Projekta ID
22-TA-1466Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta pilnvarojumu, papildinot, ka noteikumi izdoti saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma 1. panta pirmo daļu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā šo noteikumu 19.punktā minēto, ka "Atbildīgā iestāde projektu iesniegumu konkursa nolikumā iekļauj likuma "Par piesārņojumu" 32.13 panta ceturtajā daļā minēto informāciju", proti, cita starpā konkursu nolikumos tiks noteikti arī komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi, attiecīgi atbalsta sniedzējam (šajā gadījumā ieviešanas iestādei) būs jānodrošina arī to uzraudzība.
Līdz ar to lūdzam papildināt šo noteikumu 10.punktu tā, lai skaidrs, ka ieviešanas iestāde nodrošina komercdarbības atbalsta piešķiršanu un tā nosacījumu uzraudzību.
Līdz ar to lūdzam papildināt šo noteikumu 10.punktu tā, lai skaidrs, ka ieviešanas iestāde nodrošina komercdarbības atbalsta piešķiršanu un tā nosacījumu uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attīstības finanšu institūcijas likuma 1. panta otrā daļa neparedz finansējuma sniegšanu subsīdiju veidā. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 11. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2021. gada 14. janvāra protokollēmuma Nr.5 25§ "Informatīvais ziņojuma "Par Modernizācijas fonda ieviešanu"" 3.sadaļā minēto attiecībā uz Modernizācijas fonda līdzekļu investēšanas funkcijas nodošanu akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija ALTUM" (Altum), lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai plānotais pasākums ir saskaņā ar Altum paziņojumā Eiropas Komisijai par Altum darbības pagarināšanu nākamajiem septiņiem gadiem norādītajiem Altum darbības virzieniem un pilnvarām. Vienlaikus lūdzam norādīt, kā plānots nodot Modernizācijas fonda līdzekļus Altum.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kā plānots nodrošināt Modernizācijas fonda investīciju demarkāciju ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam un Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā 2021.-2026.gadam plānotajām investīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam pievienot anotācijas pielikumu, kurā izvērtēta nākotnes scenārijos balstīta programmas ietekme, riski un sagaidāmie zaudējumi, finansiālais rezultāts un programmas īstenošanas izmaksu noteikšanas principi, piemēram, atbilstība segtajam riskam, kredītriskam, izsniegšanas un ilgtermiņa darbības izdevumi, kā arī iekļauta informācija par zaudējumu segšanu, kas pārsniedz pirmo zaudējumu noteikto robežu, no piesaistītiem finanšu resursiem, kā arī informācija par maksas par Altum noslogoto kapitālu iecenošanu, maksas apmēru, kā arī pamatojumu par vadības izmaksas izmaiņām finanšu instrumentu griezumā, lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 5. panta otrās daļas 1. punktā un 12. panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļas punktā "Risinājuma apraksts" attiecībā uz konkursa nolikuma izstrādi papildināt arī ar atsauci uz likuma "Par piesārņojumu" 32.13 panta ceturto daļu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka Modernizācijas fonda līdzekļi tiek ieskaitīti valsts budžeta ieņēmumos, lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā skaidrot, kā plānots organizēt Modernizācijas fonda līdzekļu finansējuma pieejamību ieviešanas iestādei, lai tā projektu konkursu ietvaros varētu nodrošināt Modernizācijas fonda finansējuma piešķiršanu finansējuma saņēmējiem konkursa nolikumā paredzētajā atbalsta veidā.
Atgādinām, ka likuma "Par piesārņojumu" grozījumu, kas pieņemti Saeimā 2022.gada 14.jūlijā, anotācijā attiecībā uz Modernizācijas fonda finansējuma plānošanu tika norādīts, ka būs nepieciešami grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību, kā arī normatīvajā regulējumā par kārtību, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam un par kārtību, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas.
Ņemot vērā minēto, lūdzam arī izvērtēt, vai nav aizpildāma anotācijas 4.sadaļa.
Atgādinām, ka likuma "Par piesārņojumu" grozījumu, kas pieņemti Saeimā 2022.gada 14.jūlijā, anotācijā attiecībā uz Modernizācijas fonda finansējuma plānošanu tika norādīts, ka būs nepieciešami grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību, kā arī normatīvajā regulējumā par kārtību, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam un par kārtību, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas.
Ņemot vērā minēto, lūdzam arī izvērtēt, vai nav aizpildāma anotācijas 4.sadaļa.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka informatīvajā ziņojumā "Par Modernizācijas fonda ieviešanu", kas tika izskatīts Ministru kabineta 2021.gada 14.janvāra sēdē (prot. Nr.5 25.§), tika norādīts, ka administratīvo izmaksu finansēšanas avots un apjoms, kas būs nepieciešams saistībā ar Modernizācijas fonda darbību un uzturēšanu, tiks noteikts Modernizācijas fonda daudzgadu programmas noteikumu izstrādes laikā (šāda informācija tika norādīta arī likuma "Par piesārņojumu" grozījumu, kas tika pieņemti Saeimā 2022.gada 14.jūlijā, anotācijā), tātad šo noteikumu projektu izstrādes laikā nevis risināms konkursu nolikumu izstrādes laikā, kā arī jau informatīvajā ziņojumā tika noteikta alternatīva izvērtēt administratīvo izmaksu segšanu no emisijas kvotu izsoļu ieņēmumiem atbilstoši Direktīvas 2003/87/EK 10.panta 3.daļas i) punktā noteiktajam.
Vienlaikus norādām, ka jau šobrīd atbilstoši no VARAM saņemtajiem priekšlikumiem VARAM bāzes izdevumos 2023.-2025.gadam apakšprogrammā 33.01.00 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta administrācija" ir paredzēts finansējums Modernizācijas fonda ieviešanai Latvijā (pētījumi, publicitātes kampaņa, logo izstrāde, komandējumi).
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju, nosakot administratīvās izmaksas, to potenciālo apmēru un finansēšanas avotu.
Vienlaikus norādām, ka jau šobrīd atbilstoši no VARAM saņemtajiem priekšlikumiem VARAM bāzes izdevumos 2023.-2025.gadam apakšprogrammā 33.01.00 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta administrācija" ir paredzēts finansējums Modernizācijas fonda ieviešanai Latvijā (pētījumi, publicitātes kampaņa, logo izstrāde, komandējumi).
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju, nosakot administratīvās izmaksas, to potenciālo apmēru un finansēšanas avotu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Šā gada 3.novembrī stājās spēkā grozījumi Likumā par budžeta un finanšu vadību, paredzot, ka turpmāk vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojektu un gadskārtējā valsts budžeta likumprojektu sagatavo kā vienu likumprojektu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam labot norādīto budžeta likumprojektu nosaukumus anotācijas 3.sadaļas punktā cita informācija uz nosaukumu "likumprojekta par gadskārtējo valsts budžetu un budžeta ietvaru trim gadiem"".
Ņemot vērā minēto, lūdzam labot norādīto budžeta likumprojektu nosaukumus anotācijas 3.sadaļas punktā cita informācija uz nosaukumu "likumprojekta par gadskārtējo valsts budžetu un budžeta ietvaru trim gadiem"".
Piedāvātā redakcija
-