Atzinums

Projekta ID
22-TA-2520
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 8.punkta, paredzot, ka attiecībā uz pašu kapitāla un kvazikapitāla ieguldījumiem, likviditātes pārvaldības nolūkā var izmantot ne vairāk kā 30 % no finanšu starpnieka kopējiem kapitālieguldījumiem un nepieprasītā atvēlētā kapitāla.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu, jo MK noteikumu saturā nav noteiktas atbalstāmās darbības. Vēršam uzmanību, ka iespējkapitāla ieguldījumiem pēc būtības nevar būt konkrētas atbalstāmās darbības, jo tās ir kapitāla investīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam EM papildināt MKN projekta 2.punktu ar skaidrojumiem attiecībā uz terminiem “augstas pievienotās vērtības, mērogojama un inovatīva saimnieciskās darbības veicējs” (minēts 2.7.apakšpunktā), "strauji augošs saimniecisko darbības veicējs”, “strauji augoši uzņēmējdarbības projekti” vai iekļaut atsauces uz normatīvajiem aktiem, kur šie termini ir skaidroti.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka kopīgajos noteikumos par finanšu instrumentiem tiek lietots termins "gala saņēmējs", aicinām izvērtēt un atbilstoši to precizēt, lai vienādotu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr.651/2014 21.pantu, atbalsttiesīgi uzņēmumi ir noteikti tā 5. un 6.punktā, attiecīgi ir jāsaglabājas nosacījumam, ka saimnieciskās darbības veicējs nav kotēts, t.i., uzņēmumiem sākotnējā riska finansējuma ieguldījuma sniegšanas brīdī ir jābūt nekotētiem, kā arī tiem ir jābūt nekotētiem uz turpmākajiem ieguldījumiem. Attiecīgi lūdzam dzēst 2.1.1.punkta otro teikumu, "Aizstāšanas kapitāla ieguldījumu gadījumā par pasākuma gala labuma guvēju tiek uzskatīts tas saimnieciskās darbības veicējs, kura akcijas vai daļas fonds iegādājas, kā arī, Sākuma stadijas iespējkapitāla fonda un Izaugsmes stadijas iespējkapitāla fonda gadījumā, tas saimnieciskās darbības veicējs, kura parādsaistības fonds iegādājas".
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu un pamatojumu, kāpēc attiecībā uz jaunizveidotiem saimnieciskās darbības veicējiem šajā MK noteikumu redakcijā tiek mainīts nosacījums par pastāvēšanas gadiem - no 5 uz 7 gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikuma projekta piedāvātās redakcijas nav skaidrs, kas ir atbalsttiesīgs uzņēmums noteikuma projekta ietvaros. Ņemot vērā, ka atbalstu ir plānots piešķirt ar Komisijas regulas Nr.651/2014 21.pantu, vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 5. punktā ir noteikti atbalsttiesīgi uzņēmumi, lūdzam noteikuma projektu papildināt ar atbalsttiesīga uzņēmuma definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 5. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 2.4. apakšpunktā ir noteikts, ka atbalsts – akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" līdzfinansētu Finanšu starpnieku ieguldījumi pašu kapitāla vai kvazikapitāla veidā pasākuma gala labuma guvējos. Lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot atbalsta veidu/definīciju akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" līdzfinansējumam finanšu starpnieku ieguldījumos. Vienlaikus lūdzam izvērtēt noteikumu projekta struktūru un pēc nepieciešamības precizēt, lai tiktu nodrošināts, ka ir skaidri un nepārprotami noteikta akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum", finanšu starpnieka un iespējkapitāla fonda loma atbalsta sniegšana, nodrošinot to funkciju atbilstošu secību un nepārklāšanos. Attiecīgi lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 2.4. apakšpunkts paredz, ka atbalsts ir akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" līdzfinansētu finanšu starpnieku ieguldījumi pašu kapitāla vai kvazikapitāla veidā pasākuma gala labuma guvējos. Noteikumu projekta 2.5. apakšpunkts nosaka, ka finanšu starpnieks – komercsabiedrība, kas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. un 15. apakšpunktiem pārvalda šo noteikumu ietvaros izveidotos iespējkapitāla fondus un sniedz atbalstu pasākuma gala labuma guvējiem. Savukārt noteikumu projekta 2.6. apakšpunktā norādīts, ka ieguldījumus saimnieciskās darbības veicējos veic finanšu starpnieka izveidots iespējkapitāla fonds. Kā arī noteikumu projekta 5. punktā ir noteikts, ka pasākumu īsteno un atbalstu sniedz ar iespējkapitāla fondu starpniecību. Lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projektu, novēršot pretrunas formulējumā attiecībā uz subjektu, kas sniedz atbalstu/veic ieguldījumus saimnieciskās darbības veicējos, kā arī veidu, kādā atbalsts tiek sniegts saimnieciskās darbības veicējiem, lai noteikumu projektā iekļautās normas būt skaidras un nepārprotamas. Lūdzam nodrošināt, ka noteikumu projektā ietvertās normas nedublē/neveido paralēlas definīcijas attiecībā uz atbalstu, atbalsta sniedzēju un atbalsta sniegšanas veidu. Attiecīgi lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai būtu skaidra noteikumu punkta redakcija vēršam uzmanību, ka finanšu starpniekiem jāatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. un 15.punktos noteiktajiem nosacījumiem, lūdzam atbilstoši precizēt 2.5. punktā noteikto finanšu starpnieka definīciju. 

