Atzinums

Projekta ID
22-TA-3788
Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
22.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Meža ugunsdrošība ir pasākumu kopums, kuru uzdevums nepieļaut meža ugunsgrēku izcelšanos un kavēt izcēlušos ugunsgrēku izplatīšanos.
Pēc Meža valsts reģistra no šīs platības vairāk kā 11 000 ha sastāda I un II ugunsbīstamības klases mežaudzes, kas būtiski palielina ugunsbīstamības riskus. Tāpēc pastāv risks minētājā teritorijā meža ugunsgrēkiem kļūt plašiem un nekontrolējamiem.
Tāpēc uzturam iepriekš izteiktos iebildumus, par nepieciešamību atļaut uzturēt un ierīkot meža infrastruktūras objektus visas ugunsdzēsības sezonās garumā, ugunsapsardzības norošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Meža ugunsdrošība ir pasākumu kopums, kuru uzdevums nepieļaut meža ugunsgrēku izcelšanos un kavēt izcēlušos ugunsgrēku izplatīšanos.
Pēc Meža valsts reģistra no šīs platības vairāk kā 11 000 ha sastāda I un II ugunsbīstamības klases mežaudzes, kas būtiski palielina ugunsbīstamības riskus. Tāpēc pastāv risks minētājā teritorijā meža ugunsgrēkiem kļūt plašiem un nekontrolējamiem.
Tāpēc uzturam iepriekš izteiktos iebildumus, par nepieciešamību atļaut uzturēt un ierīkot meža infrastruktūras objektus visas ugunsdzēsības sezonās garumā, ugunsapsardzības norošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Meža ugunsdrošība ir pasākumu kopums, kuru uzdevums nepieļaut meža ugunsgrēku izcelšanos un kavēt izcēlušos ugunsgrēku izplatīšanos.
Pēc Meža valsts reģistra no šīs platības vairāk kā 11 000 ha sastāda I un II ugunsbīstamības klases mežaudzes, kas būtiski palielina ugunsbīstamības riskus. Tāpēc pastāv risks minētājā teritorijā meža ugunsgrēkiem kļūt plašiem un nekontrolējamiem.
Tāpēc uzturam iepriekš izteiktos iebildumus, par nepieciešamību atļaut uzturēt un ierīkot meža infrastruktūras objektus visas ugunsdzēsības sezonās garumā, ugunsapsardzības norošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Meža ugunsdrošība ir pasākumu kopums, kuru uzdevums nepieļaut meža ugunsgrēku izcelšanos un kavēt izcēlušos ugunsgrēku izplatīšanos.
Pēc Meža valsts reģistra no šīs platības vairāk kā 11 000 ha sastāda I un II ugunsbīstamības klases mežaudzes, kas būtiski palielina ugunsbīstamības riskus. Tāpēc pastāv risks minētājā teritorijā meža ugunsgrēkiem kļūt plašiem un nekontrolējamiem.
Tāpēc uzturam iepriekš izteiktos iebildumus, par nepieciešamību atļaut uzturēt un ierīkot meža infrastruktūras objektus visas ugunsdzēsības sezonās garumā, ugunsapsardzības norošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Par cik ainavu apvidus ir plaša teritorija, ar iekļautām esošām apdzīvotām vietām (Odzienas, Stukmaņu un Īvānu ciemiem),  lūdzu papildināt anotāciju ar sekojošu informāciju:
Pēc Meža valsts reģistra no šīs platības vairāk kā 11 000 ha sastāda I un II ugunsbīstamības klases mežaudzes, kas būtiski palielina ugunsbīstamības riskus. Tāpēc pastāv risks minētājā teritorijā meža ugunsgrēkiem kļūt plašiem un nekontrolējamiem un meža ugunsdrošības nodrošināšana šādā teritorijā ir būtiski svarīga.
Nepieciešamībās gadījumā VMD var sniegt kartogrāfisko materiālu ar attēlotajiem meža infrastruktūras objektiem, kas nepieciešami ugunsapsardzībai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 12.punktu, jo saskaņā ar MK noteikumu "Noteikumi par īpaši aizsargājamo biotopu un īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu atjaunošanu mežā" 11.1. punktu Dabas aizsardzības pārvalde (DAP) ir kompetentā iestāde atļaujas saņemšanai plānotajai darbībai, ar kuru tiks atmežota teritorija, un meža kontrolētas dedzināšanas atļaujas saņemšanai, ja plānotā darbība paredzēta īpaši aizsargājamā dabas teritorijā vai mikroliegumā. Tātad atmežošanas gadījumā DAP atļauja ir neizbēgama un nepieciešams arī Valsts meža dienesta izsniegts apliecinājums koku ciršanai. Attiecīgi veidojas nesaiste ar Noteikumu projekta 12.punktā noteikto par DAP atļauju un pozitīvu atzinumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pēc būtības punkta formulējums pasaka, ka kailcirtē nedrīkst cirst priežu audzes, kur priede sastāda vairāk par 80% no šķērslaukuma, savukārt visās pārējās audzēs, izņemot 10.16.punktā minētās, kailcirte ir atļauta. Vienkāršākai punkta uztverei lūdzam punktu arī šādi pārformulēt, izvairoties no izņēmuma palīgteikuma. Savukārt nosacījumus ciršu izpildei atrunāt atsevišķā teikumā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt cirtes veidu - "veikt sanitāro cirti pēc Valsts meža dienesta sanitārā atzinuma"
Piedāvātā redakcija
veikt sanitāro cirti pēc Valsts meža dienesta sanitārā atzinuma un kokmateriālu pievešanu;
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Komersantu autoceļiem ir būtiski pieaugoša loma apdzīvoto vietu funkcionēšanas un attīstības nodrošināšanā. Tie pilda tādas pat funkcijas kā pašvaldības autoceļi.
Piedāvātā redakcija
32. Neitrālā zona izveidota, lai nodrošinātu apdzīvotu teritoriju funkcionēšanu un attīstību, kā arī valsts, pašvaldības un komersantu  autoceļu atjaunošanu un uzturēšanu.
 
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Komersantu autoceļiem ir būtiski pieaugoša loma apdzīvoto vietu funkcionēšanas un attīstības nodrošināšanā. Tie pilda tādas pat funkcijas kā pašvaldības autoceļi.
Piedāvātā redakcija
Visā ainavu apvidus teritorijā valsts, pašvaldību, komersantu autoceļi un dzelzceļš to nodalījuma joslas platumā ir noteikti kā neitrālā zona.