Projekta ID
22-TA-1353Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam noteikumu projektā visu informāciju norādīt secīgi un strukturēti, lai nosacījumi visiem būtu skaidri un vieglāk uztverami. Piemēram, visu informāciju par projekta atbalstāmajām darbībām (t.sk. galasaņēmēju atbalstāmajām darbībām) un attiecināmajām izmaksām norādīt vienkopus, vienas sadaļas ietvaros, savukārt, visus projekta īstenošanas nosacījumus norādīt atsevišķā sadaļā vienkopus. Papildus lūdzam iespēju robežās vienus un tos pašus nosacījumus neizdalīt atseviškos punktos, bet norādīt vienā, jo šobrīd noteikumu projekts ir ļoti apjomīgs, nepārskatāms un sarežģīts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, kā ir plānots novērtēt augstu pievienoto, tostarp tehnoloģisko vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, ņemot vērā, ka tiek paredzēts tikai viens projekta iesniegums - pārdales starp projektiem fiziski nenotiks.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
MK noteikumu projekta anotācijā ir norādīts, ka programmas ietvaros tiek sniegts atbalsts grantu veidā, kā arī nefinansiāls atbalsts. Vienlaikus MK noteikumu projekta tekstā kā sasniedzamie iznākuma radītāji ir noteikti uzņēmumu skaits, kas saņem atbalstu grantu veidā, kā arī uzņēmumu skaits, kas saņem nefinansiālu atbalstu, savukārt nav definēts, kāda veida atbalsts tiek sniegts katram programmas ietvaros noteiktajam atbalsta pasākumam. Attiecīgi lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, skaidri norādot atbalsta sniegšanas veidu katram atbalsta pasākuma veidam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildus, kontekstā ar 1.2.3.1. pasākuma projektu iesniegumu atlases 2.6.specifisko atbilstības kritēriju un atbilstoši jau iepriekš izteiktajiem komentāriem par Biznesa inkubatoriem (turpmāk - BI) un ārvalstu pārstāvniecību izveidošanas pamatojumiem, aicinām EM izvērtēt iespēju precizēt MK noteikumu projekta par pasākuma īstenošanu 15.punktu, cita starpā nosakot, ka stratēģijām par BI īstenošanu/ eksporta atbalsta nodrošināšanu caur LIAA pārstāvniecībām ir jāparedz arī kārtība, kādā tiek noteikts un nepieciešamības gadījumā var tikt pārskatīts BI/ ārvalstu pārstāvniecību skaits, t.sk. izvērtēti to darbības rezultāti, balstoties uz ko, var tikt pieņemts lēmums par to darbības pārtraukšanu un jaunu atvēršanu (šobrīd tas ir noteikts tikai kritēriju piemērošanas metodikā, bet šāda prasība neizriet no MK noteikumu projekta).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz risku, ka nav ievērots nosacījums par vienotu pieeju vienādu izmaksu attiecināšanai. Rosinām pārskatīt MK noteikumu projektu un, ja nepieciešams, veikt precizējumus. Piemēram, lai nodrošinātu vienotu pieeju vienādu izmaksu attiecināšanai, ierosinām MK noteikumus papildināt ar jaunu punktu, kur minēts, ka visām izmaksām, kur attiecināms, jāpiemēro VI izstrādātās horizontālās metodikas 1 km un iekšzemes komandējumu izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka sadaļas nosaukums neatspoguļo tās saturu, lūdzam precizēt, t.sk. ņemot vērā iebildumu pie noteikumu projekta 1. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šāds tīkls jau ir izveidots 2014.-2020.gada plānošanas periodā, tas nav par jaunu jāveido vismaz vadoties no anotācijā sniegtās informācijas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 66.punktā, un lūdzam papildināt noteikumu projekta 77. un 80. punktu, uzskaitot arī 18.12. noteikumu projekta punktu, kurā ir noteiktas attiecināmās izmaksas gala labuma guvējam, kurām atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta nav skaidrs, vai zem 18.13. apakšpunktā noteiktās atbalstāmās darbības tiek segtas izmaksas, kas saistītas ar LIAA funkcijas veikšanu, vai atbalstu sniedz uzņēmumu saimnieciskās darbības veikšanai un atbalstu attiecīgās darbības īstenošanai sniegs saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas regula Nr.1407/2013), lūdzam pārskatīt noteikumu projektu un lūdzam nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta 77. un 80. punktu, uzskaitot arī 18.13. noteikumu projekta punktu, kurā ir noteiktas attiecināmās izmaksas gala labuma guvējam, kuram atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Vēršam uzmanību, ka Regulas Nr. 2021/1060 55.panta 1.punktā noteikta iespēja piemērot vienoto izmaksu likmi personāla atlīdzības izmaksām līdz 20 % no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla atlīdzības izmaksas. Lūdzam precizēt redakciju (t.sk. arī anotācijā).