 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. un 15.punktos ir noteikti nosacījumi, lūdzam vārdu "apakšpunktiem" aizstāt ar vārdu "punktiem".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atsaucoties uz iepriekš izteikto iebildumu par lūgumu precizēt MKN pasākuma mērķi, lūdzam to izteikt tādā pašā redakcijā, kā tas ir iekļauts MK noteikumu projekta anotācijā, jo tas precīzi atspoguļo MKN būtību (šobrīd MKN projektā un anotācijā ir divi dažādi pasākuma mērķa formulējumi):
3.Noteikumu projekta mērķis ir sekmēt jaunu, inovatīvu, ar augstas izaugsmes un produktivitātes potenciālu saimnieciskās darbības veicēju izveidi un attīstību Latvijā. Lai to nodrošinātu Noteikumu projekts paredz veidot jaunuzņēmumu iespējkapitāla fondu, sākuma stadijas iespējkapitāla fondu un izaugsmes stadijas iespējkapitāla fondu ieguldījumiem veikšanai kapitāla veidā komersantiem to saimnieciskās darbības izveidei, attīstībai un konkurētspējai.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka attiecībā uz riska finansējuma pasākumiem, ar kuriem atbalsttiesīgiem uzņēmumiem nodrošina pašu kapitālu vai kvazikapitālu ieguldījumus, piesaistot privāto finansējumu, ir jāievēro atbilstošie Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 10.punktā noteiktie nosacījumi. Lūdzam nodrošināt šajā punktā sasaisti ar Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 10.punkta a) apakšpunktā noteikto robežvērtību.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā paredzēti 3 jaunuzņēmumu iespējkapitāla fondi, lūdzu precizēt to, pēc kāda principa tiks sadalīts sasniedzamais iznākuma rādītājs. Pašreizējā redakcijā nav skaidrs, kā šo punktu īstenot praksē. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā norādīt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam pasākumam atbilstošos iznākuma un rezultāta rādītājus un norādīt iznākuma rādītāju sasniedzamās starpposma vērtības.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā šajā punktā minētais par 3 gadiem pirms atbalsta saņemšanas brīža saskan ar MKN projekta 28.3.apakšpunktu, 33.1 un 33.2.apakšpunktiem attiecībā uz tajos minētajiem 7 gadiem pirms atbalsta saņemšanas brīža. Lūdzu skat. arī komentāru pie MKN projekta 2.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rādītāja veidu. Ņemot vērā, ka šāds rādītājs nav iekļauts Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam pasākuma MK noteikumos tas būtu jāiekļauj kā nacionālais iznākuma vai nacionālais rezultāta rādītājs.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā Finanšu ministrijas komentāru par publisko iepirkumu regulējuma ievērošanu pie MK noteikumu projekta "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi", 22-TA-2912 (Finanšu ministrijas 2023.gada 9.februāra atzinuma 11.iebildums).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu 10. punktu, nodrošinot, ka iepirkuma procedūra atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 13.punkta b) un c) apakšpunktos iekļautajiem nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā Finanšu ministrijas komentāru par Finanšu regulas nosacījumu ievērošanu pie MK noteikumu projekta "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi", 22-TA-2912 (Finanšu ministrijas 2023.gada 9.februāra atzinuma 9.iebildums).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ņemot vērā, ka grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes ir jāvērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi, ne tikai uz pieteikuma izvērtēšanas brīdi. 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka to, vai uzņēmums atbilst Komisijas regulas nr.651/2014 2.panta 18.punkta c)apakšpunktā noteiktajam, t.i., vai uzņēmums neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru, nav iespējams pārliecināties publiski pieejamos resursos un ir jāvērtē pamatojoties uz uzņēmuma apliecinājumu, lūdzam noteikumu projektā paredzēt šāda apliecinājuma sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
