Projekta ID
24-TA-3044Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu noteikumu projekta 15. punktā paredzētajam grozījumam Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumu Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi) 50. punktā, jo pašreiz pamatojums anotācijā nav ietverts. Vēršam uzmanību, ka anotācijā nepieciešams sniegt pamatojumu visiem noteikumu projektā ietvertajiem būtiskajiem grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta un tā anotācijas neizriet, kas ir noteikumu projekta 3. un 4. punktā minētā "digitālās transformācijas ceļa karte", ņemot vērā, ka noteikumu 2.2. apakšpunktā skaidrots termins "digitālās attīstības ceļa karte", kas arī tiek tālāk lietots noteikumos. Attiecīgi lūdzam vai nu izmantot vienveidīgu terminoloģiju, vai arī precizēt noteikumu projektu vai anotāciju, ietverot attiecīgu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 7. punktā ietvertais noteikumu 10.1 punkts nav saprotami un loģiski formulēts, attiecīgi lūdzam to precizēt, nodrošinot skaidru un nepārprotamu tiesību normu. Papildus lūdzam precizēt, kas ir domāts ar "individuālu" projekta rādītāju sasniegšanu, konkretizējot attiecīgās normas subjektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam anotācijā izvērstāk skaidrot, kas ir ar Eiropas Komisiju saskaņotais darba paku dalījums, kur (kādā juridiskā tiesību aktā vai dokumentā) tāds ir ietverts un pieejams, kā arī kāds ir tā juridiski saistošais spēks attiecībā uz privātpersonām. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā nav pieļaujams ietvert atsauces uz privātpersonām juridiski nesaistošiem dokumentiem un uzlikt par pienākumu indivīdam ievērot juridiski nesaistošus dokumentus.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot attiecīgo grozījumu ietekmi, tostarp ietekmi uz finansējuma saņēmēju, gala labuma guvējiem, kā arī uz jau piešķirto atbalstu.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot attiecīgo grozījumu ietekmi, tostarp ietekmi uz finansējuma saņēmēju, gala labuma guvējiem, kā arī uz jau piešķirto atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam anotācijā pamatot noteikumu projekta 12. punktā jaunā redakcijā izteiktā noteikumu 34.2 apakšpunkta u.c. noteikumu projektā paredzēto saturiski līdzīgo grozījumu nepieciešamību un tvērumu kontekstā ar noteikumu projekta 11. punktā jau ietverto noteikumu papildinājumu ar 33.6. apakšpunktu, kas jau noteic, ka izmaksas, kas minētas šo noteikumu 31. un 32. punktā, ja tās neatbilst Eiropas Komisijas saskaņotajam darba paku dalījumam, netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros. Papildus aicinām konkretizēt, kas ir pretrunā ar noteikumu 33.6. apakšpunktu (proti, izmaksas v.tml.), veidojot juridiskās tehnikas prasībām atbilstošu tiesisko regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam anotācijā pamatot visus noteikumu projektā paredzētos grozījumus, tostarp arī izvērstāk skaidrot projekta 14., 16. un 17. punktā paredzētos grozījumus. Citastarp aicinām precizēt normā ietverto vārdkopu "ja nav pretrunā ar šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktu ietvaros minēto nosacījumu ietvaros", veidojot nepārprotamu un skaidru tiesisko regulējumu. Līdzīgi aicinām precizēt arī projekta 16. un 17. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā minēts: "Vienlaikus, lai nodrošinātu vienotu pieeju attiecībā uz neatbalstāmajām darbībām finanšu un apdrošināšanas jomā, precizēts, ka atbalstu var saņemt finanšu tehnoloģiju uzņēmumi jeb tādi uzņēmumi, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus." Lūdzam minēto informāciju anotācijā sasaistīt ar noteikumu projekta vienību, kas paredz attiecīgu tiesisko regulējumu, jo minētais pirmšķietami neizriet no noteikumu projektā ietvertā tiesiskā regulējuma. Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja ar noteikumu projektu paredzēts ieviest Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētās regulas Nr. 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju, prasības, - aizpildīt anotācijas 5. sadaļu, tostarp 5.1. apakšsadaļu un 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu, norādot informāciju par minētās regulas vienību ieviešanu attiecīgajās noteikumu projekta vienībās.
Piedāvātā redakcija
-
