Atzinums

Projekta ID
22-TA-3597
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pilnvarojums noteikt attiecīgās investīcijas īstenošanas un uzraudzības kārtību ietver sevī noteikumu projekta 1.2.-1.6. apakšpunktā paredzēto pilnvarojumu, lūdzam atbilstoši strukturēt noteikumu projekta 1. punktu, minēto apakšpunktu pilnvarojumu ietverot kā 1.1. apakšpunkta tālākos apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.7. apakšpunktu, svītrojot vārdus "un finansējuma saņēmēja", ņemot vērā, ka attiecīgā norāde neatbilst noteikumu projekta izdošanas tiesiskajā pamatā - Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.panta otrajā daļā paredzētajam pilnvarojumam, turklāt arī noteikumu projekta tekstā attiecīgas tiesības finansējuma saņēmējam netiek paredzētas. Tāpat līdzīgi lūdzam noteikumu projekta 86. punkta pirmajā teikumā svītrot norādi uz datubāzēm un reģistriem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam precizēt noteikumu projekta 2. punktā ietverto terminu skaidrojumus, kuri noteikumu projekta pamattekstā netiek lietoti (piemēram 2.1. apakšpunktā norādīto).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā izvairīties no Eiropas Savienības regulu normu pārrakstīšanas, tai skaitā nepārrakstīt noteikumu projekta 2.1. apakšpunktā Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 23. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2.6. apakšpunktu un nepieciešamības gadījumā citas noteikumu projekta vienības, nodrošinot nepārprotamu attiecīgā termina skaidrojumu. Proti, vēršam uzmanību, ka nav saprotams, kāda loma pētniecības projektu vērtēšanā ir finansējuma saņēmējam (no noteikumu projekta izriet, ka atsevišķus aspektus vērtē arī finansējuma saņēmējs, ne vien tā izveidotā komisija) un kas ir domāts ar gala lēmumu par komercdarbības atbalsta nosacījumiem, proti, kura institūcija pieņem starplēmumu par komercdarbības atbalsta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 2.7. apakšpunktā skaidrotā termina nepieciešamību, ņemot vērā, ka noteikumu projektā terminus skaidro, lai konkretizētu terminā izteiktā jēdziena izpratnes robežas, ja termins nav skaidrots vai lietots augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā. Šobrīd noteikumu projekta 2.7. apakšpunkts jēdziena izpratnes robežas neskaidro, tikai atkārto jau cituviet noteikumu projektā noteikto un satur atsauci uz vienu noteikumu projekta punktu, līdz ar to šīs definīcijas nepieciešamība nav saprotama.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 2.9. apakšpunktā ietvertā termina skaidrojumu un, ja tas vispār ir nepieciešams, to precizēt. Norādām, ka prasība par to, ka projekta iesniedzējs ir juridiska persona jau izriet no citām noteikumu projekta vienībām.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības darījumu žurnāls (EUTL) ir izveidots ar Komisijas 2013. gada 2. maija Regulas (ES) Nr. 389/2013, ar ko izveido Savienības reģistru saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2003/87/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes Lēmumu Nr. 280/2004/EK un Lēmumu Nr. 406/2009/EK un atceļ Komisijas Regulu (ES) Nr. 920/2010 un Regulu (ES) Nr. 1193/2011 6. pantu. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 9.4.1. apakšpunktā ietverto atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 16. punktu, jo tālāk noteikumu projektā jau tiek skaidri noteikta aģentūras un nozares ministrijas kompetence attiecībā uz uzraudzību. Līdzīgi lūdzam izvērtēt un svītrot arī noteikumu projekta 15. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Administratīvā procesa likuma (turpmāk - APL) 56. panta pirmajai daļai iesniegumu administratīvās lietas ierosināšanai var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā, arī elektroniski bez droša elektroniskā paraksta, ja iestāde nodrošina, ka fiziskās personas identitāte ir pārbaudīta saskaņā ar Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likumu. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 20. punkta trešo teikumu, kā arī atbilstoši precizēt noteikumu projekta regulējumu attiecībā uz Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.3.i. investīcijas "Atbalsts jaunu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā" projekta (turpmāk – projekts) iesnieguma iesniegšanas kārtību vai papildināt noteikumu projekta anotāciju ar norādi uz likumu, kas noteic speciālo regulējumu attiecībā uz projekta iesnieguma iesniegšanas veidu.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 21.3. apakšpunktā skaidri norādīt, kas ir domāts ar de minimis veidlapu, proti, vai ar to domāta veidlapa par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai, kā arī lūdzam skaidrot, vai šai veidlapai jābūt aizpildītai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam  noteikumu projektā svītrot atsauces uz Tehniskiem norādījumiem par principa “nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanu pētniecības projektu apstiprināšanā, nepieciešamības gadījumā nodrošinot, ka attiecīgie norādījumi tiek iekļauti līgumā par projekta īstenošanu vai pārņemti noteikumu projekta tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 24.3.4. apakšpunktā ietvertā regulējuma nepārprotamai izpratnei šajā punktā norādīt termiņu, kādā projekta iesniedzējam jāsniedz atbilde attiecībā uz piekrišanu īstenot projektu ar samazinātu Atveseļošanas fonda finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 28.5. apakšpunktu, konsekventi norādot uz lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. Papildus lūdzam pārskatīt visu noteikumu projektu, nodrošinot konsekventu un precīzu terminoloģiju attiecībā uz lēmumiem, līgumiem u.tml., tai skaitā lūdzam noteikumu projekta 30. punktā konsekventi atsaukties uz lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, nevis lēmumu par projekta apstiprināšanu u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no APL 70. panta otrās daļas jau izriet, ka iestāde paziņo administratīvo aktu adresātam, to darot atbilstoši Paziņošanas likumam. Ievērojot, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 108) 3.2. