Projekta ID
23-TA-769Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav atbalstāma šāda pieejas maiņa, līdz ar to lūdzam izvēlēties vienu no risinājumiem un ar to virzīties uz saskaņošanu ar VI. Papildus norādām, ka vienotā likme ir jāsaskaņo ar VI, pierādot šo konkrēto likmes apmēru, kā arī anotācijā jābūt obligāti norādāmajai informācijai, piemērojot šo vienkāršoto izmaksu veidu.
Papildus, ja ar vienoto personāla likmi līdz 20 % ir pietiekami, lai segtu personāla atlīdzības izmaksas, lūdzam izvērtēt nepieciešamību izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku, kas ir administratīvi lielāks slogs visām iesaistītajām pusēm.
Papildus, ja ar vienoto personāla likmi līdz 20 % ir pietiekami, lai segtu personāla atlīdzības izmaksas, lūdzam izvērtēt nepieciešamību izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku, kas ir administratīvi lielāks slogs visām iesaistītajām pusēm.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt informāciju par izmaksu un funkciju nepārklāšanos starp minētajiem speciālistiem un projekta vadības un īstenošanas personālu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas 2022.gada 25.augusta vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktam daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.
Līdz ar to lūdzam precizēt noteikumu projekta attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Līdz ar to lūdzam precizēt noteikumu projekta attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 14.2.9. apakšpunktā minētās izmaksas par obligātajām veselības pārbaudēm un redzes korekcijas līdzekļu kompensāciju ir attiecināmas no 14.1.punktā minētajām izmaksām, lūdzam šo apakšpunktu dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projektā ir vadības un īstenošanas personālam paredzētās vienkāršotās izmaksas atbilstoši 14.1.punktam, šo punktu lūdzam dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 23.punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta noteikto, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu un pamatojumu avansa un stapposma maksājuma kopsummas noteikšanai 95% apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam svītrot anotācijas 3.sadaļas 7.punktā sniegto informāciju attiecībā uz iespējamo ietekmi uz finansējuma saņēmējiem (sociālajiem partneriem), ņemot vērā, ka minētajā sadaļā tiek atspoguļota ietekme tikai uz valsts un pašvaldību budžetiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt ministriju, kura pieprasīs finansējumu no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu ar vārdiem "plānoto un" pirms vārda "pieejamo".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām precizēt 4. un 5. punkta redakciju, izsakot tos vienā punktā atbilstoši Vadošās iestādes vadlīnijām “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei”, vienlaikus precizējot rādītāju nosaukumus un veidus atbilstoši Programmā noteiktajam.
Lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju.
Lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
4. Pasākuma ietvaros līdz 2029.gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1. programmas iznākuma rādītājs sociālo partneru skaits, kas saņēmuši atbalstu – 2, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 2;
4.2. programmas rezultāta rādītājs atbalstīto sociālo partneru skaits, kas sniedz atzinumus/priekšlikums likumdošanas procesā un Eiropas Semestra ietvaros – 2.
4.1. programmas iznākuma rādītājs sociālo partneru skaits, kas saņēmuši atbalstu – 2, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 2;
4.2. programmas rezultāta rādītājs atbalstīto sociālo partneru skaits, kas sniedz atzinumus/priekšlikums likumdošanas procesā un Eiropas Semestra ietvaros – 2.
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām precizēt 7. un 8. punkta redakciju, izsakot tos atbilstoši Vadošās iestādes vadlīnijām “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei”.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā, tai skaitā, norādot informāciju par 4.3.4.4. pasākumā pieejamo finansējumu, attiecībā uz valsts budžetu lietot terminu "līdzfinansējums".
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā, tai skaitā, norādot informāciju par 4.3.4.4. pasākumā pieejamo finansējumu, attiecībā uz valsts budžetu lietot terminu "līdzfinansējums".
