Atzinums

Projekta ID
23-TA-1091
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka viens projekts var saturēt gan neatbalsta daļu, gan vairākas daļas, kurām atbalstu sniedz piemērojot komercdarbības atbalsta regulējumu, lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiks nodrošināta projekta netiešo izmaksu atbilstība komercdarbības atbalsta regulējumam, ja plānots piemērot vienu izmaksu pozīciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā VI vadlīniju Nr. 1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 79.punktā noteikto, ka SAM pasākumos, kuros ir plānots komercdarbības atbalsts, ne tikai par tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet arī par netiešajām attiecināmajām izmaksām, finansējuma saņēmējam ir jāveic izmaksu uzskaite atbilstoši faktisko izmaksu uzskaites metodei un, tā kā šajā pasākumā komercdarbības atbalstu piešķir saskaņā ar Regulu Nr.651/2014, lūdzam izvērtēt, vai netiešo izmaksu vienotās likmes piemērošana nodrošinās procesu vienkāršošanu un administratīvā sloga samazināšanu, kā arī to, vai pilnvarojuma uzlicējs nodrošinās pārkompensācijas novēršanu. Ja nodrošinās, lūdzam identificēt, kādas izmaksu pozīcijas attiecināmas no netiešajām izmaksām, kā arī aicinām izvērtēt iespēju piemērot vienkāršotās izmaksas personāla atlīdzības izmaksu segšanai. 

Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pasākumā paredzēts atbalsts uzlādes infrastruktūras izbūvei uzņēmējdarbības teritorijā, taču nav skaidrs, vai tā būs publiski pieejama, vai arī tikai konkrēta komersanta vajadzībām. Attiecīgi lūdzam papildināt šo noteikumu projekta punktu, tā lai skaidrs, kādiem mērķiem plānota konkrētā infrastruktūra. Gadījumā, ja plānots atbalsts publiski pieejamai bezemisiju un mazemisiju autotransporta līdzekļu uzlādes infrastruktūrai, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar attiecīgajiem komercdarbības atbalsta nosacījumiem, piemēram, regulas Nr. 651/2014 36.a panta nosacījumiem. Vienlaikus ar skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.



 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta nav skaidrs, vai iekārtu, kas ražo enerģiju no atjaunojamiem energoresursiem, iegāde būs atbalstāma publiski pieejamā infrastruktūrā, vai vispārējas nozīmes tautsaimniecības pakalpojumu (VTNP) sniedzēju vajadzībām, vai arī konkrēta komersanta vajadzībām. Līdz ar to lūdzam papildināt šo punktu, tā lai skaidrs, kādiem mērķiem plānota konkrētā infrastruktūra. Skaidrojam, ka atkarībā no tā, kādām vajadzībām atbalsts iekārtu, kas ražo enerģiju no atjaunojamiem energoresursiem, iegādei tiek sniegts, ir jāievēro attiecīgie komercdarbības atbalsta vai tā izslēdzošie nosacījumi. Proti, ja atbalsts tiek piešķirts infrastruktūras izveidei, kas kvalificējas kā nesaimnieciska (publiski pieejama infrastruktūra bez ierobežojumiem), tad, ja atbalsts tiek sniegts arī AER izmantojošu iekārtu iegādei, noteikumos jāiekļauj nosacījums, ka vismaz 80% no saražotās enerģijas ir jāizmanto pašpatēriņam. Vienlaikus jāpapildina arī attiecīgie uzraudzības nosacījumi iekārtas amortizācijas laikā, un skaidrojums anotācijā. Savukārt, ja atbalsts tiek piešķirts VTNP sniedzēju vajadzībām - infrastruktūras izveidei, piemērojot VTNP lēmumu, tad, ja atbalsts tiek sniegts arī AER izmantojošu iekārtu iegādei, noteikumos jāiekļauj nosacījums, ka 100% no saražotās enerģijas ir jāizmanto pašpatēriņam. Vienlaikus jāpapildina ar skaidrojumu anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz Vadlīniju Nr.1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 19.1.apakšpunktā noteikto, proti, ka saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 64.panta 1.punkta c) apakšpunktu PVN ir attiecināmas šādos gadījumos:
1. Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN). Savukārt gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir valsts atbalsta (t.sk. de minimis) saņēmējs PVN tiešajām attiecināmajām izmaksām var tikt attiecināms tikai tādā gadījumā, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
2. Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), ja tas nav atgūstams saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem PVN jomā;
