Atzinums

Projekta ID
23-TA-3280
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Banka
Atzinums iesniegts
12.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Rosinām precizēt redakciju, lai neradītu maldīgu priekšstatu, ka ir vadības ziņojums un ilgtspējas ziņojums. Gada pārskata esošajā vadības ziņojumā iekļauj ilgtspējas ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā par prasību un izmaksu samērīguma izvērtējumu pret ieguvumiem tiek norādīta atbilde "Nē".
Rosinām izvērtēt, vai šeit nevajadzētu pieminēt par elektroniskā formāta ieviešanu? Tie, kam šobrīd ir XHTML formāts, būs ar laiku jāievieš XBRL, lai marķētu ilgtspējas informāciju, it sevišķi mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kas ir emitenti un kuriem šobrīd nav pienākuma marķēt informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Risinājuma aprakstā pie Likuma 148.panta rosinām precizēt redakciju, jo 148. panta 16. daļa nosaka sankcijas par pārkāpumiem. No tā tiek izslēgtas atsauces uz pantiem, kas saistīti ar nefinanšu paziņojumu, par cik nefinanšu paziņojums turpmāk vairs nebūs jāsagatavo (panti izslēgti no FITL). Tā vietā tiks gatavots ilgtspējas ziņojums, kam ir noteiktas atšķirīgas prasības kā tās bija nefinanšu paziņojumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Problēmas aprakstā pie Likuma 56.3 un 56.4 panta rosinām precizēt redakciju, jo nefinanšu paziņojums tiek aizstāts ar ilgtspējas ziņojumu, nevis nefinanšu paziņojuma prasības tiek iekļautas Ilgtspējas informācijas atklāšanas likumā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Problēmas aprakstā pie Likuma 56.panta rosinām precizēt pēdējo rindkopu atbilstoši spēkā esošajai Likuma redakcijai, precizējot par "paziņojumu par vadības atbildību", papildinot ar "finanšu pārskatiem" un svītrojot "atalgojuma ziņojumu".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Risinājuma aprakstā pie Likuma 56.panta rosinām precizēt:
1) Lai neradītu maldīgu priekšstatu, ka ir vadības ziņojums un ilgtspējas ziņojums. Gada pārskata esošajā vadības ziņojumā iekļauj ilgtspējas ziņojumu;
2) Lai vienādotu tekstu ar likumprojektu, jo ilgtspējas ziņojumu uzņēmums nesagatavo atbilstoši revidenta standartiem, bet ilgtspējas ziņu sniegšanas standartiem (atbilstoši direktīvas 29.b pantam).
3) Revidenta ziņojums par finanšu pārskatu paliek nemainīgs, revidenta ziņojums netiek papildināts. 56. panta 5. daļa tiek papildināta ar apliecinājuma ziņojumu par ilgtspējas ziņojumu vai konsolidēto ilgtspējas ziņojumu, kas būs atsevišķs dokuments, kas emitentam būs jāpublisko.

Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Ietekmes aprakstā pie juridiskām personām rosinām izvērtēt, vai nebūtu jāpiemin arī elektroniskā formāta jautājums, kas radīs izmaksas un papildu darbu emitentiem?
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikums
Rosinām svītrot vārdus "attiecībā uz revīzijas komitejas uzdevumiem ilgtspējas jomā", jo darba grupa izvērtēja visas jomas, ne tikai šo vienīgo.
Piedāvātā redakcija
-