No redakcijas nav skaidrs, kuras tieši Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta noteiktās prasības ir jāievēro. Lūdzam pārskatīt un precizēt, lai nodrošinātu viegli uztveramu normatīvo aktu tā lietotājam.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar ES fondu regulas Nr. 2021/1060 (EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai) 59.panta 7.punkta prasībām lūdzam MK noteikumos noteikt arī, ka finanšu starpnieki atbalsta galasaņēmējus, ņemot vērā noteikto pasākuma mērķi, kā arī, ka galasaņēmēju atlase notiek saskaņā ar konkrētiem finanšu starpnieku noteiktiem kritērijiem un tā nerada interešu konfliktu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka to, vai uzņēmums atbilst Komisijas regulas nr.651/2014 2.panta 18.punkta c)apakšpunktā noteiktajam, t.i., vai uzņēmums neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru, nav iespējams pārliecināties publiski pieejamos resursos un ir jāvērtē pamatojoties uz uzņēmuma apliecinājumu, lūdzam noteikumu projektā paredzēt šāda apliecinājuma sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
No redakcijas nav skaidrs, cik ilgs būtu maksimāli iespējamais termiņš šādam līguma pagarinājumam ieguldījuma vērtības saglabāšanai un veiksmīgai realizācijai, attiecīgi nepieciešams noteikt arī maksimāli iespējamo termiņu, līdz kuram varētu sniegt šādu pagarinājumu. Lūdzam precizēt šī punkta redakciju, vienlaikus ievērojot Komisijas regulas Nr.651/2014 pārejas noteikumos (58.panta 4.punkts) noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas 651/2014 21.pants paredz sniegt atbalstu uzņēmumiem, kuri sākotnējā riska finansējuma ieguldījuma sniegšanas brīdī ir nekotēti MVU, arī attiecībā uz turpmākiem ieguldījumiem, lūdzam nodrošināt noteikumu projektā 28.2.punktā saikni ar nosacījumiem, kas izriet no Komisijas regulas 651/2014 21.panta 5.punkta nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 5.punkta b) apakšpunktā ir noteikts, ka atbalsttiesīgie uzņēmumi ir tie, kuri tirgū ir darbojušies mazāk nekā septiņus gadus kopš to pirmā komerciālās pārdošanas darījuma, līdz ar to aicinām precizēt 28.3. apakšpunktu atbilstoši regulas nosacījumiem vai arī lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, ka šis punkts paredz stingrākas prasības kā tas noteikts Komisijas regulā Nr.651/2014.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu 23.punkts paredz, ka gala labuma saņēmējam ir jābūt reģistrētam Latvijas Republikā vai
tā valdei vai 50 un vairāk procentu projektā iesaistīto darbinieku daļai jāatrodas Latvijas Republikā. Prasības, kuras minētas noteikumu 29.1. apakšpunktā par pamata saimniecisko darbības vietu netiek paredzētas šo noteikumu 23.punktā, līdz ar to lūdzam precizēt šo noteikumu 29.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Lūdzam skaidrot, vai pareizi saprotam, ka ar normu kopumu MK noteikumu projekta 23., 29.2. un 38.punktā ir domāts, ka 50% ieguldījumu apjoma jāiegulda saimnieciskās darbības veicējos, kuru pamatdarbības vieta ir Latvija un atbilstoši 23.punkta nosacījumiem, bet saimnieciskas darbības vietai jābūt ES ietvaros (1), savukārt atlikušie 50% sēklasnaudas ieguldījumu var tikt veikti uzņēmumos, kuru saimnieciskās darbības vieta ir ES ietvaros, nepiemērojot 23.punkta nosacījumus (2). Vienlaicīgi vēršam uzmanību, uz  MK projekta anotācijā ietverto mērķi, kas paredz sekmēt jaunu, inovatīvu, ar augstas izaugsmes un produktivitātes potenciālu saimnieciskās darbības veicēju izveidi un attīstību Latvijā. Attiecīgu skaidrojumu lūdzam iekļaut arī MKN anotācijā.