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu, lūdzam svītrot noteikumu projekta 29. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, jo noteikumu projekta  2.2. apakšpunkts ir pretrunā ar noteikumu projekta 2.4. apakšpunktu un citām normām, kas paredz prasības projekta iesniedzējam (finansējuma saņēmējam). Norādām, ka saskaņā ar noteikumu projekta 32. punktu projekta iesniegumu var iesniegt sabiedrība ar ierobežotu atbildību (nav arī skaidrs, kādēļ iesniegumu nevar iesniegt citas juridiskas personas, piemēram, akciju sabiedrības) vai biedrība, kas apvieno komersantus, nevis kompetences centrs - juridiskā persona. Ierosinām prasības projekta iesniedzēja (finansējuma saņēmēja) juridiskai formai ietvert vienuviet, nevis vairākās vietās noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 32.2. apakšpunktu, jo nosacījums "tas apvieno vismaz vienu nozares asociāciju" ir neskaidrs. Aicinām precizēt regulējumu, piemēram, paredzot nosacījumu, ka vismaz viens komersanta dalībnieks vai vismaz viens biedrības biedrs ir nozares asociācija vai tamlīdzīgi.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 32.4. apakšpunktu, jo nav skaidrs, kas ir domāts ar attiecīgo summu, proti, vai runa ir par kopējo projektu finansējumu v.tml. Līdzīgi lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 3. pielikumā ietverto kritēriju "Finansējuma saņēmēja vadītāja pieredze".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā konsekventi norādīt uz atklāta konkursa uzsaukumu, nevis atklātu uzsaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta kopumā nav skaidri saprotams, vai projekta īstenošanā iesaistīt sadarbības partnerus ir projekta iesniedzēja tiesība vai pienākums, un kā konkrēti izpaužas sadarbības partneru iesaiste, proti, vai ar to saprotama sadarbības partnera piesaiste. Norādām, ka noteikumu projektā nav norādīts, ka konkrēts regulējums (piemēram, attiecībā uz pētniecības projektu atlasi) attiecināms, ja projekta īstenošanā ir ticis piesaistīts sadarbības partneris (piemēram, "ja attiecināms"). Ievērojot minēto, lūdzam sniegt skaidrojumu par minēto, nepieciešamības gadījumā svītrojot vai precizējot noteikumu projekta 36. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 41. punktā neskaidrot citu normatīvo aktu piemērošanas kārtību ("Iesaistīšanas nolūkos piemērojams normatīvajos aktos par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem noteiktā kārtība") vai, ja attiecīgais normatīvo aktu regulējums nav attiecināms uz 41. punktā aprakstīto gadījumu, lūdzam 41. punktā skaidri paredzēt tiesību subjektu, kurš piemēro attiecīgos normatīvos aktus.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrības nolūkā, lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 41. punktā skaidrot, vai pamatojums, ja pētniecības projektā zinātnieki (doktori) netiek iesaistīti no pētniecības vai zināšanu izplatīšanas organizācijas, sniedzams projekta iesniegumā vai pētniecības projekta iesniegumā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 42. punktu u.c. vienības vai detalizēti skaidrot noteikumu projekta anotācijā pamatojumu pienākumam noteiktiem dokumentiem pievienot tulkojumus angļu valodā, tostarp skaidrojot attiecīgās prasības atbilstību Valsts valodas likuma regulējumam un samērīgumu. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam šādu prasību neparedzēt, atbilstoši precizējot noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši termina "pētniecības projekts" skaidrojumam tas ietver finansējuma saņēmējam iesniegtu sadarbības partnera gatavotu dokumentu kopumu, kurā iekļauts pētniecības projekta iesniegums un pētniecības projekta apraksts. Attiecīgi lūdzam nenorādīt noteikumu projekta 42. punktā uz pētniecības projektu aprakstu līdztekus pētniecības projekta iesniegumam. Nepieciešamības gadījumā lūdzam veikt precizējumus attiecīgā termina skaidrojumā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 44.1. apakšpunktā vai noteikumu projekta anotācijā norādīt, kādos gadījumos uzlabojumi esošos produktos tiks uzskatīti par būtiskiem.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam  6. panta 1. punktu lūdzam noteikumu projekta 44.2. apakšpunktā atsaukties uz minētās regulas publikāciju Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 47. punktā ietverto norādi "Šo noteikumu 46. punktā minētās darbības pakalpojumu nozares, kā arī programmatūras joma tiek atzītas par atbalstāmām", kuras būtība un jēga nav viennozīmīgi skaidra. Norādām, ka nozares un jomas netiek noteiktas par atbalstāmām, bet atbalstāmas ir darbības, turklāt 46. punkts satur vairākus apakšpunktus, kuri varētu neattiekties uz 47. punkta regulējumu, līdz ar to nepieciešams identificēt konkrētas darbības, kuras ir atbalstāmas.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 49. punktā svītrot norādes "kas pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 651/2014" u.tml., jo minētais pēc būtības izriet jau no 49. punkta ievaddaļas.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektu, izvairoties no tajā ietvertā regulējuma dublēšanas. Tai skaitā lūdzam:
