Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 24. janvārī laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt traucēta vai nepieejama e-Identitātes apliecināšana ar eID, eParaksts kartēm un mobilo lietotni eParaksts mobile.
PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka Smart-ID autentifikācijas pakalpojuma sniedzējs SK ID Solutions IT informē, ka no 23.01.2025. plkst.23:00 līdz 24.01.2025 plkst.02:00 tiks veikta infrastruktūras plānveida apkope, kuras laikā būs īslaicīgi (līdz 30 minūtēm) pārtraukumi Smart-ID autentifikācijas rīkam.
Projekta ID
23-TA-1030
Atzinuma sniedzējs
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Atzinums iesniegts
19.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Regulators norāda, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 “Ministru kabineta kārtības rullis” (turpmāk – MK kārtības rullis) 55. punktam atzinuma sniegšanas termiņš vispārējā kārtībā ir 10 dienas, bet steidzamības kārtībā trīs darbdienas, kuras šādā gadījumā jāpamato pēc būtības. Atbilstoši MK kārtības ruļļa 56. punktam atzinuma sniegšana sākas nākamajā darbdienā pēc projekta novirzīšanas saskaņošanai TAP portālā. Ņemot vērā minēto, Regulatora ieskatā, Ekonomikas ministrija nav ievērojusi MK kārtības rullī noteikto (nav pamatojusi steidzamības kārtības nepieciešamību, kā arī 3 dienu vietā ir atzinuma sniegšanas termiņu samazinājusi uz 2 dienām), tādējādi ierobežojot iespēju veikt kvalitatīvu atzinuma sagatavošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Regulators uzskata, ka būtu jāņem vērā arī tās darbības, kas ir noteiktas ar Eiropas parlamenta un padomes 2022. gada 30. maija regulu 2022/869 par Eiropas energoinfrastruktūras pamatnostādnēm un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2009, (ES) 2019/942 un (ES) 2019/943 un Direktīvas 2009/73/EK un (ES) 2019/944 un atceļ Regulu (ES) Nr. 347/2013 (turpmāk – Regula 2022/869):
1) Likumprojekta 5. panta pirmajā daļā noteiktais ir Regulatora kompetences jautājums, kā arī ir saistīts ar to, kā sniedz un izvērtē projekta attīstītāju iesniegtos projektus atbilstoši Regulai 2022/869.
2) Ceturtā starpsavienojuma projekta sekmīgai realizācijai un finansējuma saņemšanai no Eiropas Savienības fondiem (The Connecting Europe Facility (CEF)) būs nepieciešami Latvijas un Igaunijas regulatīvo iestāžu lēmumi par pārrobežu izmaksu sadali projektam. Atbilstoši Regulas 2022/869 16. pantam lēmumā par pārrobežu izmaksu sadali ir jāietver izvērtējums par konstatēto ietekmi uz katru no attiecīgajām dalībvalstīm, tostarp ietekmi, kas saistīta ar tīkla tarifiem.
3) Ņemot vērā iepriekš minēto, Regulators norāda, ka to, vai un kā ceturtā starpsavienojuma izmaksas tiks segtas, noteiks lēmums par pārrobežu izmaksu sadali atbilstoši Regulai 2022/869, ievērojot preambulā ietverto, izmaksu sadalījumā būtu jānodrošina, ka netiek uzlikts pārmērīgs slogs galalietotājiem, jo īpaši gadījumā, ja tas var novest pie enerģētiskās nabadzības.
4) Regulators rosina Likumprojektā ielikt atsauci uz Regulu 2022/869.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Regulators vērš uzmanību, ka likumprojekta 2.pantā ietvertais likuma mērķis ir par plašu, ņemot vērā, ka likums veicina vienīgi viena, konkrēta projekta attīstību nevis enerģētisko neatkarību, drošību un ilgtspēju kopumā. 
