Projekta ID
22-TA-3212Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 121.punktā noteikts, ka noteikumu projektā terminus skaidro, lai konkretizētu terminā izteiktā jēdziena izpratnes robežas, ja termins nav skaidrots vai lietots augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā. Izglītības likumā ir lietots termins "izglītības resursi" un "izglītības iestāde" (arī skaidrots), tāpēc Ministru kabineta noteikumos tos nevar skaidrot. Ievērojot minēto, lūdzam 4. un 5.punkta saturu veidot kā informācijas sistēmā iekļaujamā satura vienības, piemēram, tās ietverot noteikumu II.nodaļā "Informācijas sistēmas saturs", neveidojot likumā lietoto terminu citu izpratni.
Piedāvātā redakcija
4. Informācijas sistēmā iekļauj datus par šādiem izglītības resursiem: uzskaitījums
5. Informācijas sistēmā iekļauj šādu izglītības iestāžu datus: uzskaitījums
5. Informācijas sistēmā iekļauj šādu izglītības iestāžu datus: uzskaitījums
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam vērtēt, vai punkts atbilst noteikumu nodaļas saturam, kas noteic sistēmas saturu. Iespējams šo skaidrojumu var ietvert anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka informācijas pieejamības pamatprincipus nosaka Latvijas Republikas Satversmes (turpmāk - Satversme) 1., 89., 100. un 116.pants un Informācijas atklātības likums. Informācijas atklātības likuma (turpmāk - IAL) 2.panta trešā daļa noteic, ka iestādes informācija ir pieejama sabiedrībai visos gadījumos, kad likumā nav noteikts citādi. Informācijas pieejamības ierobežojumi nosakāmi saskaņā ar Satversmes 116.pantā un starptautiskajos cilvēktiesību dokumentos noteikto. IAL 4.pants noteic, ka vispārpieejamā informācija ir tāda informācija, kas nav klasificēta kā ierobežotas pieejamības informācija. Anotācijā nav pamatots datu pieejamības ierobežojums (t.sk. nav skaidrs, vai tas izriet no likuma), kā arī no projekta regulējuma nav skaidri saprotams, kuri dati ir klasificēti kā ierobežotas pieejamības informācija. Lūdzam izvērtēt minētos aspektus un nodrošināt projekta regulējuma atbilstību informācijas atklātību regulējošiem normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo punktu svītrot, jo anotācijā nav pamatota tā nepieciešamība, satur pastāvīgu regulējumu, ko nevar ietvert noslēguma jautājumos un ir pārāk nekonkrēts. Noteikumu normas ir saistošas to adresātiem, kurus var noteikt noskaidrojot konkrētās normas saturu. Piemēram, informācijas sistēmas pārzinim, izglītības iestāžu dibinātājiem, datu subjektam. Šobrīd ar šo punktu informācijas sistēmas lietotājiem tiek padarītas saistošas normas, kuru adresāts ir informācijas sistēmas pārzinis u.c.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka norādītais regulējums jau ir pieņemts, sk. Ministru kabineta 2023. gada 4. aprīļa noteikumi Nr. 168 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2.reformas "Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai" 2.3.2.3.i. investīcijas "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi, https://likumi.lv/ta/id/340881. Tāpēc informācija šajā sadaļā ir precizējama.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām punktus un apakšpunktus uzskaitīt vienā secīgā virknē nevis atsevišķās.
Piedāvātā redakcija
-