3. Gala saņēmēju veiktas investīcijas Finanšu instrumentu kontekstā.

Līdz ar to, ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam attiecīgā punkta redakcija papildināt ar nosacījumu, ka PVN ir attiecināmās izmaksas, ja vien nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem nodokļu politikas jomā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Regulas Nr. 651/2014 56. pantu vietējās infrastruktūras izveidošanai piemēro, veicot finanšu iztrūkuma analīzi un attiecīgi arī projekta uzraudzību projekta dzīves ciklā (projekta pārskata periodā, ieguldījumu lietderīgajā izmantošanas laikā jeb ieguldījumu amortizācijas periodā), t.i. atbilstoši anotācijā skaidrotajam, - uzņēmējdarbības infrastruktūrai projekta pārskata periodā jeb dzīves ciklā, kas ir noteikts 10 – 15 gadi.
Attiecīgi lūdzam precizēt šo noteikumu projekta punktu un noteikumos (piemēram, arī šo noteikumu 55.punktu) nosacījumu par valdījuma tiesībām, jo valdījuma tiesību periods nevar būt īsāks par saistībām projektā un uzraudzības periodu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, ka gadījumā, ja atbalsts tiek piešķirts projektam vai projekta daļai saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, un darbi pie projekta jau ir uzsākti pirms pieteikuma iesniegšanas, pārkāpjot stimulējošās ietekmes nosacījumu, viss projekts, vai projekta daļa, uz kuru attiecas stimulējošās ietekmes prasība, ir neattiecināma.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo noteikumu projekta punktu, jo nav skaidrs, kādēļ dotas atsauces uz šo noteikumu 42. un 58. punktu, ja jāievēro ir arī citi atbilstošie noteikumu punkti.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai viennozīmīgi būtu skaidrs, kas tiek saprasts ar jēdzienu "sākotnējais ieguldījums", lūdzam noteikumu projektu papildināt ar atsauci uz attiecīgo regulas Nr. 651/2014 punktu un papildināt anotāciju ar skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo noteikumu projekta apakšpunktu, jo atsauce uz šo noteikumu 50.punktu nav korekta.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo noteikumu projekta punktu precizēt, papildinot ar nosacījumiem, kas izriet no regulas Nr. 651/2014 14.panta 5.punkta. Attiecīgi lūdzam precizēt arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam juridiskai noteiktībai šo noteikumu projekta punktu papildināt tā, lai būtu viennozīmīgi skaidrs, ka Ogres novads, Limbažu novads, Saulkrastu novads un Tukuma novads piekrīt Pierīgas statistiskajam reģionam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 35.1.8. apakšpunkta un, ja nepieciešams, attiecīgi precizēt noteikumu projekta 50. punkta apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Regulas Nr. 651/2014 2. panta 130) punktā minēta definīcija "energoinfrastruktūrai", kurai atbalstu var sniegt saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 48.pantu, proti, šajā pasākumā atbalsta saņēmējs pirmšķietami attiecībā uz elektroapgādes infrastruktūru būs A/S Sadales tīkls.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar atbildīgās nozares ministrijas – Ekonomikas ministrijas – skaidrojumu A/S "Sadales tīkls" ir dabiskais monopols, un tādā gadījumā uz atbalstu A/S "Sadales tīkls" komercdarbības atbalsta nosacījumi nav jāpiemēro, jo neizpildās tā pazīme par ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci. Attiecīgi lūdzam izvērtēt noteikumos paredzētās energoinfrastruktūras piederību, un ņemot vērā skaidroto, precizēt šo noteikumu projekta punktu un papildināt anotāciju ar skaidrojumu. Attiecīgi aicinām precizēt noteikumu projekta 51.3. un 51.4.apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 39.1.apakšpunkta un precizēt šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt šo noteikumu projekta apakšpunktu ar atsaucēm uz visiem nepieciešamiem regulas Nr. 651/2014 4. panta apakšpunktiem atbilstoši pasākumā plānotajam.