Projekta ID
23-TA-2315Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu par Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) 9. panta 1. un 4. punktā noteikto publicēšanas pasākumu īstenošanu un Komisijas regulas Nr. 651/2014 12.panta 1. punktā noteikto atbalsta sniedzēja pienākumu nodrošināt dokumentācijas glabāšanu 10 gadus, sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta programmu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam lietot terminoloģiju, kāda izmantota 05.09.2023. MK noteikumos Nr. 510 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi".
Piedāvātā redakcija
2.10. gala saņēmējs - Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts komersants, kas atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar prasību, kas paredz, ka atbalsts netiek sniegts gala labuma guvējam, uz kuru attiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts, kuru piešķīrusi tā pati dalībvalsts, atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu, atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta "a" un "b" apakšpunktā noteiktajam. Lūdzam ņemt vērā, ka šo nosacījumu vērtē uzņēmuma grupas līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 2. panta 1. punktā noteikto, lūdzam papildināt 2.10.1.apakšpunktu ar terminu "mikrouzņēmums" vai "sīkie (mikro) komersanti".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta 4. ceturto daļu Ministru kabinets apstiprina programmas un nosaka to īstenošanas kārtību, finansējumu, atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus, tai skaitā finansējumu Finanšu institūcijas izdevumu segšanai.
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 10.punktā ietvertā norma neatbilst augstāk minētajai likuma normai, jo nesatur finansējuma apmēru, lūdzam vai nu svītrot šī noteikuma projekta 10.punktu, vai noteikt atmaksātā publiskā finansējuma apmēru.
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 10.punktā ietvertā norma neatbilst augstāk minētajai likuma normai, jo nesatur finansējuma apmēru, lūdzam vai nu svītrot šī noteikuma projekta 10.punktu, vai noteikt atmaksātā publiskā finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu pienākumu atmaksāt nelikumīgi saņemto komercdarbības atbalstu arī gadījumos, kad tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr.651/2014 prasības, lūdzam papildināt noteikumu projekta II nodaļu ar nelikumīga atbalsta atgūšanas prasību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64.panta 1.punkta "b" apakšpunktā noteikto, lūdzam papildināt 18.punktu ar nosacījumu, ka zemes iegādes izmaksas nepārsniedz 10% no projekta attiecināmo izdevumu kopsummas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai no noteikumiem viennozīmīgi būtu skaidri Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) 1. panta 2. punkta nosacījumi, lūdzam noteikumu projekta 27.2. akakšpunktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
27.2. ja gala labuma guvējs vienlaikus darbojas kādā no Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1.panta 1.punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja gala labuma guvējs skaidri nodala darbības un finanšu plūsmas atbalstāmās nozarēs saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu, nodrošinot, ka darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no pasākuma ietvaros piešķirtā atbalsta.
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka gala labuma guvēja aizpildītajā de minimis atbalsta uzskaites veidlapā ir iekļauta informācija par trīs gadu periodā no veidlapas iesniegšanas brīža saņemto de minimis atbalstu, kā arī ņemot vērā to, ka informācija par iepriekš saņemto de minimis atbalstu, atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/2831 noteiktajam, ir jānorāda trīs gadu laika posmā, kas šīs regulas vajadzībām ir noteikts kā "slīdošais periods", proti, trīs gadu periods no de minimis atbalsta piešķiršanas lēmuma pieņemšanas dienas, aicinām precizēt noteikumu projekta 27.4. apakšpunktu, piemēram šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
27.4. lai saņemtu atbalstu, gala labuma guvējs aizpilda de minimis atbalsta uzskaites veidlapu, ievērojot normatīvos aktus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem, un sabiedrībā "Altum" līdz ar pieteikumu iesniedz aizpildītas de minimis atbalsta uzskaites veidlapas izdruku vai pieteikumā norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru;
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 preambulas 11.apsvērumu “Trīs gadu laikposms šīs regulas vajadzībām būtu jāvērtē kā slīdošs periods. Attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu jāņem vērā de minimis atbalsta kopsumma, kas piešķirta iepriekšējos trīs gados.". Attiecīgi lūdzam lietot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā lietoto formulējumu, piemēram, de minimis kopsummu ir jāpārbauda trīs gadu periodā skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas lēmuma pieņemšanas dienas.
