalījumā pa intervenču kodiem) sadalījumu starp 4.3.5.1. pasākuma 1. un 5. kārtu, lai nodrošinātu šīs informācijas ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par ierosināto grozījumu ietekmi uz projektu iesniegumiem, kas atrodas vērtēšanas procesā un īstenošanā esošiem projektiem, t.i. vai būs nepieciešami grozījumi noslēgtajos līgumos.
Gadījumos, kad ierosinātajiem grozījumiem nav ietekmes uz līgumu/projektu, šai informācijai arī ir jābūt iekļautai anotācijā, lai nodrošinātu liecības, ka grozījumu ietekmes izvērtējums ir veikts.
Gadījumos, kad ierosinātajiem grozījumiem nav ietekmes uz līgumu/projektu, šai informācijai arī ir jābūt iekļautai anotācijā, lai nodrošinātu liecības, ka grozījumu ietekmes izvērtējums ir veikts.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā 4.3.5.1.pasākuma pirmās un piektās kārtas īstenošanai plānoto kopējo finansējuma apmēru, jo, sasummējot finansējumu pa gadiem, veidojas 46 769 933 euro, nevis 46 769 934 euro, vienlaikus lūdzam precizēt pašvaldību budžeta kopējo finansējuma apmēru, jo, sasummējot finansējumu pa gadiem, veidojas 7 015 490 euro, nevis 7 015 491 euro atbilstoši noteikumu projekta 13.punktam. Attiecīgi, ja nepieciešams, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas tabulā norādīto 4.3.5.1.pasākuma pirmās un piektās kārtas īstenošanai plānoto finansējuma apmēru pa gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto ESF Plus finansējuma apmēru 2027.gadam, jo, veicot aprēķinu (11 692 483 euro x 0,85), matemātiski veidojas 9 938 610 euro, nevis 9 938 510 euro, attiecīgi ir precizējama anotācijas 3.sadaļas 1.punkta un 1.1.un 2.1.apakšpunkta 8.ailē norādītais ESF Plus finansējuma apmērs. Vienlaikus lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 2.punkta 8.ailē 2027.gadam norādīto plānoto kopējo finansējuma apmēru atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ministru kabineta 2024. gada 12. marta noteikumu Nr. 173 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.1. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" pirmās kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi) 11.punktā norādīts, ka ESF Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus, līdz ar to ir precizējama anotācijas 3.sadaļas 6.punktā otrā rindkopa.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai nodrošinātu tiesību normas nepārprotamu interpretāciju, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt MK noteikumu 37. punkta ievaddaļas tekstu, nodrošinot, ka ir nepārprotami skaidrs, vai nosacījums par kopumā 10 specializēto transportlīdzekļu iegādi attiecas uz pirmo un piekto kārtu kopā vai uz katru no kārtām atsevišķi. Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju aktualizēt MK noteikumu 37.2. apakšpunkta redakciju, ņemot vērā plānoto pasākuma piektās kārtas īstenošanu un pasākuma pirmās kārtas projektu atlases rezultātus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam atkārtoti izvērtēt nepieciešamību grozīt MK noteikumu 46.1. apakšpunktu, jo tā mērķis ir noteikt nosacījumus dubultfinansēšanas novēršanai, nevis ierobežot pašvaldības nepieciešamības gadījumā līdzfinansēt pakalpojumu nodrošināšanu no pašvaldības budžeta līdzekļiem, vai precizēt anotāciju papildinot to ar argumentāciju, kādēļ grozījumi MK noteikumu 46.1. apakšpunktā neietekmē dubultfinansējuma novēršanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā jaunā “Finanšu regula” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula 2024/2509), un saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Regula 2018/1046).
Attiecīgi lūdzam MK noteikumu 46.2.2. apakšpunktā precizēt regulas atsauci, norādot atsauci uz Regulu 2024/2509. Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.
Attiecīgi lūdzam MK noteikumu 46.2.2. apakšpunktā precizēt regulas atsauci, norādot atsauci uz Regulu 2024/2509. Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.
Piedāvātā redakcija
46.2.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīviem aktiem;
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot nosacījuma nepieciešamību par to, ka projekta ietvaros netiek gūti neto ienākumi, kā arī to, kā tiks kontrolēta šī nosacījuma izpilde.
Piedāvātā redakcija
-