1) precizēt vai svītrot noteikumu projekta 51.1.11. apakšpunktu, nedublējot tajā 51.1.5. apakšpunktā ietverto regulējumu;
2) precizēt noteikumu projektu, novēršot dublēšanos noteikumu projekta 96. un 45. punktā;
3) svītrot noteikumu projekta 83.3.4. apakšpunktā ietverto norādi "nodrošinot, ka komisijā nepastāv interešu konflikta riski", kas dublē noteikumu projekta 83.2.4. apakšpunktā noteikto;
4) nedublēt 83.1.3. un 100. punktā ietvertās prasības finansējuma saņēmējam;
5) pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 115. punktu, nodrošinot, ka nedublējas minētajā punktā un noteikumu projekta 76. un 77. punktā ietvertais regulējums. Līdzīgi lūdzam izvērtēt un precizēt arī citas noteikumu projekta vienības, piemēram, 116. punktu u.tml. Norādām, ka nav saprotams pamatojums vairākas reizes noteikumu projektā vispārīgi minēt konkrētu subjektu tiesības un pienākumus, ja šīs pašas tiesības un pienākumi ar lielāku detalizācijas pakāpi tiek dublētas tālāk noteikumu projekta tekstā;
6) precizēt noteikumu projekta 123. punktu kā noteikumu projekta 109.10. apakšpunktā ietvertā regulējuma dublējošu;
7) precizēt noteikumu projektu, nedublējot noteikumu projekta 144. un 50. punktā ietverto regulējumu u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt lietderību un nepieciešamību noteikumu projekta 53. punkta otrajā teikumā ietvertajam regulējumam, kas būtībā atkārto pirmo teikumu (ir no tā izrietošs), nepieciešamības gadījumā redakcionāli otro teikumu precizējot un norādot, ka attiecināmas nav visas projekta ietvaros radušās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 59. punktā ietverto pienākumu sasaistīt ar konkrētām finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera tiesībām un pienākumiem, tādējādi nodrošinot nepārprotamu atbilstību noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 56.3. apakšpunktā precizēt norādi "pievienotās vērtības nodoklis, vienlaikus pievienotās vērtības nodoklis, kas atgūstams no valsts budžeta priekšnodokļa veidā", kura nav skaidri saprotama, jo pievienotās vērtības nodoklis ietver sevī arī pievienotās vērtības nodokli, kas atgūstams no valsts budžeta priekšnodokļa veidā, tādēļ nav skaidra nepieciešamība to izdalīt atsevišķi.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkos lūdzam noteikumu projekta 63. punktā un tā anotācijā skaidrot, kur ietverti pareizas finanšu vadības principi. Ja ar minēto ir domāts saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes princips, kurš vairākkārt minēts cituviet noteikumu projektā, lūdzam konsekventi atsaukties uz minēto principu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 65. punktā norādi "ja konstatēts atkāpes vai procesa aprakstošās norādes", jo nav skaidra, vai konstatētas atkāpes procesa aprakstošās norādēs vai jāpapildina aprakstošās norādes (nav arī skaidrs, kādos gadījumos šīs norādes jāpapildina). Kā arī lūdzam noteikumu projekta 65. punktā ietverto normu iekļaut atbilstošā nodaļā attiecībā uz uzraudzību vai skaidrot, kā attiecīgais regulējums attiecās uz izmaksu attiecināmības nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta neizriet, kas ir domāts ar sākotnējo pētniecības projekta iesniegumu, tādēļ lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 68. punktu, svītrojot tajā vārdu "sākotnējā" (vai norādot "sākotnēji").
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 71. punktu, piemēram, "Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā paredz, ka vismaz 25 procenti  no kopējām attiecināmajām izmaksām tiks izmantoti eksperimentālajām izstrādēm".
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā nodrošināt vienveidīgu izteiksmi un noteikumu projekta 75.3. apakšpunktā konkretizēt, kas ir domāts ar finansējuma saņēmēja rādītājiem, un, proti, vai runa ir par projekta ietvaros noteikto rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā konsekventi norādīt uz projekta iesniegumu, nevis projekta pieteikumu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji ir ietverti noteikumu projekta 3. pielikumā, nevis Atveseļošanas fonda plānā, tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 75.6. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 75.8. apakšpunktu, kas pārsniedz noteikumu projekta izdošanas tiesiskā pamata ietvarus.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 75.10. apakšpunktu vai nepieciešamības gadījumā konkretizēt, kādas konkrēti sanāksmes organizējamas (tai skaitā kādā līmenī), nosakot arī to minimālo biežumu. Norādām, ka sanāksmju organizēšana pati par sevi nav pašmērķis, turklāt atbilstoša pienākuma neesība noteikumu projektā neizslēdz iespēju sanāksmi tomēr organizēt, izpildot citus noteikumu projektā paredzētos uzdevumus.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nozares ministrija neizskata sadarbības partnera pārsūdzības, jo nav tiesu varas institūcija, turklāt attiecīgais regulējums neatbilst noteikumu projekta 84.8. apakšpunktā noteiktajam, tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 75.12. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 76.1. apakšpunktu, minētā punkta ievaddaļā norādot par kādu konkrēti projektu atbilstību komercdarbības atbalsta noteikumiem šajā apakšpunktā iet runa, ņemot vērā, ka 76.1.1.-71.1.3. apakšpunktā norādīti vairāki projektu veidi.
