Atzinums

Projekta ID
24-TA-111
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
10.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam rast risinājumu un precizēt Projektā un Anotācijā procedūru saistībā ar Digitālā brieduma testēšanu (pirmreizējo un otrreizējo) un digitālās attīstības ceļa kartes izstrādi.

Aicinām šīs programmas ietvaros aizstāt Eiropas Komisijas izstrādāto un EDIC nodrošināto digitālā brieduma testu ar Finansējuma saņēmēja īstenotajiem digitālo prasmju testēšanas rīkiem, kuri balstīti uz visiem Finansējuma saņēmējiem vienādu obligātās informācijas pozīciju iekļaušanu gala labuma guvēju testēšanā un obligātās informācijas pozīciju iekļaušanu digitālās attīstības ceļa kartes izstrādē.

Aicinām samazināt administratīvo slogu programmas dalībniekiem saistībā ar otrreizējo digitālā brieduma testa veikšanu, jo saskaņā ar programmas nosacījumiem pēc digitālās attīstības ceļa kartē norādīto digitālo prasmju apmācību programmas vai kursa noslēguma tiek sagatavots apmācību sniedzēja vai gala labuma guvēja apliecinājums par sekmīgu apmācību īstenošanu, kas ir pietiekams un galīgs apliecinājums digitālās attīstības ceļa kartē norādīto pasākumu izpildei.

Eiropas Komisijas izstrādātais un EDIC nodrošinātais digitālā brieduma tests ietver komersanta digitālā brieduma noteikšanu un šādus novērtējuma jautājumus:
1) Kā jūsu uzņēmums rīkojas, lai pārkvalificētu darbiniekus un paaugstinātu viņu kvalifikāciju digitalizācijas vajadzībām?
2) Kā jūsu uzņēmums iesaista un pilnvaro savus darbiniekus, ieviešot digitālos risinājumus?

Tā kā minētie jautājumi neietver padziļinātu konkrēto apmācību programmu novērtējumu, aicinām aizstāt otrreizējo digitālā brieduma testēšanu ar apliecinājumu par digitālās attīstības ceļa kartē norādīto apmācību īstenošanu. Attiecīgi EDIC, Finansējuma saņēmējs vai gala labuma guvējs ievada testēšanas sistēmā informāciju par digitālās attīstības ceļa kartē norādīto nosacījumu izpildi.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (turpmāk – LTRK) ir iepazinusies ar Ekonomikas ministrijas precizēto Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumos Nr. 529 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" īstenošanas noteikumi"” (ID 24-TA-111) (turpmāk – Projekts) un paužam priekšlikumus Projekta sakarā.

 Aicinām ņemt vērā jau iepriekš LTRK izteikto viedokli (22.03.2024. atzinumā) un saglabāt jau šobrīd noteikumos apstiprināto redakciju:53. Projekta vadības izmaksas, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, nepārsniedz 20% no kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām izmaksām:”

LTRK iebilst Projekta 53. punktam. Ņemot vērā, ka šobrīd spēkā esošā noteikumu redakcija ir Ekonomikas ministrijas un pārējo institūciju iepriekš saskaņota, aicinām saglabāt līdzšinējo noteikumu redakciju un nepasliktināt situāciju organizācijām, kas uzņemas projektu vadību, jo noteikumu grozījumu projektā iekļautā izmainītā redakcija ir dažādi interpretējama un var novest projekta īstenotājus pie nepamatotām soda sankcijām arī veiksmīgi īstenota projekta rezultātā, kas būtu klajā pretrunā ar programmas sasniedzamajiem mērķiem un rādītājiem.

Aicinām veikt izmaiņas Projekta 53. punktā, saglabājot līdzšinējo noteikumu redakciju, kas nosaka, ka projekta vadības izmaksas, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, nepārsniedz 20% no kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām izmaksām.

Alternatīvi rosinām papildināt Anotāciju ar teikumu: “Projekta vadības izmaksu 20% ierobežojums tiek noteikts no projekta pieteikumā apstiprinātājām izmaksām un var tikt pārskatīts vienīgi gadījumā, ja projekta plānotie radītāji nav sasniegti atbilstošā apmērā un finansējuma saņēmējam nav izveidojies neizlietotais finansējums apmācību izmaksu budžeta pozīcijās.”

Lūdzam atstāt esošo 53. punkta redakciju vai norādīt papildu informāciju Anotācijā, jo projekta vadības izmaksas ir fiksētas un sadalītas daļās pa mēnešiem, savukārt apmācību izmaksas mainīgas un nav tieši piesaistītas projekta vadības darba uzdevumu veikšanai. Kopumā projekta īstenošanas mērķis ir rādītāju sasniegšana, kas iespējama arī ar mazākiem apmācību izdevumiem (jo precīzi nav paredzami komersantu apmācību pieprasījuma apjomi finanšu izteiksmē), ietaupot AF līdzekļus. Projekta vadības darba uzdevumi un izmaksas tiek fiksētas, noslēdzot projekta vadības darba vai pakalpojumu līgumus projekta sākumā.

Nav pieļaujama situācija, ka projekta noslēgumā Finansējuma saņēmējs ir sekmīgi īstenojis projektu un rādītāji ir sasniegti, bet vienlaicīgi Finansējuma saņēmējam tiek piemērotas soda sankcijas un finanšu korekcijas, ja faktiski projekta vadības izmaksu proporcija pret apmācību tiešajām izmaksām pārsniedz 20%, kas noteicis uz apmācību attiecināmo izdevumu ietaupījuma rēķina.

Nav pieļaujama situācija, ka piešķirot valsts atbalstu gala saņēmējiem, Finansējuma saņēmējs dod priekšroku vai arī veicina finansiāli apjomīgāku apmācību aktivitāšu izmaksu pieteikumus, jo valsts atbalsta procedūras un projekta īstenošanas darbības ir vienlīdzīgas gan mazu, gan lielu izmaksu apmācībām.
 
Piedāvātā redakcija
-