Vienlaikus lūdzam ar skaidrojumu papildināt anotāciju.
Vienlaikus lūdzam ar skaidrojumu papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai viennozīmīgi būtu skaidrs, ka nelikumīgs de minimis atbalsts ir tikai tad, kad tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 normas, lūdzam noteikumu 27.6. apakšpunktu izteikt sekojošā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
27.6. ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 prasības, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai pareizi saprotam, ka "papildu netiešās izmaksas" var uzskatīt par izmaksām atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 6.2.punktam. Ja tā, tad vēršam uzmanību, ka netiešās attiecināmās izmaksas projektā var plānot kā fiksētu procentuālo likmi, neizstrādājot vienkāršoto izmaksu metodiku:
netiešo izmaksu vienotā likme 7% apmērā no tiešajām attiecināmajām izmaksām;
netiešo izmaksu vienotā likme 15% apmērā no tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.
netiešo izmaksu vienotā likme 7% apmērā no tiešajām attiecināmajām izmaksām;
netiešo izmaksu vienotā likme 15% apmērā no tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar gala labuma guvēja pienākumu nodrošināt interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamību, kā arī papildināt anotāciju ar informāciju, ka gala labuma guvējs izstrādās iekšējo kārtību, kādā tiks nodrošināta interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamība.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar akciju sabiedrības “Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk – sabiedrība “Altum”) pienākumu nodrošināt, ka attiecībā uz atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam tiek nodrošināta dubultā finansējuma neiestāšanās.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar akciju sabiedrības “Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk – sabiedrība “Altum”) pienākumu nodrošināt, ka attiecībā uz atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam tiek nodrošināta dubultā finansējuma neiestāšanās.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kontekstā ar pie noteikumu projekta 27.2. apakšpunkta izteikto iebildumu par nozaru nodalīšanu, lūdzam noteikumu projekta 41.3. apakšpunktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
41.3. nodrošināt darbību un finanšu plūsmu nodalīšanu atbalstāmās nozarēs, ja gala labuma guvējs vienlaikus darbojas saskaņā ar šiem noteikumiem atbalstāmajās un neatbalstāmajās nozarēs.
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz iespējamu šī punkta nosacījumu pretrunu ar noteikumu projekta 26.2.apakšpunktā noteikto, ka gala labuma guvējs var pretendēt uz kapitāla atlaidei, ja tam ne vēlāk kā trīs gadu laikā pēc projekta pabeigšanas projekta īstenošanas rezultātā preču vai pakalpojumu eksporta apjoms pieaudzis par ne mazāk kā un vairāk kā 10 procentiem. Lūdzam salāgot abu punktu normu prasības, kā arī veikt nepieciešamos precizējumus arī anotācijā.
Lūdzam eksporta un produktivitātes kritēriju piemērot horizontāli 1.2.1.specifiskā atbalsta mērķa ietvaros visiem gala labuma guvējiem ar vienotu pieeju. Vēršam uzmanīgu, ka 1.2.1.3.pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumu grozījuma projekts paredz abu kritēriju piecu gadu uzraudzības termiņu.