2) Papildus vēršam uzmanību, ka likmes apmērs saskaņojams ar vadošo iestādi un norādāms anotācijā.
3) vēršam uzmanību, ka likmi plānots piemērot 18.1. un 18.2. apakšpunktos minētajām izmaksām, savukārt 21.punktā skaidrots, ka tajās ietilpst arī darba braucieni un komandējumi, dalības maksas pasākumos, kas nav personāla atlīdzības izmaksas. Papildus tam nav skaidri saprotams, kādas izmaksas paredzētas ārpakalpojuma izmaksās personāla kvalifikācijas celšanai un sadarbības tīklu veidošanai un ārējo ekspertu piesaistes izmaksas. Rosinām precizēt atsauci uz 21.punkta atbilstošajiem apakšpunktiem, kā arī anotācijā sniegt skaidru aprakstu par izmaksu un funkciju nepārklāšanos personālam, kura atlīdzības izmaksas tiks attiecinātas no vienotās personāla atlīdzības likmes un pārējām izmaksām (t.sk. konsultantiem, kam paredzētas samaksas, ekspertiem utt., kas minēti pie citām atbalstāmajām darbībām).
2) Papildus vēršam uzmanību, ka likmes apmērs saskaņojams ar vadošo iestādi un norādāms anotācijā.
3) vēršam uzmanību, ka likmi plānots piemērot 18.1. un 18.2. apakšpunktos minētajām izmaksām, savukārt 21.punktā skaidrots, ka tajās ietilpst arī darba braucieni un komandējumi, dalības maksas pasākumos, kas nav personāla atlīdzības izmaksas. Papildus tam nav skaidri saprotams, kādas izmaksas paredzētas ārpakalpojuma izmaksās personāla kvalifikācijas celšanai un sadarbības tīklu veidošanai un ārējo ekspertu piesaistes izmaksas. Rosinām precizēt atsauci uz 21.punkta atbilstošajiem apakšpunktiem, kā arī anotācijā sniegt skaidru aprakstu par izmaksu un funkciju nepārklāšanos personālam, kura atlīdzības izmaksas tiks attiecinātas no vienotās personāla atlīdzības likmes un pārējām izmaksām (t.sk. konsultantiem, kam paredzētas samaksas, ekspertiem utt., kas minēti pie citām atbalstāmajām darbībām).
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši iepriekš sniegtiem iebildumiem, vēršam uzmanību, ka telpu noma, uzturēšanas un komunālo pakalpojumu izmaksas, kā arī kancelejas preces ir netiešās izmaksas, ko aprēķina kā vienotu likmi 15 % apmērā no projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām.
Skaidrojam, ka šādas izmaksas varētu tikt attiecināta kā tiešās attiecināmās izmaksas tikai atsevišķos gadījumos mērķa grupai, savukārt no pieejamās informācijas secināms, ka Latvijas ārējās ekonomiskās pārstāvniecības sniedz pakalpojumu mērķa grupai.
Papildus norādām, ka saskatām risku uz nevienlīdzīgu pieeju izmaksu attiecināšanā, gadījumā, ja 23.1. apakšpunktā paredzētā samaksa ir paredzēta kā darba alga.