Piedāvātā redakcija
7. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 1 740 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 274 528 euro), tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 1 479 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 233 349 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums 261 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 41 179 euro). Maksimālais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
8. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 465 472 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 1 245 651 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 219 821 euro apmērā. Katram šo noteikumu 10. punktā minētajam projekta iesniedzējam ir pieejami ne vairāk kā 50 procenti no šā finansējuma apmēra.
9. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
8. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 465 472 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 1 245 651 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 219 821 euro apmērā. Katram šo noteikumu 10. punktā minētajam projekta iesniedzējam ir pieejami ne vairāk kā 50 procenti no šā finansējuma apmēra.
9. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 14.1.apakšpunktā vārdus "Finanšu ministriju (turpmāk – vadošā iestāde)" ar vārdiem "vadošo iestādi", ņemot vērā, ka iestāde, kas nodrošina vadošās iestādes funkcijas ir noteikta Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumā.
Lūdzam veikt attiecīgus precizējumus anotācijā.
Lūdzam veikt attiecīgus precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju vai ārzemju komandējumi ir paredzēti ES dalībvalstīs vai arī ārpus ES.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt transportlīdzekļu nomas izmaksu iekļaušanu šajā apakšpunktā, ievērojot to, ka "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" šādu pozīciju neparedz.
Papildus rosinām redakcionāli precizēt, vārdus "transporta izmaksas" aizstājot ar vārdiem "transporta pakalpojumu izmaksas".
Papildus rosinām redakcionāli precizēt, vārdus "transporta izmaksas" aizstājot ar vārdiem "transporta pakalpojumu izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām svītro vārdus "atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām šo noteikumu 12.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai", ievērojot, ka nosacījumi informācijas un publicitātes pasākumu īstenošanai noteikti noteikumu projekta 23.2. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šai izmaksu pozīcijai paredzēt limitu, kā arī anotācijā norādīt kādu citu informatīvo un publicitātes pasākumu īstenošana ir atbalstāma pasākuma ietvaros
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 22.punktā otro teikumu. Minētais dublē Ministru kabineta 2023.gada 25.aprīļa noteikumu Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.punktā noteikto. Papildus vēršam uzmanību, ka kārība kādā izvērtē avansa maksājumus ir noteikta Ministru kabineta 2023.gada 21.marta noteikumos Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā"
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 23.2. apakšpunkta redakciju, norādot pilnu regulas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
23.2. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un saskaņā ar Labklājības ministrijas izstrādātajām vadlīnijām "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" pasākumā ir jānodrošina vismaz 1 horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājs. Lūdzam MK noteikumu projektā iekļaut šo rādītāju attiecīgi papildinot informāciju arī anotācijā.
Tāpat lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par plānotajām vismaz 3 vispārīgajām un 3 specifiskajām darbībām pasākumā.
Tāpat lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par plānotajām vismaz 3 vispārīgajām un 3 specifiskajām darbībām pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu noteiktajam avansa apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izmantot anotācijas 1.3.apakšsadaļā vienu Eiropas sociālā fonda Plus, Eiropas Savienības u.c. apzīmējumu, proti, pilno nosaukumu vai saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijas 1.3.apakšsadaļā pilno Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2022/2041 nosaukumu un pieņemšanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.apakšsadaļā norādīt pilno NVO un MK nosaukumu, ņemot vērā, ka saīsinājums netika atrunāts iepriekš.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar informāciju par finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā pirmajā teikumā precizēt norādīto valsts budžeta finansējuma daļu, ņemot vērā noteikumu projekta 7.1.punktā norādīto, ka Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 465 472 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu - 1 245 651 euro apmērā un valsts budžeta finansējumu - 219 821 euro apmērā. Papildus lūdzam svītrot pēdējo rindkopu, ņemot vērā, ka avansa maksājumiem nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts pasākumam plānotā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, vai pasākuma ietvaros īstenotie projekti un minētās atbalstāmās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmā norādītajam 4.3.4.SAM ietvaros plānots īstenot darbības, kas kopumā sniegs ieguldījumu dzimumu līdztiesības principa kā ESSBJR caurvijoša principa īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-