Lūdzam eksporta un produktivitātes kritēriju piemērot horizontāli 1.2.1.specifiskā atbalsta mērķa ietvaros visiem gala labuma guvējiem ar vienotu pieeju. Vēršam uzmanīgu, ka 1.2.1.3.pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumu grozījuma projekts paredz abu kritēriju piecu gadu uzraudzības termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam Ekonomikas ministriju kā uzņēmējdarbības atbalsta nozares veidotājus skaidrot, kas būs tā nozares institūcija, kas apkopos un analizēs sabiedrības "Altum" sniegtos datus (šajā pasākumā) un sadarbības iestādes sniegtos datus (1.2.1.3 .pasākumā), ņemot vērā to, ka Ministru kabineta 2023. gada 7.novembra sēdes protokola Nr. 56 32.paragrāfa 7.punkta uzdevums par eksporta apjoma un produktivitātes pieaugumu 10 % apmērā ir attiecināms ne tikai uz 1.2.1.2. pasākumu, bet gan uz visiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – KP programma).gada 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa pasākumu ietvaros atbalstītajiem uzņēmumiem. Tāpat MK noteikumu projekta 44.punkts nosaka, ka komersantam eksporta apjoma un produktivitātes pieaugums ir jāsasniedz piecu gadu laikā no gala labuma guvēju noslēguma pārskata iesniegšanas dienas, vēršam uzmanību, ka šis termiņš var pārsniegt ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda ietvaru. Aicinām EM izvērtēt nepieciešamību noteikt vienot kārtību produktivitātes un eksporta rādītāju noziņošanai 1.2.1.specifiskā atbalsta mērķa ietvaros un to skaidri aprakstīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā sniegt skaidrojumu kā tiks nodrošināta demarkācija, piemēram, ar Ministru kabineta 2022. gada 5. jūlija noteikumu Nr. 421 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.4.i. investīcijas "Finanšu instrumenti komersantu digitālās transformācijas veicināšanai" īstenošanas noteikumi” ietvaros un citos atbalsta pasākumos, kurus īsteno sabiedrība “Altum”, noteikto atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļas apakšsdaļas “Risinājuma apraksts” punkta “Atbalsts un pieejamais finansējums” trešajā rindkopā minēto, ka Ekonomikas ministrija sadarbībā ar sabiedrību “Altum” sagatavos izvērtējumu programmas rādītāju novērtējumam un iesniegs to Ministru kabinetā kopā ar noteikumu projektu, lūdzam pievienot anotācijas pielikumu, kurā aktualizēti dati par esošo programmas īstenošanas gaitu, kā arī izvērtēta turpmāka programmas ietekme, riski un sagaidāmie zaudējumi, finansiālais rezultāts un programmas īstenošanas izmaksu noteikšanas principi, piemēram, atbilstība segtajam riskam, kredītriskam, izsniegšanas un ilgtermiņa darbības izdevumi, kā arī iekļauta informācija par zaudējumu segšanu, kas pārsniedz pirmo zaudējumu noteikto robežu, no piesaistītiem finanšu resursiem, kā arī informācija par maksas par sabiedrības "Altum" noslogoto kapitālu iecenošanu, maksas apmēru, kā arī pamatojumu par vadības izmaksas izmaiņām finanšu instrumentu griezumā, lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar skaidrojumu, vai eksporta un produktivitātes pieaugums vismaz 10% apmērā ir jānodrošina sākot no pirmā gada un ik gadu piecu gadu laikā pēc atbalsta saņemšanas. Tāpat lūdzam skaidrot kādas sankcijas tiks piemērotas finansējuma saņēmējiem, kas šos rādītājus neizpildīs vai neizpildīs daļēji.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par atbalsta pasākumiem disproporcijas mazināšanai Latvijas reģionos, īpaši norādot, kā tiks veicināts atbalsta pieprasījums Latgalē.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu projektā minēto, atbalstu sniedz t.sk. kā de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831. Lūdzam precizēt skaidrojumu anotācijā un aizstāt atsauci uz Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) ar atsauci uz Komisijas regulu Nr. 2023/2831.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma atdevi un ietekmi uz ekonomikas transformāciju, kā arī potenciālo ietekmi uz IKP, tai skaitā sniedzot aplēses par sagaidāmiem valsts budžeta nodokļu ieņēmumiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 5.4. 1.tabulu ar noteikumu projekta normu izvērtējumu atbilstoši piemērojam komercdarbības atbalsta regulējumam.
Vienlaikus lūdzam tabulu papildināt ar informāciju, ka Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās iesniegs pasākuma kopsavilkuma informāciju Eiropas Komisijai izmantojot SANI2 sistēmu.