Skaidrojam, ka šādas izmaksas varētu tikt attiecināta kā tiešās attiecināmās izmaksas tikai atsevišķos gadījumos mērķa grupai, savukārt no pieejamās informācijas secināms, ka Latvijas ārējās ekonomiskās pārstāvniecības sniedz pakalpojumu mērķa grupai.
Papildus norādām, ka saskatām risku uz nevienlīdzīgu pieeju izmaksu attiecināšanā, gadījumā, ja 23.1. apakšpunktā paredzētā samaksa ir paredzēta kā darba alga.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt, kas šīs konsultācijas sniegs un kam.
Papildus lūdzam skaidrot, vai šīs konsultācijas nepārklājas ar projekta vadības un īstenošanas personāla funkcijām.
Papildus lūdzam skaidrot, vai šīs konsultācijas nepārklājas ar projekta vadības un īstenošanas personāla funkcijām.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šis pakalpojums tiks iepirkts vai te paredzētas atlīdzības izmaksas. Vai nepastāv izmaksu un funkciju dublēšanās ar projekta vadības un īstenošanas personālu?
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saprotam, ka MK noteikumu projekta 41. un 50.punktos minētā metodika ir tā, kurā būs noteikta kārtība, kādā LIAA nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu gala labuma guvējam, kas izpilda Revīzijas iestādes ieteikumu, līdz ar to aicinām anotācijā iekļaut skaidrojumu, ka šāda metodika tiks izstrādāta kopā ar projekta iesniegumu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā izziņas 150.punktā ietverto skaidrojumu, ka "programmas būtība nav par to, ka gala labuma guvējs varētu nebūt saminieciskās darbības veicējs. Nefinansiālais atbalsts nosacīti dalās divās daļās: pasākumos, kur nav iespējams identificēt katru saimnieciskās darbības veicēju vai nav iespējams paredzēt pasākuma dalībnieku skaitu vai tie netiek strikti atlasīti pēc kādām noteiktām pazīmēm, piemēram, konferences dalībnieki: 2.daļa - pasākumi, kur iespējams paredzēt noteiktu dalībnieku skaitu, precīzāk - ir ierobežots vietu skaits pasākumā, piemēram, pieļaujamais dalībnieku skaits grupā ir 20. Lai piešķirtu vietu mācību grupā, gala labuma guvēji tiek vērtēti pēc noteiktām pazīmēm (MVU, P&I līmenis uzņēmumā un tml.).", vēršam uzmanību, ka visiem kritērijiem, pēc kuriem tiek vērtēts atbalsta pretendents, ir jābūt iekļautiem MK noteikumos, papildus kritēriji nevarētu tikt iekļauti metodikā. Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 41. un 50. punktu un papildināt MK noteikumu projektu ar attiecīgajām prasībām, lai, tostarp, no MK noteikumiem būtu skaidrs, kuros gadījumos atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, kad tiks piemēroti komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi, kas iekļauti šajos noteikumos, un kuros gadījumos atbalstāmās darbības nedos labumus saimnieciskās darbības veicējiem viņu saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi atbalsts nebūs kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
Gadījumā, ja Ekonomikas ministrija neparedz detalizētu analīzi komercdarbības atbalsta kontekstā (vērtējot katru no saņemtajiem pieteikumiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta pazīmēm), ir iespējams īstenot stingrāku pieeju un tādējādi, lai izslēgtu nelikumīga komercdarbības atbalsta sniegšanas risku, Ekonomikas ministrija kā atbalsta sniedzējs var izvēlēties sniegt likumīgu komercdarbības atbalstu, piemērojot, piemēram, de minimis atbalsta regulējumu visiem saimnieciskās darbības veicējiem MKN uzskaitītajos gadījumos.