Papildus lūdzam skaidrot, vai aģentūra, pieņemot lēmumu par projekta iesniegumu, vērtē vienīgi projekta atbilstību komercdarbības atbalsta noteikumiem, jo no iepriekš noteikumu projektā ietvertā regulējuma izriet, ka komercdarbības atbalsta noteikumi ir daļa no tā, par ko lemj aģentūra. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un kā vispārīgu un neskaidru svītrot noteikumu projekta 76.3. apakšpunktu, nepieciešamības gadījumā atbilstošu skaidrojumu ietverot noteikumu projekta anotācijā. Norādām, ka attiecīgais princips (drīzāk - vadlīnija) būtībā raksturīgs administratīvās atbildības jomā, turklāt attiecīgais pienākums jebkurā gadījumā atbilst publisko tiesību principiem, tādēļ nav nepieciešams to iekļaut noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 78.9. apakšpunktā ietverto norādi "atbalstītajam pētniecības projektam līgumā iekļauj informāciju", jo nav skaidrs, kādā konkrēti līgumā iekļauj konkrēto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 79. punktu, nedublējot tajā datumu, līdz kuram jāsasniedz attiecīgie rādītāji, bet tā vietā, piemēram, paredzot datumu, līdz kuram īstenojams projekts saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projektā ietvertās atsauces uz “Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām”, ievērojot noteikumu Nr. 108 131. punktā noteikto, attiecīgās vadlīnijas ietverot līgumā par projekta īstenošanu vai pārņemot noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt finansējuma saņēmēja pienākumu kategorijas, nodrošinot skaidras tiesību normas. Norādām, ka, piemēram, noteikumu projekta 83.1.8. apakšpunktā ietvertie pienākumi drīzāk atbilst finansējuma saņēmēja ar pētniecības projektu atlasi saistītiem pienākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā konsekventi atsaukties uz līgumu par projekta īstenošanu, nevis, piemēram, uz līgumu, kas noslēgts ar aģentūru, vienkārši "līgumu" u.tml. Kā arī lūdzam pārskatīt noteikumu projektu, tai skaitā noteikumu projekta 76.4. apakšpunktā un citos līdzīgos gadījumos skaidrot, par kādu līgumu katrā gadījumā iet runa, jo īpaši ņemot vērā, ka noteikumu projekta kontekstā paredzēta vairāku līgumu noslēgšana.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas ir domāts ar noteikumu projekta 83.2.5. apakšpunktā paredzēto pētniecības projektu nodrošināšanu atbilstoši pētniecības projektu vērtēšanas kritērijiem (finansējuma nodrošināšana, izvērtēšanas nodrošināšana vai kas cits), atbilstoši precizējot minēto apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā skaidrot, vai pēc lēmuma pieņemšanas par pētniecības projekta apstiprināšanu paredzēts slēgt līgumu par pētniecības projekta apstiprināšanu (cituviet norādīts uz lēmumu par pētniecības projekta apstiprināšanu) vai pētniecības projekta īstenošanu, un kāds līgums kurā brīdī iesniedzams, jo šobrīd no noteikumu projekta tas nav skaidri saprotams.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā tehniski precizēt noteikumu projekta 83.2.10. apakšpunktu, jo nav skaidrs, kādēļ pētniecības projekta apstiprināšanas gadījumā jāpārbauda dubultā finansējuma neesību, pirms pētniecības projekta apstiprināšanas, kas būtu jāpārbauda, pirms minētā projekta apstiprināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā (tai skaitā 83.2.16. apakšpunktā un 3. pielikumā) neatsaukties uz nozares ministriju izstrādāto pētniecības projektu vērtēšanas metodiku, attiecīgās atsauces svītrojot, bet nepieciešamības gadījumā lūdzam pārņemt šīs metodikas prasības noteikumu projektā vai ietvert tās līgumā par projekta īstenošanu (piem., noteikumu projektā paredzot, ka līgumā par projekta īstenošanu ietver prasības pētniecības projektu vērtēšanas kritērijiem).