Vienlaikus lūdzam tabulu papildināt ar informāciju, ka Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās iesniegs pasākuma kopsavilkuma informāciju Eiropas Komisijai izmantojot SANI2 sistēmu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumi Nr. 510 'Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr.510) ir uzskatāmi par finanšu instrumentu horizontāliem noteikumiem, lūdzam precizēt noteikumu projekta nosaukumu pēc citu finanšu instrumentu valsts atbalsta programmu līdzības, izsakot to, piemēram, šādā redakcijā: "Noteikumi par produktivitātes aizdevumiem uzņēmumu inovācijām".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā sagaidāmo ERAF pārdali Altum uzņēmumu digitalizācijas programmas turpināšanai, nodrošinot ERAF atbalstu esošās ANM investīcijas turpināšanai, tad saskatām pārklāšanās MK noteikumu projektā piedāvātajai inovāciju programmas iekārtu sadaļai ar digitalizācijas programmu, t.sk. tām sakrīt regulējums – Komisijas regulas Nr. 651/2014 14.pants un kapitāla atlaides elements. Attiecīgi piedāvājam ERAF pārdali digitalizācijas programmas turpināšanai iekļaut šajos noteikumos un veidot kā vienus MK noteikumus, EM virzīto noteikumu projektu precizējot atbilstoši esošās digitalizācijas programmas nosacījumiem. Savukārt noteikumu projektā paredzēto aizdevumu (bez kapitāla atlaides) sadaļu, kas plānota pētniecībai kā de minimis atbalsts, iespējams pārcelt uz MK noteikumu Nr.1065 ietvaros īstenoto KP programmas 1.2.3.5. pasākumu "Aizdevumi, produktivitātes kāpināšanai (investīcijas un apgrozāmie līdzekļi)", kuras ietvaros kā de minimis atbalsts jau šobrīd pieejams arī aizdevums pētniecībai, kas nav ierobežota darbība.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un pēc nepieciešamības izteikt noteikumu projekta 1. punktu jaunā redakcijā, ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 14. punktā un Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta ceturtajā daļā ietvertos deleģējumus.
Piemēram, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 1.5. apakšpunkts atbilst Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 13. punktā ietvertajam deleģējumam, un noteikumu projektā nav noteiktas prasības projekta iesniedzējam.
Piemēram, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 1.5. apakšpunkts atbilst Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 13. punktā ietvertajam deleģējumam, un noteikumu projektā nav noteiktas prasības projekta iesniedzējam.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā šī noteikumu projekta 2.punkta būtību (skaidrot šo noteikumu ietvaros izmantotos terminus), aicinām 2.10.3.-2.10.5.apakšpunktu pārcelt uz citu noteikumu projekta nodaļu, piemēram, aiz šī noteikumu projekta 26.punkta, jo minētajos apakšpunktos tiek noteikti nosacījumi atbalsta saņemšanai, nevis terminu skaidrojumi.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz gala labuma guvējus, lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 2.10. apakšpunktu ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā uzskaitītajiem izslēgšanas noteikumiem, tādējādi paredzot, ka sabiedrība "Altum" izvērtē gala labuma guvējus atbilstoši izslēgšanas noteikumiem pēc analoģijas ar minētā likuma 22. pantā uzskaitītajiem, kā rezultātā sabiedrība "Altum" būtu tiesīga noraidīt gala labuma guvēja projekta pieteikumu. Vēršam uzmanību, ka gala labuma guvēji izvērtējami atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem, savukārt nacionāli attiecīgie izslēgšanas kritēriji ir pārņemti Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā.
Lai aizsargātu Eiropas Savienības finanšu intereses un nodrošinātu drošu finanšu vadību, nav pieļaujams, ka Eiropas Savienības finanšu līdzekļi tiek piešķirti dalībniekiem, kas atbilst kādam no izslēgšanas nosacījumiem.