2. Kontekstā ar ieguldījumiem ārpus Latvijas teritorijas, kam netiktu piemēroti 23.punkta nosacījumi, vēršam uzmanību, ka MK noteikumu 29.2. un 38.punktā noteiktās darbības – ieguldījumi ārpus Latvijas teritorijas pirmšķietami neatbilst apstiprinātajai ES kohēzijas politikas programmai Latvijai 2021. – 2027.gadam, jo 110.paragrāfā (1.2.3.SAM “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām” apraksts) noteikts, ka finanšu instrumentu programmās nav plānots atbalsts starpreģionālām darbībām, kā arī SAM ietvaros nav plānotas pārrobežu vai transnacionālās aktivitātes. Līdz ar to secināms, ka SAM ietvaros netika plānots veikt darbības ārpus Latvijas. Līdz ar to, lai varētu atbalstīt šādu normu iekļaušanu pasākuma īstenošanas MK noteikumos ir veicami atbilstoši grozījumi ES kohēzijas politikas programmā Latvijai 2021. – 2027.gadam.


 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu 23.punkts paredz, ka gala labuma saņēmējam ir jābūt reģistrētam Latvijas Republikā vai
tā valdei vai 50 un vairāk procentu projektā iesaistīto darbinieku daļai jāatrodas Latvijas Republikā. Prasības, kuras minētas noteikumu 29.2. apakšpunktā par pamata saimniecisko darbības vietu netiek paredzētas šo noteikumu 23.punktā, līdz ar to lūdzam precizēt šo noteikumu 29.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta punkta redakcijas nav skaidrs, kādos citos uzņēmumos var paredzēt sēklas naudas ieguldījumus. Vēršam uzmanību, ka visiem uzņēmumiem, kam plānots sniegt atbalstu (plāno veikt tajos ieguldījumu) ir jāparedz valsts atbalsta nosacījumi. Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumus ar valsts atbalsta nosacījumiem, kas attieksies arī uz šiem citiem uzņēmumiem. 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka no šī brīža redakcijas nav skaidrs, kādus ieguldījumus saimnieciskās darbības veicējos var veikt neierobežotā apjomā kā arī tas, kas ir šīs citas personas, kas veiks ieguldījumu, nepieciešams precizēt noteikuma projekta punkta redakciju. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 6.punkta c)apakšpunktā ir ietverts nosacījums, ka uzņēmums, kurš saņem turpmākos ieguldījumus, nav kļuvis par saistītu uzņēmumu I pielikuma 3. panta 3. punkta nozīmē, kā arī ir jāievēro Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 9.punktā noteiktais slieksnis. Lūdzam pārskatīt un atbilstoši precizēt visu 31.1.apakšpunkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav skaidra šī normas jēga, lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā. 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka attiecīgā noteikumu punkta apakšpunkti neattiecas tikai uz Sēklasnaudas ieguldījumiem, bet šiem nosacījumiem ir jāattiecas uz visiem noteikumos minētajiem Riska ieguldījumiem. Lūdzam pārskatīt un precizēt 33.punkta redakciju. Lūdzam noteikumu projekta 33.1., 33.2. apakšpunktus sasaistīt ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 10.punkta b) un c) apakšpunktiem. 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka komunikācijā ar Eiropas Komisiju (Eiropas Komisijas 04.11.2022. elektroniskais pasts, ALTUM SA.100013 saskaņošanas lietas ietvaros, pārsūtīts ar FM 07.11.2022. epastu Ekonomikas ministrijai), tā norādīja, ka tādiem izaugsmes fondiem, kam būs nepieciešama privāto ieguldītāju līdzdalība vismaz 50 % apmērā fondu līmenī pēc pari-passu principa, un to mērķis būs ieguldījumi biržas sarakstā nekotētiem MVU, jāīsteno saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 21. pantā izklāstītajiem atbilstības kritērijiem un nosacījumiem, attiecīgi ir secināms, ka šāds atbalsts kvalificējas kā valsts atbalsts un ir jāievēro nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nepieciešams ievērot atbilstošās Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 10.punktā noteiktās robežvērtības, kā arī šajos noteikumos noteiktais, kur ir ietverti Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 10.punktā noteiktie nosacījumi. Lūdzam atbilstoši precizēt šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu 23.punkts paredz, ka gala labuma saņēmējam ir jābūt reģistrētam Latvijas Republikā vai
