Projekta ID
21-TA-593Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
19.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam likumprojektā atsevišķi izdalīt arī vēsturisko piesārņojumu, jo tā ir būtiska nacionālas nozīmes piesārņojuma problēma, sevišķi ar naftas produktiem piesārņota grunts, tostarp vēsturiskais piesārņojums, kuru būtu vērts atsevišķi izdalīt no piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu pārvaldības.
Attiecībā uz likumprojekta 14. pantā ietvertā 35.7 un 35.8 pantā piedāvāto redakciju vēršam uzmanību uz nepieciešamību nodalīt un vides aizsardzību reglamentējošajos normatīvajos aktos atsevišķi regulēt vēsturiskā piesārņojuma novēršanas procesa organizēšanu (skatīt likumprojekta izziņas 49., 199. un 253. punktu). Ņemot vērā, ka vēsturiskā piesārņojuma gadījumos nav iespējams piemērot vides aizsardzības principu "piesārņotājs maksā" un aizsargāt to personu tiesiskās intereses, kuru īpašumā esošajās teritorijās ir konstatēts vēsturiskais piesārņojums, uzskatām, ka likumprojekta 14. pantā ietvertā 35.8 panta pirmajā daļā noteiktā prioritārā secība izpētes un sanācijas organizēšanai, kā arī ar izpēti un sanāciju saistīto izdevumu segšanai, nav piemērojama un nav attiecināma uz 4. un 5. punktā minētajām personām.
Attiecībā uz likumprojekta 14. pantā ietvertā 35.7 un 35.8 pantā piedāvāto redakciju vēršam uzmanību uz nepieciešamību nodalīt un vides aizsardzību reglamentējošajos normatīvajos aktos atsevišķi regulēt vēsturiskā piesārņojuma novēršanas procesa organizēšanu (skatīt likumprojekta izziņas 49., 199. un 253. punktu). Ņemot vērā, ka vēsturiskā piesārņojuma gadījumos nav iespējams piemērot vides aizsardzības principu "piesārņotājs maksā" un aizsargāt to personu tiesiskās intereses, kuru īpašumā esošajās teritorijās ir konstatēts vēsturiskais piesārņojums, uzskatām, ka likumprojekta 14. pantā ietvertā 35.8 panta pirmajā daļā noteiktā prioritārā secība izpētes un sanācijas organizēšanai, kā arī ar izpēti un sanāciju saistīto izdevumu segšanai, nav piemērojama un nav attiecināma uz 4. un 5. punktā minētajām personām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 2. pantā ietvertā 1. panta 24.3 punkta piedāvātā redakcija var radīt iespaidu, ka mērķis ir novērst vai samazināt esošo stāvokli. Tomēr visticamāk, ka mērķis ir novērst trokšņa robežlielumu pārsniegumus.
Ņemot vērā minēto, lūdzam izteikt likumprojekta 2. pantā ietverto 1. panta 24.3 punktu piedāvātajā redakcijā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam izteikt likumprojekta 2. pantā ietverto 1. panta 24.3 punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
243) vides trokšņa pārvaldības rīcības plāns – pasākumu plāns, kuru izstrādā, balstoties uz vides trokšņa stratēģiskās kartes rezultātiem, lai risinātu ar vides troksni saistītus jautājumus ar mērķi novērst, samazināt vides trokšņa robežlielumu pārsniegumus vai saglabāt esošo stāvokli, ja vides trokšņa indikatori atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem vides trokšņa robežlielumiem;
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Trokšņa stratēģiskās kartes tiek izstrādātas ne tikai noteiktai teritorijai vai aglomerācijai, bet arī konkrētiem objektiem, piemēram, lidostām, kur lidojumu skaits pārsniedz 50 000. Lidostu gadījumā pirms trokšņa stratēģiskās kartes izstrādes nav iespējams precīzi noteikt, kādai teritorijai tā tiks izstrādāta. Turklāt lidostās un citos satiksmes infrastruktūras objektos trokšņa stratēģiskā karte attiecas tikai uz vienu konkrētu trokšņa avotu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam izteikt likumprojekta 2. pantā ietverto 1. panta 24.4 punktu piedāvātajā redakcijā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam izteikt likumprojekta 2. pantā ietverto 1. panta 24.4 punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
244) vides trokšņa stratēģiskā karte – karte, kas izstrādāta noteiktai teritorijai vai trokšņa avotam, lai novērtētu visu vai viena vides trokšņa avota radītā trokšņa kopējo iedarbību vai noteiktu vispārīgu vides trokšņa prognozi;
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt likumprojektā vārdus "gaisa kuģis" (attiecīgajā locījumā) ar vārdu "lidaparāts" (attiecīgajā locījumā un skaitlī), ņemot vērā, ka Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisija 2024. gada 9. aprīļa sēdē ir pieņēmusi lēmumu Nr. 110 “Par termina lidaparāts apstiprināšanu latviešu valodā” (Latvijas Vēstnesis, Nr.88, 08.05.2024.), ar kuru ir apstiprināts termina “lidaparāts” lietojums termina “gaisa kuģis” vietā.
Piedāvātā redakcija
-