Lai aizsargātu Eiropas Savienības finanšu intereses un nodrošinātu drošu finanšu vadību, nav pieļaujams, ka Eiropas Savienības finanšu līdzekļi tiek piešķirti dalībniekiem, kas atbilst kādam no izslēgšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
KP programmas 83.§ ir noteikts, ka atbalsts uzņēmumu P&I aktivitātei paredzēs plānotās atbalstāmās darbības produktivitātes aizdevumiem inovatīvām iekārtām, P&A, tehnoloģiju pārnesei. Lūdzam nodrošināt atbalsta pasākuma atbilstību KP programmai.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācija ir minēts, ka 1.2.1.2. pasākumu īsteno atbalsta veidā, kas noteikumu projekta izpratnē ir kombinētais finanšu instruments, no kā izriet, ka 6.punktā minētais atbalsts arī ir kombinēta finanšu instrumenta veidā. Lūdzam izskatīt iespēju precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aiz vārda "finansējums" papildināt ar vārdiem "un pasākuma ietvaros sasniedzamie rādītāji".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu par 12.punktā noteikto sabiedrības "Altum" papildus piesaistāmā finansējuma apmēru (45 000 000 EUR). Vēršam uzmanību, ka ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda tirgus nepilnību izvērtējumā ir noteikts, ka kombinētajam finanšu instrumentam ar granta un izdevuma komponenti tiks piesaistīts sabiedrības 'Altum" līdzfinansējums 80 000 000 EUR apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām 26.2.apakšpunktā ietverto normu pārcelt uz šī noteikumu projekta 44.punktu, kur ir noteikts kritērijs par produktivitātes apjomu, vai 44.punktā noteikto normu par produktivitātes kritēriju pārcelt uz 26.punkta apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja tiek veicināta digitalizācija, tad darba vietu skaits var tieši samazināties, nevis palielināties. Šāds kritērijs tomēr nav attīstību veicinošs un gala saņēmējiem nevajadzētu uzlikt par pienākumu sasniegt tādus rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt vai 27.2. apakšpunktā noteiktā prasība par neatbalstāmo nozaru darbību vai finanšu plūsmas nodalīšanu nebūtu attiecināma arī uz šo noteikumu 45.1. - 45.5. apakšpunktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka arī citos EM atbildībā esošajos ES fondu pasākumos paredzēts atbalsts eksperimentālām izstrādēm, tehniski ekonomiskai priekšizpētei u.c., lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu par sinerģiju, demarkāciju un dubultfinansējuma riskiem ar citiem EM atbildībā esošiem ES fondu līdzfinansētiem pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 29.3. apakšpunktā precizēt konkrētu izmaksu veidu, piemēram, īre, pirkšana, būvniecība, jo no piebildes "cik ilgi to izmanto projektā" nav saprotams plānotā pirkuma veids.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbilstošām normām vai anotāciju ar skaidrojumu par atbalsta piešķiršanas strīdu risināšanas kārtību starp sabiedrību "Altum" un gala labuma guvēju.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kā ir iespējama situācija, ka aizdevums ir vienāds ar kapitāla atlaidi, ja noteikumu projekta 7.punktā noteikts, ka "Kombinētajā finanšu instrumentā sabiedrība “Altum” piešķirtā maksimālā kapitāla atlaide ir līdz 50 procentiem no sabiedrības “Altum” piešķirtā aizdevuma ar kapitāla atlaidi vai paralēlā aizdevuma ar kapitāla atlaidi", bet pie definīcijām norādīts, ka kapitāla atlaide – sabiedrības “Altum” aizdevuma vai sabiedrības “Altum” paralēlā aizdevuma pamatsummas daļējs samazinājums.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 44. punktā Ekonomikas ministrija saprotama kā nozares ministrija vai atbildīgā iestāde, un atbilstoši precizēt noteikumu projekta 44. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīts, ka Finanšu ministrija nepieciešamo finansējumu lūgs pārdalīt no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 8.punkts paredz, ka aizdevumus ar kapitāla atlaidi un paralēlos aizdevumus ar kapitāla atlaidi izsniedz un kapitāla atlaidi piešķir un piemēro sabiedrība "Altum", lūdzam skaidrot vai finansējums ir plānojams Finanšu ministrijas budžetā, no kura tas tiks pārskaitīs sabiedrībai "Altum".
Piedāvātā redakcija
-