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai ir pamatoti noteikumu projekta 83.2.17. apakšpunktā paredzēt attiecīgu finansējuma saņēmēja pienākumu, jo tas var nonākt pretrunā ar citām noteikumu projekta normām, no kurām izriet finansējuma saņēmēja pienākums noraidīt pētniecības projektu iesniegumus, ja tie neatbilst noteikumu projekta prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 105. punkts neparedz komercdarbības atbalsta piešķiršanas priekšizvērtējumu, tādēļ lūdzam precizēt noteikumu projekta 83.2.19. apakšpunktā ietverto attiecīgo atsauci, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 83.3.1. apakšpunktu, jo nav saprotama konstrukcija, ka finansējuma saņēmējs (tātad, kura projekta iesniegums apstiprināts un noslēgts līgums par projekta īstenošanu) kā projekta iesniedzējs var apstrīdēt lēmumu noraidīt projekta iesniegumu, turklāt attiecīgajai normai nav juridiskas slodzes un tā ir deklaratīva.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 87. punkts neparedz ātrākus maksājumus, tādēļ lūdzam precizēt noteikumu projekta 83.3.3. apakšpunktu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 84. punktā norādīt, kuras ir sadarbības partnera tiesības, bet kuri - pienākumi, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam apvienot noteikumu projekta 84.5. un 84.6. apakšpunktā ietverto regulējumu, kas pēc būtības pārklājas.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 84.7. apakšpunktu, skaidrojot, kuras institūcijas domātas ar Atveseļošanas fonda investīciju administratīvajām institūcijām, kā arī svītrot norādi "finansējuma saņēmēja" vai skaidrot attiecīgā regulējuma lietderību un samērīgumu, ņemot vērā, ka sadarbības partnera rīcībā var nebūt finansējuma saņēmēja dokumentu oriģināli.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 84.8. apakšpunktu ar noteikumu projekta 83.2.6. apakšpunktā ietverto regulējumu, kas paredz, ka sadarbības partnerus informē cita starpā par noraidīto pētniecības projektu, sniedzot skaidrojumu par noraidīšanas iemesliem un pretenziju iesniegšanu. Proti, vēršam uzmanību, ka nav skaidrs, ko tieši var apstrīdēt sadarbības partneris un kādēļ apstrīdams pētniecības projektu saraksts, nevis lēmums, ar kuru noraidīts pētniecības projekts.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 84.8. apakšpunkta izriet, ka sadarbības partneris var vērsties Administratīvajā rajona tiesā ar pieteikumu nozares ministrijas lēmuma par finansējuma saņēmēja apkopotā atbalstīto un noraidīto pētniecības projektu saraksta ar pētniecības projektu vērtējumu (turpmāk – saraksts) atbilstību nozares ministrijas rīcībā esošajai informācijai pārsūdzēšanai. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši APL 1. panta trešajai daļai administratīvais akts ir uz āru vērsts tiesību akts, ko iestāde izdod publisko tiesību jomā attiecībā uz individuāli noteiktu personu vai personām, nodibinot, grozot, konstatējot vai izbeidzot konkrētas tiesiskās attiecības vai konstatējot faktisko situāciju. Norādām, ka nozares ministrijas sagatavotā dokumentā par saraksta atbilstību tās rīcībā esošajai informācijai (turpmāk – nozares ministrijas atbilde) minētās administratīvā akta pazīmes nav saskatāmas. Tādējādi nav pieļaujams noteikumu projektā noteikt sadarbības partnera tiesības pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā nozares ministrijas atbildi.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 84.8. apakšpunkta otro teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka apstrīdēšanas institūts pastāv vienīgi attiecībā uz iestādes izdotiem administratīviem aktiem vai veikto faktisko rīcību, un tas netiek piemērots privātpersonu sagatavotiem dokumentiem. Ievērojot, ka atbilstoši noteikumu Nr. 108 2.2. apakšpunktam normatīvā akta projektu raksta, cita starpā, ievērojot juridisko terminoloģiju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 84.8. apakšpunkta pirmo teikumu.
Papildus lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar skaidrojumu par šajā apakšpunktā paredzēto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 86. punktā svītrot vārdus "bez maksas", jo minētais jau izriet no Valsts pārvaldes iekārtas likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 89. punktā norādīt termiņu, kādā iesniedzams progresa pārskata iesniegšanas maksājuma grafiks, tādējādi nodrošinot attiecīgās normas nepārprotamu izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 92. punktā atsaukties uz pētniecības projektu vērtēšanas kritērijiem, nevis kārtību, vai skaidrot, par kādu kārtību šajā punktā iet runa un kā iepretim šai kārtībai tiek vērtēti pētniecības projekti. Ierosinām arī 92. punktā svītrot atsauci uz šo noteikumu 3. punktā minēto mērķi, jo ikvienam pētniecības projektam jābūt vērstam uz attiecīgā mērķa sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 24.3.2. apakšpunktā paredzēti nosacījumi projektu iesniegumu sarindošanai atbilstoši projektu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un neattiecas uz pētniecības projektiem, līdz ar to lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 92. punktu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 96. punktā norādi "t.sk. neievērojot interešu konflikta novēršanas, caurspīdīguma un vienlīdzības principu, vienlaikus nenovēršot un nelabojot dubultā finansējuma iestāšanās, krāpšanas un korupcijas risku", jo nav saprotams, kā sadarbības partneris var vienlaikus neievērot interešu konflikta novēršanas, caurspīdīguma un vienlīdzības principu, kā arī nenovērst un nelabot dubultā finansējuma iestāšanās, krāpšanas un korupcijas risku.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 46.12. apakšpunkta un citām noteikumu projekta vienībām izriet, ka pētniecības projekta iesniegumu iesniedz finansējuma saņēmējam, nevis Vadības informācijas sistēmā. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projektu (96. punktu vai citas vienības), nodrošinot skaidras un vienveidīgas tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projekta 104. punktu, jo nav skaidrs, kā izpaužas iesaistīšanās gan projekta, gan pētniecības projekta līmenī, turklāt prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim ietvertas citās noteikumu projekta nodaļās.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 105.1. apakšpunktu, skaidri norādot, iepretim kādām prasībām tiek pārbaudīti sadarbības partneri, jo norāde par atbilstību komercdarbības atbalstam nav saprotama.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 105.2. apakšpunktā skaidrot, kam ir attiecīgais parāds, nodrošinot skaidras tiesību normas. Līdzīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 105.3. un 105.4. apakšpunktu, norādot attiecīgo tiesību subjektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā, piemēram, 42. punktā, vienuviet norādīt dokumentus, kuri pievienojami pētniecības projekta iesniegumam, atbilstoši precizējot noteikumu projektu (piemēram, 105.4. apakšpunktu) un tādējādi nodrošinot, ka attiecīgais tiesiskais regulējums nav sadrumstalots.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt visu noteikumu projektu, nodrošinot skaidru vienskaitļa un daudzskaitļa lietojumu. Norādām, ka, piemēram, no 106.1. apakšpunkta teksta skaidri neizriet, vai runa ir vismaz par vienu nozares komersanta vai atzītas lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrības pārstāvi vai pārstāvjiem vai vismaz viena nozares komersanta vai vairāku minēto sabiedrību pārstāvjiem u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam  noteikumu projektā svītrot atsauces uz Tehniskiem norādījumiem par principa “nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanu pētniecības projektu apstiprināšanā, nepieciešamības gadījumā nodrošinot, ka attiecīgie norādījumi tiek iekļauti līgumā par projekta īstenošanu vai pārņemti noteikumu projekta tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 109.10. apakšpunktā ietvertais regulējums attiecināms uz pētniecības projektu vērtēšanas komisiju vai tās dalībniekiem, nepieciešamības gadījumā atbilstoši precizējot minēto apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 110.6. apakšpunktā ietverto norādi "sadarbības partneri demonstrē izpratni un vīziju par zināšanu potenciālo pielietošanas veidu un ietekmi", kas varētu būt pārāk subjektīva un neskaidra.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši noteikumu projektam sadarbības partneris var arī nebūt komersants, līdz ar to nav viennozīmīgi skaidrs, kas noteikumu projekta 110.8. apakšpunktā ir domāts ar komersantu. Līdz ar to lūdzam atbilstoši precizēt minēto apakšpunktu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 106.4. apakšpunktā minēti pētniecības projektu vērtēšanas komisijas dalībnieki, nevis šajā komisijā iesaistītas personas, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 114. punktu, nodrošinot skaidru un vienveidīgu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 119. punktā iekļauto norādi "vai projekta uzraudzības posmā konstatē interešu konfliktu, finansējuma saņēmējs var piesaistīt revidentu, kurš veiks atkārtotu visu pieejamo dokumentu interešu konflikta pārbaudi, vienlaikus:" un 119.1. un 119.2. apakšpunktā noteikto, attiecīgās normas izdalot atsevišķā noteikumu projektā, kā arī nodrošinot, ka to jēga un būtība ir skaidri saprotama.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā, tai skaitā 119.1. apakšpunktā izvairīties no sarunvalodas un nejuridiskiem izteikumiem un apzīmējumiem, piemēram, "būt lietas kursā", "izdalīt arī smalkāk", atbilstoši precizējot noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav skaidri saprotams, kas noteikumu projektā ir domāts ar apzinātu interešu konfliktu un kādos apstākļos tas varētu netikt konstatēts, tādēļ lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projekta 119.2. apakšpunktā un 120. punktā ietverto regulējumu, attiecīgā gadījumā skaidrojot tā nepieciešamību un mērķi noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 120. punktu nepieciešams izvērtēt un precizēt, jo nav skaidrs, kas veic pirmreizējo finansējuma saņēmēja pieejamo dokumentu interešu konflikta pārbaudi (jo 120. punktā norādīts uz atkārtotu šādu pārbaudi), tostarp kas domāts ar pieejamo dokumentu interešu konflikta pārbaudi. Tāpat arī nav skaidrs, kādēļ Atveseļošanas fonda finansējums par konkrēto pētniecības projektu atmaksājams no brīža, kad konstatēta interešu konflikta iestāšanās, proti, nav saprotams, vai ar to domāts, ka atmaksājams vienīgi finansējums, kurš izmaksāts pēc tam, kad konstatēta interešu konflikta iestāšanās, kā arī pamatojums šādam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši APL 11. pantam privātpersonai nelabvēlīgu administratīvo aktu izdot vai faktisku rīcību veikt iestāde var uz Latvijas Republikas  Satversmes, likuma, kā arī uz starptautisko tiesību normas pamata. Ministru kabineta noteikumi vai pašvaldību saistošie noteikumi var būt par pamatu šādam administratīvajam aktam vai faktiskai rīcībai tikai tad, ja Latvijas Republikas Satversmē, likumā vai starptautisko tiesību normā tieši vai netieši ir ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam, izdodot noteikumus, vai pašvaldībām, izdodot saistošos noteikumus, tajos paredzēt šādus administratīvos aktus vai faktisko rīcību. Attiecīgi lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 120. un 127. punkta (un ar to saistīto noteikumu projekta punktu) atbilstību Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otrajā daļā ietvertajam pilnvarojumam Ministru kabinetam, papildinot noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļu ar atbilstošu skaidrojumu. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt pamatotu skaidrojumu noteikumu projekta 121. un 122. punktā paredzētajiem izņēmumiem no interešu konflikta, tai skaitā skaidrojot to atbilstību Komisijas 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Eiropas Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. pantā noteiktajam. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam svītrot vai precizēt minētos punktus.
