Projekta ID
23-TA-2265Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs", precizēt projekta 6.3.1.3.apakšpunktu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 12.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.1.1.apakšpunkta izriet, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādātas ziņas par personas statusu "dzīvs/miris". Dzīvai personai netiek uzrādīts statuss "dzīvs", savukārt, ja persona ir mirusi, tad minētajā sistēmā tiek iekļautas ziņas par personas miršanu (Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 24.punkts).
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" tiek norādīts personas statuss "aktīvs" vai "pasīvs" (Fizisko personu reģistra likuma 9. panta pirmā daļa).
Ņemot vērā, precizēt projekta 6.3.1.4.apakšpunktu.
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādātas ziņas par personas statusu "dzīvs/miris". Dzīvai personai netiek uzrādīts statuss "dzīvs", savukārt, ja persona ir mirusi, tad minētajā sistēmā tiek iekļautas ziņas par personas miršanu (Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 24.punkts).
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" tiek norādīts personas statuss "aktīvs" vai "pasīvs" (Fizisko personu reģistra likuma 9. panta pirmā daļa).
Ņemot vērā, precizēt projekta 6.3.1.4.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs", precizēt projekta 9.5.4.apakšpunktu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 12.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.1.1.apakšpunkta izriet, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par to, vai persona ir ārzemnieks, bet tiek apstrādāti dati par personas valstisko piederību un tās veidu (Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 10.punkts).
Ņemot vērā, precizēt projekta 9.7.3.apakšpunktu.
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par to, vai persona ir ārzemnieks, bet tiek apstrādāti dati par personas valstisko piederību un tās veidu (Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 10.punkts).
Ņemot vērā, precizēt projekta 9.7.3.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.1.1.apakšpunkta izriet, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par personas vecumu, bet tiek apstrādāti dati par personas dzimšanu (Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 7.punkts).
Ņemot vērā, precizēt projekta 9.7.4.apakšpunktu.
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par personas vecumu, bet tiek apstrādāti dati par personas dzimšanu (Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 7.punkts).
Ņemot vērā, precizēt projekta 9.7.4.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs", precizēt projekta 9.7.5.apakšpunktu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 12.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs", precizēt projekta 9.7.6.apakšpunktu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 10.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs", precizēt projekta 10.4.3.apakšpunktu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 12.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.1.2.apakšpunkta izriet, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par darba devēja veidu.
Ņemot vērā, precizēt projekta 10.5.1.apakšpunktu.
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par darba devēja veidu.
Ņemot vērā, precizēt projekta 10.5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs", precizēt projekta 10.5.4.apakšpunktu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 12.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.1.1.apakšpunkta izriet, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par personas vecumu, bet tiek apstrādāti dati par personas dzimšanu (Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 7.punkts).
Ņemot vērā, precizēt projekta 11.4.3.apakšpunktu.
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par personas vecumu, bet tiek apstrādāti dati par personas dzimšanu (Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 7.punkts).
Ņemot vērā, precizēt projekta 11.4.3.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.1.2.apakšpunkta izriet, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par darba devēja veidu.
Ņemot vērā, precizēt projekta 11.6.1.apakšpunktu.
Norādām, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" netiek apstrādāti dati par darba devēja veidu.
Ņemot vērā, precizēt projekta 11.6.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs", precizēt projekta 11.6.4.apakšpunktu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 12.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.1.1.apakšpunkta izriet, ka šīs datu kopas paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta 13.5.apakšpunktu, norādot, vai no valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" ir paredzēts saņemt informāciju par nepilngadīga bērna (proti, personas, kura nav sasniegusi 18 gadu vecumu) vārdu, uzvārdu, personas kodu vai arī par pilngadību sasniegušu bērnu.
Ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta 13.5.apakšpunktu, norādot, vai no valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" ir paredzēts saņemt informāciju par nepilngadīga bērna (proti, personas, kura nav sasniegusi 18 gadu vecumu) vārdu, uzvārdu, personas kodu vai arī par pilngadību sasniegušu bērnu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.1.1.apakšpunkta izriet, ka šīs datu kopas paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot, vai no valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" ir nepieciešams saņemt piezīmi par to, vai konkrētā persona ir nepilngadīgā bērna vecāks vai aizbildnis.
Ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot, vai no valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" ir nepieciešams saņemt piezīmi par to, vai konkrētā persona ir nepilngadīgā bērna vecāks vai aizbildnis.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 20.5.apakšpunkta izriet, ka informācijas sistēmā iekļaujamos un apstrādājamos datus par lēmumiem par administratīvā soda piemērošanu paredzēts iegūt no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra.
Vēršam uzmanību, ka ziņas par personu izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem tiek uzkrātas valsts informācijas sistēmā “Sodu reģistrs”, kura izveidošanas mērķis ir vienotās uzskaites izveide par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām, lai veicinātu šo nodarījumu un pārkāpumu novēršanu un atklāšanu, kā arī par tiem personai noteiktā soda izpildes un tiesību ierobežojumu kontroli.
Iekšlietu ministrija neiebilst datu par administratīvā soda piemērošanu nodošanai Valsts darba inspekcijai tas funkciju izpildei, taču vienlaikus vēršam uzmanību, ka projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) nav norādīts pamatojums minēto datu apstrādei (tajā skaitā glabāšanai) Valsts darba inspekcijas integrētajā informācijas sistēmā.
Ņemot vērā minēto, papildināt projekta anotāciju ar attiecīgo pamatojumu un skaidrojumu tam, kādēļ, neskatoties uz to, ka valstī ir izveidota informācijas sistēma vienotai ziņu par personu izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem uzskaitei, datus par lēmumiem par administratīvā soda piemērošanu paredzēts apstrādāt (tajā skaitā glabāt) Valsts darba inspekcijas integrētajā informācijas sistēmā.
Vēršam uzmanību, ka ziņas par personu izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem tiek uzkrātas valsts informācijas sistēmā “Sodu reģistrs”, kura izveidošanas mērķis ir vienotās uzskaites izveide par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām, lai veicinātu šo nodarījumu un pārkāpumu novēršanu un atklāšanu, kā arī par tiem personai noteiktā soda izpildes un tiesību ierobežojumu kontroli.
Iekšlietu ministrija neiebilst datu par administratīvā soda piemērošanu nodošanai Valsts darba inspekcijai tas funkciju izpildei, taču vienlaikus vēršam uzmanību, ka projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) nav norādīts pamatojums minēto datu apstrādei (tajā skaitā glabāšanai) Valsts darba inspekcijas integrētajā informācijas sistēmā.
Ņemot vērā minēto, papildināt projekta anotāciju ar attiecīgo pamatojumu un skaidrojumu tam, kādēļ, neskatoties uz to, ka valstī ir izveidota informācijas sistēma vienotai ziņu par personu izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem uzskaitei, datus par lēmumiem par administratīvā soda piemērošanu paredzēts apstrādāt (tajā skaitā glabāt) Valsts darba inspekcijas integrētajā informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 25.punkta otrajā teikumā norādīts, ka auditācijas pierakstus glabā 24 mēnešus, nodrošinot tiem ierobežotu piekļuvi.
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 (2016.gada 27.aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Regula) 4.panta 1.punktu personas dati ir jebkura informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu (“datu subjekts”); identificējama fiziska persona ir tāda, kuru var tieši vai netieši identificēt, jo īpaši atsaucoties uz identifikatoru, piemēram, minētās personas vārdu, uzvārdu, identifikācijas numuru, atrašanās vietas datiem, tiešsaistes identifikatoru vai vienu vai vairākiem minētajai fiziskajai personai raksturīgiem fiziskās, fizioloģiskās, ģenētiskās, garīgās, ekonomiskās, kultūras vai sociālās identitātes faktoriem. Savukārt atbilstoši Regulas 4.panta 2.apakšpunktam datu apstrāde ir jebkura ar personas datiem vai personas datu kopumiem veikta darbība vai darbību kopums, ko veic ar vai bez automatizētiem līdzekļiem, piemēram, vākšana, reģistrācija, organizēšana, strukturēšana, glabāšana, pielāgošana vai pārveidošana, atgūšana, aplūkošana, izmantošana, izpaušana, nosūtot, izplatot vai citādi darot tos pieejamus, saskaņošana vai kombinēšana, ierobežošana, dzēšana vai iznīcināšana.