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbalsta uzraudzība projekta dzīves ciklā ir jāveic arī gadījumos, kad komercdarbības atbalstu sniedz saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 48.pantu. Attiecīgi lūdzam precizēt šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo noteikumu projekta apakšpunkta redakciju atbilstoši Komisijas lēmuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) 4.panta c) apakšpunktam. Vēršam uzmanību, ka līgumā nav jābūt lietotam terminam 'īpašas' vai 'ekskluzīvas' tiesības, bet līgumā jābūt ietvertai īpašo vai ekskluzīvo tiesību būtībai, kā to nosaka iepriekšminētā EK lēmuma 4.panta c) apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo noteikumu projekta apakšpunkta redakciju atbilstoši Komisijas lēmuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) 4.panta c) apakšpunktam. Vēršam uzmanību, ka līgumā nav jābūt lietotam terminam 'īpašas' vai 'ekskluzīvas' tiesības, bet līgumā jābūt ietvertai īpašo vai ekskluzīvo tiesību būtībai, kā to nosaka iepriekšminētā EK lēmuma 4.panta c) apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka arī šajā punktā minētajā gadījumā būs atbalsta kumulācija, lūdzam pārskatīt šajā punktā minēto normu kontekstā ar šo noteikumu 42.punktā un 66.punktā minētajiem nosacījumiem. Ja nepieciešams, lūdzam precizēt normas.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar prasību, ka arī sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim, cita starp jānodrošina, ka, īstenojot projektu, neiestājas interešu konflikts Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta izpratnē.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstu pamatojumu šāda (50%) avansa  maksājuma apmēra nepieciešamībai. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumiem nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 10. punktam  maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu punktu izvērtējumu ar visiem noteikumu punktiem atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulai (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam sadaļu papildināt ar finansējuma sadales principiem statistisko reģionu ietvaros un projektu ranžēšanas kārtību. 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
14.2.1. - 14.2.5. apakšpunktā katram plānošanas reģionam pieejamā ERAF finansējuma kopsumma ir 65 940 866, kas par 1 eiro atšķiras no 14.2.apakšpunktā norādītā ERAF finansējuma 65 940 867, lūdzam precizēt finansējumu 14.2.apakšpunktā un anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" .
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papidlināt anotāciju ar informāciju, vai gadījumā, ja nebūs pieejams elastības finansējums, trešo atlases kārtu plānots izsludināt no neizmantotā finansējuma un finansējuma, kas atbrīvojies pirmās un otrās atlases kārtas projektu īstenošanas rezultātā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka, ja projektā paredzēts arī sadarbības partneris, MK noteikumos norāda finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības pamatprincipus, pienākumus un tiesības, mērķu un rādītāju savstarpējo sasniegšanas dalījumu. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu. 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta punkta redakcijā atsauci uz normatīvo aktu. Vēršam uzmanību, ka nosacījumi par sadarbības līgumu un tajā ietveramo informāciju ir noteikti MK noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" ('šobrīd izstrādes stadijā). 
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka apgaismojuma sistēma ietver arī elektrotīklu izbūvi vai pārbūvi, lūdzam papildināt punkta redakciju, norādot arī elektrotīklu izbūvi vai pārbūvi.
