Projekta ID
25-TA-1608Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
22.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 6. punktu likumprojekta nosaukumu veido iespējami īsu un atbilstošu likumprojekta saturam. Likumprojekta nosaukumu veido no vārdiem, kas atklāj likumprojekta saturu, un noslēdz ar vārdu “likums”. Vienlaikus šo pašu noteikumu 7. punkts paredz, ka, ja, izmantojot šo noteikumu 6.punktā minēto paņēmienu, nav iespējams izveidot stilistiski pareizu likumprojekta nosaukumu, to sāk ar vārdu “par” un tad raksta vārdus, kas atklāj likumprojekta saturu. Vārdu “likums” nosaukumā neietver.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt likumprojekta nosaukumu atbilstoši minētajiem noteikumiem.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt likumprojekta nosaukumu atbilstoši minētajiem noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Aicinām skaidrāk noteikt 5. panta pirmajā daļā paredzētās uzraudzības un pārraudzības darbības, lai likuma piemērošanā izvairītos no pārpratumiem par norādīto darbību savstarpējo atšķirību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu "Risinājuma apraksts", skaidrojot likumprojektā ietverto regulējumu. Šobrīd anotācijas 1.3. apakšsadaļā ir ietverta informācija, kas attiecas tikai uz iepriekš pieņemtiem tiesību aktiem, bet neskaidro likumprojektā paredzēto risinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 15. punktam visiem projektiem aizpilda anotācijas sadaļu par sabiedrības grupām, kuras ietekmēs projekts, projekta ietekmi uz tām, ietekmi uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu (ja projekts satur informācijas sniegšanas pienākumus).
Ievērojot minēto, lūdzam aizpildīt anotācijas 2. sadaļu, tostarp norādot sabiedrības grupas, kuras ietekmēs likumprojekts, ietekmi uz tautsaimniecību un, ja nepieciešams, veicot administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam aizpildīt anotācijas 2. sadaļu, tostarp norādot sabiedrības grupas, kuras ietekmēs likumprojekts, ietekmi uz tautsaimniecību un, ja nepieciešams, veicot administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Atbilstoši 2021. gada 7. septembra MK noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība"
15. punktam visiem tiesību aktu projektiem aizpilda anotācijas sadaļu par projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības procesu.
Atbilstoši 2024. gada 15. oktobra MK noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam institūcija, ievērojot šo noteikumu prasības, īsteno sabiedrības līdzdalību [..] tiesību aktu projektu izstrādē [..], it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Lai informācija par sabiedrības līdzdalības iespējām sasniegtu sabiedrības pārstāvjus, kurus skar vai interesē projekts, institūcija mērķtiecīgi izplata minēto informāciju, izmantojot dažādus komunikācijas kanālus vai saziņas veidus. Ja projekta izstrādes procesā sabiedrības līdzdalības iespējas netiek nodrošinātas, institūcija lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus pamato, sniedzot skaidrojumu attīstības plānošanas dokumentā, tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) vai paskaidrojuma rakstā.
Ņemot vērā augstākminēto, aicinām likumprojekta anotāciju papildināt ar pamatojumu lēmumam neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus projekta izstrādē.
15. punktam visiem tiesību aktu projektiem aizpilda anotācijas sadaļu par projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības procesu.
Atbilstoši 2024. gada 15. oktobra MK noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam institūcija, ievērojot šo noteikumu prasības, īsteno sabiedrības līdzdalību [..] tiesību aktu projektu izstrādē [..], it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Lai informācija par sabiedrības līdzdalības iespējām sasniegtu sabiedrības pārstāvjus, kurus skar vai interesē projekts, institūcija mērķtiecīgi izplata minēto informāciju, izmantojot dažādus komunikācijas kanālus vai saziņas veidus. Ja projekta izstrādes procesā sabiedrības līdzdalības iespējas netiek nodrošinātas, institūcija lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus pamato, sniedzot skaidrojumu attīstības plānošanas dokumentā, tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) vai paskaidrojuma rakstā.
Ņemot vērā augstākminēto, aicinām likumprojekta anotāciju papildināt ar pamatojumu lēmumam neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Lūdzu izvērtēt likumprojekta 5. panta ceturtajā daļā un 7. pantā noteiktos informācijas sniegšanas pienākumus. Atbilstoši vērtējumam lūdzu iekļaut anotācijā administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums par valsts vai pašvaldību institūcijām ir aizpildāms anotācijas 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, lūdzu izmantojiet metodikā administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā esošo informāciju (22.-25. lpp.), kas pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums par valsts vai pašvaldību institūcijām ir aizpildāms anotācijas 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, lūdzu izmantojiet metodikā administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā esošo informāciju (22.-25. lpp.), kas pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Valsts kanceleja nav šī likumprojekta izstrādātājs un nav bijusi iesaistīta tā izstrādē, un līdz ar to nevar nodrošināt likumprojekta turpmāko virzību Saeimā, lūdzam precizēt protokollēmuma 6. punktu norādot, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir aizsardzības ministrs.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts
Priekšlikums
Tā kā gan likumprojekta 2. panta pirmās daļas 2. punktā, gan 2. panta otrajā daļā ir noteikts, kas ir Fonda otrā daļa, nav viennozīmīgi skaidrs, kas veidos Fonda otro daļu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt likumprojekta 2. pantu vai skaidrot likumprojekta anotācijā, plānoto tiesisko regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta protokollēmuma projektu atbilstoši TAP portālā esošajiem paraugiem protokollēmumu noformēšanai un aizpildīšanai, pieejams: https://vktap.mk.gov.lv/help/ministru-kabineta-sedes-protokollemumu-projektu-paraugi, tostarp, protokollēmuma projekta veidnē katru punktu / apakšpunktu rakstot jaunā laukā, tādējādi izvairoties no kļūdām punktu numerācijā.
Piedāvātā redakcija
-
