Projekta ID
24-TA-2008Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
10.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot kā instrukcijā ietvertās normas ietekmēs spēkā esošo Eiropas Savienības (turpmāk - ES) fondu pasākumu tiesisko regulējumu (proti, Ministru kabineta noteikumus par ES fondu specifisko atbalsta mērķu īstenošanu), kas paredz atbalstu darba devēju mācību īstenošanai, un vai instrukcijas izpratnē ministriju atbalsta pasākumi ir arī Ministru kabineta noteikumi par ES fondu specifisko atbalsta mērķu īstenošanu).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Instrukcijas projekts
Iebildums
2.2. apakšpunkts paredz atbalstu komersantiem, 2.3. apakšpunkts – plašākam darba devēju lokam, ne tikai komersantiem. 3. punktā parādās arī pašnodarbināta persona. Nepieciešams salāgot nosacījumus, vienlaikus pārskatot darba devēju loku, piemēram, vai zemnieku saimniecības, kas nav komersanti, var saņemt atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka produktivitāti atspoguļo reālais algas pieaugums, lūgums papildināt ar "reālais" darbinieku algas pieaugums. Proti, tāds, ka neņem vērā inflācijas ietekmi. Vienlaikus, lai noteiktu ietekmi, ir svarīgi salīdzināt pasākuma dalībniekus ar līdzīgā situācijā esošām personām, kas atbalstu nav saņēmušas (kontroles un atbalsta grupas).
Piedāvātā redakcija
2.5. produktivitāte – darba devēja reālais darbinieku darba algas pieaugums.
4.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt un skaidrot veidu, kādā ministrijām 3.punktā minētais ir jānodrošina (piemēram, izstrādājot normatīvo regulējumu u.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, attiecībā uz vārdiem "noteikumu projektā" norādot vai nu noteikumu projekta jomu, vai sniegt vispārīgu atsauci uz normatīvā regulējuma izstrādi (esošajā redakcijā var saprast, ka tiek minēts konkrēts noteikumu projekts, taču iepriekš šajā instrukcijā citos punktos tas nav atrunāts).
Turklāt šīs instrukcijas 10.punktā u.c. punktos tiek lietots jēdziens “normatīvais regulējums”, attiecīgi lūdzam saskaņot visā instrukcijā izmantoto jēdzienu lietojumu.
Turklāt šīs instrukcijas 10.punktā u.c. punktos tiek lietots jēdziens “normatīvais regulējums”, attiecīgi lūdzam saskaņot visā instrukcijā izmantoto jēdzienu lietojumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai domāti vairāki produktivitātes rādītāji, jo šīs instrukcijas 2.5.apakšpunktā minēts tikai viens produktivitātes rādītājs – proti, darba devēja darbinieku darba algas pieaugums.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt vārdus "noteikto kārtību", norādot, kur šī kārtība tiek noteikta (piemēram, “ievērojot kārtību, kas noteikta…”).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka tiek minēts konkrēts posms, par kuru dati tiek izvērtēti, tad aicinām arī noteikt termiņu, līdz kuram nozaru ministrijām minētie dati ir jāiesniedz komisijai (piemēram – līdz kārtējā gada beigām), lai nodrošinātu to, ka iesniegtie dati ir savstarpēji salīdzināmi un visaptveroši.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, ka instrukcija attieksies tikai uz no jauna izstrādājamu normatīvo regulējumu (nevis, piemēram, jau apstiprinātiem Ministru kabineta noteikumiem par Eiropas Savienības fondu specifisko atbalsta mērķu īstenošanu vai Atveseļošanas fonda investīciju īstenošanu un īstenošanā esošajām programmām).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka arī šīs instrukcijas 7.punktā ietvertas prasības, kas ministrijai jāievēro normatīvā regulējuma izstrādē, līdz ar to nav viennozīmīgi skaidrs, ar ko instrukcijas 16.punkts atšķiras no 7.punkta. Lai nodrošinātu skaidru tiesību akta projektā ietverto normu uztveramību, aicinām precizēt.
Kā arī lūdzam papildināt, norādot kam minētie pienākumi jāveic.
Kā arī lūdzam papildināt, norādot kam minētie pienākumi jāveic.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Nav saprotams, kas ir projekts. Tāpat lūdzam pārskatīt vārda ministrija lietojumu. Piemēram, instrukcijas 3. un 7. punktā vārds ministrijas ir lietots daudzskaitlī, bet instrukcijas 8., 9., 10. un 11. punktā - vienskaitlī. Attiecīgi, lietojot vienskaitlī, nav saprotams, kurai ministrijai norādītais jāveic.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt, vārda "finansējama" vietā norādot vārdu "finansējuma" un vārda "nodibinājums" vietā norādot vārdu "nodibinājumi".
Piedāvātā redakcija
2.3. finansējuma saņēmējs – sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants, biedrības un nodibinājumi, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas, publiskas personas kapitālsabiedrības, kas ir projekta iesniedzējs un saņem publisku finansējumu atbalsta pasākumu īstenošanai;
13.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Šobrīd dokumenta projektā ir lietoti divi termini – finansējuma saņēmējs un darba devējs, lūgums izvērtēt, vai uztveramībai nav jālieto viens termins.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar 2024.gada 1.jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pārdēvēta par Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju, lūdzam attiecīgi precizēt.
Piedāvātā redakcija
5. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, sniedzot finansējumu atbalsta pasākumu īstenošanai pašvaldībām, ir atbildīga par šajā instrukcijā minēto nosacījumu izpildi un paredz to iekšējā kārtībā.
15.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt redakciju, lai būtu izprotams, kam sniedz finansējumu atbalsta pasākumu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt, ka tā ir darba devēja izstrādāta kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību noteikt konkrētu apmeklējuma procentu, ņemot vērā, ka darbiniekam var būt attaisnojoši iemesli, kāpēc nevar apmeklēt mācības (piemēram, slimība).
Piedāvātā redakcija
-
18.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Lūdzam tekstu “ja nepieciešams” aizstāt ar norādi – “ja attiecināms”, vai norādīt – “ja to paredz mācību programma”, lai ir izprotams, kas nosaka šo nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Instrukcijas 12. punktā norādīts, ka var izveidot komisiju, savukārt anotācijā ir daudzskaitlī minētas komisijas. Lūgums skaidrot, vai ir plānota vairāku komisiju izveide. Tāpat lūdzam pārliecināties, ka šāda komisija jau nav izveidota.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt, vārda "iesniedz" vietā norādot vārdu “iesniegt”.
Piedāvātā redakcija
13.2. veikt regulāru pieaugušo izglītības rezultātu un rezultatīvo rādītāju sasniegšanas analīzi un ietekmes novērtējumu īstenošanu nacionālā un starptautiskā līmenī politikas plānošanas dokumentos noteikto mērķu sasniegšanai un iesniegt tos Padomē;
21.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt, vārda "novērš" vietā norādot vārdu “novērst”.
Piedāvātā redakcija
16.5. nodrošināt demarkāciju ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un novērst dubultā finansējuma risku.