Gadījumā, ja Ekonomikas ministrija neparedz detalizētu analīzi komercdarbības atbalsta kontekstā (vērtējot katru no saņemtajiem pieteikumiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta pazīmēm), ir iespējams īstenot stingrāku pieeju un tādējādi, lai izslēgtu nelikumīga komercdarbības atbalsta sniegšanas risku, Ekonomikas ministrija kā atbalsta sniedzējs var izvēlēties sniegt likumīgu komercdarbības atbalstu, piemērojot, piemēram, de minimis atbalsta regulējumu visiem saimnieciskās darbības veicējiem MKN uzskaitītajos gadījumos.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 43.3. punktu ņemot vērā, ka atbalsts eksporta veicināšanai ir iekļauts 53.punktā minētājās darbībās.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam svītrot minēto 46.5. apakšpunktu, jo saredzam lielu administratīvo slogu uzraudzības un kontroles procesā, kā arī dubultā finansējuma risku, jo iesniedzot gada iedzīvotāju ienākumu deklarāciju tiek veikts iedzīvotāju ienākumu nodokļu pārrēķins.
Lūdzam skaidrot, kā tiks izvērtēts inovatīvs komersants, kas kvalificētos šādam atbalstam, kādi nosacījumi būtu jāizpilda, vai tā nav diskriminējoša pret citiem tirgus dalībniekiem, kādēļ tikai inovatīvam komersantam.
Lūdzam skaidrot, kā tiks izvērtēts inovatīvs komersants, kas kvalificētos šādam atbalstam, kādi nosacījumi būtu jāizpilda, vai tā nav diskriminējoša pret citiem tirgus dalībniekiem, kādēļ tikai inovatīvam komersantam.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kā šajā punktā iekļautās izmaksas atbilst Regulas Nr. 1407/2013 1.panta 1.punkta d) apakšpunktam. Nepieciešamības gadījumā aicinām precizēt noteikumu projekta tekstu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst vārdu savienojumu "sadarbības iestādes". Atbilstoši lūdzam precizēt anotācijas 1.3. punkta sadaļas "Risinājuma apraksts, apakšsadaļā "7. Eksporta veicināšana un jaunu tirgu apgūšana" norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijā iepriekš MK noteikumu projekta 60. punktā minētais finansējuma ierobežojums bija 20 000 euro. Lūdzam skaidrot finansējuma apjoma paaugstināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikuma projektu norādot, ka fiansējuma saņēmējs izvērtē gala labuma guvējus atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 136.pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šo noteikumu ietvaros atbalsts tiks piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, līdz ar ko lūdzam precizēt noteikumu projekta 72.3.apakšpunktu, dzēšot otro teikumu.
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka noteikumu projekta 72.3.apakšpuntā ietvertā prasība, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2004 2.panta 18.punkta c)apakšpunkta, paredz pārbaudīt, vai atbalsta pretendents atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru, un šāda pārbaude tiek veikta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu. Lūdzam precizēt noteikumu projektu, paredzot, ka šāda apliecinājuma iesniegšana ir paredzēta.
Vienlaikus lūdzam precizēt anotācijas 5.sadaļā iekļauto noteikumu projekta 72.3.apakšpunkta izvērtējumu, ņemot vērā, ka tas paredz stingrākas prasības nekā Komisijas regula Nr.1407/2013.
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka noteikumu projekta 72.3.apakšpuntā ietvertā prasība, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2004 2.panta 18.punkta c)apakšpunkta, paredz pārbaudīt, vai atbalsta pretendents atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru, un šāda pārbaude tiek veikta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu. Lūdzam precizēt noteikumu projektu, paredzot, ka šāda apliecinājuma iesniegšana ir paredzēta.
