Atzinums

Projekta ID
24-TA-480
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
15.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likumā" (turpmāk – projekts) 6. pantā ietvertā Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likuma (turpmāk – Likums) 8. panta septītā daļa paredz, ka Latvijas Banka izskatīs iesniegto informāciju un dokumentus un 30 dienu laikā pieņems lēmumu. Vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš administratīvā akta izdošanai. Administratīvā procesa likums pieļauj citā likumā noteikt atšķirīgu administratīvā akta izdošanas termiņu, taču šāda no Administratīvā procesa likumā paredzētā atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamību ir attiecīgi jāpamato. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (turpmāk – anotācija) ar pamatojumu projekta 6. pantā ietvertajā Likuma 8. panta septītajā daļā paredzētā atšķirīgā regulējuma noteikšanas nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Projekta 6. pantā ietvertā Likuma 8. panta 13. daļa paredz, ka Latvijas Banka izskatīs iesniegumu un lēmumu pieņems 30 dienu laikā pēc nepieciešamās informācijas un dokumentu saņemšanas. Vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš administratīvā akta izdošanai. Administratīvā procesa likums pieļauj citā likumā noteikt atšķirīgu administratīvā akta izdošanas termiņu, taču šāda no Administratīvā procesa likumā paredzētā atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamību ir attiecīgi jāpamato. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu projekta 6. pantā ietvertajā Likuma 8. panta 13. daļā paredzētā atšķirīgā regulējuma noteikšanas nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Projekta 27. pantā ietvertā Likuma 48. panta trešās daļas ievaddaļa paredz, ka Latvijas Banka pēc paziņojuma nosūtīšanas dalībvalsts uzraudzības iestādei un apstiprinājuma saņemšanas informē starpnieku, tostarp, par to, ka tas var uzsākt apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas izplatīšanu attiecīgajā dalībvalstī. Savukārt atbilstoši projekta 27. pantā ietvertajai Likuma 48. panta otrajai daļai Latvijas Bankai ir dotas 30 dienas saņemtās informācijas un dokumentu izskatīšanai un paziņojuma nosūtīšanai dalībvalsts uzraudzības iestādei. Vienlaikus no projekta 27. pantā ietvertās Likuma 48. panta sestās daļas izriet, ka attiecīgo pakalpojumu starpnieks var uzsākt sniegt tikai pēc Latvijas Bankas paziņojuma saņemšanas dienas, tātad šis paziņojums ir uzskatāms par administratīvo aktu. Vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš administratīvā akta izdošanai. Administratīvā procesa likums pieļauj citā likumā noteikt atšķirīgu administratīvā akta izdošanas termiņu, taču šāda no Administratīvā procesa likumā paredzētā atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamību ir attiecīgi jāpamato. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu projekta 27. pantā ietvertajā Likuma 48. panta otrajā daļā un trešās daļas ievaddaļā paredzētā atšķirīgā regulējuma noteikšanas nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Projekta 27. pantā ietvertā Likuma 48. panta piektā daļa paredz, ka Latvijas Banka 30 dienu laikā pēc nepieciešamās informācijas un dokumentu saņemšanas nosūtīs lēmumu starpniekam. Norādām, ka likumā jāregulē termiņš, kādā pieņem lēmumu, nevis termiņu, kādā to nosūta (paziņo) adresātam. No projekta 27. pantā ietvertās Likuma 48. panta piektās daļas redakcijas secināms, ka Latvijas Bankai ir dotas 30 dienas lēmuma nosūtīšanai, nevis tā pieņemšanai. Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi precizēt minēto normu.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš administratīvā akta izdošanai. Administratīvā procesa likums pieļauj citā likumā noteikt atšķirīgu administratīvā akta izdošanas termiņu, taču šāda no Administratīvā procesa likumā paredzētā atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamību ir attiecīgi jāpamato. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu projekta 27. pantā ietvertajā Likuma 48. panta piektajā daļā paredzētā atšķirīgā regulējuma noteikšanas nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Projekta 29. pantā ietvertā Likuma 50. panta ceturtā daļa paredz, ka Latvijas Banka pēc paziņojuma nosūtīšanas dalībvalsts uzraudzības iestādei un apstiprinājuma saņemšanas informē par to starpnieku. Savukārt atbilstoši projekta 29. pantā ietvertajai Likuma 50. panta trešajai daļai Latvijas Bankai ir dotas 30 dienas saņemtās informācijas un dokumentu izskatīšanai un paziņojuma nosūtīšanai dalībvalsts uzraudzības iestādei. Vienlaikus no projekta izriet, ka atvērt dalībvalstī filiāli un sākt sniegt pakalpojumu starpnieks var tikai pēc Latvijas Bankas paziņojuma saņemšanas dienas, tātad šis paziņojums ir uzskatāms par administratīvo aktu. Vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš administratīvā akta izdošanai. Administratīvā procesa likums pieļauj citā likumā noteikt atšķirīgu administratīvā akta izdošanas termiņu, taču šāda no Administratīvā procesa likumā paredzētā atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamību ir attiecīgi jāpamato. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu projekta 29. pantā ietvertajā Likuma 50. panta trešajā un ceturtajā daļā paredzētā atšķirīgā regulējuma noteikšanas nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Projekta 29. pantā ietvertā Likuma 50. panta sestā daļa paredz, ka Latvijas Banka 30 dienu laikā pēc nepieciešamās informācijas un dokumentu saņemšanas nosūtīs lēmumu starpniekam. Norādām, ka likumā jāregulē termiņš, kādā pieņem lēmumu, nevis termiņu, kādā to nosūta (paziņo) adresātam. No projekta 29. pantā ietvertās Likuma 50. panta sestās daļas redakcijas secināms, ka Latvijas Bankai ir dotas 30 dienas lēmuma nosūtīšanai, nevis tā pieņemšanai. Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi precizēt minēto normu.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš administratīvā akta izdošanai. Administratīvā procesa likums pieļauj citā likumā noteikt atšķirīgu administratīvā akta izdošanas termiņu, taču šāda no Administratīvā procesa likumā paredzētā atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamību ir attiecīgi jāpamato. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu projekta 29. pantā ietvertajā Likuma 50. panta sestajā daļā paredzētā atšķirīgā regulējuma noteikšanas nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Projekta 31. pantā ietvertā Likuma 53. panta trešā daļa paredz, ka Latvijas Banka 30 dienu laikā pēc nepieciešamo dokumentu saņemšanas tos izskata. Norādām, ka likumā jāregulē termiņš, kādā pieņem lēmumu, nevis termiņu, kādā izskatāma saņemtā informācija un dokumenti. No projekta 31. pantā ietvertās Likuma 53. panta trešās daļas redakcijas secināms, ka Latvijas Bankai ir dotas 30 dienas saņemtās informācijas un dokumentu izskatīšanai, nevis lēmuma pieņemšanai. Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi precizēt minēto normu.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš administratīvā akta izdošanai. Administratīvā procesa likums pieļauj citā likumā noteikt atšķirīgu administratīvā akta izdošanas termiņu, taču šāda no Administratīvā procesa likumā paredzētā atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamību ir attiecīgi jāpamato. Ņemot vērā to, ka likumprojekta "Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likums" sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) nav pamatota no Administratīvā procesa likuma atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamība, aicinām papildināt anotāciju ar pamatojumu projekta 31. pantā ietvertajā Likuma 53. panta trešajā daļā paredzētā atšķirīgā regulējuma noteikšanas nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām precizēt anotāciju vai papildināt likumprojekta tekstu ar iztrūkstošajām normām. Vēršam uzmanību, ka anotācija satur informāciju par izmaiņām, kas iestrādātas likumprojekta 65.pantā, paredzot sankcijas un administratīvos pasākumus, ja apdrošināšanas izplatītājs neievēro likumprojektā paredzētās prasības. Norādām, ka likumprojektā nav ietverti grozījumi 65. pantā. Līdz ar to aicinām papildināt likumprojektu vai labot anotāciju, izņemot no tās neaktuālo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām precizēt anotāciju vai papildināt likumprojekta tekstu ar iztrūkstošajām normām. Vēršam uzmanību, ka anotācija satur informāciju par izmaiņām, kas iestrādātas likumprojekta 59.panta otrajā daļā, paredzot attiecīgās vietās aizstāt ar vārdu "ārvalsts", lai nodrošinātu Latvijas Bankai uzraudzīt arī Latvijā reģistrēto apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas izplatītāju ārvalstīs izveidoto filiāļu veikto apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas izplatīšanu. Norādām, ka likumprojektā nav ietverti grozījumi 59. panta otrajā daļā. Līdz ar to aicinām papildināt likumprojektu vai labot anotāciju, izņemot no tās neaktuālo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām precizēt anotāciju vai papildināt likumprojekta tekstu ar iztrūkstošajām normām. Vēršam uzmanību, ka anotācija satur informāciju par izmaiņām, kas iestrādātas likumprojekta 39.pantā, paredzot vienādas prasības apdrošināšanas izplatītājiem attiecībā uz informēšanas nosacījumiem. Norādām, ka likumprojektā nav ietverti grozījumi 39. pantā. Līdz ar to aicinām papildināt likumprojektu vai labot anotāciju, izņemot no tās neaktuālo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām precizēt anotāciju vai papildināt likumprojekta tekstu ar iztrūkstošajām normām. Vēršam uzmanību, ka anotācija satur informāciju par izmaiņām, kas iestrādātas likumprojekta 23.panta otrajā daļā, paredzot plašāku subjektu loku, kuriem ir tiesības sniegt apmācības. Norādām, ka likumprojektā nav ietverti grozījumi 23. panta otrajā daļā. Līdz ar to aicinām papildināt likumprojektu vai labot anotāciju, izņemot no tās neaktuālo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām precizēt anotāciju vai papildināt likumprojekta tekstu ar iztrūkstošajām normām. Vēršam uzmanību, ka anotācija satur informāciju par izmaiņām, kas iestrādātas likumprojekta 5.panta septītajā daļā, paredzot plašāku subjektu loku, kuri ir tiesīgi reģistrēt apdrošināšanas papildpakalpojuma starpniekus un līdz ar to veikti grozījumi arī likumprojekta 6. panta trešajā daļā, 12. un 13. pantā, 18. panta ceturtajā, piektajā un sestajā daļā . Norādām, ka likumprojektā nav ietverti grozījumi 5. panta septītajā daļā, 6. panta trešajā daļā, kā arī 18. panta ceturtajā, piektajā un sestajā daļā. Līdz ar to aicinām papildināt likumprojektu vai labot anotāciju, izņemot no tās neaktuālo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām precizēt anotāciju vai papildināt likumprojekta tekstu ar iztrūkstošajām normām. Vēršam uzmanību, ka anotācija satur informāciju par izmaiņām, kas iestrādātas likumprojekta 4.panta sestajā daļā, paredzot plašāku apdrošināšanas izplatītāju loku, kuriem ir jāizmanto reģistrēti apdrošināšanas izplatītāji. Norādām, ka likumprojektā nav ietverti grozījumi 4. panta sestajā daļā. Līdz ar to aicinām papildināt likumprojektu vai labot anotāciju, izņemot no tās neaktuālo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Projekta 6. pantā ietvertā Likuma 8. panta otrā daļa paredz, ka Latvijas Banka 30 dienu laikā pēc nepieciešamās informācijas un dokumentu saņemšanas tos izskata un pieņem lēmumu. Vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš administratīvā akta izdošanai. Administratīvā procesa likums pieļauj citā likumā noteikt atšķirīgu administratīvā akta izdošanas termiņu, taču šāda no Administratīvā procesa likumā paredzētā atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamību ir attiecīgi jāpamato. Ņemot vērā to, ka likumprojekta "Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likums" sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) nav pamatota no Administratīvā procesa likuma atšķirīga regulējuma noteikšanas nepieciešamība, aicinām papildināt anotāciju ar pamatojumu projekta 6. pantā ietvertajā Likuma 8. panta otrajā daļā paredzētā atšķirīgā regulējuma noteikšanas nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām izslēgt 6. pantā ietverto Likuma 8. panta trešo daļu, ņemot vērā to, ka atbilstoši projekta 6. pantā ietvertajai Likuma 8. panta otrajai un 13. daļai Latvijas Bankai termiņš lēmuma pieņemšanai jāskaita no dienas, kad saņemta visa nepieciešamā informācija un dokumenti, nevis no iesnieguma saņemšanas dienas. Tādējādi termiņa apturēšana pēc būtības netiks piemērota un šāds regulējums ir lieks. Papildus norādām, ka lēmuma pieņemšanai nepieciešamās informācijas ieguvi nosaka Administratīvā procesa likuma 59. pants.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt projekta 27. pantā ietvertajā Likuma 48. panta sestajā daļā minēto atsauci uz šīs normas trešo daļu, ņemot vērā to, ka visticamāk atsaucei būtu jābūt uz šīs normas trešās daļas 3. punktu, kas paredz, ka starpniekam tiek nosūtīts paziņojums par to, ka tas var uzsākt apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas izplatīšanu attiecīgajā dalībvalstī.
Piedāvātā redakcija
-