     
Piedāvātā redakcija
Ievērojot minēto, Regulators ierosina likumprojekta 2.pantu izteikt šādā redakcijā:
“2.pants Likuma mērķis
Likuma mērķis ir veicināt ELWIND projekta ieviešanu un radīt tiesiskus priekšnosacījumus ceturtā starpsavienojuma izveidei, darbībai un finansēšanai, īstenojot ELWIND projektu un ceturto starpsavienojumu kā savstarpēji saistītu hibrīdprojektu, tādējādi vairojot Latvijas enerģētisko neatkarību, drošību, ilgtspēju un elektroenerģijas ražošanu no atjaunojamiem energoresursiem.”
Minētais papildinājums būtu attiecināms arī uz anotācijas pamattekstā ietverto norādi par likuma mērķi.
4.
Likumprojekts
Priekšlikums
Regulators aicina izvērtēt likumprojekta 3.panta trešajā daļā ietvertās tiesību normas lietderību, jo tajā minētais izriet no tiesību normu piemērošanas vispārējā regulējuma (Administratīvā procesa likuma 15.panta septītā daļa, Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9.panta sestās daļas 2.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts
Priekšlikums
Regulators aicina likumprojekta 4.panta pirmo daļu pēc vārdiem “zonā E4” papildināt ar vārdiem “saskaņā ar šā likuma pielikumu”, jo ne likumprojekta pamattekstā, ne definīcijās, ne arī kādā citā normatīvajā aktā nav ietverts skaidrojums par to, ko nozīmē “izpētes zona E4”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts
Priekšlikums
Regulators aicina izvērtēt likumprojekta 5.panta otrajā daļā ietvertās tiesību normas lietderību, ņemot vērā, ka minētais jau ir ietverts likumprojekta 4.panta trešajā daļā. Gadījumā, ja Regulatora ieteikums tiek ņemts vērā un tiesību norma tiek svītrota, likumprojekta 5.pantā nav jāietver panta daļas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts
Priekšlikums
Likumprojekta 6.panta sestajā daļā ir ietverts jēdziens “izsoles laukums”, kas nav skaidrots kopējā likumprojekta tekstā. Tiesību normas skaidrības nodrošināšanai Regulators aicina to precizēt. Tāpat Regulators vērš uzmanību, ka minētā panta daļa noteic, ka attīstītājam ir pienākums izsoles nolikumā noteiktajā apmērā (..) demontēt (..) infrastruktūru, ciktāl šis pienākums ir noteikts izsoles līgumā. Regulatora ieskatā, šāda tiesību norma nerada skaidrību un tiesisko noteiktību, kā arī neietver juridisko slodzi, ņemot vērā, ka izsoles līgumā šāds pienākums var arī netikt paredzēts. Saistībā ar minēto jāvērš uzmanība, ka normatīvajos aktos nav noteiktas ne izsoles līgumā, ne izsoles nolikumā ietveramās obligātās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts
Priekšlikums
Likumprojekta 6.panta septītajā daļā ir ietverts jēdziens “izsoles noteikumi”, kas likumprojekta pamattekstā nav skaidrots. Ievērojot minēto, Regulators aicina minēto tiesību normu precizēt, lai nodrošinātu nepārprotamu izpratni par to, ar ko atšķiras “izsoles noteikumi” no “izsoles nolikuma” un “izsoles līguma”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Regulators vērš uzmanību, ka anotācijā ietvertais mērķis ir par plašu, ņemot vērā, ka likums veicina vienīgi viena, konkrēta projekta attīstību nevis enerģētisko neatkarību, drošību un ilgtspēju kopumā. 
      
Piedāvātā redakcija
Likuma mērķis ir veicināt ELWIND projekta ieviešanu un radīt tiesiskus priekšnosacījumus ceturtā starpsavienojuma izveidei, darbībai un finansēšanai, īstenojot ELWIND projektu un ceturto starpsavienojumu kā savstarpēji saistītu hibrīdprojektu, tādējādi vairojot Latvijas enerģētisko neatkarību, drošību, ilgtspēju un elektroenerģijas ražošanu no atjaunojamiem energoresursiem.