Viens no Regulas 5.panta 1.punktā noteiktajiem datu apstrādes pamatprincipiem noteic, ka personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89.panta 1.punktu, ar noteikumu, ka tiek īstenoti atbilstoši tehniski un organizatoriski pasākumi, kas šajā regulā paredzēti, lai aizsargātu datu subjekta tiesības un brīvības (“glabāšanas ierobežojums”).
Regulas 39.apsvērumā noteikts, ka īpaši nepieciešams nodrošināt, lai personas datu glabāšanas laikposms tiktu stingri ierobežots līdz minimumam, kā arī, lai nodrošinātu, ka personas datus neglabā ilgāk nekā nepieciešams, pārzinim būtu jānosaka termiņi, kad dati ir jādzēš vai periodiski jāpārskata.
Savukārt Fizisko personu datu apstrādes likuma 37.panta otrajā daļā noteikts, ka, ja pārzinim ir noteikts pienākums nodrošināt sistēmas auditācijas pierakstu uzglabāšanu, tie ir uzglabājami ne ilgāk kā vienu gadu pēc ieraksta izdarīšanas, ja normatīvie akti vai apstrādes raksturs nenosaka citādi.
Vēršam uzmanību, ka projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) nav norādīts pamatojums šādam auditācijas pierakstu glabāšanas termiņam.
Ņemot vērā minēto, precizēt projekta anotāciju, papildinot to ar attiecīgo pamatojumu.
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 (2016.gada 27.aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Regula) 4.panta 1.punktu personas dati ir jebkura informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu (“datu subjekts”); identificējama fiziska persona ir tāda, kuru var tieši vai netieši identificēt, jo īpaši atsaucoties uz identifikatoru, piemēram, minētās personas vārdu, uzvārdu, identifikācijas numuru, atrašanās vietas datiem, tiešsaistes identifikatoru vai vienu vai vairākiem minētajai fiziskajai personai raksturīgiem fiziskās, fizioloģiskās, ģenētiskās, garīgās, ekonomiskās, kultūras vai sociālās identitātes faktoriem. Savukārt atbilstoši Regulas 4.panta 2.apakšpunktam datu apstrāde ir jebkura ar personas datiem vai personas datu kopumiem veikta darbība vai darbību kopums, ko veic ar vai bez automatizētiem līdzekļiem, piemēram, vākšana, reģistrācija, organizēšana, strukturēšana, glabāšana, pielāgošana vai pārveidošana, atgūšana, aplūkošana, izmantošana, izpaušana, nosūtot, izplatot vai citādi darot tos pieejamus, saskaņošana vai kombinēšana, ierobežošana, dzēšana vai iznīcināšana.
Viens no Regulas 5.panta 1.punktā noteiktajiem datu apstrādes pamatprincipiem noteic, ka personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89.panta 1.punktu, ar noteikumu, ka tiek īstenoti atbilstoši tehniski un organizatoriski pasākumi, kas šajā regulā paredzēti, lai aizsargātu datu subjekta tiesības un brīvības (“glabāšanas ierobežojums”).
Regulas 39.apsvērumā noteikts, ka īpaši nepieciešams nodrošināt, lai personas datu glabāšanas laikposms tiktu stingri ierobežots līdz minimumam, kā arī, lai nodrošinātu, ka personas datus neglabā ilgāk nekā nepieciešams, pārzinim būtu jānosaka termiņi, kad dati ir jādzēš vai periodiski jāpārskata.