Piedāvātā redakcija
35.1.4. atpūtas zonu ierīkošana darbiniekiem un labiekārtojuma elementu uzstādīšana  (videi un personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem draudzīga apgaismojuma sistēmas izbūve vai esošās apgaismojuma sistēmas renovācija, soliņi un galdi lietošanai ārtelpā, atkritumu tvertnes, velosipēdu novietnes, žogi), vājstrāvu tīklu izbūve vai esošo vājstrāvu tīklu pārbūve, kas nepieciešama ārtelpas atpūtas zonas ierīkošanai un drošības veicināšanai projekta ietvaros attīstītajā ārtelpas atpūtas zonā, tai skaitā videonovērošanas kameras, kas izvietotas ārtelpas atpūtas zonā un elektrotīklu izbūve vai esošo elektrotīklu pārbūve, kas nepieciešama ārtelpas atpūtas zonas apgaismojuma ierīkošanai. Pasākuma ietvaros netiek atbalstītas mazās arhitektūras formas ar māksliniecisko vērtību;
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā izmaiņas būvniecības regulējumā, lūdzam pievienot paziņojumu par būvniecību kā vienu no ieceres veidiem. Kā arī būvdarbu ieceres dokumentus pārdēvēt par būvniecības ieceres dokumentiem, kā tas ir būvniecības regulējumā.
Piedāvātā redakcija
35.8.1.1. būvprojekta, būvniecības ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, apliecinājuma kartes, paskaidrojuma raksta vai pazīņojuma par būvniecību izstrāde visām projektā paredzētajām darbībām;
 
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums būvdarbu ieceres dokumentus pārdēvēt par būvniecības ieceres dokumentiem, kā tas ir būvniecības regulējumā.
Piedāvātā redakcija
35.8.1.2. energoaudita, ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums, lai izstrādātu būvprojektu, būvniecības ieceres dokumentāciju vai būvprojektu minimālā sastāvā;
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt apakšpunktu ar nosacījumu informācijas sniegšanai atbilstoši noteikumu 32.1.apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
71.5. informē sadarbības iestādi par ikgadējo enerģijas patēriņu (megavatstundas) trīs gadus pēc projekta īstenošanas, ja projektā paredzētas šādas izmaksas:
71.5.1. šo noteikumu 35.1.4. un 35.3.2. apakšpunktā minētās esošās apgaismojuma sistēmas renovācijas izmaksas;
71.5.2. šo noteikumu 35.4.1. apakšpunktā minētās ēku pārbūves vai atjaunošanas izmaksas.
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju, ka  komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nosacījumu ievērošanu nodrošina atbilstoši arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 71.6. apakšpunktu.
Vienlaikus lūdzam 71.6.apakšpunktā aizstāt vārdus un skaitļus "un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" ar vārdiem un skaitļiem "un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
Lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), tostarp saskaņā ar attiecīgajiem dokumentiem, norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā aprakstīt, kā 5.1.1.1. pasākuma ietvaros īstenotie projekti un minētās atbalstāmās darbības veicinās  Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/rādītāju ilgtspēja vai uzturēšana.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un anotācijā iekļaut informāciju par inovatīva publiskā iepirkuma prasību piemērošanu 5.1.1.1.pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam Anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" daļa "Atbalsta apjoms un ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi" rindkopā "Komercdarbības atbalsta pārkāpumu risku mazināšanai, noteikumu projektā ietverti ierobežojumi īpašumtiesību veidiem, kādos pieļaujami projekta ieguldījumi. Publiskas personas gadījumā (neattiecas uz publiski privātu kapitālsabiedrību un pašvaldības kapitālsabiedrību, kas veic pašvaldības deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi) projektā plānotās izmaksas, uz kurām nav attiecināmi komercdarbības atbalsta nosacījumi, šī publiskā persona var veikt savā vai citas publiskas personas īpašumā. Savukārt valdījumā esoša īpašuma gadījumā, tikai tādā valdījumā esošā īpašumā, kura īpašnieks ir publiska persona." dzēst pēdējo teikumu, tādejādi neierobežojot investīcijas ceļu/ ielu infrastruktūrā, uz kuru nav attiecināmi komercdarbības atbalsta nosacījumi,  gadījumos, kad zeme zem inženierbūves ir privātpersonas īpašums.
Piedāvātā redakcija
-