tā valdei vai 50 un vairāk procentu projektā iesaistīto darbinieku daļai jāatrodas Latvijas Republikā. Prasības, kuras minētas noteikumu 38.punktā par pamata saimniecisko darbības vietu netiek paredzētas šo noteikumu 23.punktā, līdz ar to lūdzam precizēt šo noteikumu 38. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalstu Sākuma vai Izaugsmes stadiju iespējkapitāla ieguldījumu veidā var saņemt saimnieciskās darbības veicēji,
kuri brīdī, kad tiek pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikumā minētajai sīkā (mikro), mazā un vidējā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai, kā arī tiem ir jāatbilst atbalsttiesīgo uzņēmumu definīcijai, lūdzam precizēt noteikumu 39.punktu, nodrošinot, ka tajā tiek ietverti arī Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta 5.punkta nosacījumi. 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav iespējams identificēt, no kura Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta punkta konkrētais nosacījums izriet, kas ietverts noteikumu projekta 40.punktā. Vienlaikus nav saprotams, kas ir domāts ar noteikumu 40. punktā ietverto, ka šo noteikumu ietvaros piešķirtā iespējkapitāla finansējuma atbalsta apmērs ir vienāds ar Sēklasnaudas vai Pirmssēklas naudas ieguldījuma apmēru, lūdzam precizēt noteikumu 40.punktu, nodrošinot normas nepārprotamu skaidrību. Kā arī lūdzam izvērtēt attiecīgās normas pārcelšanu uz citu šo noteikumu sadaļu, jo tajā nav ietverti atbalsta intensitātes un summēšanas nosacījumi, kā to paredz noteikumu projekta 7.nodaļas nosaukums "Atbalsta intensitāte un summēšana jaunuzņēmumu fondos".
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam, papildināt arī ar atsauci uz 43.punktu, kur ir noteikts atbalsta kumulācijas aizliegums attiecībā uz citām valsts atbalsta programmām, kuras tiek finansētas no citiem ES fondu līdzekļiem. 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka normā ir ietverti nosacījumi, kas ir vispārīgi un kas nav attiecināmi uz šo noteikumu 7.nodaļu, attiecīgi lūdzam to pārnest uz citu noteikumu projektu sadaļu. Papildus skaidrojam, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 6. un 9. punkta nosacījumiem ir jābūt pie katra konkrētā fonda nosacījumiem. Lūdzam attiecīgi precizēt noteikuma projektu kopumā. 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka riska finansējuma gadījumā nav nosakāmas attiecināmas izmaksas, attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt šo normu, lai to būtu iespējams piemērot praksē. 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka riska finansējuma gadījumā nav nosakāmas attiecināmas izmaksas, attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt šo normu, lai to būtu iespējams piemērot praksē. Lūdzu pārskatīt, kā noteikumu 44.punktā paredzētais, atbilst kopumā pārējiem noteikuma projekta nosacījumiem, tai skaitā, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014 21.panta.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam ņemt vērā, ka saskaņā ar ES fondu nosacījumiem (regula Nr.2021/1060) granti nav izmantojami no finanšu instrumentiem saņemtā atbalsta atlīdzināšanai un finanšu instrumenti nav izmantojami grantu priekšfinansēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz Publiskā iepirkuma likuma prasību neievērošanu lūdzam skatīt iebildumu pie MK noteikumu projekta, kā arī ņemt vērā Finanšu ministrijas 2023.gada 9.februāra atzinuma par MK noteikumu projektu "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi" 11.iebildumu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā sīkāk skaidrot nepieciešamību un iekļaut pamatojumu ieguldījumu veikšanai ārpus Latvijas, t.i., MK noteikumu projekta 23., 29. un 38.punkts.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā tiks nodrošināts, ka gala saņēmēja līmenī ir ievērotas normas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 61.panta izpratnē, nodrošinot, ka nav interešu konflikts.