Vienlaikus lūdzam precizēt anotācijas 5.sadaļā iekļauto noteikumu projekta 72.3.apakšpunkta izvērtējumu, ņemot vērā, ka tas paredz stingrākas prasības nekā Komisijas regula Nr.1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu 77.punktu arī atbilstoši iebildumam, kas izteikts pie MK noteikumu projekta 41.punkta. Vienlaikus aicinām precizēt skaidrojumu 211.izziņas punktā, kas ir pretrunīgs, jo LIAA šo MK noteikumu ietvaros ir finansējuma saņēmējs un nevar būt, ka finansējuma saņēmēja funkcijas nepārklājas ar LIAA funkcijām.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likumprojekta anotācijas 1.3. sadaļā 9.punktā ir norādīts, ka "Finansējuma saņēmējs pārbauda gala labuma guvēja atbilstību VID datu bāzē pēdējā aktualizācijas datumā pirms iesnieguma iesniegšanas esošo informāciju par nodokļu parādiem (ievada gala labuma guvēja reģistrācijas numuru un nosaukumu finansējuma saņēmējam pieejamajā VID datu bāzē un pārliecinās par gala labuma guvēja nodokļu parādu esamību). Finansējuma saņēmējs neakceptē gala labuma guvēja iesniegumu, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā pieļaujamā limita un, ja nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai nav noslēgts vienošanās līgums. Tāpat Finansējuma saņēmējam gala labuma guvējam jāpārbauda minētā informācija ik reizi pirms katra atbalsta piešķiršanas. Finansējuma saņēmējs nesniedz granta atbalstu gala labuma guvējam, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā pieļaujamā limita un, ja nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai nav noslēgts vienošanās līgums. Augstāk minētā kārtība pilnā apmērā tiks noteikta Finansējuma saņēmēja iekšējās kārtības noteikumos."
Nav skaidrs, kas no augstāk minētā tiks noteikts ar iekšējās kārtības noteikumiem un kāpēc tas vajadzīgs. Proti, šobrīd noteikumu projekts nosaka, kādiem nosacījumiem iestājoties, netiek piešķirts konkrētais atbalsts. Savukārt no likuma "Par nodokļiem un nodevām" izriet Valsts ieņēmumu dienesta pienākums nodrošināt publiski pieejamu tā administrēto nodokļu pārādnieku datu bāzi, tāpat arī no minētā regulējuma izriet, kāda informācija ir ievadāma, lai datubāzē varētu saņemt informāciju par parāda esamību vai neesamību.
Tādējādi lūdzam anotācijā skaidrot, ko ir plānots noteikt šajos iekšējās kārtības noteikumos, lai galā neizveidojas situācija, ka iekšējos noteikumos plānots iekļaut regulējumu, kas pēc būtības būtu nosakāms ārējā normatīvajā aktā, vai arī tādu regulējumu, kas jau ir iekļauts ārējā normatīvajā aktā.
Turklāt vienlaikus lūgums jau anotācijas tekstā norādīt, kā finansējuma saņēmējs pārliecināsies, vai attiecībā uz konkrēto nodokļu maksātāju nav pieņemts lēmums par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi (vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu), ņemot vērā to, ka šis ir viens no noteiktajiem kritērijiem, un to, ka šādi nodokļu maksātāji tiek iekļauti VID administrēto nodokļu pārādnieku datubāzē.
Nav skaidrs, kas no augstāk minētā tiks noteikts ar iekšējās kārtības noteikumiem un kāpēc tas vajadzīgs. Proti, šobrīd noteikumu projekts nosaka, kādiem nosacījumiem iestājoties, netiek piešķirts konkrētais atbalsts. Savukārt no likuma "Par nodokļiem un nodevām" izriet Valsts ieņēmumu dienesta pienākums nodrošināt publiski pieejamu tā administrēto nodokļu pārādnieku datu bāzi, tāpat arī no minētā regulējuma izriet, kāda informācija ir ievadāma, lai datubāzē varētu saņemt informāciju par parāda esamību vai neesamību.
Tādējādi lūdzam anotācijā skaidrot, ko ir plānots noteikt šajos iekšējās kārtības noteikumos, lai galā neizveidojas situācija, ka iekšējos noteikumos plānots iekļaut regulējumu, kas pēc būtības būtu nosakāms ārējā normatīvajā aktā, vai arī tādu regulējumu, kas jau ir iekļauts ārējā normatīvajā aktā.
