Atzinums

Projekta ID
23-TA-3259
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar likumprojektu tiek pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā (ES) 2022/2464, ar ko attiecībā uz korporatīvo ilgtspējas ziņu sniegšanu groza Regulu (ES) Nr. 537/2014, Direktīvu 2004/109/EK, Direktīvu 2006/43/EK un Direktīvu 2013/34/ES noteiktās prasības, lūdzam aizpildīt anotācijas 5. sadaļu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, ka pārejas noteikums attiecas uz 58.2 pantā minētajām publiskas personas kapitālsabiedrībām un publiski privātajām kapitālsabiedrībām. Likumprojektā un anotācijā norādīts, ka pienākums sniegt ilgtspējas ziņojumu ir lielām, vidējām un mazām sabiedrībām, bet ne mikro sabiedrībām, tāpēc pārejas noteikumā nepieciešams precizēt subjektu, uz kuriem attiecas prasība, loku.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai anotācijā iekļautā informācija par ilgtspējas ziņojumu sagatavošanas prasību attiecināšanu arī uz "lielām koncerna mātes sabiedrībām" un "sabiedrībām, kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū" ir jāsaglabā anotācijas tekstā, sevišķi tajās daļās, kas runā par likumprojekta 58.2 pantā paredzēto (anotācijas "Risinājuma apraksts" sadaļas 3. rindkopa), ja likumprojekta 58.2 pantā nav paredzēts, ka minētās prasības attiektos uz lielām koncerna mātes sabiedrībām un sabiedrībām, kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, kas var būt maldinoši. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām dzēst no anotācijas apgalvojumu "līdz ar to darbinieku skaits vairs nebūs noteicošais kritērijs ilgtspējas (nefinanšu) informācijas atklāšanai," kas ir uzskatāms par maldinošu, jo saskaņā ar Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likuma 5. pantu lielas, vidējas, mazas sabiedrības un mikrosabiedrības tiek kvalificētas pēc kritērijiem "bilances kopsumma", "neto apgrozījums" un "vidējais darbinieku skaits pārskata gadā", tātad darbinieku skaits joprojām būs vērā ņemams kritērijs sabiedrības lieluma noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 4. sadaļu, norādot visus likumprojektus, kas tiek virzīti vienlaikus ar grozījumiem Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2022/2464, ar ko attiecībā uz korporatīvo ilgtspējas ziņu sniegšanu groza Regulu (ES) Nr. 537/2014, Direktīvu 2004/109/EK, Direktīvu 2006/43/EK un Direktīvu 2013/34/ES.
Piedāvātā redakcija
-