Projekta ID
23-TA-2254Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
29.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādīts, ka projekta pirmās kārtas mērķis ir “stiprināt izglītības iestāžu nodrošinājumu ar mūsdienīgas un kvalitatīvas pamata un vispārējās vidējās izglītības īstenošanai nepieciešamajiem resursiem, lai nodrošinātu atbilstību pilnveidotā mācību satura vajadzībām”. Lai virzītos uz šī mērķa sasniegšanu, nozīmīga ne tikai datortehnikas, bet arī citu resursu iegāde, piem. interaktīvo tāfeļu iegāde. Ņemot vērā, ka daļai pedagogu jau šobrīd ir nodrošināta datortehnika, daļa projektā plānoto resursu izlietojuma citu tehnoloģiju iegādei, lai nodrošinātu interaktīvu mācību procesu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka sadarbības partneriem ir pienākums nodrošināt datortehnikas ilgtspēju 5 gadus pēc tās lietošanas tiesību iegūšanas, atkārtoti aicinām papildināt Noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam saskaņot datortehnikas iegādes tehnisko specifikāciju, t. sk. garantijas nosacījumus, ar sadarbības partneriem, lai salāgotu pasākuma mērķa grupu vajadzības un sadarbības partneru pienākumus ar pasākuma mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Par: “Ņemot vērā, ka datortehnika tiek piešķirta pašvaldībām, kas tālāk nodrošina to sadali pedagogiem un atbalsta personālam, kā arī faktu, ka datortehnika ir portatīva, tiek uzskatīts, ka skolu tīkla reorganizācija būtiski neietekmē rādītāja sasniegšanu.”
Jāvērš uzmanība, ka pedagoga darbam klasē piemērotāks ir stacionārais dators un tam piesaistīti mākoņdatošanas risinājumi, sevišķi, ja šis dators ir sasaistīts ar interaktīvo tāfeli. Stacionārā datora iegādes gadījumā vajag paredzēt arī ergonomiskākus monitorus. Portatīvie datori ir lietderīgi darbam kopdarba telpās. Portatīvā datora paredzēšana katram pedagogam nav lietderīga, jo šādi nepieciešamais datoru skaits ir lielāks nekā klasei piesaistīto datoru skaits. Nepieciešamības gadījumā pedagogs “datoru bibliotēkas” formātā var izmantot arī izglītības iestādē pieejamos un šajā projektā iegādātos portatīvos datorus gan attālinātajam darbam, gan sagatavošanās darbam izglītības iestādes telpās.
Jāvērš uzmanība, ka pedagoga darbam klasē piemērotāks ir stacionārais dators un tam piesaistīti mākoņdatošanas risinājumi, sevišķi, ja šis dators ir sasaistīts ar interaktīvo tāfeli. Stacionārā datora iegādes gadījumā vajag paredzēt arī ergonomiskākus monitorus. Portatīvie datori ir lietderīgi darbam kopdarba telpās. Portatīvā datora paredzēšana katram pedagogam nav lietderīga, jo šādi nepieciešamais datoru skaits ir lielāks nekā klasei piesaistīto datoru skaits. Nepieciešamības gadījumā pedagogs “datoru bibliotēkas” formātā var izmantot arī izglītības iestādē pieejamos un šajā projektā iegādātos portatīvos datorus gan attālinātajam darbam, gan sagatavošanās darbam izglītības iestādes telpās.
Piedāvātā redakcija
-