Atzinums

Projekta ID
23-TA-2375
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1. punktu atbilstoši Reģionālās attīstības likuma 14. panta 8. punktā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam, vienlaikus atbilstoši precizējot noteikumu projekta 2. punktu un noteikumu projekta anotāciju.

Paskaidrojam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktam Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus: "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Papildus vēršam uzmanību, ka Reģionālās attīstības likuma 14. panta 8. punkts paredz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kritērijus un kārtību, kādā tiek izvērtēti pašvaldību investīciju projektu (turpmāk - projekts) pieteikumi valsts aizdevuma saņemšanai, bet ne šo pieteikumu mērķus.
Piedāvātā redakcija
1. Noteikumi nosaka kritērijus un kārtību, kādā tiek izvērtēti pašvaldību investīciju projektu pieteikumi valsts aizdevuma saņemšanai.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta II nodaļas nosaukumu atbilstoši tajā ietvertajam regulējumam. Papildus lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 11. un 13. punktu, kā arī noteikumu projekta III nodaļas nosaukumu un noteikumu projekta anotāciju.

Paskaidrojam, ka Reģionālās attīstības likuma 14. panta 8. punkts neparedz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt projektu pieteikumu mērķus valsts aizdevuma saņemšanai, turklāt noteikumu projekta II nodaļā faktiski noteikti nosacījumi dažādu projektu veidiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 7.1. apakšpunktā ietverto atsauci uz normatīvajiem aktiem. Papildus lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar skaidrojumu, ka šajā apakšpunktā ietvertā atsauce norādīta atbilstoši izstrādē esošiem Ministru kabineta noteikumiem.

Vēršam uzmanību, ka šobrīd saskaņošanas stadijā ir Ministru kabineta noteikumu projekts "Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu akreditācijas un to vadītāju profesionālās darbības novērtēšanas kārtība" (23-TA-2201), ar kuru, cita starpā, paredzēts atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2020. gada 6. oktobra noteikumus Nr. 618 "Izglītības iestāžu, eksaminācijas centru, citu Izglītības likumā noteiktu institūciju un izglītības programmu akreditācijas un izglītības iestāžu vadītāju profesionālās darbības novērtēšanas kārtība".
 
Piedāvātā redakcija
7.1. nepārsniedzot 10 procentus, ja attiecīgā vispārējās izglītības iestāde katrā akreditācijas kritērijā novērtēta ar kvalitātes vērtējuma līmeni "labi" vai augstāku. Ja nepieciešams, var tikt veikta attiecīgās vispārējās izglītības iestādes ārkārtas akreditācija saskaņā ar normatīvajiem aktiem par izglītības iestāžu akreditācijas un izglītības iestāžu vadītāju profesionālās darbības novērtēšanas kārtību.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Administratīvā procesa likumā lieto terminoloģiju, lūdzam aizstāt noteikumu projekta 11. punktā vārdus "tas netiek virzīts apstiprināšanai" ar vārdiem "iestāde pieņem lēmumu par projekta pieteikuma noraidīšanu" (vai citiem vārdiem atbilstoši iecerētajam regulējumam).
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu efektīvu regulējuma piemērošanu praksē, lūdzam noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļā skaidrot, kādos gadījumos atbildīgā iestāde var lūgt pašvaldību precizēt projekta pieteikumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 12. punktā aizstāt vārdu "nosūtīšanas" ar vārdu "saņemšanas".

Paskaidrojam, ka pašvaldībai var nebūt zināms pieprasījuma nosūtīšanas datums, līdz ar to var rasties šaubas par termiņu, līdz kuram pašvaldībai ir iespēja iesniegt projekta pieteikuma precizējumus. Tāpat, ņemot vērā, ka atbilstoši Paziņošanas likumam pieprasījumu var nosūtīt dažādos veidos, tostarp pa pastu, ja noteikumu projekta 12. punktā noteiktais termiņš tiek skaitīts no pieprasījuma nosūtīšanas dienas, pašvaldībai dotais laiks precizējumu sniegšanai tiek ievērojami saīsināts.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskā regulējuma efektīvai piemērošanai praksē lūdzam precizēt noteikumu projekta 14. punktu.

Noteikumu projekta 14. punkts paredz, ka iestādes lēmums rakstveidā tiek paziņots pašvaldībām, tomēr no noteikumu projekta nav nepārprotami izsecināms, vai pašvaldību informēšana par projektu pieteikumu izvērtēšanas rezultātu uzskatāma par lēmuma par projekta pieteikuma apstiprināšanu paziņošanu. Noteikumu projekts neparedz regulējumu, kas paredz, ka, ja projekta pieteikums atbilst noteikumu projekta prasībām, tiek pieņemts lēmums par projekta pieteikuma apstiprināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 15. punktu atbilstoši Administratīvā procesa likumā lietotajai terminoloģijai.
 
Piedāvātā redakcija
15. Pašvaldības, kuru investīciju projektu pieteikumi ir apstiprināti, iesniedz valsts budžeta aizdevuma pieprasījumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā pašvaldības var ņemt aizņēmumus un sniegt galvojumus.
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 14. punktā norādīto iestādes lēmuma paziņošanas veidu.

Vēršam uzmanību, ka ar rakstveida dokumentu saprot gan dokumentu papīra formātā, kas ir pašrocīgi parakstīts, gan elektronisko dokumentu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Elektronisko dokumentu likuma 3. panta otrā daļa noteic, ka elektroniskais dokuments uzskatīts par pašrocīgi parakstītu, ja tam ir drošs elektroniskais paraksts.
Piedāvātā redakcija
-