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi paredz publicitātes prasību ievērošanu finansējuma saņēmējam, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, vai un kā šādas prasības tiks nodrošinātas finanšu starpnieku un gala saņēmēju līmenī. Vienlaikus aicinām izvērtēt nepieciešamību noteikt atbilstošas normas noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 5.1.sadaļu "Saistības pret Eiropas Savienību" ar informāciju, ka Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, izmantojot SANI2 sistēmu, iesniegs kopsavilkuma informāciju par programmu Eiropas Komisijai, kā arī atbilstoši izteiktajiem iebildumiem precizēt informāciju, kas iekļauta anotācijā, kā arī precizēt anotācijas 5.4.tabulā veikto noteikumu projekta punktu atbilstības izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Atkārtoti lūdzam pievienot anotācijas pielikumu, kurā izvērtēta programmas ietekme, riski un sagaidāmie zaudējumi, finansiālais rezultāts un programmas īstenošanas izmaksu noteikšanas principi, piemēram, atbilstība segtajam riskam, kredītriskam, izsniegšanas un ilgtermiņa darbības izdevumi, kā arī iekļauta informācija par zaudējumu segšanu, kas pārsniedz pirmo zaudējumu noteikto robežu, no piesaistītiem finanšu resursiem, kā arī pamatojumu par vadības izmaksas izmaiņām finanšu instrumentu griezumā, lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 5.panta otrās daļas 1.punktā un 12.panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām EM izteikt MK noteikumu nosaukumu pēc analoga MK noteikumu 2014. - 2020.gada perioda nosaukumam (Noteikumi par sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai), jo pēc būtības šie noteikumi nav uzskatāmi par ES fondu SAM pasākuma īstenošanas noteikumiem.

Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam visā MK noteikumu tekstā precizēt pasākuma numuru atbilstoši aktuālajam ES kohēzijas politikas programmas Latvijai 2021. - 2027.gadam papildinājumam, t.i.,1.2.3.2.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izskatīt iespēju paplašināt atbalstāmo nozaru loku, ņemot vērā 2014.-2020.g. perioda pieredzi. 
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi” projektā 1.2.3.SAM paredzēts arī elastības finansējums, ierosinām redakcionāli precizēt punktu vārdus "kopā pieejamais finansējums" aizstājot ar "plānotais un pieejamais finansējums".
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu pārskatīt sasniedzamā rādītāju apmēru. Ņemot vērā, ka normatīvais regulējums vēl tikai top un starpnieku atlase prasīs noteiktu laika posmu, mērķu sasniešanai paliks salīdzinoši īss laika posms. 2014.-2020.perioda prakse liecina, ka uzņēmumu piesaiste ir diezgan laikietilpīga, pie tam šajā periodā atbalstāmajiem uzņēmumiem jāatbilst gana specifiskām prasībām. 
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt vārdus "rezultatīvais rādītājs" aizvietojot ar "rezultāta rādītājs".
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām visā MK noteikumu tekstā lietot vienotu terminoloģiju un terminu "fondu pārvaldnieku" precizēt uz "Finanšu starpnieku"
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā noteikumu projekta 15.1. apakšpunktā un 37. punktā aizstāt vārdus “kapitāla fonds” ar “iespējkapitāla fonds”.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām visā MK noteikumu tekstā lietot vienotu terminoloģiju un terminu "Fonda pārvaldniekiem" precizēt uz "Finanšu starpniekiem"
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību uz Regulas Nr.2021/1060 64.pantu par neattiecināmajām izmaksām - attiecībā uz 1.punkta b daļu, kas ir attiecināms uz finanšu instrumentiem, lūdzam izvērtēt tā iekļaušanu MK noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Attiecībā uz MK noteikumu nosaukumu un pasākuma numuru, lūdzu skat. priekšlikumus pie MK noteikumu nosaukuma.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 1., 1.1., 3., 3.1., 5. un 5.1.punktā norādītā finansējuma apmēru, ņemot vērā, ka ERAF finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcija kopējā pieejamā finansējuma ietvaros ir attiecīgi 85% un 15%. Vienlaikus lūdzam punktā “Cita informācija” norādīt ministriju, kura lūgs pārdalīt nepieciešamo finansējumu no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.  
Piedāvātā redakcija
-