Turklāt vienlaikus lūgums jau anotācijas tekstā norādīt, kā finansējuma saņēmējs pārliecināsies, vai attiecībā uz konkrēto nodokļu maksātāju nav pieņemts lēmums par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi (vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu), ņemot vērā to, ka šis ir viens no noteiktajiem kritērijiem, un to, ka šādi nodokļu maksātāji tiek iekļauti VID administrēto nodokļu pārādnieku datubāzē.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļu "Problēmas un risinājumi" ar informāciju par problēmām līdzšinējo pasākumu īstenošanā, to mērķu sasniegšanā un nepieciešamību pēc jaunas integrētas pieejas, t.sk. iezīmējot galvenās izmaiņas pasākumu konceptos”. Vēršam uzmanību, ka anotācijā iekļautā informācija, ka “esošās programmas līdz šim ir strādājušas veiksmīgi” ir ļoti vispārīga, nekonkrēta, un nav pamatota ar konkrētiem pierādījumiem, statistiku vai citiem datiem.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļas 11.punktā (Vienkāršoto izmaksu metodikas):
1) skaidrot, vai plānots piemērot Regulas Nr. 2021/1060 95.pantu - finansējums, kas nav saistīts ar izmaksām vai precizēt atsauci uz atbilstošu punktu;
2) precizēt, ka vienotā personāla atlīdzības likme ir rēķināma no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla atlīdzības izmaksas, nevis no projekta kopējām izmaksām.
3) dzēst pēdējā rindkopā vārdus "vai Eiropas Komisija".
1) skaidrot, vai plānots piemērot Regulas Nr. 2021/1060 95.pantu - finansējums, kas nav saistīts ar izmaksām vai precizēt atsauci uz atbilstošu punktu;
2) precizēt, ka vienotā personāla atlīdzības likme ir rēķināma no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla atlīdzības izmaksas, nevis no projekta kopējām izmaksām.
3) dzēst pēdējā rindkopā vārdus "vai Eiropas Komisija".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas iebildumu, kas iekļauts izziņas 259.punktā un nepiekrītam skaidrojumam, kas sniegts anotācijā: “[..] tīmekļvietnes un internetveikalu izveide nav tieši saistīta ar eksportējošiem daudzumiem, taču tā uzturēšanas izmaksas (domēna vārda uzturēšanas gada maksa, hostinga jeb mājas lapu uzturēšanas u.c. izmaksas), varētu tikt uzskatītas kā kārtējie (atkārtotie) izdevumi, kuriem atbalstu nesniedz. Līdz ar to ir atbalstāmas tikai tādas tīmekļvietnes un interneta veikala izstrādes izmaksas, kas nav saistītas ar eksporta darbībām uz kādu konkrētu ES dalībvalsti vai trešo valsti, un izmaksas nav tieši saistītas ar izplatīšanas tīkla izveidi konkrētas valsts potenciālo pircēju iegūšanai.”, jo tas neatbilst Eiropas Komisijas skaidrojumam, kas pieminēts Finanšu ministrijas iebildumā, kas iekļauts izziņas 121.punktā. Lūdzam atbilstoši precizēt informāciju anotācijā.
Ja Ekonomikas ministrijas rīcībā ir Eiropas Komisijas vai ES tiesas skaidrojums, kas pamato anotācijā iekļauto informāciju, aicinām sniegt atsauci uz to.