Piedāvātā redakcija
-
86.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 121.2. apakšpunktu ar 121. punkta ievaddaļu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 128. punktu ar 55. punktu un 51.1. apakšpunktu, nodrošinot skaidras tiesību normas, kā arī nedublējot attiecīgo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
88.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā vienveidīgi un konsekventi norādīt, kādu lēmumu pieņem aģentūra - lēmumu par atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem, labvēlīgu lēmumu par atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem vai lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
89.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 130. punktu un nepieciešamības gadījumā citas vienības, attiecīgo regulējumu izklāstot loģiskā secībā noteikumu projekta 42. punktā. Norādām, ka šobrīd regulējums par pētniecības projekta izvērtēšanu un lēmumu pieņemšanu ir sadrumstalots un tādēļ grūti uztverams.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 132.2. apakšpunktu, svītrojot tajā norādi "un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu sadarbības partnerim", jo noteikumu projektā jau ir norādīts uz atbalsta sniegšanu sadarbības partnerim saskaņā ar attiecīgo regulu. Papildus lūdzam izvērtēt un precizēt vai svītrot noteikumu projekta 132. punktu kopumā, jo šajā punktā ietvertie nosacījumi nav vienīgie, tai skaitā saistībā ar komercdarbības atbalstu, atbalsta piešķiršanai, bet citi nosacījumi, tai skaitā no regulu prasībām izrietoši,  ietverti arī cituviet noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
91.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 135. punkta ceturto teikumu kā deklaratīvu, nepieciešamības gadījumā atbilstoši papildinot noteikumu projektā ietverto regulējumu par līguma par projekta īstenošanu saturu.
Piedāvātā redakcija
-
92.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 142. punktu vai sniegt pamatotu skaidrojumu par attiecīgā pienākuma atbilstību noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam. Vienlaikus norādām, ka attiecīgā norma ir arī neskaidra un precizējama, jo nav saprotams, par kura sadarbības partnera ieguldījumiem informācija ir jāsniedz.
Piedāvātā redakcija
-
93.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projektu, nodrošinot, ka informācija un citas līdzīgas darbības iepretim nozares ministrijai un aģentūrai veic finansējuma saņēmējs, nevis sadarbības partneris, bet atbilstošs pienākums sniegt informāciju finansējuma saņēmējam tiek iekļauts sadarbības līgumā, tādējādi izvairoties, ka pieprasītā informācija tiek sniegta (pieprasīta) atkārtoti, kā arī - no lieka administratīva sloga. Papildus lūdzam izvērtēt un apvienot noteikumu projekta 140. un 143. punktu, ņemot vērā, ka minētajos punktos pēc būtības tiek dublēts tiesiskais regulējums.
Piedāvātā redakcija
-
94.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 149. punktu, neskaidrojot tajā Komercdarbības atbalsta kontroles likuma regulējumu, tai skaitā svītrojot teikumu "Procenti ir aprēķināmi no dienas, kad nelikumīgais komercdarbības atbalsts pirmo reizi nodots sadarbības partnerim, līdz tā atgūšanas dienai."
Piedāvātā redakcija
-
95.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 150. un 151. punktu, jo attiecīgajām normām nav juridiskas slodzes.
Piedāvātā redakcija
-
96.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un salāgot noteikumu projekta 2. pielikumu ar noteikumu projekta pamattekstu. Vēršam uzmanību, ka minētajā pielikumā paredzēts pienākums ietvert īsu aprakstu, kā plāno piesaistīt komersantus un zinātniskās institūcijas, savukārt no noteikumu projekta izriet, ka sadarbības partneris var būt "komersants, atzīta lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība vai pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija".
Piedāvātā redakcija
-
97.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav skaidrs, kas ir domāts ar noteikumu projekta 2. pielikumā minēto Projekta atlases padomi, tādēļ lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projektu, nodrošinot skaidras normas.
Piedāvātā redakcija
-
98.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projekta 3. pielikumā nedublēt noteikumu projekta pamattekstā iekļauto regulējumu par projektu apstiprināšanu vienādu punktu skaita rezultātā u.c. normas, nodrošinot, ka pielikumā netiek ietvertas patstāvīgas tiesību normas un normas, kas neizriet no noteikumu projekta pamatteksta.
Piedāvātā redakcija
-
99.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 3. pielikuma 3. punktā precizēt norādi ", (savstarpēji nesaistītu sīko (mikro), mazo un vidējo, lielo komersantu)", jo nav skaidri saprotams, uz ko tā ir attiecināma.
Piedāvātā redakcija
-
100.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 3. pielikuma 2.2.6. punktu salāgot ar noteikumu projekta pamattekstu, jo nav skaidrs, kas ir domāts atbalstāmo projektu atlases principiem un kritērijiem, tajā skaitā par kādiem projektiem ir runa, kā arī nepieciešamība atsevišķi norādīt uz principiem. Līdzīgi nav saprotama nepieciešamība atsaukties uz principiem arī 3. pielikuma 2.2.7. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
101.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka izslēgšanas kritēriji ietverti šo noteikumu 34.3. apakšpunktā, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 3. pielikuma 1.1. punktu, nodrošinot precīzus kritērijus. Kā arī lūdzam salāgot 3. pielikuma 1. punktu ar noteikumu projekta 34.3. apakšpunktu, ņemot vēra, ka izslēgšanas kritēriji 3. pielikuma 1. punktā varētu būt saprotami plašāk un ietvert ne tikai 34.3. apakšpunktā noteikto, kā arī ņemot vērā, ka atšķiras tas, kurā brīdī vērtē projekta iesniedzēja atrašanos izslēgšanas situācijā (projekta iesnieguma apstiprināšanas vai atbalsta piešķiršanas brīdī). Norādām, ka atbalsta piešķiršanas brīdis atšķiras no brīža, kad vērtē atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, tādēļ nav saprotams pamatojums 3. pielikuma 1. punktā noteikt to, kas vērtējams atbalsta piešķiršanas brīdī.