Savukārt Fizisko personu datu apstrādes likuma 37.panta otrajā daļā noteikts, ka, ja pārzinim ir noteikts pienākums nodrošināt sistēmas auditācijas pierakstu uzglabāšanu, tie ir uzglabājami ne ilgāk kā vienu gadu pēc ieraksta izdarīšanas, ja normatīvie akti vai apstrādes raksturs nenosaka citādi.
Vēršam uzmanību, ka projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) nav norādīts pamatojums šādam auditācijas pierakstu glabāšanas termiņam.
Ņemot vērā minēto, precizēt projekta anotāciju, papildinot to ar attiecīgo pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3.sadaļā norādīts, ka lai varētu iegūt Valsts darba inspekcijas funkcijas un uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju, projektā ir noteiktas institūcijas, no kurām iegūst atsevišķus Valsts darba inspekcijas informācijas sistēmā iekļaujamos datus.
Viena no šādam institūcijām ir Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, no kuras tiek iegūta informācija par fiziskām personām, tajā skaitā, atkarībā no konkrētā pieprasījuma iemesla var tikt izgūti dati par personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzimšanas datumu, adresi, personu apliecinošu dokumentu u.c.
Vēršam uzmanību, ka projektā nav norādīts, ka no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" paredzēts izgūt datus par personu apliecinošu dokumentu.
Ņemot vērā minēto, papildināt projektu ar papildus no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" izgūstamo datu kopu vai precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļu.
Vienlaikus precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmajā daļā lietotai terminoloģijai, norādot visu nepieciešamo datu apjomu, kuru nepieciešams saņemt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Viena no šādam institūcijām ir Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, no kuras tiek iegūta informācija par fiziskām personām, tajā skaitā, atkarībā no konkrētā pieprasījuma iemesla var tikt izgūti dati par personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzimšanas datumu, adresi, personu apliecinošu dokumentu u.c.
Vēršam uzmanību, ka projektā nav norādīts, ka no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" paredzēts izgūt datus par personu apliecinošu dokumentu.
Ņemot vērā minēto, papildināt projektu ar papildus no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" izgūstamo datu kopu vai precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļu.
Vienlaikus precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļu atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmajā daļā lietotai terminoloģijai, norādot visu nepieciešamo datu apjomu, kuru nepieciešams saņemt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Precizēt projekta 3.punkta ievaddaļu, veidojot atsauci uz citiem normatīvajiem aktiem atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.7.apakšnodaļā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Precizēt projekta 3.1.apakšpunktu, veidojot atsauci uz citiem normatīvajiem aktiem atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.7.apakšnodaļā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta 7.4.3.1.apakšpunktu, jo no tā redakcijas nav saprotams, par kādu personas adresi (piemēram, deklarētā, reģistrētā vai personas norādītā dzīvesvietas adrese, darba vietas adrese) ir jāievada ziņas informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta 7.4.2.9.apakšpunktu, jo no tā redakcijas nav saprotams, par kādu uzticības personas adresi (piemēram, deklarētā, reģistrētā vai personas norādītā dzīvesvietas adrese, darba vietas adrese) ir jāievada ziņas informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta 7.8.4.3.apakšpunktu, jo no tā redakcijas nav saprotams, par kādu personas adresi (piemēram, deklarētā, reģistrētā vai personas norādītā dzīvesvietas adrese, darba vietas adrese, juridiskā adrese) ir jāievada ziņas informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta 13.1.1.apakšpunktu, jo no tā redakcijas nav saprotams, par kādu pieprasītāja adresi (piemēram, deklarētā, reģistrētā vai personas norādītā dzīvesvietas adrese, darba vietas adrese) ir jāievada ziņas informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izteikt projekta 20.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
"20.1. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs":".
"20.1. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs":".
Piedāvātā redakcija
-