Ja Ekonomikas ministrijas rīcībā ir Eiropas Komisijas vai ES tiesas skaidrojums, kas pamato anotācijā iekļauto informāciju, aicinām sniegt atsauci uz to.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka jaunais princips paredz tikai vienu projekta iesniegumu, aicinām objektīvi izvērtēt šī punkta nepieciešamību, jo atbalstāmās darbības ir noteiktas arī MK noteikumu 18. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju dzēst šī punkta otro teikumu ar apakšpunktiem, izsakot 14. punktu šādā redakcijā: "Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu par šo noteikumu 4. punkta aktivitātēm atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.", jo par pasākuma atbalsta veidiem jau ir norādīts noteikumu projekta 4. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šobrīd tiek paredzēts vairs tikai viens projekta iesniegums, aicinām izvērtēt iespēju atteikties no 19. punkta un tā vietā norādes uz izņēmumiem iekļaujot jau attiecīgā 18. punkta apakšpunktā, piemēram, 18.3. apakšpunktā norādot "tikai 14.3. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros", 18.13. apakšpunktā norādot "tikai 14.2. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros", u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai komandējumu izmaksās ietilpst arī ārvalstu komandējumi. Lūdzam ņemt vērā, ka saskaņā ar Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanas Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 62.atsaucē noteikto "Ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam". Līdz ar to nepieciešamības gadījumā lūdzam attiecīgi precizēt gan Ministru kabineta noteikumos, gan anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumos iepriekš nav lietots termins "atbalsta pretendents" - aicinām salāgot terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst (punkts dublē 18. un 19. punktā sniegto informāciju) vai pārfrāzēt, norādot, ka šis punkts regulē atbalstu, kāds pieejams gala labuma guvējam, nevis finansējuma saņēmēja atbalstāmās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt šo punktu, norādot atsauci uz konkrētu III. nodaļā norādītu izmaksu pozīciju, kuras attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi – vēršam uzmanību, ka saskaņā ar III. nodaļā norādīto informāciju uz inkubācijas atbalsta nodrošināšanu attiecināmas vairākas izmaksu pozīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā MK noteikumu projekta 17.punktā minēto, lūdzam izvērtēt, vai šajā punktā nav nepieciešams papildināt arī ar universitātēm (kur attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai šis attiecināmības brīdis attiecas arī uz gala saņēmēju attiecināmajām izmaksām - proti, vai to izmaksas ir attiecināmas, lai arī gala saņēmēju atlase vēl nav veikta.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju pārcelt 67. punktā iekļauto informāciju par Sadarbības iestādes tiesībām vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma uz anotāciju, ņemot vērā, ka šī informācija dublēs horizontālajos MK noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 69. punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
[..] saskaņā ar Regulas 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu projektā nav paredzēta atbalsta sniegšana saskaņā ar Regulu Nr. 651/2014 - lūdzam dzēst punkta otro teikumu vai atteikties no prasības kopumā.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 18. punkta apakšpunktos ir norādītas finansējuma saņēmēja atbalstāmās darbības, nevis gala labuma guvējiem pieejamais atbalsts. Lūdzam precizēt atsauces uz MK noteikumu punktiem (attiecas arī uz turpmākajiem 77. punkta apakšpunktiem).
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 18. punkta apakšpunktos ir norādītas finansējuma saņēmēja atbalstāmās darbības, nevis gala labuma guvējiem pieejamais atbalsts (kas norādīts IV, V un VI. sadaļā). Lūdzam precizēt atsauces uz punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
24. un 25. punktā norādītas finansējuma saņēmēja attiecināmās izmaksas, taču finansējuma sānēmējs nav de minimis atbalsta saņēmējs. Lūdzam precizēt atsauces.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam visā anotācijas tekstā aizstāt vārdus "Eiropas Savienības fonda" pirms skaitļiem un vārdiem "2014.-2020. gada plānošanas perioda" ar vārdiem "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda".
Piedāvātā redakcija
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020. gada plānošanas perioda.
45.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 1.2.3.1. pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums kopā ar elastības finansējumu ir 74 350 000 euro, lūdzam attiecīgi anotācijas 3.sadaļā ietekmi uz budžetu, tajā skaitā 6.punktā norādīto finansējuma izlietojumu pa gadiem atspoguļot minētajā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā kā n gadu norādīt 2023.gadu, attiecīgi projekta ietekmi uz budžetu atspoguļojot korektajās ailēs, vienlaikus 6.punktā svītrojot informāciju par 2022.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija Latvijas virzīto Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam ir apstiprinājusi, aicinām atteikties no šīs norādes 3. punktā.
Piedāvātā redakcija
-