Piedāvātā redakcija
-
102.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 2.14. apakšpunktā pieturzīmi iekavas aizstāt ar pieturzīmi komats, jo iekavās ietvertais teksts ir būtisks tiesību normas piemērošanā. Norādām, ka iekavās ietvertie skaidrojumi un precizējumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
103.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta III nodaļu, izvairoties no liekvārdības.
Piedāvātā redakcija
"III. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem"
104.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta IV nodaļas nosaukumā svītrot norādi "un neatbalstāmās darbības", jo tā ir lieka.
Piedāvātā redakcija
-
105.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām redakcionāli precizēt noteikumu projekta V nodaļas nosaukumu un norādīt uz izmaksu attiecināmības nosacījumiem, tādējādi nodrošinot skaidru un pārskatāmu noteikumu projekta struktūru.
Piedāvātā redakcija
-
106.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 53. punktu, norādot uz atbilstību šo noteikumu 51. punktā minētajām izmaksu pozīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
107.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 55. punktā ietverto atsauci (Komisijas regulas Nr. 51/2014).
 
Piedāvātā redakcija
-
108.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 69. punktu, atsauci uz attiecīgās regulas 25. panta 6. punktu iekļaujot noteikumu projekta 68. punktā, no kura jau skaidri izriet maksimālais procentuālais apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
109.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt noteikumu projekta 74. punktu, vārdu "veikšanai" aizstājot ar vārdu "īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
110.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 75.7. apakšpunktā norādīt, kam attiecīgie ziņojumi ir iesniedzami, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgā uzdevuma izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
111.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 78.2. apakšpunktā svītrot atkārtoti lietoto norādi "finansējuma saņēmēja tiesības un pienākumi", jo tā ir liekvārdība.
Piedāvātā redakcija
-
112.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 83.1.10. apakšpunktā svītrot vārdus "finansējuma saņēmējs", jo tā ir liekvārdība, kā arī lūdzam salāgot minēto apakšpunktu ar 83.1. apakšpunkta ievaddaļu.
Piedāvātā redakcija
-
113.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 84.6. apakšpunktu, nepārrakstot noteikumu projekta 51. un 83. punktā jau paredzēto regulējumu, ka pētniecības projekta izdevumi ir nepieciešami pētniecības projekta rezultātu sasniegšanai un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma, un pētniecības izdevumi veikti, ievērojot saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principu.
Piedāvātā redakcija
-
114.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 87. punktu, norādi uz noslēguma maksājuma paredzēšanu, aizstājot ar norādi uz šī maksājuma saņemšanu vai pieprasīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
115.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 99. punktā norādīt, kādā tīmekļvietnē norāda finansējuma saņēmēja kontaktinformāciju un pētniecības virzienus.
Piedāvātā redakcija
-
116.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 105.1. apakšpunktu, jo nav skaidrs, kā izpaužas korupcijas un krāpšanas izvērtēšana pētniecības projektā. Līdzīgi redakcionāli lūdzam precizēt arī citas noteikumu projekta vienības, piemēram, 83.2.4. apakšpunktu, kur norādīts uz no korupcijas un krāpšanas brīvu pētniecības projektu vērtēšanas komisijas izveidošanu.
Piedāvātā redakcija
-
117.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 34.3. apakšpunktā ietverti kritēriji, nevis nosacījumi, lūdzam atbilstoši precizēt 105.3. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
118.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 109.11. apakšpunktu "kuri ar balsstiesībām piedalās pētniecības projektu vērtēšanas komisijā", piemēram, norādot uz piedalīšanos pētniecības projektu vērtēšanas komisijas darbībā.
Piedāvātā redakcija
-
119.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 110.4. apakšpunktu, svītrojot vārdu "attīstības".
Piedāvātā redakcija
-
120.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā (tai skaitā arī 111. punktā) konsekventi lietot terminu "pētniecības un zināšanu organizācija".
Piedāvātā redakcija
-
121.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka uz komersantiem un citām privātpersonām ir nekorekti attiecināt norādi "tā pārstāvētās iestādes", lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 113. punktu, norādot uz institūcijām, nevis iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
122.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta pielikumos konsekventi norādīt normatīvo aktu jomu, proti, atsaucoties uz Ministru kabineta noteikumiem par investīcijas īstenošanu, atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām arī atrunājot saīsinājumus (šobrīd pielikumos atrodamas norādes uz MK noteikumiem par projekta īstenošanu, investīcijas īstenošanu u.tml.)
Piedāvātā redakcija
-
123.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 3. pielikuma 3. punktā "Darbības plānā minētie projekta iesniedzēja iesaistītie darbinieki/komanda" (arī citās noteikumu projekta vienībās) izvairīties no simbola "/” lietojuma, aizstājot to ar saikli "un” vai saikli "vai”, jo no noteikumu projekta nav skaidrs, vai ar simbolu "/” tiek saprasts saiklis "un” vai saiklis "vai”.
 
Piedāvātā redakcija
-