Projekta ID
23-TA-2723Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
06.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju atbilstoši normu mērķim redakcionāli precizēt projekta 1. un 3. punktā izteikto Ministru kabineta 2010. gada 2. februāra noteikumu Nr. 103 "Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi) 28. un 36. punkta redakciju. Proti, no abu punktu 2. teikuma izriet, ka vadītāja apliecību maina vai atjauno pēc B kategorijai atbilstoša teorētiskā un vadīšanas eksāmena nokārtošanas, attiecīgi pirmšķietami izņēmums no eksāmenu kārtošanas attiecas tikai uz B kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecību (pie nosacījuma, ja vadītāja apliecības derīguma termiņš beidzies pirms trijiem vai vairāk gadiem). Attiecīgi aicinām arī 1. teikumā nepārprotami norādīt, ka izņēmums attiecas uz B kategorijas vadītāja apliecību, ne uz jebkuras kategorijas vadītāja apliecību. Alternatīvi lūdzam sniegt pamatotu skaidrojumu par normas tvērumu un piemērošanu anotācijā.
Papildus, ņemot vērā, ka projektā ietvertais regulējums ir nelabvēlīgāks personām, salīdzinot ar pašreizējo noteikumu 28. un 36. punktā ietverto regulējumu, aicinām anotācijā izvērstāk skaidrot normas nepieciešamību un samērīgumu, tostarp skaidrojot, kādēļ izņēmums attiecināts tikai uz B kategorijas vadītāja apliecību, kā arī norādot apsvērumus, kādēļ izvēlēts triju gadu termiņš. Vēršam arī uzmanību, ka anotācijā nepieciešams pamatot visas izmaiņas, kas paredzētas projektā, tādēļ lūdzam skaidrot, kādēļ noteikumu 28. un 36. punktā ir izmaiņas attiecībā uz normā norādītajām valstīm (proti, paredzēts svītrot norādi uz valstīm, ar kurām noslēgts attiecīgs starptautiskais līgums, kā arī 36. punktā ietverta norāde uz Apvienoto Karalisti).
Aicinām arī tiesiskās skaidrības labad anotācijā skaidrot, kāda ir atšķirība starp vadītāja apliecības maiņu (noteikumu 28. punkts) un atjaunošanu (noteikumu 36. punkts).
Papildus, ņemot vērā, ka projektā ietvertais regulējums ir nelabvēlīgāks personām, salīdzinot ar pašreizējo noteikumu 28. un 36. punktā ietverto regulējumu, aicinām anotācijā izvērstāk skaidrot normas nepieciešamību un samērīgumu, tostarp skaidrojot, kādēļ izņēmums attiecināts tikai uz B kategorijas vadītāja apliecību, kā arī norādot apsvērumus, kādēļ izvēlēts triju gadu termiņš. Vēršam arī uzmanību, ka anotācijā nepieciešams pamatot visas izmaiņas, kas paredzētas projektā, tādēļ lūdzam skaidrot, kādēļ noteikumu 28. un 36. punktā ir izmaiņas attiecībā uz normā norādītajām valstīm (proti, paredzēts svītrot norādi uz valstīm, ar kurām noslēgts attiecīgs starptautiskais līgums, kā arī 36. punktā ietverta norāde uz Apvienoto Karalisti).
Aicinām arī tiesiskās skaidrības labad anotācijā skaidrot, kāda ir atšķirība starp vadītāja apliecības maiņu (noteikumu 28. punkts) un atjaunošanu (noteikumu 36. punkts).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļā, pamatojot izmaiņas jaunā redakcijā izteiktajā noteikumu 29. punktā (projekta 2. punkts), minēts: "Ņemot vērā, ka šādi transportlīdzekļu vadītāji, kam nav attiecīgās kategorijas transportlīdzekļu vadīšanai nepieciešamo zināšanu un prasmju, apdraud satiksmes drošību [..]."
Ņemot vērā, ka projekta 2. punktā ietvertās izmaiņas pirmšķietami ietver privātpersonām nelabvēlīgāku regulējumu, aicinām anotācijā izvērstāk skaidrot izmaiņu nepieciešamību un samērīgumu, tostarp skaidrojot, kādi apsvērumi ir pamatā attiecīgajam secinājumam (piemēram, vai ir konstatēti kādi gadījumi praksē, veikti kādi pētījumi v.tml.). Tāpat aicinām arī izvērstāk skaidrot, kādas tieši atšķirības attiecībā uz vadītāja apliecību maiņu ir paredzētas projektā, salīdzinot ar pašreizējo noteikumu Nr. 29 punktā ietverto regulējumu, kā arī skaidrot, kāds ir regulējums attiecībā uz transportlīdzekļu, kuri 29. punkta 2. teikumā nav konkrēti minēti, vadītāja apliecību maiņu. Ja nepieciešams, aicinām precizēt projekta 2. punktu.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai attiecībā uz projektā ietvertajām normām, kurās, salīdzinot ar pašreizējo tiesisko regulējumu, ietverts nelabvēlīgāks tiesiskais regulējums, nav nepieciešams noteikt pārejas periodu, lai privātpersonas varētu sagatavoties izmaiņām. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un vai nu precizēt projektu, vai sniegt pamatotu skaidrojumu.
Ņemot vērā, ka projekta 2. punktā ietvertās izmaiņas pirmšķietami ietver privātpersonām nelabvēlīgāku regulējumu, aicinām anotācijā izvērstāk skaidrot izmaiņu nepieciešamību un samērīgumu, tostarp skaidrojot, kādi apsvērumi ir pamatā attiecīgajam secinājumam (piemēram, vai ir konstatēti kādi gadījumi praksē, veikti kādi pētījumi v.tml.). Tāpat aicinām arī izvērstāk skaidrot, kādas tieši atšķirības attiecībā uz vadītāja apliecību maiņu ir paredzētas projektā, salīdzinot ar pašreizējo noteikumu Nr. 29 punktā ietverto regulējumu, kā arī skaidrot, kāds ir regulējums attiecībā uz transportlīdzekļu, kuri 29. punkta 2. teikumā nav konkrēti minēti, vadītāja apliecību maiņu. Ja nepieciešams, aicinām precizēt projekta 2. punktu.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai attiecībā uz projektā ietvertajām normām, kurās, salīdzinot ar pašreizējo tiesisko regulējumu, ietverts nelabvēlīgāks tiesiskais regulējums, nav nepieciešams noteikt pārejas periodu, lai privātpersonas varētu sagatavoties izmaiņām. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un vai nu precizēt projektu, vai sniegt pamatotu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Ņemot vērā uz atkārtoto saskaņošanu nodotajā projekta redakcijā ietvertos papildinājumus, lūdzam izvērtēt un pilnveidot anotācijas 2. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
