Projekta ID
25-TA-531Atzinuma sniedzējs
Latvijas Universitāšu asociācija
Atzinums iesniegts
12.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
2.2. punkta redakcija ir precizējama. Tas pats attiecināms uz šo noteikumu projekta 4.2. punktu, kas ir identisks, izņemot – tas ietver atsauci uz laika periodu par pēdējiem trijiem līdz sešiem gadiem.
Norāde uz aktuāliem un ar promocijas darba tēmu saistītiem pētījumu rezultātiem pēc būtības ir tas pats, kas šī punkta sākumā minētais “par pēdējiem sešiem gadiem pierādāma pētniecības kompetence”, jo jau šeit ir skaidri pateikts, kādā laika ietvarā pētniecības kompetence ir vērtējama, pieņemot, ka seši gadi pierāda aktualitāti. Tāpat nav līdz galam skaidrs, kā tiek traktēta atšķirība starp “pētniecības kompetenci” un “pētījuma rezultātiem”. Arī anotācijā tas precīzāk nav skaidrots. Proti, ja pētījuma rezultāti ir, piemēram, publikācijas, patenti, konferenču ziņojumi u.tml., tas nav atrauts no pētniecības kompetences un pēc būtības ir izmērāmi pētniecības kompetenci apliecinoši rādītāji. Ja tā, tad starp pētniecības kompetenci un pētījuma rezultātiem zūd atšķirība un pēc būtības tas ir viens un tas pats. Līdz ar to, izsakām priekšlikumu vienkāršot šo punktu, attiecīgi augstskolām atstājot lemšanai, kā izmērīt pierādāmu pētniecības kompetenci. Punkta vienkāršošana palīdzēs augstskolām arī samazināt administratīvo slogu, ļaujot pašām izlemt, kā tiek izmērīta un fiksēta pierādāma pētniecības kompetence.
Norāde uz aktuāliem un ar promocijas darba tēmu saistītiem pētījumu rezultātiem pēc būtības ir tas pats, kas šī punkta sākumā minētais “par pēdējiem sešiem gadiem pierādāma pētniecības kompetence”, jo jau šeit ir skaidri pateikts, kādā laika ietvarā pētniecības kompetence ir vērtējama, pieņemot, ka seši gadi pierāda aktualitāti. Tāpat nav līdz galam skaidrs, kā tiek traktēta atšķirība starp “pētniecības kompetenci” un “pētījuma rezultātiem”. Arī anotācijā tas precīzāk nav skaidrots. Proti, ja pētījuma rezultāti ir, piemēram, publikācijas, patenti, konferenču ziņojumi u.tml., tas nav atrauts no pētniecības kompetences un pēc būtības ir izmērāmi pētniecības kompetenci apliecinoši rādītāji. Ja tā, tad starp pētniecības kompetenci un pētījuma rezultātiem zūd atšķirība un pēc būtības tas ir viens un tas pats. Līdz ar to, izsakām priekšlikumu vienkāršot šo punktu, attiecīgi augstskolām atstājot lemšanai, kā izmērīt pierādāmu pētniecības kompetenci. Punkta vienkāršošana palīdzēs augstskolām arī samazināt administratīvo slogu, ļaujot pašām izlemt, kā tiek izmērīta un fiksēta pierādāma pētniecības kompetence.
Piedāvātā redakcija
2.2. par pēdējiem sešiem gadiem pierādāma pētniecības kompetence zinātnes nozarē vai nozarēs, kas atbilst promocijas darba tēmai.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
2.2. punkta redakcija ir precizējama. Tas pats attiecināms uz šo noteikumu projekta 4.2. punktu, kas ir identisks, izņemot – tas ietver atsauci uz laika periodu par pēdējiem trijiem līdz sešiem gadiem.
Norāde uz aktuāliem un ar promocijas darba tēmu saistītiem pētījumu rezultātiem pēc būtības ir tas pats, kas šī punkta sākumā minētais “par pēdējiem sešiem gadiem pierādāma pētniecības kompetence”, jo jau šeit ir skaidri pateikts, kādā laika ietvarā pētniecības kompetence ir vērtējama, pieņemot, ka seši gadi pierāda aktualitāti. Tāpat nav līdz galam skaidrs, kā tiek traktēta atšķirība starp “pētniecības kompetenci” un “pētījuma rezultātiem”. Arī anotācijā tas precīzāk nav skaidrots. Proti, ja pētījuma rezultāti ir, piemēram, publikācijas, patenti, konferenču ziņojumi u.tml., tas nav atrauts no pētniecības kompetences un pēc būtības ir izmērāmi pētniecības kompetenci apliecinoši rādītāji. Ja tā, tad starp pētniecības kompetenci un pētījuma rezultātiem zūd atšķirība un pēc būtības tas ir viens un tas pats. Līdz ar to, izsakām priekšlikumu vienkāršot šo punktu, attiecīgi augstskolām atstājot lemšanai, kā izmērīt pierādāmu pētniecības kompetenci. Punkta vienkāršošana palīdzēs augstskolām arī samazināt administratīvo slogu, ļaujot pašām izlemt, kā tiek izmērīta un fiksēta pierādāma pētniecības kompetence.
Norāde uz aktuāliem un ar promocijas darba tēmu saistītiem pētījumu rezultātiem pēc būtības ir tas pats, kas šī punkta sākumā minētais “par pēdējiem sešiem gadiem pierādāma pētniecības kompetence”, jo jau šeit ir skaidri pateikts, kādā laika ietvarā pētniecības kompetence ir vērtējama, pieņemot, ka seši gadi pierāda aktualitāti. Tāpat nav līdz galam skaidrs, kā tiek traktēta atšķirība starp “pētniecības kompetenci” un “pētījuma rezultātiem”. Arī anotācijā tas precīzāk nav skaidrots. Proti, ja pētījuma rezultāti ir, piemēram, publikācijas, patenti, konferenču ziņojumi u.tml., tas nav atrauts no pētniecības kompetences un pēc būtības ir izmērāmi pētniecības kompetenci apliecinoši rādītāji. Ja tā, tad starp pētniecības kompetenci un pētījuma rezultātiem zūd atšķirība un pēc būtības tas ir viens un tas pats. Līdz ar to, izsakām priekšlikumu vienkāršot šo punktu, attiecīgi augstskolām atstājot lemšanai, kā izmērīt pierādāmu pētniecības kompetenci. Punkta vienkāršošana palīdzēs augstskolām arī samazināt administratīvo slogu, ļaujot pašām izlemt, kā tiek izmērīta un fiksēta pierādāma pētniecības kompetence.
Piedāvātā redakcija
4.2. par pēdējiem trijiem līdz sešiem gadiem pierādāma pētniecības kompetence zinātnes nozarē vai nozarēs, kas atbilst promocijas darba tēmai.
